ati-nase-cipy-zvladaji-fyziku-lepe-nez-nvidia
Novinka ATi: Naše čipy zvládají fyziku lépe než nVidia

ATi: Naše čipy zvládají fyziku lépe než nVidia

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

24. 3. 2006 00:00 11

Fyzikální akcelerátory od Ageiy jsou již oficiálně vydány, nVidia spolupracuje s Havokem na enginu používajícím k fyzikálním výpočtům výkon grafické karty. Co na to ATi? Ta se jen usmívá a spokojeně tvrdí, že její grafické čipy jsou na fyziku lepší než nVidia i Ageia.

Reklama

Protože jsme o spolupráci nVidie a Havoku ještě neinformovali, stručně objasním, v čem toto řešení spočívá. Engine Havok FX bude naprogramován tak, aby využíval dvě karty ve SLI. Jednu kartu bude možno zcela vyhradit pro výpočty fyziky, zatímco druhá obstará rendering grafiky. A pokud to v nějaké hře nebude k užitku, není nic snažšího než přepnout kartu do grafického módu. Nevýhodou tohoto přístupu je vysoká cena. Ačkoliv PPU karty od Ageiy nebudou stát tolik, co high-endový grafický akcelerátor, užitek fyzikálního koprocesoru se plně projeví pouze s dostatečně silným grafickým subsystémem - takže nVidia či Ageia, to je prašť jako uhoď. Mělo by být možné i zatížit najednou grafikou i fyzikou jednu grafickou kartu, otázkou je, do jaké míry by se to projevilo na výsledném výkonu.

ATi jde na fyziku stejným způsobem - vypočítávat ji současně s grafikou v GPU a využívat duálních řešení. Zejména čip R580 má však nadbytek pixel shaderů, které by mohly být použity pro výpočty fyziky bez výrazných propadů framerate. Stejně jako u SLI, i v CrossFire bude možno druhou kartu přepínat mezi grafickým a fyzikálním módem. Druhá grafická karta však najde své využití, i pokud nepoběží v CF - můžete si tedy koupit jednu rychlou kartu na grafiku a jednu pomalejší na fyziku. ATi také chystá vlastní nízkoúrovňové API, které budou vývojáři moci použít pro přístup ke grafické kartě za účelem fyzikálních výpočtů. To bude ale možné i klasickou cestou, přes DirectX nebo OpenGL rozhraní.

Schyluje se k další válce formátů - válce mezi Ageiou a výrobci grafických čipů? Pokud bude existovat rozhraní ve smyslu DirectX, které bude určeno pro fyzikální výpočty (nebo bude toto implementováno přímo do DirectX), a které bude podporovat všechny možné způsoby výpočtů fyziky, není se čeho bát. A podle mě je toto pouze otázka času.

Zdroj: DailyTech 1 | 2

Doplněno: Na serveru FiringSquad si můžete přečíst rozhovor s Willem Willisem z ATi na téma fyzikálních výpočtů pomocí GPU.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama