Zpět na článek

Diskuze: Asus Maximus XIII APEX: Krotíme Core i7-11700KF undervolt

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

zhor
zhor
Level 31 Level 31
13. 4. 2021 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me by hlavne zajimalo jestli ta V/F krivka pujde nastavit i na levnejsich Asus deskach,jako treba Prime/TUF Z590/B560. V manualu Biosu jsem tuhle polozku nenasel.

grol2
grol2
Level 1 Level 1
13. 4. 2021 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by vhodné doplnit, že i Ryzen lze podvoltovat. Tady porovnáváme pečlivě vyladěnou sestavu s defaultem. Ano, i Raketu lze zjevně nastavit smysluplněji, ale je to trochu srovnávání jablek s hruškama.

roob
roob
Level 36 Level 36
13. 4. 2021 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

urobil by som to inak. Procesor ma 125W TDP, tak nevidim dovod cielit to na 200. Za dalsie by nezaskodilo porovnanie vykonov na tych roznych frekvenciach, je pekne, ze pri xy MHz ma tolko a tolko spotrebu, ale ako to ovplyvnuje vykon?

GaGy
GaGy
Level 31 Level 31
13. 4. 2021 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co se zase ten autor snaží namluvit :?: 5800X je prostě lepší procesor. Nauč se s tím žít ! Ten litr za to stojí.

Sakra pokud udělá undervolt pro RL tak by to snad měl srovnat se stejně vyladěným Zenem ne ?
Hlavně už několikrát sem upozornoval na lži v jeho spotřebách u AMD procesorů.
R20 - 133W
5800X taky dokáží na pár jadrech boostovat s 150Mhz což dělá 5Ghz.

Jo ten Cyberpunk asi vytáhl taky umyslně ,bo je to hra která fakt zenům nesedí.
Nehledě na to že tam má vodníka. Mít ho i na tom zenu výsledek by zase vypadal jinak.
Ruku na srdce RL v osmijádrech se nevyplatí kupovat a je to pro fanoušky intelu.
Dobrá koupě jsou i5 ala 11400F a to díky ceně ,věřím že ten cpu bude stejně populární jako svého času 3600.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
13. 4. 2021 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GaGy To je rozumny si snizit na cpu napeti za cenu snizeni stability :-D On tam vyrobce takove napeti nepousti jen tak, zrejme je to kvuli urcite rezerve pro 100% stabilitu za vsech moznych provoznich stavu. V dnesni dobe si koupit 11900kf to opravdu jen pro skalni fanousky intelu .. ostatni si koupi ryzen 3000 nebo 5000 a vesele pouzivaji a zadne takove kraviny neresi.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
13. 4. 2021 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žádná deska, která má jen 2x DIMM, by ode mě nedostala zlato. Zvlášť za tak šílenou cenu.

A jinak souhlasím. OC je dnes prakticky o ničem. Proto dá každý trochu při smyslech přednost 5800X a běžné desce. A kdyby na to měl rozpočet, do kterého by se mu vešla tahle předražená blbost, tak si k té běžné desce koupí rovnou 5900X a hromadu RAM.

ElGonzo
ElGonzo
Level 0 Level 0
14. 4. 2021 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Asi tak. Celeron Coppermine 633Mhz jsem dostal na 1065MHz, Xeon X5460 ze 3160Mhz na 3820MHz a ještě by možná šel. Ale Ryzen 5 3600 co mám teď, 4200MHz boost, 4050MHz všechna jádra a CTR to dostal jenom na 4300MHz všechna jádra při 1,4V. To už není OC, protože to je OC z výroby kam až to jde. Těch pár % co mi umí přidat CTR mi za tu námahu a teploty CPU ani nestojí.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElGonzo jj dneska je OC prezitek, ale pamatuju si jak jsem byl pred lety odvaznej a koupil si novou platformu od AMD s K7 750mhz, sice jim trvalo snad rok nez upekli bios ze to bezelo jak melo .. sehnal jsem si k tomu cpu goldfinger adapter a jako prvni siroko daleko jsem mel 1Ghz na cpu ale jen na testy, na bezne pouziti se to nedalo ani vodou uchladit, ale 900-950 mhz to jelo uz v pohode 900 i se vzduchem. V ty dobe vetsina lidi mela celeron 400 mhz takze to bylo delo proti nim. Jo a mel jsem v tom geforce 256 myslim ze s DDR pametma to bylo taky dilo, taky jsem flesoval bios do karty xkrat nez to nvidia doladila.. o ty doby uplne novinky necham na betatesting jinym horlivcum :)

johnn
johnn
Level 1 Level 1
15. 4. 2021 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElGonzo @Maximumspeed: muj prvni Duronek 600@950 jel v pohode s mirnym undervoltingem, ale na 1GHz ani za boha...
jeste uprava v BIOSu podle nakeho Japonce podporujici Ram interleaving, ci cosi takoveho...
na vykonu to bylo sakra znat :)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
13. 4. 2021 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WiQiX Na tuningovém motherboardu nemá víc jak jeden slot na kanál smysl. Kdyby ses pokoušel o tuning alespoň jednou v životě, věděl bys proč.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
13. 4. 2021 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Mě už tyhle blbosti přestaly dávno bavit. Já se OC věnoval v dobách, kdy to nebylo určeno prodávání předražených kýčovitých pitomostí s LGBT blikátky frikulínům, ale k získání citelně vyššího výkonu zdarma.

Osobní rekord mám +100% u E2140 1,6@3,2 GHz na obyčejné desce, dlouhodobě stabilní i s box chladičem. Ale to už je dávno pryč.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
13. 4. 2021 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Co na to říct..16 jader Ryzen 5950X na 0.968V. 4000MHZ všechna jádra.. Těží Monero na 95W. To je podvoltovani. Kdyby autor použil CTR 2.1 /Clock tuner ryzen/. Tak by recenze vyzněla ještě jinak..

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @VCR33: jakou to ma ekonomiku tezeni na CPU ? To jsem teda nikdy nezkousel jen kartama :)

azirek
azirek
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: V roce 1999 Celeron 300A z 300 Mhz na 515 Mhz rock stable...:-)

ElGonzo
ElGonzo
Level 0 Level 0
14. 4. 2021 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Maximumspeed: 6 jader na Ryzen 5 3600 má jen nějakých 5,5-6kH/s. Dá se z toho určit kolik vytáhne 16 jader? Osobně si nemyslím že by těžba na CPU měla smysl. Krom Intelu s AVX-512.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @azirek: Jo to byly časy. To bylo to pravé OC, co ještě mělo smysl. Nebo ty úpravy u socketu A, kde se na CPU propojovaly kontakty tuhou. Nebo pin mode u 775 pro změnu FSB, kdy se dalo udělat OC i v OEM sestavách od HP/Dellu.

Oproti tomu je dnešní OC vyloženě výsměch. Musí se kupovat zbytečný drahý HW, který to vůbec umožní a výsledek? Pár mizerných procent navíc, které v reálném provozu ani nepozná.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @ElGonzo: proto me zajima ekonomika provozu, neznam totiz nikoho kdo by provozoval nejakej cpu miner, na grafikach to je o dost zajimavejsi :)

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: hlavne do 775 desky sel potom xeon 4 jadra 8 vlaken harpertown puvodne pro soket 777, ale musel se udelat edit biosu a pridat mikrokod pro ten xeon a pak vykon super znam lidi co to maji dodnes a s prislusnou grafikou se na tom stale da fungovat.

ElGonzo
ElGonzo
Level 0 Level 0
14. 4. 2021 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: Jo to byly časy, předrátovat Socket 370 aby na tom jel i Tualatin (tuším snad čipset 440BX?) No jo, to už je pryč.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
15. 4. 2021 04:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Maximumspeed: Monero 17Kh/s To je slušné. Bylo to méně, kolem 13 , ale poslední update 4/2021 windows asi něco udělal se shedulerem.. výkon vystřelil nahoru, jádra jsou lépe přidělovaná. Profi se to jinak těží na linuxu. Samozřejmě, že těží GPU AMD VEGA ETHER 40Mh/s. Ale procesor na 28 jader těží Monero s těmi 17Kh/s a 4 jádra se starají o další věci, které mám na serveru puštěné.. downloady na pozadí a tak... ten CPU je vydělá ještě asi třetinu toho co vytěží VEGA Jsou na to kalkulátory na webu. zadejte si hashrate a cenu vaší elektřiny a hned víte. Je rozdíl zda máte elktřinu za 1 kč nebo za 4 kč. Zkuste zadat do googlu Monero calculator nebo mining profit calculator... najde vám kalkulaček tunu.
Nemám rig, ale server na moje jiné zájmy. Ale cena kryptovalut je tak vysoká, že jsem to 2 měsíce zpátky prostě zapnul.. to by udělalo hodne lidí..

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Maximumspeed: Také jsem měl v 775 narvaný 771 Xeon E5450. Byla třeba úprava patice (vyřezání zámků, 771 byl o 90° otočený), prohození dvou pinů na CPU a doplnění podpory do BIOSu. OC mi deska bohužel žádné stabilní neudržela, takže jen na 3 GHz. V porovnání s E6750, který ve stejné desce dal 2,66@3,6 GHz zklamání. Ale byl o dost úspornější než Q6600 2,4@3 GHz.

Ale nevím o žádném 775/771 s HT. To myslím přišlo až s 1156 nebo se pletu? U 775/771 se myslím HT moc nepoužívalo, vím snad jen o prvních P4 s HT, co se do toho dělaly ze začátku. A to si úplně nejsem jistý, zda to nebylo ještě u těch do 478.

Také si pamatuji, že jsem měl Celeron 1,1 GHz s jádrem Tualatin do 370. Tikal mi na téměř 1,5 GHz ("jen" +33%). A tehdy podle testů podával lepší výsledky než kamarádův novější Celeron 1,7 GHz do 478.

Nebo 755 a nějaký Athlon 64 nebo Sempron 64. Ten tedy moc nedal. Asi jen 1,9@2,2 GHz, v praxi to nešlo poznat. Tedy podobná tragedie jako dnešní OC. Jen to nepotřebovalo žádný speciální HW.

Pokusy s AMD FX se mi už nějak vykouřily z hlavy, ale tam myslím také žádné terno nebylo.

A třeba u i5-4670K jsem byl z OC vyloženě zklamaný. Ten CPU hřál jako blázen už v základu (i pod velkou Noctuou). Po delidu a výměně pasty pod IHS za tekutý kov se trochu srovnal a nějaký čas stabilně fungoval někde na 4,2-4,4 GHz. Časem ale začal padat a neudržel ani 4 GHz.

Ale jak psal "rnb", o tuningu nic nevím. Rozhodně nevím nic o "tuningu", kdy bych měl vypláznout 13k za desku, kde nejsou ani 4 sloty pro RAM a po dlouhém laborování na ní možná zprovozním nějaký přímotop na alespoň trochu použitelných parametrech. To totiž není tuning, ale ztráta času a peněz.

ElGonzo
ElGonzo
Level 0 Level 0
14. 4. 2021 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Maximumspeed: Xeon x5460 je Harpertown, LGA771 (Socket 771) ale neměl HT. Je to jenom 4C/4T procák (fyzicky vlastně dvě dvoujádra pod jedním IHS). Nějaký Harpertown měl opravdu 4C/8T? To spíš až Nehalem pro LGA1366 ne?

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
15. 4. 2021 04:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @VCR33: Zkrátka, když už server běží 24/7 tak není důvod mining nepustit a nezinkasovat nějakých 50USD měsíčně jako vedlejší efekt. Navíc jsem v mohl vypnout v pokoji topení. Těch 260W /cpu+GPU/ trvale prostě stačí na komfortní teplotu. nejsou 20 stup%nové mrazy..

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: ja jsem v 775 nic nerezal do soketu, ale koupil jsem xeona uz s nejakou folii zespoda ktera spojovala nejaky kontakty na cpu cvaklo se to do 775 a normalne to jelo, akorat deska hlasila unknown cpu a windows nesly nainstalovat, takze se badalo a delal jeste edit biosu a zapsani mikrokodu k tomu xeonu a pak uz to bezelo oukej a bezi dodnes v socialnim hernim pc.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @ElGonzo: mas pravdu 771 xeony nemaji HT, to si pletu s pozdejsim soketem 1156 kterej jsem mel ja a po umrti i5 750 jsem v tom mel xeon 3460 ? a ten uz mel HT a bezel 4ghz a bylo to dost znatelny proti ty i5 ktera teda take umela bezet 4ghz kdyz si vezmu ze zakladni takt to melo 2.8ghz tak to pekne OC :)

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 4. 2021 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: Každý kdo zkusil taktovat se čtyřmi pamětmi na dual-channel nejdéle za jeden víkend přijde na to, že se dvěma pamětmi to jde líp a ti zkušenější přijdou i na rozdíl dual-rank / single-rank a velká / malá kapacita RAM. Technické důvody zřejmě vysvětlovat nemá smysl.

Některé P4 byly s HT už do socketu 478, pak samozřejmě také některé P4 do LGA 775. Po neúspěchu HT zrušili a přešlo se na Pentium D bez HT. HT se znovu objevil až za mnoho let s Core i7 na LGA 1156.

VCR33
VCR33
Level 29 Level 29
15. 4. 2021 04:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @VCR33: 28 jader :lol: :lol: vláken samozrejmě.. Ale bylo by to fajn.. kdyby to byla jádra..

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Maximumspeed: Nejspíš jsi koupil už upravený CPU. Buď se musely uřezat zámky v patici nebo vypilovat zářezy na CPU:
https://ctrlv.cz/oHUz

Tady je foto upraveného CPU s vyřezanými zámky a nalepeným adaptérem:
https://ctrlv.cz/E6zc

Prodávalo se to takto hotové. Já do toho šel ještě před tím, než to bylo více známé, takže jsem si to dělal celé sám a šel cestou úpravy desky. Nechtěl jsem řezat do CPU.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @Maximumspeed: Ano, na i3 jsem zapomněl:

i3-5xx - 2jádra + HT
i5-6xx - 2jádra + HT + Turbo
i5-7xx - 4jádra + Turbo
i7-8xx - 4jádra + HT + Turbo

Až od řady 2000 byla i5 jen 4jádrová (pokud vynechám některé speciální úsporné modely s "T" na konci).

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: Jistě, ale u desky za 13k bych očekával, že volba, kolik modulů si tam dám, bude na mě. Když se hodí extrémní frekvence (nikoliv výkon), blbne se klidně i s jedním modulem a také si kvůli tomu nebudu připlácet za ultra drahou desku s jedním slotem. Tyhle legrace ať si nechají do levných kancl křápů nebo mITX, kde není místo.

O P4 s HT do 478 vím, psal jsem to tam. Nebyl jsem si jistý u 775, zda tam byly také nebo už tam byla rovnou Pentia D, která měla 2 fyzická jádra. Ale už jsem si to našel. Dělaly se a byly to minimálně řady P4 5xx a P4 6xx.

775 byl neuvěřitelný držák. Počet CPU, co do něj vyšel, je neskutečně dlouhý:
https://www.svethardware.cz/prehled-desktopovych-procesoru/22566-16

Sice nebyly kompatibilní všechny desky a CPU, ale neznám žádnou jinou patici, do které toho bylo tolik.

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: jj to je ono, zamky jsem nerezal do cpu, ale odlamovaci kudlou jsem uriznul ten plastovej cudlik na soketu aby to tam slo usadit. Ale s tim biosem to byl vyzkum, ale povedlo se :-D

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: To mělo být na "18:11:41"

rnb
rnb
Level 0 Level 0
14. 4. 2021 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: To očekáváš zcela špatně jako důsledek tvé neznalosti. Víc k tomu nemám co dodat.

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @wiqix: Co se HT týče, to myslím bylo u 775 jen u Pentií 4. U Core 2 Duo/Quad se to nepoužívalo a vrátilo se to zpět až s 1156 u 2jádrových i5 a 4jádrových i7.

Ale pokud někdo zná něco do 775 s HT, co bylo někde mezi P4 a 1156, sem s tím.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
15. 4. 2021 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb @rnb: 1 taktovač z 13, to je 7,7%. Plně to vystihuje dnešní realitu.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
13. 4. 2021 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ono je hezky, ze OBR snizil napeti i7-11700KF na 1,270V. No nejak zapomnel na snizeni napeti na 5800X nez to zacal testovat.
Takze frajere pro tvou informaci 5800X bezi stabilne na 1,175V :!:

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je tiez fantasticke !

To musim Mat !

xls
xls
Level 23 Level 23
14. 4. 2021 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde jsou ty časy, kdy stála De Luxe deska (a normální velikosti, a ne taková mrtka) okolo 5 tisíc. Tohle je fakt mimo. A ještě to chválit?

Maximumspeed
Maximumspeed
Level 1 Level 1
14. 4. 2021 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xls obr musi mit vsecko uber jako bys ho neznal ;) Ale vic uber by mel nejakou x570 a 16/32 5950xt ale zas to nema logo intel sakra a to je problem :)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
15. 4. 2021 23:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten článek je parodie na recenzi? Anebo je to myšleno jako antirecenze na ten procesor? Jinak si to neumím vysvětlit... :)
- Chuta

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
16. 4. 2021 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace co ma ten clovek delat. podivej se na soucasnou situaci intelu, to je pro nej potupa. mozna spacha harakiri, ale takl cestny asi neni :) myslel jsem medialni :)

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
16. 4. 2021 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ze pretaktovani nema smysl :) ja se z neho snad posmeju, jasne u intelu nema protoze by shorel, ale u amd si porad muzes koupit kousek vic za min :)

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
16. 4. 2021 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a testech v DOSBOXu, nic jinyho neberu!

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
16. 4. 2021 22:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

intel je lstivej jak afghanci!

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
17. 4. 2021 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže bud si koupím intela, budu se s tím srát a budu doufat že to možná bude nějak fungovat, nebo si koupím AMD a budu mít lepší provozní vlastnosti už v základu a možnost dalšího tuningu v záloze. Hmm.... co k tomu dodat.

Reklama
Reklama