Zpět na článek

Diskuze: Brňané se bouří – ve středu v 16 hodin budou protestovat za rychlejší internet

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 06:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A za levnejsi banany~~!~~!!!

Raistlincz
Raistlincz
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zrovna v Brně platim za 30Mb optiku přesně 328kč s dph.Nené si na co stěžovat.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Raistlincz Tak to patříš mezi pár štastných vyvolených.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Raistlincz No to se máš, ja platim v takové prdeli zvané Chýnov za zvýhodněnou cenu 450 Kč a mam rychlost 100 Mb/s, bracha v praze na stírce má nejrychlejší net ADSL od O2 a to 8 Mb/s jiný se tam nedá sehnat, bud nejni signal nebo nejni kabel úsměvný že ? :-)

Kajry
Kajry
Level 1 Level 1
27. 2. 2011 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Kdo jsi z Chýnova a od koho máš net?

elukok
elukok
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren No ja bydlim asi 1 km od Kladna, platim asi 700 i s přípojkou. Měl mich mít teoreticky 16 MB. Ve skutečnosti mam 1.6. Stahuju 200 kb/s. Strašný vyděrčství. U nás na vesnici je spousta poskytovatelů wi-fi, ale já jsem zrovna ze všech stran zakrytej buď stromama, nebo střechama domů. Optika se na vesnici nevede. Asi 3krát po sobě jsem napsal O2 jistli by s tim prahistorickym vedenim nebo přeplněnou rozvodnou nechtěli něco dělat, a oni mi poslali 3krát domu "technika", kterej překontroloval mojí přípojku a jistli neni vadnej kabel a konec. Ani si nepřečetli co sem psal.
Takže bejt někde poblíž, tzřeba v Praze protest za rychlejší net, šel bych tam. Vládá vyhazuje miliardy z oken ale aby udělali něco co by každej pocítil a uvítal, to ne.

lusl
lusl
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

my máme 1,5mb/s a nesťažujem sa :roll:

fangcz
fangcz
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]. V každé vesnici je dostupné minimálně 4Mb/s ADSL a ve většině měst je díky lokálním poskytovatelům dostupná symetrická 100Mb/s linka.[/quote]
Autor pravděpodobně nevidí za roh svého domu. Situace není tak růžová jak ji popisujete. Je úplně běžné, že se situace ohledně rychlostí velmi odlišuje i v rámci jedné ulice ve měsetech. Např. když věmu sebe, bydlím v Praze v novostavbě, ale protože developer byl d...l tak ze není zavedena ani telefonní kabeláž. Je tu jen ETTH kabeláž jedné pochybné firmy která zneužívá svého postavení a nabizí velmi předražené služby (8/8 Mbps za 1560 kč jako nejvyšší službu)

davixx22
davixx22
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fangcz to bude tím že na jeden DSlam je omezený počet klientu a když je DSlam plný další člvěk nemá narok v ADSL není budoucnost...

fangcz
fangcz
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@davixx22 To jistě ano, ale to by tu nejdřív musely být kabely. Ono vemte to i z druhého hlediska, že přítomnost alternativy by ho donutila být lepší a udržet si stávající zákazniky. Takhle zdejšího ISP nic netlačí k zrychlování nebo snižování cen. Za cenu těch 8 Mbps by člověk u O2 měl kompletní triple-play.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fangcz Jestli je to pravda, tak se to dá napadnout soudně, jako zneužití postavení.

fangcz
fangcz
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren Ano můžete se soudit, když to vyhrajete máte net, ale nemáte kde bydlet protože majitel vám vypoví smlouvu. Dokazujte mu pak u dalšího soudu, že to udělal jako "odplatu".

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no a na Slovensku je to este horsie ... FUP uz mame dokonca aj na optike a DSL a po najnovsom 12Mb DSL od T-Comu vyjde vyse 40€ a aj tak maximum, kt. dosiahne je v tom najlepsom pripade 10Mb ... takychto protestov by sa malo uskutocnovat, co najviac a ochotne by som sa do nejakeho velmi rad pridal ... a najhorsie su na tom mensie mesta, ktore optiku neuvidia najblizsich par desatroci ...

15degren
15degren
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic No on nejni problém v tom že by v případě zrušení FUP začli kolabovat servry, to vůbec. Můj osobní názor je že je to pakt s vydavatelskýma studiama, aby dotyčné obyvatelstvo netahalo přes rychlou linku veškerý soft, protože když nám omezí stahování na 100 Mb/s na 10 GB měsíčně, tak si pořádně nestáhnem ani hru že jo :-)

elukok
elukok
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren A od kdy má "vysokorychlostní" internet FUP limit. Aspoň v ČR jsem se s tím ještě nesetkal. O2 má ve smlouvách, že když budete neůměrně zatěžovat linku, tak že vám jí spomalí, ale nemá nidke daný co je nadměrné zátěž. Ještě jsem neslyšel že by to někomu vážně spomalili. Jinak žádně limity. FUP je u nás snad jenom už u mobilního netu, sorry jistli se pletu.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren vysokorychlostny obmedzeny net vsak nema zmysel ... na browsovanie bohate staci aj 4Mbps linka ... ale zabudaju na ludi, kt. si cez net kupuju hry, filmy a aj vsetok soft ...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @elukok: neviem ako u vas, ale u nas na Slovensku T-Com zaviedol 120GB limit na stahovanie na nizsie programy a 240GB na tie vyssie ... a to ako na DSL tak na optiku :wink: uz sa tesim ked tie limity posunu este nizsie :roll:

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren @IQLogic: pardon, nie len na stahovanie, ale aj na odosielanie ...

janis
janis
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebyl bych si tak jistý dostupností minimálně [b]4 Mbit[/b]v každé vesnici, ale mnohem víc mě nasírá, že dominantní operátor na trhu, slovutná Telefónica O2, vyčůraně [b]nechce[/b](ne nemůže, protože technicky je to naprosto triviální záležitost) diferencovat cenu připojení podle rychlosti: nabízí pouze dva tarify ADSL a to [b]až[/b]8 a [b]až[/b]16 Mbit. Spousta klientů ale fakticky kvůli technickým parametrům své linky platí plnou cenu za rychlost poloviční či nižší - přitom odstupňovat cenu podle skutečné rychlosti (2, 4, 6 Mbit atd.) a nabídnout širší paletu rychlostí by nebyl problém, až na to, že by vyčůránkům nutně poklesly tržby, které jim v současnosti vylepšují zákazníci, platící za to, co nedostávají. :x

Sidi
Sidi
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V každé vesnici aspoň 4Mbit a ve většině měst 100Mbit linka? Autor četl asi nějaký propagační materiály. Já bydlím v městě s 12 000 obyvateli a ačkoliv mám papírově 8Mbit, tak jsem rád když to běží stabilně 2Mbit přes HTTP a 1Mbit přes ostatní protokoly (provider cokoliv jinýho než http považuje za "torrentový provoz" a brutálně to omezuje - tzn. i pop3, smtp, ftp, ... a signál mám dostatečný). Traffic mě počítaj pěkně 100dní zpět a FUP nabíhá do půl hodiny od začátku stahování čehokoliv (v závislosti na trafficu), takže není problém tahat data 0,5Mbit max. a upload mám 100-400kbit - i uploadování fotek je na x hodin. A na výběr nemám, všichni (3) provideři nabízej +- to samý.

15degren
15degren
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi Jasně prokazatelný kartel, taktéž se to da velice snadno napadnout :-)

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@15degren to by sa ale ludia najskor nemohli bat povedat svoj nazor ....

Wiruz
Wiruz
Level 24 Level 24
26. 2. 2011 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nostrom]A za levnejsi banany~~!~~!!![/quote]

Ano je to usmevne. Ja bych teda radeji zachoval DPH nez resit ptakovinu jako rychlost internetu. Kdo chce tak si zaplati vyssi rychlost a chtit po nasem statu garantovat nejakou rychlost je v soucasne situaci usmevne.

DukeNukemCZ
DukeNukemCZ
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdy vubec ma byt to vdsl nasazeno ve vetsim meritku? uz je to nejaky rok odkladany a naposledy jsem neco cetl o kveten-cervenec 2011.

DJPepik
DJPepik
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bezdrátový internet dělám pro jednu větší firmu (namátkou máme síť v ČB, Jindř. Hradci, Třeboň, Písek, Humpolec, Pelhřimov...), tak do toho "trochu" vidím. Jak chcete ke KAŽDÉMU občanovi dostat linku třeba "jenom" 100Mbps??? Vzduchem to nepůjde, protože pokud to bude mít každý člověk vzduchem, tak totálně zarušíte prostředí a ta zařízení sice dokáží dnes již udělat spoj, ale budou agregovat rychlost a to nemluvím o tom, že zařízení, která dnes REÁLNĚ bezdrátově dokáží přenést 100Mbps a zárovn mají takovou kvalitu, že tam nebudete muset jezdit na servis 3x měsíčně, vyjdou okolo 100tis kč za JEDNU stranu... Pokud to budete chtít dělat optickými kabely / metalickými kabely, tak budete muset rozkopat VŠECHNY chodníky, silnice apod v CELÉ republice, aby jste tam ty kabely položili. Zkoušel jste někdy někdo vyběhat povolení pro položení kabelu jenom mezi dvěma paneláky na sídlišti? :-D Doporučuji (potřebujete povolení od majitelů pozemků - tzn. byťák má dům, soukromí vlastníci v domě, město vlastní chodník a správa silnic je vlastníkem silnice mezi baráky), dále plynaři, elektrikáři a kdo ví kdo ještě... Představa tahání kabelů na větší vzdálenosti je velká utopie a je to investice v řádech miliónů i pro mrňavé sídliště. Lidé si stále myslí, že za 300kč za měsíc mohou křičet, že mají nekvalitní přípojku, ale uvědomte si, že třeba banky mají STEJNOU rychlost internetu jako vy, ale platí za ten spoj třeba 10 000kč měsíčně plus připojovací poplatek tzn. si platí cenu antén, což je třeba za dalších 300 000kč na dřevo a to jsem ještě optimista... Každý dnes hledá nejlevnějšího poskytovatele, ale za kvalitu se hold platí... I my (firma pro kterou pracuji) umíme a občas děláme profi spoje, ale rozhodně ne za 300kč měsíčně a rozhodně ne pro běžného Frantu uživatele, který to potřebuje na hraní WoWka... :idea:

DJPepik
DJPepik
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DJPepik a jako doplnění... Stát bych do toho vůbec netahal nebo to dopadne jako ČD, ČSAD a jiné státní monopoly... Aby z mých daní měl mít každý cikán v tomto státě rychlý internet?! Nikdy!
Platím za to, co potřebuji. Tzn. já mám internet na prohlížení www stránek a sám platím 450kč měsíčně a to mám FUPčko a bohatě mi to stačí... Ano opravdu KAŽDÝ dnes může mít doma 100Mbps linku, ale musíte si ji zaplatit! Za peníze v Praze dům... :!:

elukok
elukok
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DJPepik Tak s článkem souhlasím, až na to že každý rozhodně 100Mbps linku mít nemůže. Leda by si zaplatil pár desítek milionů za položení optickejch kabelů někde bůch ví odkaď. Jinak myslim že by bylo dobrý, kdyby kabely pokládaný spolu s ostatníma věcma. Např: dělá se kanalizace, poožej spolu s tim i kabel. Rozkopává se silnice, udělat při tom i kabely a pod..

boomy
boomy
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano bylo by fajn mit neco zadarmo, ale uvedomte si, ze by to znicilo mnoho malich poskytovatelu. U nas je nabydka pres wifi(konkretne airmax) 20Mb/s za 450kc(10Mb/s za 350kc) myslim ze je to docela v pohode cena.

alienhan
alienhan
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boomy [quote=boomy]Ano bylo by fajn mit neco zadarmo, ale uvedomte si, ze by to znicilo mnoho malich poskytovatelu. U nas je nabydka pres wifi(konkretne airmax) 20Mb/s za 450kc(10Mb/s za 350kc) myslim ze je to docela v pohode cena.[/quote][quote=boomy]Ano bylo by fajn mit neco zadarmo, ale uvedomte si, ze by to znicilo mnoho malich poskytovatelu. U nas je nabydka pres wifi(konkretne airmax) 20Mb/s za 450kc(10Mb/s za 350kc) myslim ze je to docela v pohode cena.[/quote]

Souhlasím, jenom bych napsal slovo nabydka trochu jinak :)

goozz
goozz
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Wiruz]...Kdo chce tak si zaplati vyssi rychlost a chtit po nasem statu garantovat nejakou rychlost je v soucasne situaci usmevne.[/quote]
Ja si vyšší rychlost nemůžu zaplatit ani když chci. Teď mám "8Mb" ale sem rád když se dostanu lehce přes 3Mb, proste přípojka je daleko a obsazená. Ale po letech strádání na 1Mb je to krásná rychlost.....(bydlím v Praze)

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedávno jsem četl článek (bohužel už nedohledám zdroj :-( ) o reálné rychlosti v různých státech, třeba ČR patří mezi státy s kvalitním připojením, protože reálná průměrná rychlost downloadu je 5.5 Mb/s, USA je o 1 Mb/s pod námi. Japonsko má nějakých 12 Mb/s a třeba Kuba má 256 kb/s.
Je rozhodně nesmysl, že každý může mít 100 Mb/s, resp. ano, může, ale kdo nemá ve svém dosahu UPC či jinou kabelovku, musí se spokojit s drahým a pomalým ADSL či WIFI.
Líbí se mi, že ve Finsku má každý člověk garantován 1 Mb/s, ale Finsko je na tom výrazně lépe než ten náš banánistán, tam se nevyhazují peníze zbytečně, netuneluje se, nerozkrádá se s posvěcením vlády.
BTW já mám 10 Mb/s od UPC za 500 Kč, přijde mi to jako slušná nabídka. Mohl bych samozřejmě mít vyšší rychlost, ale nepotřebuji ji, těch 10 Mb/s mi bohatě stačí i na sledování 1080p videa na youtube.
Spíš by se měl řešit předražený mobilní internet s nepřijatelným FUP (např. já platím za mobilní připojení 177 Kč a mám 150 MB FUP, cena je přijatelné, ale FUP je naprosto nepřijatelné, bohužel lepší nabídka není díky oligopolu našich operátorů).

misi
misi
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak jako na pár místech v čr je dostupné 1Gbps připojení za 300 kč měsíčně :D například v plzni od PilsFree o.s. a tyhle místa se stále rozšiřují :)

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@misi Jo ale je to dostupné pro pár vybraných paneláků stojících hodně blízko u sebe - neboli jen pro sídliště.

Wiruz
Wiruz
Level 24 Level 24
26. 2. 2011 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=goozz]Ja si vyšší rychlost nemůžu zaplatit ani když chci. Teď mám "8Mb" ale sem rád když se dostanu lehce přes 3Mb, proste přípojka je daleko a obsazená. Ale po letech strádání na 1Mb je to krásná rychlost.....(bydlím v Praze)[/quote]
nezda se mi ze by v Praze nebyl jediny poskytovatel co by Vam nezridil rychlejsi internet nez 3Mbps... je jestli chcete opravdu zaplatit at to stoji co to stoji

goozz
goozz
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Wiruz][quote=goozz]Ja si vyšší rychlost nemůžu zaplatit ani když chci. Teď mám "8Mb" ale sem rád když se dostanu lehce přes 3Mb, proste přípojka je daleko a obsazená. Ale po letech strádání na 1Mb je to krásná rychlost.....(bydlím v Praze)[/quote]
nezda se mi ze by v Praze nebyl jediny poskytovatel co by Vam nezridil rychlejsi internet nez 3Mbps... je jestli chcete opravdu zaplatit at to stoji co to stoji[/quote]
Ano je pravda že je "zaplatit" a "zaplatit". Ja měl na mysli zřízení pro běžného klienta. Přímo u nás mam pro adsl na výběr buď O2 nebo Radiokomunikace (teď už t-mobile) a ty oba nabízej v podstatě totéž. Nějaká wifi by se našla, ale tam poskytovatel nabízí až 8Mb ale už podstatně dražší. A osobně nejsem moc fanda bezdrátu. Ale kamarádi lehce za Prahou sou na tom i mnohem hůř. Zkrátka dostupnost rychlého připojení by měla být vyšší.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
26. 2. 2011 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak osobně sem odchytil slušného Wi-fi poskytovatele a mám 6/1MB linku za 290,- měsíčně s tím, že v reálu stahuju 700-800 kb/s a odesílám 150kb/s (tedy rychlejší než 8MB ADSL). Paradoxně je wi-fi navíc mnohem víc stabilnější a s lepší odezvou. ADSL nikdy více. Optiky se hold v malém městě nedočkám.

mark.anahaim
mark.anahaim
Level 1 Level 1
27. 2. 2011 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Já bydlim na vesnici,kdesi v sev. čechách,a 4 Mb/s nemam,a podle poskytovatele 02,ještě dlouho mít nebudu,ale je zvláštní,že můj kamarád bydlící cca. 200 m. ode mně,má v pohodě 6,5 Mb/s.....divná to technika..... :roll:

xzamer
xzamer
Level 1 Level 1
27. 2. 2011 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že by mohli optiku zvišít aspon na normalní 10 mb a 1 mb upload aby to šlo .Ale ne , muj kamarád mněl net download 4 mb a upload 900 kb/s .A to platil 500 kč měsične.Huza za to jámám 25 mb net i s tv od upc. :x

luke777
luke777
Level 1 Level 1
27. 2. 2011 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xzamer ja mam 10 mbit a spokojenost mistni kabelovka optika po celem meste v baraku klasika 100 mbitove draty rychlsot 1mb sosam 256 odesilam za 460kc

drumik
drumik
Level 1 Level 1
27. 2. 2011 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

babka na fotce by si měla raději pustit svoji růžovou zahradu v telce a nekecat do toho, co ještě ani neviděla :D

Reklama
Reklama