![directx-10-co-nas-ceka](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/article/default.jpg)
DirectX 10 - co nás čeká? | Kapitola 4
Seznam kapitol
V dnešním článku si přiblížíme nové rozhraní DirectX 10, kterého se dočkáme pod Windows Vista. Nová verze DirectX sebou přináší zásadní změny, tak se na ně pojďme zběžně podívat.
![DirectX 10 - co nás čeká?](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/qr6c9t6nzp8svw960d239773fc06377961195.png)
i
Zdroj: PCTuning.cz
![DirectX 10 - co nás čeká?](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/adcvpr1s90zko3z60d23977e355f173859960.png)
i
Zdroj: PCTuning.cz
Je naprostou novinkou ve specifikacích DirectX 10. Na první pohled by se mohlo zdát, že uvedení Geometry Shaderu do praxe není žádnou zásadní změnou, ale opak je pravdou, protože se jedná o revoluční novinku. Současné grafické čipy mohou zpracovávat jen data dodaná (vertex shaderům), ale nemohou je vyvářet či měnit. S nástupem Geometry Shaderu bude možné upravovat data o vrcholech získaných z vertex shaderů, což umožní kouzla jako displacement mapping s tesselací (samotný displacement mapping není žádnou novinkou) či generované stíny (Unreal Engine3).
![]()
i
Zdroj: PCTuning.cz
Základní model | ![]()
i
Zdroj: PCTuning.cz
Bumpmapping |
![]()
i
Zdroj: PCTuning.cz
Displacement mapping (bez tesselace) |