
Apple v druhém kvartálu roku získal 62% zisků z celosvětového prodeje smartphonů
Tržní hodnota Applu se nedávno vyšplhala na jeden bilion dolarů a tak člověka může napadnout, jak to ta společnost vlastně dokázala? Na jeden z důvodů ukázaly výsledky výzkumu společnosti Counterpoint Research.

Výzkum je prezentován ve dvou grafech, které lze celkem jednoduše vysvětlit – Apple během druhého čtvrtletí roku měl 62% podíl na celosvětových ziscích z prodeje telefonů. Jedná se o zisk v hodnotě 6 miliard dolarů (z příjmů v hodnotě 30 miliard dolarů).

Zisky společnosti Samsung, hlavního konkurenta Applu, poslední tři roky klesají a ani v druhém kvartálu nevykázaly žádné výrazné zlepšení – společnost si pro sebe ukrojila pouze 17% zisků, což je méně než třetina zisků Applu.
Vedle toho pak svůj vliv neustále rozšiřují čínské značky Huawei a Xiaomi s 8%, respektive 3% podílu na zisku.
Dosáhnout zisku je pro společnost Apple poměrně jednoduché – téměř všechny smartphony, které se prodávají za 800 a více dolarů, pocházejí od cupertinské společnosti. Segment prodejů smartphonů s cenovkou mezi 600 – 800 dolary je rovnoměrně rozdělen mezi Apple a Samsung (44% ku 41%).

Zmiňované čínské společnosti pak dominují především v segmentu telefonů za 400 – 600 dolarů. Důvod je zřejmý, většina z nich za tuto cenu prodává své vlajkové lodě.