České ženy preferují počítače, které se vejdou do kabelky, tvrdí průzkum
O jakém počítači sní ženy? Oproti těm současným musí „zhubnout“ zhruba o polovinu, aby se dal snadno přenášet. Ženy chtějí s počítačem nejenom pracovat, ale také dobře vypadat, měl by se vejít do kabelky anebo do designového pouzdra. Výsledky pocházejí z rozsáhlého průzkumu společnosti Intel v ČR, Maďarsku a SR.
Pro 37 % žen v České republice, Maďarsku a na Slovensku je překážkou ve větší mobilitě váha notebooku. Rády by pracovaly z domova a zaměstnavatel by jim to umožnil, ale nechce se jim tahat těžký notebook. Podle dotazovaných měl notebook „zhubnout“ zhruba o polovinu, aby se dal snadno přenášet. Výsledky pocházejí z rozsáhlého průzkumu společnosti Intel, který proběhl v ČR, Maďarsku a Slovensku mezi 1877 respondenty ve věku 20 až 40 let, z toho bylo 1239 žen a 638 mužů.
„Optimální hmotnost notebooku by se podle více než poloviny (52,1 %) ženských respondentek měla pohybovat v rozmezí 1 kg a 1,5 kg. Vedle toho se ovšem najde ještě dalších 19,8 % žen, které by přivítaly notebooky do 1 kg,“ reprodukuje jeden z hlavních závěrů průzkumu Martin Vařbuchta, manažer pro maloobchodní prodej společnosti Intel. Jen pro představu – současné stroje v průměru váží kolem 2,5 kg. Ve srovnání s ženami muži jsou k urostlejším notebookům benevolentnější a na nějaký ten gram navíc tolik nehledí, ale i tak přístroje s hmotností pod 1,5 kg vyžaduje více než polovina mužů (53 %). Tato kritéria zpravidla splňují zařízení z kategorie ultrabook a „dva v jednom“.
Pro 86 % žen je důležité, aby svůj notebook mohly bez problémů přenášet z práce domů a zpět, cestovat s ním a využívat výhod jeho mobility. Nejvíce si mobility cení ženy v Maďarsku (91 %) a muži v Česku (86 %). Pro mobilitu svědčí i fakt, že 64 % žen preferuje mít pouze jeden notebook pro práci i na doma. Největší touhu mít vše pohromadě v jednom přístroji dávají najevo Češky – 66,7 % a Češi společně s Maďary (73 %).
Česká republika je středoevropská velmoc v prodeji počítačů přes internet Co se týče ceny „počítače snů“, muži jsou připraveni za něj vytáhnout z peněženky 15 304 Kč, což je v průměru podstatně více než u žen – 12 546 Kč. Nejméně senzitivní jsou k ceně Slováci – ženy by v průměru v přepočtu zaplatily 14 040 Kč a muži dokonce 16 380 Kč. Češi představují zlatý střed - ženy s 13 600 Kč, Češi s 16 280 Kč. Nejšetrnější jsou Maďarky, které by v průměru zaplatily jen cca 10 000 Kč, Maďaři 13 260 Kč.
Muži také mnohem více preferují nakupování přes internet: v e-shopu by si svůj vysněný počítač pořídilo 46 % mužů, ale jen 26 % žen, které více tíhnou ke kamenným obchodům. Podle vyjádření největšího prodejce elektroniky Alza.cz však podíl žen, které nakupují online v Čechách i na Slovensku, rychle roste. Nejpozitivněji se k e-shopům staví čeští muži s 56 % a slovenské ženy s 33 %. Z porovnání třech zemí vyplývá, že Česká republika je v prodeji počítačů přes internet velmoc: jako v jediné z uvedených zemí jsou e-shopy více preferované než kamenné obchody.
Podle zjištění společnosti Intel, k některým trendům blízké budoucnosti se Středoevropanky stavějí zdrženlivěji – například nositelná elektronika včetně čipů zabudovaných do oblečení přijde jako dobrý nápad pouhým 14 % oslovených žen. Muži se v této věci ukazují být více otevření novinkám – očipované oblečení by se líbilo téměř 22 % mužů.
Zdroj: Intel TZ