Zpět na článek

Diskuze: Co nám vlastně Apple dal a co nám vzal?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kalam
kalam
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu, proč na PC Tuningu pořád musíš psát pořád stejné cachty o Applu. Je to pořád stejné a nudné. Apple je uzavřený už x let, filozofie "nemáš na výběr" tu byla vždy, naopak teď se mnohonásobně možnosti oproti Jobsovi rozšířili. Proč se pořád Rybka musí opakovat? Senilita? Apple byl vždy drahý, teď tu máš Čínu za 26K, tak co cekáš od Applu? Porty? Digitální přenos je budoucnot, čím méně drátu tím lépe. Kdybys napsal alespoń nějakou novou myšlenku, ale pořád dokola jako kolovrátek.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
11. 11. 2018 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Poslední haterský článek o Applu Rybka na PCtuningu vydal 15.9.2017, tedy před více jak rokem. Tvůj argument je invalidní.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
11. 11. 2018 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Poslední haterský článek o Applu Rybka na PCtuningu vydal 15.9.2017, tedy před více jak rokem. Tvůj argument je invalidní.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
11. 11. 2018 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Poslední haterský článek o Applu Rybka na PCtuningu vydal 15.9.2017, tedy před více jak rokem. Tvůj argument je invalidní.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
11. 11. 2018 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Poslední haterský článek o Applu Rybka na PCtuningu vydal 15.9.2017, tedy před více jak rokem. Tvůj argument je invalidní a retardovaný.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
11. 11. 2018 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Poslední haterský článek o Applu Rybka na PCtuningu vydal 15.9.2017, tedy před více jak rokem. Tvůj argument je invalidní a retardovaný.

mroyko
mroyko
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam A jen doplním:

Kdysi sem tu hlatal každý članek a bleskovku. Dnes sem jednou za čas zabrousím, spíš si tak přečtu nadpisy abych věděl co se děje. Sem tam něco co mě zaujme přečtu. Ale na Ryby sem chodím pravidelně.

Vím že je to nepředstavitelné, zdá se ti to jistě nemožné, rodiče tě před tím určitě naverovali tak to udělám já: Dávej si ve světě bacha kamráde, existují totiž lidé kteří mají jiné zájmy a co hůř dokonce i jiné názory než máš ty.

mroyko
mroyko
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Dovolím si parafrázovat tvůj výplod.

Nechápu proč někteří znovu a opět mají přiopomínky k tématu jež si Rybka vybral. Rybka už roky píše o tom o čem zrovna přemýšlí ať to souvisí s PC více či méně. Filisofie PCtuningu "Rybka si píše o čemkoliv co mu přijde zajímavé" tu byla vždy. Proč se diskutující musí stále opakovat že zrovna tohle téma se jim nelíbí? Senilita? Rybka byl vždycky trochu jinej autor, tak co od něj čekáte? Srovnávací test zdrojů? Cĺánky které jsou čtené a lidé na ně klikají jsou budoucností médií. Kdybyste napsali alespoň novou myšlenku a ne pořád jak kolovrátek.

Zajímavé jak všichni rádi poradí jak by se kdo měl chovat. Ale sami se vlastní radou neřídí.

Stejně jako bývá v diskusi běžné, že někdo napíše nějaký kontroverzní názor. Jiný diskutující se do něj pustí a původní autor argumentuje "já si můžu psaát co chci" aniž by si uvědomoval že heslem "já si můžu psát co chci" se řídil právě i ragující.

Ale ono je to dle mého do značné míry dnešní "výchovou" většiny parchantů - aby se Pepíček necítil omezován tak mu rodiče věšechno odsouhlasí a když se pak takový jedinec(jako tady Cachty) setká s realitou že někdo to vidí jinak, nebo s ním třeba dokonce i nesouhlasí, nedej bože zatává úplně opačnou pozici, tak to takový jedinec nevydýchá. Protože to že by si někdo myslel něco jiného se mu ještě nestalo a pokud už ano, rodiče už ho před tím zlým světem nějak uchránili...

kalam
kalam
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mroyko Proboha! Ať si píše o čem chce, ale jeho cachty jsou pořád dokola. Nevidím nic špatného upozornit autora, že se pořád opakuje a vyčpěl. Třeba má trochu sebereflexe a pochopí, že mu ujel vlak a dá si pokoj. Píše to každý měsíc proboha.

Jako psát o tom, že je Apple uzavřený, když si na tom Apple právě postavil úspěch, mi příde vrchol senility/autorské impotence. Pokud by Apple nebyl uzavřený ekosystém, tak ta značka je poloviční.

kalam
kalam
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mroyko @kalam: Dětinský výstup tu máš jedině ty. Já jsem jenom poukázal na to, že Rybka sám sebe už po xté recykluje bez nějaké invence. Ty jsi spustit vlnu nářku a brekotu. Poukazovaní na dětinskost u ostatních nezakryje fakt tvých dětinských argumentů. Kvalitu autora určitě neurčuje počet kliknutí na článek. Tady máš x faktorů. Primárně určuje samozřejmě popularita daného tématu.

mroyko
mroyko
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mroyko @kalam: A jak se pozná úspěch píšícího autora? Já si troufám tvrdit dle návštěvnosti článků.

Takže co když si Rybka svůj úspěch na PCtuningu postavil na tom že píše pořád o Applu a vy mu sem vždycky vlezete nadávat, tudíž má čtenost, tudíž tu ten článek bude příště zas.

P.S. Ať si píše o čem chce by mělo být bez výhrad a ne dětinské dupání nožičkou "Ať si píše o čem chce, ale už ne o Apple, protože to mě nebaví".

Já fakt doufám že z toho svého vřískání podupávání vyrosteš. Prostě starý tě evidetně poslouchali na slovo abytě neomezovali a aby z tebe vyrostla osobnost a teď se začínáš potkávat s realitou. Oni si lidi dělaj co chtěj oni, dokonce i když si stěžuješ že tobě(pánu planety) to vadí :D

ach ty děcka...

mroyko
mroyko
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mroyko @kalam: Nevnímal si nebo si nepochopil. Tudíž rozepíšu svůj první příspěvek detailněji pro začínající čtenáře:

Já už na PCtuning moc nechodím. Ale pravidelně si o víkendu čtu Rybku. Pravidelně proto, že mě ty jeho články baví. Musím se přiznat že mě baví i následné diskuse.

Mohlo by se na první pohled zdát, že asi každý čteme jiné Rybkovy články, protože já ten pocit opakování se nemám. Ale pes bude nejspíš zakopaný v tom že ty čteš slova ale nevnímáš text. A tak když v každém druhém článku figuruje Apple máš pocit že se to opakuje. Zvlášť když to jsou například články o tom co kde udělal Apple špatně.
Jenže jeden je o tom co kde Apple podělal jako firma. Jeden co kde podělal Jobs. A ten dnešní co kde Apple podělal tím že inspiroval ostatní a jaké to má a mohlo by mít dopady. Ale není to jen přímo o Apple, je to podáno i v kontextu té doby a s případným přesahem do jiných odvětví či časů ;)
Počítám že pro tebe to ale jsou tři Apple(Apple-hate) články viď?
To se pak ale těžko domluvíme.

P.S. Kvalitu neurčují prokliky, ovšem úspěšnost ano. Znáš třeba příběh VHS vs Betamax? Pokud ne, počti si. Kvalita sama o sobě nezaručuje úspěch.

A na tom jestli je Rybka kvalitní autor se nedomluvíme. Je to jak snažit se domluvit na tom co je nejlepší film, hudební styl, kapela, spisovatel, malíř. Tisíc lidí, tisíc chutí...

mroyko
mroyko
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mroyko @mroyko: Zapomněl jsem že musím polopaticky. Sorry jako.

Takže závěr je ten že dokud na to budou lidi klikat a číst/přispívat/čertit se v diskusích, Rybka nemá důvod cokoliv měnit...

A jak sem už zmiňoval já si to čtu a do diskusí lezu rád. Takže i kdyby ti to připadalo jako odpad, jsou lidé kterým se to líbí.

A vážne si budeš muset zvyknout, že si celej svět nemyslí to co ty.

vysvětlení: tobě to přijde blbý a opakující se, jiným(minimálně mně) to tak ale nepřijde. A když nás je dost nechaj Rybku dál psát jak píše...

P.S. tak Rybku nečti ty jelito, nebo razíš teorii "mně se Rybka nelíbí tak by ho měli zakázat?"

V tištěném vydání by snad mohl zabírat místo tvému oblíbenému autorovi, ale tady?!

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasim s tim komentem tady, ze uz docela clanky o Apple stacily, radeji se pojd venovat zajimavejsim vecem, predem dekuju.

---

Jinak osobne kdyz uz toto tema, bylo by zajimavejsi probrat, proc se vsichnio opici po Apple. To svet nema zadneho jineho vizionare nez byl jiz zemrely Steve Jobs nebo proste veskery korporat ridi managori, kteri po vecerech sni o tom, ze by chteli byt jako Apple nebo alespon pro Apple pracovat. A nechapu, ze to navadi spravnim radam techto pomalu uvadajicich firem.

Nicmene problemem dneska jsou hlavne mobily, ergonomicky mobil pomalu neexistuje a pritom jeste pred par lety clovek pri vyberu mobilu narazil na zajimave a efektivne pracujici kousky. Dneska vim, ze kdyz mi mobil odejde, tak si uz novy neporidim a proste budu bez mobilu, nastesti si to mohu dovolit. Zhovadilost jako je mobil s vyrezem zcela odmitam a radeji budu trpet bez mobilu nez abych trpel tyto smejdske nesmysly jako je chybejici Jack nebo zaobleny displej.

V PC je situace diametralne odlisna, hardwarove firmy si jedou vlastni linii a Apple je nezajima. Softwarove firmy jako Microsoft by rady napodobily Apple, ale nastesti je Microsoft tlacen ke zdi linuxem, takze se placa nekde mezi, cimz zatim uzivatele na linux neprechazi v nejakem vetsim poctu. Je ale zrejme, ze v momente, kdy by MS zakazal instalaci z cizich zdroju, jsme druhy den na linuxu vsichni a Microsoft krachuje, takze diky bohu za linuxovou hrozbu, diky ktere se tohoto kroku MS neodvazi.

mroyko
mroyko
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Když Rybka už delší dobu zejména filosofuje o tématech alespoň dotýkajících se elektroniky.

A ono když někomu vadí kam dnešní svět spěje tak právě na Aplu se to dobře vysvětluje - každý ho zná a tak případné příměry jsou pochopitelné pro většinu čtenářů.

A zároveň je Apple dobrý příklad v tom že on není nějaký arciďábel. Třeba propojení apple produktů funguje výborně. Je snazší a pohodlnější rozchodit Apple TV než android s nějakým donglem. Ale zároveň ta jeho filosofie zapoj nad ničáím nepřemýšlej a používej(filosofie jednoduchosti) v sobě skrývá mnohá nebezpečí.

Takže v článku je Apple tohle Apple tamto. Ale z mého pohledu to není článek o Apple ale o tom kam jako civilizace v současné chvíli směřujeme(zvlášť když mnohé firmy Aplle následují) a polemika zda to je či není dobře. A každá polemika má pak samozřejmě zastánce i odpůrce.

Takže vščichni jsou spokojeni. Rybka vyjádřil co si o tom myslí. Dostane za to nějakou korunu. Tím že tam občas zazní v jedné větě "Apple" a "špatně" se rozproudí diskuse. Tu ještě přiživí nářky "už zase o Apple" takže vydavatel taktéž spokojen. No a ve výsledku kdo to číst nechce tak nemusí, tzn. to že tu jsme nás taky nějaký uzpůsobme uspokojuje. Někdo si třeba nemá kde jinde pokecat s lidma se stejným zájmem, zanadávat atd. Já například rád šířím svá moudra a světonázory ;)

Tzn. že to je win-win-win situace :) Rybka se vyjádří a vydělá, vydavatel vydělá a my si taky taky, každý podle svého, něco najdem. Někdo sedoví něco nového, někdo vykecá, někdo zatrollí...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Tím zlomovým okamžikem bylo imo zaříznutí řady Nexus, příchod Pixelu. Od té doby mám smartphony ve škatuli vesmírná hrůza. To co teď předvedl Samsung nás ale posouvá dál.
Nepovažuju tohle téma za vyčpělé, přinejmenším do doby, kdy Apple skončí s produkcí řešení, které se s určitou pravděpodobností může stát součástí tvé každodenní zkušenosti, zážitku.
Uvedl ještě kuořící iPad Pro, není od věci se mu opravdu věnovat konkrétně. Docela by mě zajímalo jaká zkušenost tě čeká vzhledem k tomu, že vůbec neuvádějí velikost kritického parametru operační paměti.
MS že se neodváží(W10)? Sis Surface moc neprohlédl, že? Já tomu nebráním, některá technická řešení jsou mi sympatická, chápu to jako nabídku konceptů. Myslím, že pokud ti pak jde o maximálně účelné zařízení pro práci, nabídka tady je,možná dočasu méně dostupná, kvůli přehřátí obecně. Na to taky můžeme vsázet, nic totiž netrvá věčně.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Se staci podivat hned na clanek vedle. Autor tam napsal reklamni zaplaceny clanek pro Huawei telefon a kdyz jsem tam pastnul realny problem nazelenaleho displeje toho telefonu bez vlastniho komentare, tak me ukamzite fanousci firmy uminuskovali.

Tohle je to, ceho Apple dosahl jako prvni a ostatni se o to snazi po jeho vzoru: vytvorit bandu idiotu, ktera bude zcela zadarmo tleskat za jakyhkoli okolnosti a jeste jim budou platit za koupi nejakeho smejdu a nadsene budou hykat, ze to neni chyba ale vlastnost a je to tak spravne.

Tohle je ten skutecnej problem, ze luza zacala diktovat trendy, to je uz jak za komancu. :-D (No k smichu to vlastne neni.)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Redmarx: No právě že je. Příkladně příplatek za úložiště u nových iPhonů, foldable, nebere to konce. Jednou pustíš stavidla a máš to za sebou ;)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Špeky, jako je výchozí pozadí nových iPhonů, nebo prezentace prvního řešení koexistence Pencil, si můžeš snadno zpestřit poslední okamžiky #bezpatosu

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je to složitější. Dělá spoustu nepopulárních opatření ale jen proto aby si udržel status luxusního výrobce. To nejde zazlívat, taková mašina na peníze se dobře opečovává. Třeba i to větší lepení a přitvrzení kontroly nad náhradními díly jsou opatření jak maximálně ztížit práci asijským kopírovačům, bohužel to pak slízne i obyčejný zákazník co chce jen vyměnit baterii. V Asii se schopnosti kopírování i další výroby rychle zlepšují, tak musí podnikat další opatření na minimalizaci hodnověrných klonů.
A k tomu budování značky - mnohý výrobce který se pokouší být podobným pohoří už jen na tom že to chce rychle a přitom je zaveden a známý v jiném segmentu, proto už z principu žádná velká firma nemůže zopakovat úspěch Applu. Navíc chybou je snaha o celosvětovou dostupnost. Když má být něco luxusní tak nejde pouze o vysokou cenu a neobvyklost, ale hlavně o horší dostupnost a zároveň použít vysokotechnologický přístup k povrchu, třeba nanotechnologií s vzácným prvkem. A další kapitolou je budování bezpečného systému. A to je běh na roky. To je obtížně v době kdy se klade důraz na rychlý zisk s minimem vstupů :idea:

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Někdy mám pocit, jako by Apple držel lidem pistoli u hlavy s nabídkou, která se nedá odmítnout. A přitom je to jen výrobce, který zkouší maximalizovat svůj zisk. A pokud se někomu nelíbí směr, kterým kráčí, je možné jej nekoupit. Takže až nám doma současný rodinný macbook doslouží, budeme se rozhodovat, jaký bude následující stroj - možná to pro některé vlastnosti bude zase Macbook a možná už ne. Ale držet se výrobce jako životního partnera mi přijde dětinské.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jindra_S Myslím, že Apple prokazatelně razí, že není pouhým výrobcem. Počínaje tím, jak je vnímáno jejich logo dost vypovídá - což dále budují svým faktickým přístupem (např. neuvádění kritických parametrů).

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jindra_S Je mozny, ze nevis co z prachama, ale treba je mozny, ze krades software, nevim, neznam te, ale tak jak jsi to napsal, je to blbost. Ja treba vim, ze tezko prejdu z Windows, protoze kdyz budu kupovat novy pocitac, tak nejake penize za hardware budu muset vydat, at uz se rozhodnu pro cokoliv, ale pak je jeste software, kdy mam spoustu placenych aplikaci a ty bych na jine platforme musel kupovat znovu. Ale mozna jsi jen iovce a kdyz ti Apple zmeni platformu, tak proste jdes a nakoupis znovu vsechno vcetne programu.

keistown
keistown
Level 1 Level 1
10. 11. 2018 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja cekal nastupce Airu, prisel jenom nejaky osekany MBP 2017, za stejnou cenu v trochu tencim tele. Za me souhlas s clankem.

XeZ
XeZ
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@keistown "za stejnu cenu" (ako MBP) :roll: kamarát, ty na čom fičíš?

keistown
keistown
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XeZ U Applu je MBP 2017 o 100 eur drazsi, na CZC atd. jsou ale oba za 35990, co tam mas dal?

XeZ
XeZ
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XeZ @keistown: a čo specs? (SSD / RAM) Pri Macbookoch to robí dosť veľký cenový rozdiel. Ale uznávam, ceny MBP 2017 išli prudko dole.

keistown
keistown
Level 1 Level 1
11. 11. 2018 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@XeZ @XeZ: Oba 8GB ddr3, oba 128GB nvme SSD, MBP17 ma lepsi displej, o dost lepsi procesor. Za stejnou cenu mi prijde novy air se 7W cpu a tim semipasiv chlazenim jako nobrain.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
11. 11. 2018 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Něco jako teplákovka se III pruhama v 90 letech. Je to vidět nejvíce na dětech okolo 13-14 let. Rodič jim de koupit mobil. Ale iPhone je to co se počítá. Je jedno, že to je starší řada, hlavně aby to byl iPhone. Desktop a NTB nemá smysl řešit, je to jen pocukrovaný PC. A uživatelsky, je to prostě o dojení. Za ty prachy to prostě racionálně nestojí. Ale o racionálno u Apple prostě nejde. Karikatura Apple v Simpsnových byla dokonalá. Steve Mobs. Skoro by člověk napsal zlodějina, ale pravda je , že lidi si to kupují dobrovolně. Tzn budiž jim přáno. :D

rnb
rnb
Level 0 Level 0
13. 11. 2018 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RybkaRudy A co sis myslel, ty prosťáčku? Jediným smyslem soukromé společnosti je generovat zisk pro majitele anebo akcionáře. Není to charita nebo Armáda Spásy.

RybkaRudy
RybkaRudy
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2018 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb "A co sis myslel, ty prosťáčku?"
Nauč se diskutovat, trotle, invektivum není argument. Ostatně hledáš-li prosťáčka, tak se podívej do zrcadla.
Jaká charita?
Polopatě, aby to tvůj zchátralý mozek pochopil.
To jsou podnikatetelé, kteří vykupují nefunkční výrobky (např. laptopy), opraví je a potom je se ziskem prodají. Sami tím generují obrat a platí daně.
Stejně je to množství těchto prodaných produktů minimální ve srovnání s novými, přímo prodanými Apple a jeho distributoray.
Apple si na svých lepidlem zahnojenýhc sračkách vydělá už i tak dost.
Něco takového by se už částečně dalo označit za kartelovou dohodu.
Je pěkné, že podporuješ likvidaci drobných podnikatelů.

Reklama
Reklama