Zpět na článek

Diskuze: Asus RAIDR Express – ohromující SSD na PCI-E kartě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

igorv
igorv
Level 1 Level 1
26. 9. 2013 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ako vzdy asus = shit... neni co dodat, na trhu je vela lepsich produktov , napr revodrive... nezachrani ich ani pekny obal... no dnes sa obal predava... a ten metal k tomu...smejem sa... tak za polovicnu cenu by mozno bol ten shit zaujimavy, ale asi ani tolko by som nedal

misace
misace
Level 1 Level 1
28. 9. 2013 02:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná s ASMedia by to bylo lepší...

Hydra
Hydra
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mně ty hodnoty zas tak zázračný nepřijdou, crucial m4 odvádí lepší práci, a ty prachy za to jsou taky nehorázný...tak teda nevim, možná kdyby se to ještě trošku poladilo tak by to celkem šlo...

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hydra moj mSATA SSD lite onIT v tablete mam 790 bodov ..

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
23. 9. 2013 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hydra tak tak.... cena mela byt 2/10 a celkove hodnoceni tedy 8/10, ale jinak pekny kus hardware. Mel jsem pred nejakou dobou pred sebou revo drive ve stejne kapacite a rikal jsem si to same. Je to lepsi... ale ne o tolik, aby to stalo o tolik vic.

BurnerTom
BurnerTom
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na tejto karte nie je absolutne nic ohromujuce, dokonca prichadza o 2 roky neskor ako OCZ RevoDrive 3, co je taktiez uplne nezmyselny produkt.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BurnerTom V tom případě jste asi nečetl článek, kde přímo s RevoDrive 3 v určitých skutečnostech porovnávám. Toto je velký posun dopředu v oblasti PCI-E SSD oproti RevoDrive 3 - ve stručnosti - technologie, použitelnost a i cena.

BurnerTom
BurnerTom
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vase tvrdenie "Označení typu NAND flash je TH58TEG, zbytek písmen a čísel už jsou hodnoty, které se s každou šarží mění." je uplne nezmysel, nakolko oznacenie TH58TEG7D77JBA4C sa dekoduje nasledovne: Multi Chip; Toggle mode NAND; Voltage Type; 16 Gbits; 2 bits/cell; Organization: x16, Page Size >4KB, Block
x16: >512KB; 19nm; BGA; Dual Mode; 52 lands, 11x14x0.9 [mm]

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 00:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BurnerTom Ano, to je zřejmě pravda, uznávám, že to má tento hlubší význam, který jsem podrobněji nestudoval a označil to hodně obecně a špatně.

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
23. 9. 2013 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za ty prachy jsem čekal víc.
OFF TOPIC: Chtěl bych vědět, jestli se někdy dostane do recenze SSD od Samsungu, hlavně řada EVO a starší modely PRO. V zahraničních recenzích trhají rekordy, srovnání nejen s tímhle diskem by mohlo být zajímavé.

dizz
dizz
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda ze nebylo mozno porovnat proti dvoum 128/120GB 2,5" SSD v RAID 1/0.

Precejenom rozdil v porizovacich nakladech jsou cca 2000 coz neni zanedbatelne a misto v diskovem kosi zas tak moc lidi netrapi...

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dizz Jaky by mel vyznam raid0 u ssd? Maximalni rychlost je dostatecna a kvuli tomu si stejne ssd nikdo nekupuje. IOPS taky nevzroste (dokonce muze i klesnout kvuli dalzsi rezii v raid radici).
Jediny co to prinese je vetsi moznost ztraty dat.

dizz
dizz
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva vzasade souhlasim, slo mi primarne o porovnani s timho produktem po vsech strankach (a on co RAID0 umoznuje)

Nevim ja myslel ze rychlost a IOPS jsou duvoduy proc se to do nemobilnich pocitacu SSD dava.

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva @dizz: Rychlost moc ne. Na to nejsou zas ak velky aby tam byli nejaky vetsi data. Hlavni duvod proc jsou ssd tolerovany/vychvalovany pres svoje nedostatky je IOPS. Rychlost je az podruzna.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva @Tudva: Obecně ten test RAID 0 vs. RAID 1 byl jen jako zajímavost, což je popsáno. Jsem si to vyzkoušel, tak mi přišlo škoda se o tom nezmínit, ač už jsem předem tak nějak tušil, že přijde podobný dotaz. Takže asi tak :)

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velice pekny test, jen nechapu ten zaver.
V zasade je tenhle disk vizualne moc pekny kus HW, ktery podava prumerny vykon za vyrazne nadprumernou cenu.K tomu SF radic, coz neni tak uplne vyhoda.
Ja bych zdaleka tolik nejasal. (Nicmene chapu, ze pro stavitele poutovych PC je to must_have vec.)

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 To je tím, že to všichni porovnávají s běžným SSD. Ale to není běžné SSD, je to v mnoha věcech unikát a velký posun v technologii dopředu. A protože je to unikát, tak to nemůže mít nadprůměrnou cenu, protože není moc s čím porovnat, pokud nebudeme chtít porovnávat napříč kategoriemi. Osobně věřím, že to samé bude za dva roky úplně jinde po všech stránkách, tedy hlavně rychlost a cena, ale teď je to opravdu něco, co vlastně ani nemůže mít o moc lepší cenu vzhledem k trhu.

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nic moc. Vyjma "hezkého kusu HW" bych zase tak moc optimistický nebyl. Důvod, proč si to myslím, jsou prostorové nároky. Počítače se zmenšují, alespoň si to myslím, což znamená menší desky (mini, micro) a na těch aby další sloty pohledal. Za mě osobně - u stolu mi stojí "prastarý" CM Stacker 830 a v něm už druhá mATX deska a zcela mi její konektivita dostačuje. Takže momentálně je na cestě Define R4 Mini a už se docela těším, až Stacker zmizí (skvělá bedna, ale prostě z mých nadšeneckých let, kdy jsem do kompu cpal "co se dalo").

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek Plny souhlas - treba upgrade FW je celkem sileny postup.

Za ty prachy nic moc produkt.

Staci vzit 2 bezne SSD a vrazit je do RAIDU a je to stejne vykonne reseni.

Jo pokud by to melo nejaky vlastni radic, s vice kanaly, nebo treba nejakou baterii kondenzatoru na ulozeni Cache na SSD pri vypadku napajeni atd. tak by to melo nejake opodstatneni.

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.tomshardware.com/reviews/p420m-pci-express-ssd,3603-2.html
Nie je pcie ssd ako pcie ssd.
Unlike most SATA/SAS controllers, which only support eight channels and 16 NAND placements, the P420m's controller has 32 channels and supports 64 placements. This extended parallelism facilitates the high read performance noted in the specifications.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LoPiO Ano, záleží na řadiči, jaké má parametry, stejně jako paměti, jaké mají. SSD Intel X25 tuším umělo také 10 kanálů, což měla být výhoda, ač se pak zjistilo, že to zase tak není. Aktuální řadiče do běžných SSD umí 8 kanálů nejčastěji, ale je jasné, že jsou modely aktuálně pro serverové použití, které jsou mnohem výkonnější a mají tedy i více kanálů.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
23. 9. 2013 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

citujem "Ještě nikdy nebyl diskový produkt na kartě do slotu základní desky tak dobře udělaný, aby s ním neměl běžný uživatel problémy větší, než s jakýmkoli jiným plotnovým či SSD diskem."

to mysli redaktor vazne?
Prepinaie UEFI/legacy, updare firmware.
Toto drviva vecsina ludi nerozdycha.
Tento produkt ma daleko k jednoduchosti klasickych diskov/SSD.

Je to predrazena vec,ktora oproti klasickemu SSD nc neprinasa, skor naopak. Su to vyhodene peniaze.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb V té citaci má samozřejmě být "aby s ním měl běžný uživatel problémy větší..."

Přepínání UEFI/Legacy nemusí zákazník využít, v základu je Legacy, které funguje jako běžné SSD a jde s ním vše. Update firmware je také u všech SSD a tady je to o pár poměrně jednoduchých kroků navíc, ale běžně to také žádný běžný uživatel nedělá a vlastně ani nemusí dělat (mimo kritických chyb, kdy to stejně pošle do servisu).

Klasické SSD je přes SATA, toto je přes PCI-E, už to je celkem velký rozdíl, který si moc lidí neuvědomuje a bere to tak, že PCI-E = větší SATA, což chápu, ale tady si to nečtou (ač by to podle mnoha příspěvků vypadalo) zákazníci, u kterých je maximum zapnutí počítače a poté prohlížeče internetu. Je ale zajímavé, že se vlastně za ně všichni staví.

x3m
x3m
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To sa preboha ako dostali k takym tabulkovym rychlostiam? To uz zavana zavadzanim spotrebitela. Rychlost v MB/s by sa mozno este dala s prizmurenim oboch oci uznat, ale to IOPS je skoro polovicne oproti tomu tabulkovemu.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
25. 9. 2013 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@x3m Vše je to popsáno v recenzi. Tedy i to, jak se výrobce dostane k daným hodnotám a jak jsem se k nim dostal já.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

preco niekto nevyraba "SSD "disk z DDR3 pamatami,ktory je o 2-3 rady rychlejsi nez prezentovany PCI-e SSD - urcite by sa dal vyriesit problem s neprerusenym napajanim a bootovatenost.
Stacila by velkost 64 GB.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro Ale ano, dokonce RAM disky existovaly ještě před SSD, ale vyžadovalo to mít záložní baterii a nebylo to moc pro normálního uživatele. :wink:

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
23. 9. 2013 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Případně se dá udělat i ramdrive pomocí sw z přebytku ram, stačí si koupit 16 GB moduly. :lol:

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Atapi]Případně se dá udělat i ramdrive pomocí sw z přebytku ram, stačí si koupit 16 GB moduly. :lol:[/quote]

z RAMdisku sa neda bootovat...

mam na mysli fyzicky RAM disk z DDR

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=c3cilka]Ale ano, dokonce RAM disky existovaly ještě před SSD, ale vyžadovalo to mít záložní baterii a nebylo to moc pro normálního uživatele. :wink:[/quote]
neviem preco by mala existencia zaloznych baterii vadit normalnemu uzivatelovi

Reklama
Reklama