Zpět na článek

Diskuze: Asus TUF Radeon RX 7900 XT: Vliv profilů pro ztišení, přetaktování, či undervolting v ovladačích AMD na výkon a vlastnosti

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2023 14:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

akurat som prebehoval nemecke stranky a ludia sa rozculuju, ze nove 7950x3d a 7900x3d su vlastne podvod na nich. akonahle sa spusti hra, druhe jadro sa odparkuje a pouziva sa len to s 3d cache, takze hrac ma k dispozici len polovicu jadier. amd argumentuje , ze druhe jadro mozete vyuzit na pozadi napriklad na renderovanie a sa vyuzije. preboha, ale kdo popri hrani este nieco ine robi? mozno nejaky streamer maximalne. takze 7950x3d je herne 8jadro a 7900x3d je herne 6jadro.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2023 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro Tak teď tomu nerozumím. Tak se to druhé CCX zaparkuje nebo obsluhuje systém apod?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2023 22:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni nie doslova zaparkuje. pokial systen detekuje hru druhe sa odparkuje, kym nespustis program , ktory ho vyuzije. uz vysli clanky, kde pisu , ze zmysel ma kupovat len 7800x3d ked vyjde. zachvilu urcite budu k tomu blizsie recenzie,este je tu kratko. ale co pisali, v taskmanageru boli nevyuzite

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2023 08:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @mhmiro Eee tedy se bavíme, že jedna aplikace nepřistupuje k oběma odlišným CCX najednou? To jsem to snad ani jinak neočekával, abych řekl pravdu 🙂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2023 11:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni potom je absolutny nezmysel ako hovoria, kupovat 7900/7950x3D ked si kupis herne 6/8jadro a ako hovori eric stratossimo cartman, je v dnesnej dobe 6 alebo 8 jadier v cpu malo. a ked tak len 7800x3D tam to 8 jadro dostanes rovno , za menej penazi. potom je 7950x3d architektura horsia ako velke a usporne jadra u intela, tie dokazu ist aspon vsetky paralelne, to zase nesedi s poctami erica strattosima cartmana

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2023 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni uz dali i screenshoty z hier majitelia novych 6 a 8 core s 3D. druhe ccd je odparkovane a len kazdu chvilu da maly impuls ze zije.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taktování nových AMD grafik se mi začíná upřímně protivit čím dál tim více a více..
Mám prostě jeden svůj rock solid profil -1120 voltage, 3100 MHz a 2700 Mhz fast timimg vram ( všechny hry doposud stabilní, 3d mark stress testy ukazují 99% stabilitu fps, ale bum - vyjde aktualizace na Warzone 2 - drivery a hra začnou crashovat, vyjde the sons of the forest bum, takty mi jdou až za 3200 Mhz a karta crashne a žádný byť sebemenší OC najednou není stabilní :D
Pro tentokrát to prostě házím za hlavu a jedu jen max powerlimit, custom fans a vram na 2700 fast timing, Frekvenci karet at si amd ladí samo, ono to i tak stejně boostuje k 3000 jak nic :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Já se obávám, že to crashování není problém přetaktování. Aspoň mně s těmi posledními ovladači padaly na RX 6950 XT věci, které jsou běžně stabilní, i bez přetaktování.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Jaj to je nepříjemné, já jsem to naopak velkým omezením OC vyřešil, když to řeknu stručně, tak např u sons of the forest, když jsem se šel napít z řeky, tak vždy crash na plochu a ovladače restart, pak jsem se dozvěděl, že při napítí skočila frekvence skoro na 3300 MHz :D
A občasné padání hogwarts legacy taky zmizelo, Codko už nepadá (házelo přímo chybu o tom, že je možná karta přetaktovaná) takže za mě v poho ,ale pokud to trápí i bez OC, tak to upřímně nezávídím - co mohu dodat je, že asi po těch 3 aktualizacích ovladače mi výkon karty např v superposition benchi v defaultu vystoupal cca o 800 bodů, což je ve 1440 rozlišení dost, mám teď prostě stejný výkon, co jsem měl předtím s velkým přetaktováním, takže to teoreticky dává smysl, že už je nestabilní, protože to najednou žene výkon ještě dál..

chadimatomas
chadimatomas
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 6800xt jak říkáš, poslední update hry a driveru a hra spadne a napíše, že mám přetaktováno, ale asi za 20 hodin to udělalo jednou, tak cajk

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 11:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

adam wagner, kedy budete mat recenziu na momentalne najlepsi herny cpu ryzen 7900x3D/7950x3D prave som pocuval recenziu na igors lab. i ked pre beznych ludi bude skor 7800x3D. momentalne vykon/spotreba kraluje s predstihom, ale i tak ho nedoporucuje kupovat, iba ak clovek nevie co s peniazmi, ze beznemu hracovi zbytocne, ked tak lacnejsie 5800x3d

sranda kolko ludi si mysli, ze 7950x3D nieje dobry cpu. ale fakt je vykon a a spotreba top a na to sa intel nechyta. spotreba je epicky nizka na to ze je to najvykonnejsi cpu na hranie. amd vyeralo pre 3d cache len najlepsie kusky, co znesu nizku voltaz a tym ze su nizsie taktovane to moc nezere a hry idu na tom super, dokonaca minimalne fps su priemerne o moc vyssie

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 3. 2023 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro Netuším. Vzorek od AMD každopádně nemáme a mít nebudeme, a nemáme ani nic od výrobců desek. Takže jestli se povede ukecat nějaký eshop...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) ja len , ze by ste eric "stratossimu" cartmanovi vytreli kocura :) ze pochvalite amd

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro nejvetsi HW magazin v zemi a neni si schopnej obstarat jeden jediny CPU :) vtipne

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 3. 2023 19:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo A cože se na DDWorldu testují GeForce běžně s několikaměsíčním zpožděním, pokud vůbec, když se tady dají na test sehnat nepoměrně lépe než procesory?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 19:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) koho zajimaji referencky ktery nejdou v CR ani poradne koupit? Nvidia jejich prodej pred lety v CR ukoncila a pres jejich cesky stranky uz nejdou koupit tj recnezovat neco co nejde koupit je ztrata casu a nereferencky testujeme normalne hned jak sou dostupny.. takze asi tak..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 3. 2023 20:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo A kdo mluví o referenčkách? RTX 4070 Ti tam není otestovaná doteď, kdy byla uvedená? A Founders Edition nešla do testů vůbec.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 07:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) ani se nedivim 4070Ti totalne nezajimava karta z pohledu cena/vykon vsak je to predrazeny az na pudu.. davat dneska pres 20tis za 12GB grafiku muze jenom ortodoxni fanousek teto znacky..

na CZC je jenom jeden model 4070Ti v TOP10 nejprodavanejsich grafik.. lidi to proste nechtej a ja se jim ani nedivim.. az karta klesne nekam k 16tis s DPH pak bude mit smysl ji testovat. Kdyz srovnam situaci kolem generace 1070/2070 tak tyhle karty se prodavaly mnohem, ale mnohem lepe...

Na Heurece jsou dokonce v TOP3 neprodavanejsich grafik dva Radeony a az na tretim miste je naka 3070... Novy grafiky od Nvidie proste netahnou, sou moc drahy vuci tomu vykonu jaky maji..

Vice mene dle heureky se nyni nejlepe prodavaji 6800/6800XT ktery se daji koupit od 13 500,- s DPH coz je super nabidka.. karty maji paradní vykon za ty penize a 16GB VRAM

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 07:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo No vidíš. Brát to stejnou logikou, vlastně nemá ani smysl testovat procesor, který je o čtyři tisíce dražší než 13900KF, potřebuješ k němu dražší desku, musíš u něj řešit, jestli posílá zátěž na správný čiplet s cache, na který jej posílat má, a když nemáš grafiku jako RX 7900 XTX nebo RTX 4090 připojenou k monitoru s rozlišením 1920 × 1080 bodů, ve hrách nenaměříš ve výkonu prakticky žádný rozdíl, a když už tu highendovou grafiku na full HD máš, naměříš rozdíly v řádu jednotek procent v tom lepším případě, a v horším žádné, nebo bude výkon dokonce nižší. :-P

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 08:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) jenomze ten nejvykonejsi herni procesor planety nestoji 30tis.. ten procesor stoji uplne stejny penize jako stal pred pul rokem 7950X a jako pred dalsim rokem a pul 5950X... AMD narozdil od Nvidie nepodrazuje o 60% kazdou dalsi generaci viz 3080>4080 nebo 3070>4070 apod.. Nebejt AMD tak dneska stale platime za 8 jadra nakych 20-30tis.. Diky AMD nam klesly ceny mnohojadrovych procesoru pod hranici 20tis.. Vsichni vime kolik staly 6-8-10 jadrovy procesory od Intelu nez prislo AMD s architekturou ZEN..

Jinak testovat proceory na LGA1700 je doslova nesmysl, ten soket je mrtvej... tento rok zas bude nahrazen zcela novym.. AM5 je soket na dalsich 4-5 let.. to se o LGA1700 rozhodne rici neda..

Jinak nechapu co je na 13900KF tak uzasneho kdyz Ryzen 9 7950X je nyni o 1500,- levnejsi na CZC... A to je to nativni 16 jadro vuci nativnimu 8 jadru u Intelu, ty maly jadra vubec nepocitam jejich vykon je tragickecj a to jeste Intel zere skoro 2x tolik..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo eric cartman, zase melies sracky a uplne ti usla podstata

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro napodobne

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo to nemaslis vazne ze porovnavas 13900KF a Ryzen 9 5950X ???? single core 4700 vs 3470 a multycore 60.000 vs 45.900 .... to je o 30% menej

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 18:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro proc bych je neporovnaval? Ryzen je levnejsi a jeste vykonejsi.. na Heurece od 11 900,- s DPH a ma 16 nativnich rychlejch velkejch jader.. zadny maly jadra jako ma Intel.. Protoze Intelu nic jinyho ani neubejva kdyby mel taky 16 velkejch jader tak bude zrat 400-500W :) uz ted plne odemceny 13900K zere 400W kdyz vypnes vsechny limity v BIOSU

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo v ziadnom vesmire nieje ryzen 9 5950x rychlejsi ako 13900kf

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 07:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro ne ze je vykonejsi on je i levnejsi momentalne :) oba mam totiz doma.. takze muzu porovnat a ten INTEL bez poradnyho chlazeni ani neni schopen dlouhodobe drzet max boost musis to osadit opravdu kvalitni vodou, to je velka bolistka vsech TOP intelu posledni doby, sice ma velkej boost ale musis to dobre chladit coz je pri 250W celkem problem, AMD ma spotrebu celkem o dost nize.. nehlede i na nizsi teploty. + soket LGA1700 je mrtvej kdezto AM5 ma jeste hodne dlouhou budoucnost. Proto nikdo LGA1700 nekupuje, nema to smysl a prodejni cisla treba z Mindfactory.de to krasne potvrzuji.. lidi proste o LGA1700 nemaji skoro zadny zajem

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo tvl ty tu porovnáváš 13900KF s 5950x a napíšeš, že socket 1700 je mrtvej, kdežto AM5 tu bude dlouho. Můžeš mi říct, co má AM5 s těmito CPU společného???

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 08:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe preklep melo tam bejt 7950X samozrejme, 5950X je do AM4 soketu.. celou dobu se bavim o aktualnich soketech od AMD i Intelu tj AM5 vs LGA1700

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo ze preklep, hned niekolko krat :) taky preklep a,ako tvoje akoze recenzie 🤣🤣🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro mohlo ti to dojit ale zrejme si o tom moc nepremyslel :) mozna priste

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
3. 3. 2023 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro Tady bych se ho zastal. On se takhle uklepává často. Třeba myslí patnáct procent, a napíše čtyřicet. Nebo myslí pomalejší, ale napíše rychlejší a tak.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) jaj on je debil a my mame vediet co si mysli, ked pise ine. uz to chapem. takze ked pise amd mysli intel, ale pomyli sa na nvidia. ten chlapec musi mat dobry bordel v hlave. ale co sa cudovat, tak stary panic musi mat dobry pretlak v guliach.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro napodobne

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo si len zufalec :D byt blby je to iste byt ,ako byt mrtvy . vsetci naokolo to vedia a trpia , iba ty nie

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 3. 2023 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro napodobne

xfce4
xfce4
Level 6 Level 6
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
25. 4. 2023 01:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo ty más doma všetko:D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro Ja ti nevim ,za mě jsou 7950x3d a 7900x3d zklamaní a spíš jen scam od AMD, jak doprodat zbytek čipů, co mají :D výkon není zas tak skvělý, ty lows má furt lepší intel, druhé ccd se vypne místo toho, aby tahalo napříklád stream.. možná to amd fixne, možná ne, současně to prostě na e-cores nemá..
7800x3d bude jiná pohádka - jako nejlepší cpu to nebude, ale proč prostě nevzít 7800x3d, levné 2x16 gb 6000 MHz cl 30 ramky a levnější desku a mít 90-95% výkonu toho, co má 13900k/ks s mnohem dražší deskou a rams + starosti s tím, aby to vše běželo jak má a samozřejmě člověk ušetří těch 400-500$ s amd..
7950x3d si imo zaslouží negativní feedback

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 14:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 zas AMD aspon nezvysilo ceny, vice mene 7950XT a 7900XT zlevnily a na jejich misot nastupili novy modely s 3D coz je celkem super.. Intel by to davno cenove napalil kdyby mohl.. Kazdopadne souhlasim ze z tech novejch bude nejlepsi volba 8 jadrovy 7800X3D ty ostatni uz budou brat spise lidi co sice hraji hry ale potrebuji k tomu i hodne jader.. kdo bude chtit procak ciste na praci a naky obcasny hrani veme obyc 7900/7950 ktery nam cenove celkem slusne spadly. Ja mam vice mene 7900X a vykon mam tak velkej ze 7900X3D asi vynecham, nejak se mi to uz financne nevyplati ani.. ve 4K to stejne tak velky rozdily uz nedela, tyhle procaky sou spis pro lidi s 240Hz+ panelama kde jim de o kazdej FPS

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 ak si si nevsimol, len trollim erica stratossima cartmana

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @mhmiro jaj :D tak to pak chapu

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @mhmiro napodobne

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 19:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Mě tedy přijde scam u Intelu, obdobný výkon, až 2x větší spotřeba, strašidelný. A to to má ty slavné E-cores....blah.

Imram
Imram
Level 13 Level 13
2. 3. 2023 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratossimo "napodobne" skvela slovni zasoba :-D ...jo ja vim - "nadopobne" :-D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 03:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @uni No intel má bohužel současnou korunu krále, co se týče her, a že to žere o 40-50 w víc pří hraní je celkem asi jedno :) NA avg fps to podobný výkon bude, ale 1% lows má bohužel stále pod palcem intel

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Imram napodobne

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 ty minimaln fps uz taky moc neplati..

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 08:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Nejsi ty ten, co honí GPU na 100% a diví se, že má fps dropy? Tuhle tu byla diskuse s nějakým podobným expertem 🙂

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 11:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @uni Já FPS dropy určitě nemám :) Jen je současně na AMD kartách 7900xtx celkem rozbitý Warzone 2, kde v některých lokacích přestává grafika jet, jak má, Nvidia tento problém bohužel nemá, takže se to nejspíš nikdy nefixne :) Jinak aby grafika jela na 100% je přeci jasný cíl vždy ne? :) bohužel to samozřejmě ve většině hrách nejde, pokud člověk nehraje 4k :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Stratossimo noo, bohužel platí, co se týče kompetitivního hrání - pro normální uživatele dává samozřejmě smysl 7800x3d větší

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 7800X3D ma rozhodne vetsi smysl jenom pro hrace her s tim souhlasim..

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
1. 3. 2023 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám SAPPHIRE AMD Radeon RX 7900 XT GAMING 20G a ta je limitována v defaultu 310W co ukazuje GPUZ na Board Power.
Podle typu úloh boostí nad 3GHZ a pokud fachá do těch 310 W tak se Jádro udrží stabilně na těch 3GHZ - 2997 HZ
Pořizoval jsem si ji ke QHD monitoru. A na to se podle mne hodí. Je to 60Hz monitor. A mám zaplej sync. Tzn ta karta jede na max nastaveních ve hrách né na plnej knedlik hluboko pod těch 310 W za příjemnejch provozníních vlastností na stabilních 60 FPS. Například Witcher 3 NextGen bez RT se vším na max v DX11 i DX12 QHD ta karte bere 210 W a jede na +- 60%. Teplota GPU okolo 60 a HoTSPOT do 70.

Pokud honím GPGPU nějaký tak ta karta si veme max trošku nad těch 310W a je to fakt slyšet. Jako, že začne pískat a topit. Hot Spot skoro ke 100 vyskočí než se rozjede naplno větrák. Pak ž stabilně GPU okolo 70 a Hotspot do 90.
Zkoušl jsem ty jiný profily a u RAGE to leze pak na max 330 W. Přidá to trošku pár FPS.
ALe ten Default mi přijde jako nejvíc v pohodě.
Jestli bude nějakej REFRESH, což určitě bude, a vyladěj to. Tak by to mohlo být i na 4K.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 3. 2023 02:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush @samboush Ano, takty jdou nahoru (někdy i výrazně), pokud má karta nižší spotřebu. A v tomhle případě to asi dělá ten v-sync.

Refresh pomůže, pokud u něj dokážou snížit spotřebu. Pokud ne, tak to bude zase power limit, co ty karty nepustí na vyšší takty.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 07:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) refresh nebude, ten bug v cipu se opravi rovnou s dalsi generaci RX 8xxx.. ono za stavajicich podminek by refresh uz nemel moc smysl a byl by tu jenom na par mesicu... Vsak i na takto nizkejch taktech to na Nvidii staci, 7900XT je pri podobne cene vykonejsi nez 4070Ti a 7900XTX je pri znacne nizsi cene vykonejsi jak RTX 4080.. RTX 4090 AMD ignoruje protoze takhle drahy grafiky nejsouv jejich zajmu a stejne se jich proda zlomek z celkového objemu tohle proste firmu nezivi...

Stanislav
Stanislav
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo jakej bug? 😀Jo ten za který jsem byl smazanej když jsem na to na ddwordu upozornil ihned po vydání karet, prej šířím nepravdy tak se to muselo zcenzurovat a o par týdnu vyjde u vás článek s tím že tam je bug 😀 od té doby ten web neberu vůbec vážně ale takové tisícero pohádek a jedné noci.Opravdu příkladné chování👍

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 07:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @stasek je tam BUG bud v navrhu nebo ve vyrobe, karty jsou schopny makat az na 3300-3500Mhz jak bylo puvodne planovany ale ne pro vsechny operace. Ve hrach je to maximum kolem 3000Mhz spise mene.. ta chyba uz je odstranena ale bude to implementovaný az v dalsi generaci, AMD puvodne chtela udelat refresh kde by to opravili ale kdyz zjistili ze Nvidia napalila ceny svych grafik nic je k tomu nenuti protoze i aktualni jejich nabidka je mnohem vyhodnejsi v pomeru cena/vykon i s timto nedostatkem..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo A takže co? To má být odpověď? Vždyť ti tady borec píše, že za to dostal na tom vašem plátku ban. Takže on o tom ví, že tam je chyba.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @stasek Je tak. Já jsem tam chodil jednu dobu hodně často. Hodně jsem si početl v komentářích a pobavil se. Teď už tam nelezu. Je to trapárna, nic neříkající obsah a mele se furt dokola to stejný. Ať je to jakékoli téma, vždycky tam musí být obsaženo, že Nvidia je k ničemu. Myslím, že by to tam psali i kdyby to byl plátek o vaření... A v těch komentářích prakticky zůstalo pár jedninců, kteří si s těmito dvěma "ehm jak je nazvat?"... notují

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 10:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe

ANo to je odpoved k tomu BUGU.. Ktery tam skutecne je a AMD to oficialne priznalo. Ohledne diskuzi na DDworldu, ja se o ne nestaram, takze placete na spatnem hrobe..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo To my víme že tam je. A stasek na to upozornil a byl za to zabanován. Ty se o ně možná nestaráš, ale jsi toho součástí...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe proc by za tohle nekoho banoval kdyz sam vydal clanek kde pise ze tam BUG opravdu je? tusim nekdy v Lednu to nedava zadnou logiku, psise ten BAN byl asi za neco jineho co uz nechce priznat :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Možná to nebyl ban, ale smazání příspěvku. To musí říct stasek.
"jakej bug? 😀Jo ten za který jsem byl smazanej když jsem na to na ddwordu upozornil ihned po vydání karet, prej šířím nepravdy "

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 11:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe v dobe vydani to byly spise spekulace.. ale AMD to celkem brzy oficialne priznala.. nejsou jako u nvidie ktera dela mrtvyho bruouka klidne 1-2 roky po objeveni nakyho problemu viz jejich nefunkcni asynchronni shadery u GTX 9x0 generace, dodneska to nvidia nepriznala.. Vsak nez se nvidia vyjadrila k 3.5GB u GTX 970 trvalo to 3 mesice od nahlaseni prvnich problemů... a ani v tomto prohlaseni neuznali svoji chybu :) to bylo nejvtinejsi dodneska se za to ani neomluvili...

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo Proč by někoho banoval? Protože DD. :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo tvl ty jsi úplně mimo. Tady jde o to, že na to někdo upozornil a následně byl příspěvek smazán s tím, že to není pravda.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @casperdeluxe a on si zase zacne mlet svoje sracky o inom , eric cartmann len zahovara

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @mhmiro napodobne

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush @samboush A to se divis ze mas "malou" spotrebu wattu,kdyz mas zapnutej vsync ? Provozovat kartu tehle kategorie na 60Hz QHD je jako mit v Porsche (no teda AMD je mozna tak Octavia RS,Porsche je Nvidia :)) omezovac na 60km/h.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 09:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karel88l zas aspon je to QHD, mozna planuje nakej vysokoHZ monitor dokoupit casem, prece jenom monitor clovek obnenuje mene casto jak GPU. Taky jsem fungoval celkem dost dlouho na 4K monitorech s 60Hz protoze jsem pouzival hodne kvalitni 12-14bit panely a zde proste nikdo 120Hz+ nedelal, teprve az nedavno jsem poridil 144Hz 4K s kvalitnim 12bit panelem a dobrym gamutem na neco se proste vyplati pockat..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @Stratossimo a mal si len gtx 1080ti na vode a amd dlho nic nedalo, co by ti dalo tie 4k aspon 120fps :D ako si sam napisal predtym.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 13:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @mhmiro tak v te dobe byla jeste cenova politkma Nvidie celkem normalni vse co prislo po tom bylo predrazene az na pudu.. napriklad 2080Ti stala o brutalnich 71% vice jak 1080Ti kdyz dorazila na trh a duvod? Umela DLSS a RT nehlede na to ze neprinesla ani zadne mezigeneracni navyseni VRAM.. v dobe 3080Ti uz panovaka kryptohorecka takze ta karta ani koupit nesla a kdyz uz chteli za ni obchodnici 2x tolik...

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
2. 3. 2023 18:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karel88l No mám 2x 32'' QHD stejný monitory. Každej připojenej na jednu GPU. Jedna GPU je AMD a jedna NVIDIA. Přesně jak píše kolega pod tebou. Koupit monitory není jen tak. Než to člověk vybere , nastaví si barvičky aby to bylo stejný atd atd. Je stím hodně práce. A teď jakej. 4K nechci - líbí se mi DPI jako to má. Je to stejný jako 24'' 1920x1200. Tzn nový QHD, ale jaký. Taky hraju, ale hlavně na tom pracuju. Tzn to není jen tak.
Krom toho 60Hz není v QHD zas tak pro tu kartu málo. Když to všechno člověk nastaví na max. Tak je to +- akorát. Že má karta trochu vůle a jede to všechno pěkně bez záseků.
ALe monitor je investice na delší dobu a oči má člověk jen jedny.

Krom toho , při GPGPU dostavá karta záhul, stejně jako u nevyladěnejch 3D věcí i při 60Hz.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @samboush presne tak, novej monitor nekupuje clovek kazdy 2 roky jako GPU.. souhlas

Michal
Michal
Level 37 Level 37
28. 2. 2023 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nakolko uz vieme, ze XT nema na konkurencne 4080/4090 rad by som prave uvital prave ten rozumny unervolting s co najlepsim pomerom w/fps pri rozumnej hlucnosti. Prave toto bude podla mna vacsina majitelov tejto karty robit. Lebo cenovy rozdiel medzi XTX a XT je minimalny (i ked vraj sa bliska na lepsie casy) a teda, kto si uz musel kupit XT (nedostatok XTX) sa uz davno zmieril s nizsim vykonom.
Preto som za optimalizovany undervolt 😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal @Gregi555 cenovy rozdil uz celkem narostl, 7900XT se uz cenove dost priblizila RTX 4070TI ovsem vuci ni ma lepsi vykon a skoro 2x tolik VRAM, takze momentalne je 7900XT opravdu super volba na hrani i ve 4K, coz se o 4070Ti rozhodne rici neda.. Ona nam klesla i 7900XTX kterou uz jde koupit od 27 000,- s DPH coz je o 6tis mene nez pomalejsi RTX 4080 16GB.. AMD vzdycky zlevnuje uz par mesicu od vydani a to jak procesory tak i grafiky coz je super, Nvidia to vesmes drzi do posledni chvile co se produkt prodava pritom na sklonku svého prodeje uz vetsinou ty karty maji davno zaplaceny vyvoj a vyrobni naklady jsou taky o mnoho nizsi, proste to rejzujou co to dá...

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 09:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ty jsi jak kolovratek s tou vram.Staci se podivat na testy novych her (callisto protocol,hogwards legacy,atomic heart) a vidim ze amd je pomalejsi nez Nvidia a nedej boze kdyz se zapne RT nebo dlss,tak radeon dostane totalne na prdel a nepomuze mu ani 50GB vram a k tomu ma jeste spotrebu jako tank a taky dost topi kvuli tem poddimenzovanym chladicum co tam amd dalo 😉

Z toho vyplyva ze takovy 7900XTX je za 29k brutalne predrazeny proti RTX 4080 za 31,5k ktera je univerzalni karta jak na hry tak na praci,kde se amd v renderingu opet nechyta stejne jako v rt a dlss :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 09:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @karel88l RT funguje na AMD kartach dobre kdyz se to dela podle Microsoftu viz treba Forza.. pokud to ma hra delano po Nvidia ceste tak logicky optimalizace pro konkurenci bude "chaba" a DLSS AMD ani umet nemuze protoze Nvidia ve sve velke moudrosti zakazalo aby konkurence mohla DLSS pouzivat taky.. AMD narozdil od toho ted FSR 2.2 pustilo do sveta jako OPEN source tj kazdej si v tom muze delat co chce a kazdej to muze pouzivat dle libosti, neni divu ze velmi brzy uz bude vic her s podporou FSR nez s podporou DLSS.. Jinak uz v nekolika recenzich psali a namerili ze 12GB je proste pro 4K malo a nektere hry uz narazi na strop nebo dokonce maji VRAM malo.. na 4K je proste 16GB VRAM naproste minimum.. pokud chce mit clovek rezervy je idealni se drzet kolem 20-24GB, kdyby bylo 12GB pro 4K hrani dost, tak by 4090 mela taky 12GB a mohla Nvidia usetrit :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 09:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo RT funguje na AMD kartách dobře, když se neudělá náročný. A když se reflexy neudělají náročné, vypadají hnusně.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 10:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) zajimave ze se da udelat nenarocne a vypada stale dobre :) Moc dobre si pamatuju jak Nvidia kdysi s predimenzovanym cipem na tessalaci delala AMD naschvaly kdy do her tlacila aby byla tessalace mnohonasobne na vyssi urovni nez je oko shcopne rozeznat viz patniky v Crysis 2 nebo neviditelna hladina vody pocitana tessalaci schovana par metrů pod texturou zeme.. to same udelala Nvidia i v prvni verzi Zaklinace 2 kde byla tessalace pouzita na teren zeme opet v brutani zbytecne forme... Podobnou prasarnu nyni pouziva i formou RT.. To je proste Nvidia :)

Vsak uz pred par lety ukazal Crytek RT ve svem demu a behalo to krasne i na grafice jako VEGA 56..
https://www.youtube.com/watch?v=efOR92n9mms

vidielne jde to delat dobre a nenarocne ale to Nvidia nechce protoze kdo by pak kupoval ty jejich predrazeny grafiky ze?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 11:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Hehe, a teď ještě se podívej, jak ten ray tracing v tom Crysis běhá, když to není nehratelné techdemo, které zaplatilo AMD.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) to neni crysis..

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Ano, to jsem si všiml. To je techdemo, na kterém AMD v roce 2019 předvádělo, jak na jejich Radeonech ten ray tracing taky báječně pošlape.

A remastery Crysis jsou praktická implementace stejného enginu. :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 14:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) to nepredvadelo AMD ale Crytek a jak vidis bezi to plynule i na starodavne Vega 56... proste optimalizace dela hodne a pokud nvidia zamerne neustale optimalizaci snizuje aby donutila lidi koupit jejich grafiky... je to vec druha.. V tom demu je jasne videt ze lze tuto technologii provozovat rozumne a s rozumnymi naroky na HW aby to bezelo vetsine populace a ne jenom par vyvolenejm kteri si musi koupit predrazenou grafiku od Nvidie..

Nvidia naopak nemuze dneska rozjet poradne RT ani na 4090 a musi si pomahat DLSS... to je panecku pokrok

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Takže říkáš, že to, že to vývojáři odprezentovali na Radeonech Vega a všude zdůrazňovali, že to nepotřebuje RTX, byla tak nějak náhoda, protože je zrovna měli po ruce? Hm. :)

A jinak k tomu, jak to může fungovat, když se to udělá rozumně...

https://www.svethardware.cz/jak-zvladla-rx-vega-56-ray-tracing-v-demu-cryteku-v-1080p-30fps/49278

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 14:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) oni chteli jenom dokazat to ze grafika nemusi mit specialni RT jednotky aby dokazala RT zobrazit.. coz skutecne ukazali ze to mozne je, co je na tom k nepochopeni? Uplne stejne AMD odkazala to ze grafika nemusi mic specialni jednotky aby dokazala delat DLSS viz jejich podpora FSR na grafikach od Nvidie ktery oficialne DLSS neumeji... Ono to jde udelat jinak a lepe, a ne cestou Nvidie ktera jde jenom po prachach.. Kdyby Nvidia zpristupnila DLSS i na stare grafiky, kdo by pak jaksi kupoval ty novy drahy? uz chapeme?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 15:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Jde to udělat „jinak a lépe“, ale dokud s tím nepřijde Nvidia, tak AMD ani nehne, aby se o něco pokoušelo, co?

Až když s tím přijde, tak se můžou přerazit, aby přinesli otevřenou alternativu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 16:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo mam 6800 a fsr je nepouzitelne , takze nic neukazali. kym som mal nvidiu , dlss bolo dobre pouzitelne. takze tie specialne jednotky je treba. ako nieje pouzitelne rt na 6800 . navyse tersz vyslo nvidia rtx video, dalsi dovod zbavit sa radeona a kupit nvidiu

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 18:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Adam Vágner (pctuning.cz) nikdo nvidii prece nebrani aby delali taky otevreny standardy, idealni prizvali na vyvoj jak konkurenci tak microsoft a treba z toho udelali primo soucast DX knihoven. Jenomze to by pan Koženka nesmel bejt hamoun a hamty hamty...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratossimo Mám seriózní otázku a prosím o seriózní odpověď. Proč si na každej svůj komentář dáváš 2 palce nahoru?

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
2. 3. 2023 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Odpoved je, ze si na svoj dotaz dva palce dole, haha.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
2. 3. 2023 22:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Tady se, bohužel, musím kolegy recenzenta zastat. Nedávno mi bylo už divný, že v diskuzi neexistuje jediný příspěvek s lichým počtem palců. Chvilku jsem zkoušel, a pak to reportoval našim vývojářům. Je tam nějaký bug, takže to hlas počítá dvakrát. V neveřejné verzi je to už opravené a s příštím updatem redakčního systému by to mělo jít do běžného provozu.

Takže si vždycky (nebo minimálně většinou) dává jenom jeden na svůj příspěvek a jeden na můj. :D

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 08:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mhmiro Historie mnohokrát ukázala, že ne, speciální čipy nejsou cestou 😉
Nakonec jsme skončili u unifikovaného GPU a CPU čipu, nic extra pro fyziku, AI, zvuk, synchronizaci obrazu, matematiku (RayTracing), koprocesory, čipy pro konzole...
Ale to neznamená, že to marketingově jednou za čas někdo nezkusí 😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
3. 3. 2023 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @uni ono vice mene ani uzavrene standardy nejsou cestou a dost jich uz skoncilo v zapoměni... Nvidia ma zatim to stesti ze ma na trhu castecny monopol ale to mel pred par lety i Intel a jaka dnes panuje situace vime vsichni.. Kdyby se neco podobneho stalo i na poli GPU tak bude mit Nvidia se svymi uzavrenymi standardy celkem problem.. Osobne bych byl rad kdyby to tak dopadlo, protoze trhu tyhle praktiky s uzavrenymi standardy jenom skodi..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 2. 2023 16:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no boha, za chvilu pride eric "stratossimo" cartman a bude plakat.

7 hodin preslo a nic... neviete kde je ? stalo sa mu nieco ?pre boha nech nieco komentuje, lebo nebude stupat nastevnost webu :(

Imram
Imram
Level 13 Level 13
28. 2. 2023 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro Třeba si poprvé v životě sáhl na ženu (zaplacenou) :-D

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
1. 3. 2023 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @mhmiro Chcem verit tomu, ze po "debate" pod susednym clankom si vstupil do svedomia a viac sa venuje tomu, co publikuje, aby SK/CZ hardverovej zurnalistike pred zahranicnymi firmami (najma technickymi pracovnikmi v nich) nerobil hanbu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 11:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 uz ti dosel novej AORUS Gen5 10000 SSD 2TB na test? Asi ne vid :) tak radsi mlc... ja uz mam recenzi hotovou a dneska vyjde exluzivne jako prvni v CR/SK

Jakub
Jakub
Level 0 Level 0
1. 3. 2023 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo wow ,gratulujeme a posíláme klíčenku.

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
1. 3. 2023 12:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo Neprisiel, pretoze SSD netestujem. Testujem podstatne menej roznych komponentov ako ty (fakt sa chces porovnavat? :)), ale umenie nie je chrlit vsetko, ale priniest nejake nove poznanie. A toho v tych tvojich clankoch akosi chyba, preto ich nikto nikde nezdiela.

Preco som tieto veci zacal rozoberat? Pretoze si nevidis na spicku nosa a neoopodstatnene zneprijemnujes ludom zivot. Furt kritizujes Adamove clanky, ktorym sa kvlaitativne ani vzdialene nepriblizujes. Toto je fakt a zmier sa s nim. Mozes pisat, s kolkymi firmami spolupracujes, co kde budes mat exkluzivne, ale nakoniec je vzdy dolezite, aku hodnotu prinasas. A pokial ta v tvojom pripade nie je nulova (ono treba i nejake minusove bodiky za tu demagogiu, ktoru tak rad rozsievas), tak sa k takej hranicne blizis.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 12:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 mit HW magazin zabirajici se testovanim a netestujete SSD coz je zakladni komponenta do PC? celkem zajimave :)

Ohledne recenzi Adama nedej boze pseudorecenzim Obra.. Jejich recenze patri k dlouhodobe k nejhure hodnocenym recenzim na PCT.. vetsina lidi "naklikava" minus.. Obr se kolikrat pohybuje i kolem 0, nebo jde do minusu, Adam je rad kdyz dosahne na 100,- coz se mu povede tak v jedny recenzi z 10... Takze jejich recenze davat jako zarny priklad ceske sceny je celkem usmevne.. Pokud bys takto chvalil treba Mirka Jahodu ktery drive psal na ExtraHW a jeho recenze patrily jak obsahem tak zpracovanim k Evrospké špičce tak se rozhodne hadat nebudu, on byl proste o nekolik trid vejs nez vsichni co tu ted recenze pisou omentalne, velka skoda ze se na to z finančních duvodu vykaslal..

Jinak k tem recenzim zde na PCT ktere ty udavas jako vzor, kdyz recenzujes AIO vodnika pride ti normalni ho v recenzi neporovnat s konkurenci? Jak tu predvadi OBR posledni mesice s jeho pseudorecenzema na AIO vodni chladice? Coz mu dalo celkem dost lidi v diskuzi uz "sezrat"? nebo Adamovu "starodavnou" skladbu her coz mu zde bylo vytykano skoro pod kazdou recenzi uz asi poslednich 5 let? Ted se to trosku zlepsilo ale stale je to bida, hlavne treba vuci recenzich na GPUreport, coz jsou momentalne asi nejlepsi recenze na grafický karty v CR/SK obecne a to je dela kluk jenom par poslednich let, Adam to uz dela mnohonasobne dele..... nehlede na to ze na PCT vychazeji Radeony obecne posledni roky tak nejak pomalejsi nez ve vehlasnejsich redakcich typu TechpowerUP, Guru3D apod..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lachtan008 dekuji :)

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
1. 3. 2023 12:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo SSD je zakladnejsi komponet ako ventilatory, ktorymi sa vy absolutne nezaoberate (ani v novinkach)? Tieto kecy skusaj na niekoho ineho. SSD testujeme, hoci nie na uplne elitnej urovni ako vela inych veci, ale furt si technicky nizsie. A pri vasom svetobornom dosahu (a najlepsich kontaktoch, co je, mimochodom, uplne nepodstatna vec), s ktorym o*ebavas firmy, by to mala byt trosku ina uroven.

Na ostane veci nema zmysel reagovat, len by som ti odporucil sa neohanat Mirkom Jahodom. K testom chladicov Zdenka Obermaiera rovnako ako k vela inym veciam na PCT mam tiez velke vyhrady, ale prave pre to som pisal o Adamovej praci (a nie o inych veciach). Janko, nesnaz sa mi podsuvat nieco, co netvrdim. Viem, ze je to trochu vec vzdelania (a vyrokovej logiky), spravne vyhodnotit pisany text, ale toto su celkom jednoduche veci, ktore by si mal zvladnut.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 ok pokud schvalujes jeste v dnesni dobe tetsovat nove grafiky na starodavnych DX9 enginech a podle toho prezentovat vykon novych DX12/Vulkan GPU tak budis :) Nastesti tu mame jine svetove weby na mnohem ale mnohem vyssi urovni kde pouzivaji aktualni hry...

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
1. 3. 2023 13:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo Vies co? No, asi radsej nic. Strata casu... "komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí".

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 3. 2023 13:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo Mno, na rozdíl od tebe jsem v těch hodnoceních aspoň v plusu. :D

Cosi mi říká, že bys ty, který ví, jak to všechno dělat lépe, nevyčpěle, moderně a s tím správným nadšením, asi pětistovky pod každým článkem taky nenasbíral. :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Adam Vágner (pctuning.cz) stacilo by obcas poslouchat cterane, pokud ti roky a roky pisou ze je stary hry nezajimaji tak by bylo asi zahodno tu skladbu her obmenit.. ty tu recenzi pises pro ne... ne pro sebe.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 3. 2023 14:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo Tak to jsi tady furt dokola vypisoval hlavně ty navzdory tomu, že odpověď, proč se to testuje, na čem se to testuje, a kdy se začne testovat na novém, jsi dostal několikrát. :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Adam Vágner (pctuning.cz) nebav sa s eric "stratossimo" cartmanom. nema mozgovu kapacitu aby to pochopil. je sranda, ze south park dokazali presne skutocneho cloveka zachytit tak do serialu.

Imram
Imram
Level 13 Level 13
1. 3. 2023 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @mhmiro Já bych si strasne pral videt jeho obycejnej vsedni den a jeho interakci s okolim :-D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Imram prijed a uvidis :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 3. 2023 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @mhmiro napodobne

Imram
Imram
Level 13 Level 13
1. 3. 2023 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo :-D Kdysi jsem ti psal na FB a ptal se, zda jsi stale panic, neodepsal jsi. Pak jsem ti psal, ze to muzeme probrat face to face, jestli se ti nechce psat, ze mam cestu kolem, nebo neco takovyho, uz nevim a pak jsem byl zablokovan. Takze drahy hochu, ty fakt nevis, co chces :-D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 00:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo keby si ma zbadal, uz z 50 metrov spravis radsej harakiri

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Imram pokud nekoho urazis tak se nediv ze si te zablokuje...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @mhmiro napodobne

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo chlape, pod si to kludne rozdat do ringu, i ked si zrejme niesi moja vyskova ani vahova kategoria, 190cm. roky som robil popri praci vyhadzovaca, roky robil zapasenie. 15 rokov stravil vela casu v posilovni. ty si teda o sebe vela myslis. ale tvoju ponuku beriem a sa tesim.

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
2. 3. 2023 09:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @mhmiro Myslim, ze fyzicka konfrotnacia by vela nevyriesila. Na potlacenie dlhodobeho problemu, ktory Belka na internere predstavuje, je IMO strategicky lepsie konfrontovat kvalitu jeho prace, dat mu trochu vlastnej mediciny.

Je na smiech, ako permanentne napada najma Adamove testy, za ktorymi je vidiet extremne mnozstvo prace zatial co to, co publikuje Belka, sa da casto napisat aj bez toho, aby konkretny hardver mal fyzicky k dispozicii. Testy chladicov ma informacne vyzivnejsie ako Obermaier (ma tam celkom objemne porovnanie, ale stale malo podrobne na to, aby mohol tie chladice komplexne hodnotit. Metodicky je to slabe, podpriemerne), to je fakt a neberiem mu to. Ale z celkoveho pohladu su jeho vystupy oproti vystupom Adama V. mimoriadne biedne. Porovnavat sa s nim v testoch grafickych kariet je sice noazaj na facku, ale z tej by sa Belka oklepal rychlejsie ako z toho, ked raz mozno pochopi, ze na to, aby bol „najlepsi“, ako sa sam prezentuje, a mohol hodnotit druhych, nemozu byt tie jeho vystupy vyzerat trochu inak.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 10:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 ano pouzivat nejstarsi skladbu her v cele Evrope je v poradku a kdyz na to nekdo v diskuzi upozorni srthne se minuskove tornado.. tohle Adamovi v diskuzich lidi pisou uz tak poslednich 5-8 let ze proste skladba her je mala a hlavne stara.. tech her by melo bejt minimalne 10-12 jako mel kdysi Mirek Jahoda a to v pomeru 80/20 v DX12/Vulkan.. vsak tu starou skladbu her uz Adamovi v diskuzich vycitali lidi jeste v dobach kdy grafiky testoval i Jahoda.. proto taky zde na PCT vychazeji AMD grafiky snad nejhure ze vsech Evrospkych HW magazinu a to vzdy o nekolik procent, obcas klidne i o 5-10% a to uz opravdu neni nahoda ale jasny zamer..

Lubo33
Lubo33
Level 1 Level 1
2. 3. 2023 10:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Stratossimo Napadlo ti niekedy, ze vysledky zo starisch hier mozu byt v priebehu casu konzistentnejsie (a teda presnejsie)? Tym, ako do nich (oproti novym hram) casto nepribudaju klucove zaplaty a uz sa tak vehementne na ne ani neoptimalizuju asni ovladace.

Furt dookola tu omielas, ako si ludia stazuju na metodiku, ale po odpocitani tvojho zlohlasu mi pride, ze tu viac padaju pochvaly napriklad na to, že je to metodiky zaradeny Witcher 3. Mozno aj pre to, ze je to jedna z vobec najpopularnejsich hier, takze svoje publikum ma, ale zastupenie v testoch je minimalne. Neviem, osobne mi pride uzitocnejsi takyto test ako 70. test novsej hry, o ktoru sa zaujima zlomok ludi. To je ale len moj subjektivny nazor, ty vies lepsie, „ako to je naozaj“. ;)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 ja si myslim, ze riadna masaz by mu pomohla. je to eric cartmann, ten to nikdy nepochopi

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 3. 2023 11:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lubo33 @Lubo33 nikdo si nebude kupovat herni grafiku za 20-40tis na starou hru kterou kazdej dohral pred 8 lety na HW nekolikanasobne pomalejsim.. nehlede ze ta hra nepopdoruje ani vsechny funkce co dneska ty grafiky umej.. je to vice mene zbytecny test ktery zbytecne zkresluje celkovy vysledky.. Aktualni grafika by se mela tetsovat na aktualnich hrach kvuli kterym si tuhle grafiku nekdo poridi protoze potrebuje co nejlepsi vykon na ty nejnovejsi a nejnarocnejsi hry.. Vsak vsechny svetovy redakce to takto delaj, jediny PCT nikoliv :) Vymlouvat se na to ze redakce nema na to si tu hru legalne koupit je prosty alibismus.. zvlast v pripade celkem bohateho PCT ktery nema celkem velky mesicni rozpocet.. zadny jiny web v CR na tom tak dobre neni jako prave PCT.. presto tu jsou weby jako GPUreport kde maji mnbohem obshahlejsi a modernejsi skladbu her..

Reklama
Reklama