Zpět na článek

Diskuze: COPPA: We all live in America a není to zcela wunderbar

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
23. 11. 2019 23:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak já v prvý řadě nechápu, proč youtube vůbec tvůrcům za videa platí. Dal tvůrcům platformu na to aby se mohli realizovat vlastně zadarmo, proč jim za to platit? Druhá věc je že tvůrcům nikdo nebrání přejít jinam.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
24. 11. 2019 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos to je fakt platit nemusí, ale pro YT je to zdroj příjmů (více prodaných reklam) a snaží se tak udržet "kvalitní" tvůrce na své platformě, kteří jim přínáší zisky .. takže je to win-win situace >> YT prodává reklamy a tvůrci si dělají za peníze self-promo

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
24. 11. 2019 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos V aktuálním stavu by YTB muselo umřít, aby bylo kam přejít (za teoretické možnosti, že by mezitím něco vzniklo).

Reklamy platí YTB, YTB platí tvůrcům, nevidím důvod proč by nemělo. Některý obsah YTB jsou extrémně náročné věci jak na výrobu, tak na znalosti. Věci, které by se tvůrcům nezaplatili, ani kdyby byli nejsledovanější. Ostatně ty nejlepší věci maj sledovanost spíš velmi malou.

Kapitalismus je fajn věc, když funguje pro lidi a tvůrce, blbá věc, když funguje jen pro korporace.

LivingLegend
LivingLegend
Level 1 Level 1
25. 11. 2019 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Nesouhlasím jiné a už celkem silné platformy existují viz :https://www.idnes.cz/technet/kratke-zpravy/zakaz-zbrani-a-youtube-pornhub-zbrane.A180323_114946_tec-kratke-zpravy_vse

A Je to jen o tom jak moc bude Google prudit a co bude pověstná poslední kapka. I FCB se potýká s odlivem oveček, tak proč by se to nemohlo Stát Youtubu?

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Souhlas s tim, ze youtube plati tvurcum, tvurci delaji kvalitnejsi video, na ktere se potom kouka vic lidi. Kdyby youtube neplatil, tak tam polovina obsahu vubec neni. To jen na dovysvetleni pro Nedos.

Jinak ale je kam odejit, existuje Twitch a Mixer. Ovsem nevim, jestli a kolik plati oni, pocitam, ze Youtube porad plati nejvic a proto tam tvurci zustavaji.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 02:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Elity budu sikanovat a terorizovat ludi nezmyselnymi zakonmi a nariadeniami tak dlho, az nebude co jest. A potom dobrotivo pridu s riesenim - nejaka nova verzia komunizmu.

Btw., celkom by ma zaujimalo preco este ramci politickej korektnosti neprinutili Arnolda Schwarzeneggera zmenit meno. Negger sa predsa nesmie povedat. Mal by sa volat Arnold Blackamerican. :)

solely
solely
Level 1 Level 1
25. 11. 2019 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @Redmarx: *Souhlas s tim, ze youtube plati tvurcum, tvurci delaji kvalitnejsi video, na ktere se potom kouka vic lidi. *

Z českých, kterým YT platí a kteří poté dělají "kvalitnější" video jmenujme např. tvory jako je Misha, Vladavideos, Fayne, Stejk, Pedro, Kajumi a další a další, kteří točí nesmysly, které jsme si jako děti před 35 lety točili na audio kazety. Dnes je z hlouposti business.

Objevuje se pojem jako Youtuber a Influencer a tito tvorové žijí představou, že když za to dostávají peníze, že něco tvoří, respektive že pracují. Pak najednou povyrostou a jdou do první práce a tam jim někdo řekne, že nic neumí. Obrovské překvapení pro dnešní mládež.

99% to dělá pro peníze a nic jiného. Jak se za to přestane platit, tak s tím okamžitě přestanou.

Kdo kdy s nějakým YT spolupracoval v rámci marketingu, tak zvrací dodnes. Pedro je zářným příkladem, navrch milášek a pod povrchem dračí vejce, co žádá statisíce. Humus dámy a pánové, který poznáte až když s nimi máte co dočinění.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
25. 11. 2019 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @Redmarx: Twitch a Mixer je trochu něco jiného, než Ytrubka.

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
24. 11. 2019 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @Redmarx: Byla i aféra kdy tvůrce videí o zbraních se svými jinak SFW videi odešel přímo na pornhub :D :D

Twan
Twan
Level 1 Level 1
7. 12. 2019 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius @solely: Takový je plán...cosi u moci udržuje vysokou populaci aby udržel svoji moc. Lidé kteří by v minulosti zemřeli na vlastní hloupost jsou dnes úzkostlivě střeženi. Tím dochází ke kontaminaci genofondu a je to krásná vyhlídka pro ty u moci. Vždy platilo, že je ve společnosti zhruba 75% hloupích lidí. Toto procento se ale rapidně mění a inteligence je potlačována. Je to logické, protože chytří lidé si na hlavu moc srát nenechají, hlupákům dáte, například, koblihu a budou vás volit. A to je jen příklad z Čech. Teď si to sami promyslete ve světovém měřítku. Již to došlo tak daleko, že mocní popřeli staré nepřátele kterých se papeži, kteří znali pravdvu báli a stále se je snažili udržet dál od evropy, viz křižáci...(ve zktratce, praví křesťané byli římany vymíceni, následně se vytvořila Římskokatolická církev hlásající co bylo třeba. V pozdější době vytvořili militantní, nekompromisní náboženství Islám, který tehdy pokládali za tak vzdálenou kulturu, že nikdy nedosáhne do evropy, který měl sloužit jako zbraň proti židům, kteří jaksi neuznávali ten nový systém na ovládání lidí). Tak přeju klidnou depku.

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
24. 11. 2019 02:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spousta youtuberů na to už přišla a začala řešit celý problém poměrně vynalázavým způsobem.

Stačí třeba na konci videa říct něco jako "Fuck, Fuck, Shit, Cock, Ass aaaand now this video is not child friendly."
a je vyřešeno :D :D

jmak
jmak
Level 13 Level 13
25. 11. 2019 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Turtle To je sice vtipné a asi to zachrání před pokutou, ale nedivil bych se, kdyby na to YT reagovala demonetizací.

micek
micek
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud to mu dobře rozumím tak stačí, aby tvůrci na YT označili svá videa, že nejsou pro děti, a je klid? Pochybuji, že většina děti používá YT for kids.
Pokud půjdu na YT a nebudu přihlášený, uvidím jen videa, která nejsou pro děti?

Chápu to dobře nebo je v tom jiný háček?

kelley
kelley
Level 26 Level 26
24. 11. 2019 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@micek Háček je v tom, že když tvůrce označí video že není pro děti, ale vyskytne se v něm plyšový jednorožec nebo igráček a youtubácký robot z toho usoudí, že video JE pro děti, tak za to tvůrce může zaplatit pár desítek tisíc dolarů pokutu a/nebo mu za to můžou zrušit účet...

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vsetky tie youtuby zakazal.

Stenar
Stenar
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě má tohle jedinou pointu: Hrabivost. YouTube a Google se snaží co nejvíc nahrabat a ochcat každý zákon, co jim v tom brání. Ale ten jekot tvůrců není o tom, že by je někdo nutil k cenzuře, ale o tom, že chtějí hrabat taky. To je celé. Kdyby od Google nechtěli nic brát, může jim být fuk, jestli jsou jejich videa monetizovaná nebo ne, ale někteří si založili živnost na produkování debilit, a teď se děsí, že by mohli přijít o koryto. Chlapci a děvčata, co takhle místo jekotu zkusit takovou tu nepopulární věc: Jít PRACOVAT?

A jinak, Rybka v závěru klasicky zjednodušuje a jede propagandu. Progresivistické výklady Karkulky jsou už evergreen, ale na YouTube jsou mraky hnoje, co pro děti prostě nejsou, ačkoliv na ně cílí. Důvod, proč nějaký úchyl vyrábí videa s kreslenými zvířátky, která si vybodávají oči šroubovákem je zase jenom ten, že mu za ta videa YouTube platí. Kdyby bylo YouTube čistě platformou pro zveřejňování bez monetizace, nestálo by jim za to tyhle hnusy vůbec tvořit. Plus, jak si přesně představuje tu "rodičovskou kontrolu?" Že rodiče budou 24 hodin denně stát dítěti za zadkem a koukat, na co kouká, anebo ho prostě úplně odstřihnou od Internetu a budou ho vychovávat jak někde u Amishů? Jo, to určitě vyprodukuje něco lepšího než ty "snowflakes". Tak nějak pochybuji, že má Rybka děti...

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
24. 11. 2019 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stenar Svuj prvni vlastni nuz jsem dostal driv, nez mi bylo 6 let. (Samozrejme jsem s nozi zachazel mnohem driv, ale rodice usoudili, ze by byla ostuda, kdybych v tom veku uz nemel vlastni, kdyz jsem davno dokazal, ze ho umim bezpecne pouzivat - at uz pro ukrojeni a namazani chleba, nebo vyrezani hracky ze dreva, nebo ...) Samozrejmou soucasti toho bylo, ze se o ten nuz budu i starat, tedy mimo jine ho i brousit. A jako zvidave dite me i to brouseni samozrejme zajimalo, takze postup, jak na to spravne by me asi taky zaujal (kdyby tehdy youtube byl).

Kdyz tedy dam na youtube video o brouseni noze, tak ho bud oznacim jako vhodne "pro deti od 6 do 150 let" - a tim padem tam Youtube cpat priblble reklamy, ale zato tam nepujde diskutovat ( jako napriklad u http://www.abclinuxu.cz/blog/gilhadoviny/2012/1/promeny-aneb-brousime-s-mikrospopem kde uz ted je 100 prispevku), nebo tam diskuzi povolim cili to neoznacim jako "Made for childern" a pokud nejaky urednik z FTC usoudi, ze by to mohlo zaujmout i 13leteho americanka, tak mi napari pokutu za to, ze Youtube by o tom americankovi mohl sbirat udaje.

Ja jsem za ten blog nedostal ani halir a ani jsem neuvazoval o tom, ze bych za to neco dostavat mel (snad krome dobre vesmirne karmy za poskytnuti sve prace veskerenstvu zdarma k pouceni). Tohle presne je to, za co bych na youtubu mohl byt pokutovan.

Stejne tak jsem asi od 10-11 chodil na elektronicky krouzek (a pozdeji ho jako dospely vedl) a mit tehdy tu moznost, tak cumim na navody, jak postavit pocitac z obvodu, od rana do vecera. A na navody o Arduinu taky. A o programovani. Ted, v duchodu, tu moznost mam a cumim na ne dost a stavim si veci podle nich.

Opet - je to pro deti? No teenagery to jiste zajimat muze (meho synovce to v tom veku rozhodne zajimalo, ted ma fazi, ze misto staveni radej pari gamesy) - takze ma se u toho zakazat jakakoli diskuze, nebo se ma doufat, ze autor nedostane nesmyslnou pokutu? Jak koukam, Ben Eater docela riskuje, kdyz u toho ponechal diskuze ...

https://www.youtube.com/watch?v=HyznrdDSSGM

Stenar
Stenar
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gilhad Všimněte si, jak si tu odporujete.

Na jedné straně tvrdíte, že kvalitní obsah má na YouTube řádově menší sledovanost než 3,14oviny. Což je pravda. Tudíž tvůrci za něj zdaleka nedostanou tolik.

Na straně druhé tvrdíte, že platit za videa je v pořádku, protože kvalitní obsah si zaslouží odměny.

Ale pokud platí první bod, pak ty odměny STEJNĚ nejdou podstatné. A dnes už existuje plno způsobů, jakými může tvůrce platbu dostat přímo od lidí, jsou tu služby jako Patreon, apod. To znamená, že pokud to chce jako práci, může si snadno založit vlastní web, být svým vlastním pánem a na Google i jeho pravidla zvysoka kadit. Pravda ale je, že většina těch tvůrců číčovin je moc líná tohle udělat. Vyhovuje jim dělat otroky google, protože je to snadné a protože moc dobře vědí, že produkují bezcenné hovadiny. KOLIK by asi kdo zaplatil za videa někoho jako Rybkův adorovaný PewDeePee, kdyby nemusel? Bude ta částka aspoň limitně blízká nule?

Takže jsme zase u hrabivosti, snaze dostat peníze od lidí, co by je jinak nikdy dobrovolně nedali - a být otrokem Google.

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
24. 11. 2019 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gilhad @Stenar: Kde si podle vas odporuju?

O sledovanosti ruzneho obsahu na Youtube nepisu NIC. (Snad jen, ze jsem Youtube nesledoval v dobach, kdy jeste ani neexistoval a ani ZX 81 jeste nebylo ani navrzeno, natoz u nas dostupne)

O tom, ze bych chtel platit za videa ci jiny obsah nepisu NIC. (Prave naopak pisu, ze svuj obsah davam k dispozici zdarma a ani jsem neuvazoval o tom, ze bych to mel delat jinak)

Pisu o povoleni/zakazani diskuzi pod videama, ktere jsou sice urceny sirokemu (a prevazne dospelemu) publiku, ale zaroven podany dost srozumitelne na to, aby dokazaly zaujmout deti do 13 let. Coz uz je dost vysoky vek na to, aby je dokazaly zaujmout znacne slozite veci a aby je dokazaly i aktivne provozovat (napriklad programovani), i kdyz ty veci zajimaji a bavi i lidi dospele a jsou primarne urceny jim. A zda je tedy spravne u obsahu miriciho primarne na dospelou populaci zakazovat diskuzi o technickych zalezitostech pod hrozbou vysokych pokut, protoze by to mohlo zaujmout i deti (aniz by na tom bylo cokoli pro deti nevhodneho)

Cili na strane jedne o sledovanosti kvalitniho obsahu nerikam zcela nic, na strane druhe tvrdim, ze dospeli by meli mit pravo slusne diskutovat o technickych problemech bez obav z nesmyslnych pokut. A to i v pripade, ze podobne veci mohou zajimat deti ve veku, kdy jsou schopne programovat, snit o kosmickych letech, zhruba chapat casovou kontrakci vyplyvajici z letu relativistickymi rychlostmi a tvorit si vlastni hracky.

Takze prosim, bud jmenovite ukazte, kde si odporuju, nebo si priznejte, ze se mi snazite podsouvat nesmysly, ktere jsem nikdy nepsal.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
24. 11. 2019 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stenar - dříve to šlo bez internetu i TV, tak proč tam hned motat Amiše ?
- v době kdy se formuje mysl dítěte je vliv okolí a hlavně rodičů velmi podstatný a že si banda rádoby rodičů jede selfish styl a děti na celé dny upíchnou u tabletů apod., aby měli pohodu není správné
- zpět k těm Amišům, když se odebre vliv náboženství, tak se vsadím, že jejich výchova "vyprodukuje" psychicky i fyzicky zdravější jedince než ta tabletoidní generace, která se nesmí stresovat a vychovávat ;)
- kontrola bude probíhat tak, že rodiče budou trávit s dětmi čas, budou je zapojovat do každodenních činností a vymýšlet pro ně aktivity atd. atd. >> navíc nad HW mají plnou kontrolu a definovat způsob a dobu užívání je jen v jejich rukou ;)

Stenar
Stenar
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Dřív to šlo bez Internetu a TV, když neexistoval Internet a TV. Celá civilizace vypadala jinak. Ale vychovávat dítě v bublině mimo civilizaci mu žádnou službu neprokáže - jak v ní bude fungovat, až vyroste? A mimochodem, komunity Amišů mají pokud si vzpomínám dobře, v přepočtu na počet obyvatel největší procento sebevražd v USA. Pročpak asi?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
24. 11. 2019 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Stenar: - k čemu je dobrý pouhý pasivní konzum, který škodí zdraví i tomu psychickému ?
- a kdo položil základy celé IT, které dnešní mozky nejsou schopny překročit jejich stín a masy odborníků jen vylepšují dávno vymyšlené a to tenkrát zvládli bez hyper-super technologií a internetu :)
- takže když napíšu, proč tam hned motat Amiše, tak je tam zamotáme ještě víc..a důvodů může být mnoho od geneticky uzavřených skupin přes sektářství, fanatismus, absence sebeurčení atd.
- btw o žádné bublině jsem nepsal, protože jsem poukazoval na negativní vliv konzumu a hodiny trávené v nepřirozené poloze u tabletu, telefonů apod. :)
- nedávno vyšel článek, že zručnost mladých chirurgů se zhoršuje a důvodem jsou moderní technologie

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
24. 11. 2019 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stenar Ano. YT dělal něco co nemá. Prasárna je přehazovat odpovědnost na tvůrce a pomáhají jim v tom zákony co píší a prosazují lidé, co se narodili když barevná televize byla nová technologie...

Druhá část příspěvku je totální hloupost. Na YT existuje hromada velice kvalitního obsahu, který tvůrcům zabere hodiny práce a taky mají na to nějaké náklady. Kolikrát obsah na vyšší úrovni než naše veleslavná veřejnoprávní TV například.
Kdyby se to nezaplatilo, tak se to nedělá. Vy taky snad nepracujete zadarmo. Koneckonců spoustě tvůrců an příjmy z reklamy nestačí a diváci je financují externě třeba přes patreon nebo i vlastní web.

Odpad cílený na děti je určitě svinstvo ale vylévat vaničku i s dítětem a šikanovat kvůli tomu všechny je fašounovina.

Krtek_no1
Krtek_no1
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 11. 2019 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo peníze za internet a jeo obsah nebo reklama na netu, k tomu nemělo nikdy dojít :-( Fak jsem rád za lidskou smrtelnost a oceňuju že neuvidim digitální svět za 100 let.
O reklamy nikdy nikde nestojim, snažim se je blokovat a ignorovat. Blbý je hlavně to že videa s timhle postiřenim nejde komentovat a odložit k pozdějšímu prohlížení atd, čert vem provizi z reklamy. Dáš něco na net - už, neni to tvoje a neblbni ře bys za to chtěl peníze. Tp je jak s nesmyslnym copyrightem a patentama. Je mi z vývoje světa zle.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
26. 11. 2019 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krtek_no1 Já nevím, jak to mají ostatní, ale řekl bych, že asi podobně. U mě se reklama na webu úplně míjí účinkem. Používám Adblock a tam kde nejde prostě ty bannery ignoruju. Nevnímám je a nikdy ani nevím, co na nich bylo. Stejně tak reklamy u videí. Hned přeskakuju a po pár sekundách už nevím, co tam bylo, nezajímá mě to, jen obtěžuje.
Na YT reklamy neznám, Adblock to řeší.

Takže pokud to takhle má aspoň 60% ostatních, tak jsou reklamy jen zbytečným vyhazováním peněz...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
26. 11. 2019 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 dobře dám příklad půjdeš si koupit čokoládu obě budou stát stejně

např. Milka vs kvalitnější neznámá čokoláda, kterou čokoládu vybereš ? (za čokoládu si doplň klidně pivo, SSD atd.)

to že si myslíš, že nevíš,nebo nevnímáš a nemá to na tebe žádný vliv, je častý omyl a i kdyby to měl vliv minimální (což je u některých jedinců možné), tak na někoho v tvém okolí to mít vliv bude a bude chtít tu milku a stejně budeš utrácet za známý produkt :)

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
26. 11. 2019 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 @blackbox: Nepamatuju, že bych takhle koupil něco, jen proto, že to bylo někde v reklamě :D

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
26. 11. 2019 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 @Tomcat2: takže reklama podprahově svůj účel splnila ;) obaly, reklamy, plákáty to vše má na člověka vliv a dokonce i v případě, že si je toho vlivu vědom a snaží se mu nepodlehnout si vybere tu známější věc, která je mu bližší, i když ten pocit nemá racionální základ :)

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
30. 11. 2019 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 @blackbox: Já teda nevím, v čem to splnila, když se podle toho neřídím :D Ani podprahově :D

vojacekr
vojacekr
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fajn cteni, jako obvykle. Vic mi ale spadla brada z te puvodni verze Cervene Karkulky, to jsem nevedel. Zajimalo by me, kolik takovych uprav ruznych pribehu jiz bylo zformovano tak, aby to vyhovovalo momentalni dobe ve ktere byl interpretovan a puvodni pointa se tak vytratila. Ono i takova Bible byla nespocet krat prepisovana (templarsti rytiri) tak,jak se to mocipanum hodilo do mlyna. Je to pokrytecke. Nejhorsi na tom je v takove slepe naivite vychovavat deti, ktere tu lez prijmou za vlastni a veri tomu po zbytek zivota.

gilhad
gilhad
Level 7 Level 7
Operační systém: Linux
24. 11. 2019 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr Tak pro zacatek asi tak vsechny ty klasicke ceske pohadky (tedy ty, co at primo, ci odvozene, vychazeji od nasich obrozencu). Protoze jsme byli uzasny a nejlepsi narod a tedy nase klasicke pohadky taky musely byt uzasne a nejlepsi. A do toho se ty originalni verze fakt nehodily (v podstate by se dle soudobych meritek (a tim nemyslim to silenstvi co ted zuri v USA, ale rekneme tak svet minimalne od druhe svetove dal, spis i mnohem driv) dalo rict, ze zadne stare pohadky nejsou pro deti vhodne)

Taky naprosta vetsina pohadek a podobnych pribehu se tak ruzne prebirala tam a zpatky mezi vetsinou narodu a kazdy vypravec si k tomu neco sveho pridal, neco ubral a inspiroval se i ostatnimi vecmi, co se k nemu donesly.

Klasicke evropske pojeti jeziska v zasnezenych jeslickach taky vychazi z toho, ze u nas v zime bezne lezel snih, nikoli z puvodniho biblickeho pribehu, kde ten snih smysl nedaval (a to byl jeste z vetsi casti opsan a zkompilovan z mnohem starsich pramenu) :D

Stenar
Stenar
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr Čistě objektivně, za prvé je obtížné říct, která verze byla první, protože těch příběhů je dost podobných a velice starých. Rybka si opět vybral zrovna tu, která mu vyhovuje, ale jsou verze Karkulky ještě starší než Perraultova, kde je to zase jinak. Tady prostě není žádný "kánon", v jednom převyprávění vlk sežere, v jiném nesežere, a tak do nekonečna. Přisuzovat tomu nějaký politický podtext je k smíchu, ať to dělá kdo chce.

A za druhé, u pohádek je to vratké, protože už nežijeme ve středověku. Nevím, jestli bych chtěl vyprávět dětem Perraultovu verzi Sněhurky, kde se princ se spící Sněhurkou vyspí a ona porodí dvojčata. A stejně tak nevím, jestli bych dal svým dětem třeba původní "nekorektní" verzi Robinsona, kde Pátek při prvním setkání nabídne Robinsonovi na důkaz poslušnosti useknutou lidskou hlavu a ten zase Pátka na konci prodá do otroctví. Ono to chce vždycky prozkoumat kontext jednotlivé věci a až pak případně řvát o (ne)korektnosti.

consider
consider
Level 1 Level 1
24. 11. 2019 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže furries a podobní nerdi brečí, že jejich oblíbené kanály by si někdo mohl vyložit jako pro děti a zrušit je...holy ****.

Blablaman
Blablaman
Level 1 Level 1
25. 11. 2019 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak se začnou tihleti mírotvorci do něčeho montovat, tak to vždycky špatně skončí.
Viz svržení Kadáfího režimu což umožnilo následně vznik samozvaného Islámského státu, což mělo za následek uprchlickou vlnu, což mělo za následek teroristické útoky v dosud poklidné Evropě.
A to nemluvím o údajných nukleárních zbraních Sadáma.

x3m
x3m
Level 1 Level 1
25. 11. 2019 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Najvyssi cas prejst na vkontakte a odstrihnut sa od toho americkeho imperializmu :)

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
25. 11. 2019 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dalsi Rybkuv plac nad tim, ze internet neni "svobodny".
Ano, deti se musi naucit pohybovat na internetu. Ale tohle je z hlediska rodice nemanagovatelny. Muzu zakazat pornoservery a dalsi prasarny - co ale se serverem, kde se micha obsah pro deti, s reklamnim obsahem cilenym na deti a obsahem ktery absolutne neni pro deti? S tim, ze kategorizovani nefunguje, protoze jako "detsky" obsah jsou i reklamni sracky.
Budto tam deti nebudu poustet vubec (nicmoc), nebo si budou chodit na YT jen pod 100% dozorem (taky nicmoc).
Kategorizace obsahu tvurcem je navic dle meho spravna - kdo jiny by to mel urcit? Rybka bleje ze to je hazeni odpovednosti na tvurce, aby v nasledujicim odstavci zkritizoval automaticky hodnoceny od YT. Co jako ceka? Ze YT najme 10000lidi co budou koukat na vsechny uploadovany videa a rucne je tridit? Svet neni cernobilej a u spousty veci nakonec sporny pripady resi urednici/soudy. Tohle nebude prvni ani posledni takova vec. Zivot neni binarni rozhodovaci strom, kde si kazdej rybi autista muze prstem jet a podle presne danych kriterii odpovidat ano/ne a dojit k presny odpovedi.

A posledni vec - s Karkulkou je jednoduchy vysvetlit decku v cem je problem. I dvou/trilety chape, ze byt sezrany vlkem je spatny. Ale fakt bych chtel videt Rybku jak detem vysvetluje, ze ty roztomily videa jim cpou do hlavy reklamu a davaji spatny vzorce chovani.
Deti se musi naucit chovat i v provozu - ale to neznamena, ze je zacnu ucit na krizovatce Shibuya. Coz je takova slabsi verze internetu.

Takze ano, micha-li content provider obsah pro deti a ne pro deti, je podle me spravne, ze ho klasifikuje. A klasifikace tvurcem dava smysl.

gringoAD
gringoAD
Level 20 Level 20
25. 11. 2019 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych řekl že to celé v Evropě narazí ... Není přece možné vyžadovat platnost US práva v Evropě ... už ve smluvních podmínkách mají : Rozhodné právo

Pokud žijete v Evropském hospodářském prostoru nebo ve Švýcarsku, řídí se tato Smlouva a váš vztah s YouTube v rámci této Smlouvy právním řádem země, ve které žijete, a soudní řízení mohou probíhat před místními soudy.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
25. 11. 2019 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gringoAD To mas samozrejme pravdu. Rybka v tomto prehani, ale faktem je, ze Google se snazi z odpovednosti vyvazat. V EU mu to bude prd platne. Nicmene furt plati to, ze ikdyz ti nikdo zadnou pokutu udelit nemuze, muze ti Google proste zrusit ucet a to nechces, pokud mas youtuberstvi jako jedinej nebo hlavni zdroj prijmu.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
30. 11. 2019 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx tvl kam to degradovalo, svoboda internetu, ze sim uzes delat co chces je ted omezena na to jestli ti youtub dovoli vystavovat svoje osobni porno nebo ne :)

je to fakt vtipny a ty konzumenti vubec nechapou co je svoboda.

gringoAD
gringoAD
Level 20 Level 20
26. 11. 2019 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx No to je právě otázka jestli ti Google může zrušit účet ... Přece jen toto spadá už do právních otázek, a podmínky služby by neměly být nad zákon. Pokud nebudu odporovat českým zákonům, neměl by Google ani mazat účty ... No uvidíme co někdo velký - Ment, Gejmr ... jestli jim to smažou - a budou se soudit ... Tuto otázku vyřeší opravdu až soud ... Dva zmínění youtubeři to mají jako hlavní zdroj příjmů, a tvoří primárně obsah pro děti ... Tak se snad soudit budou ...

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
26. 11. 2019 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Youtube si pod sebou řeže větev. Nasrat a omezovat někoho, kdo jim vydělává peníze na reklamách, je cesta do pekel.

Pak už stačí jen, aby se našla nějaká lepší alternativa a snadnej export videí či kanálů na ni a celej Youtube půjde do kytek...

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
30. 11. 2019 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 yutube je projekt usa, teen do kytek nepujde.

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
30. 11. 2019 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je, mit COKOLI od Applu a dlouhodobe se nechat vydirat. To uz je problem a nikdo kdo ma cokoli od applu jako primarni, nema co kecat do IT sveta. Je to otrok hlouposti a nam ostatnim nema co dat. NO a to je rybka. (ano, v davnoveku na hcili mel apple leepsi vykom, ale tto je minulost uz desitky let.)

Dal se neni o cem bavit, jsou z toho tuny clanku jak ho odiraj, delaj z neho vola, ale ze zacatku to mel jako znameni toho ze na to ma, v prubehu let se znej stal otrok neceho co nechce, ale uz v tom ma moc penez.

Alesfiala
Alesfiala
Level 1 Level 1
11. 8. 2020 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl jsem jenom říct že We all don't live in America, you suckers! V překladu: Všichni nejsme Američani,
vy parchanti! Já se jim na to vyseru, až to bude v české legislativě, tak se pak můžeme o tom bavit. Nesnáším angličtinu a tu jejich americkou legislativu, protože je bizarní a nesvobodná. Já přímo plivu na jejich pitomou ústavu! A jako boj proti tomu si založím nový kanál, kde to budu označovat opačně. Takže čau.

Reklama
Reklama