DirectX 10 - co nás čeká? | Kapitola 4
Seznam kapitol
V dnešním článku si přiblížíme nové rozhraní DirectX 10, kterého se dočkáme pod Windows Vista. Nová verze DirectX sebou přináší zásadní změny, tak se na ně pojďme zběžně podívat.
Reklama
i
Zdroj: PCTuning.cz
i
Zdroj: PCTuning.cz
Je naprostou novinkou ve specifikacích DirectX 10. Na první pohled by se mohlo zdát, že uvedení Geometry Shaderu do praxe není žádnou zásadní změnou, ale opak je pravdou, protože se jedná o revoluční novinku. Současné grafické čipy mohou zpracovávat jen data dodaná (vertex shaderům), ale nemohou je vyvářet či měnit. S nástupem Geometry Shaderu bude možné upravovat data o vrcholech získaných z vertex shaderů, což umožní kouzla jako displacement mapping s tesselací (samotný displacement mapping není žádnou novinkou) či generované stíny (Unreal Engine3).
i
Zdroj: PCTuning.cz
Základní model |
i
Zdroj: PCTuning.cz
Bumpmapping |
i
Zdroj: PCTuning.cz
Displacement mapping (bez tesselace) | |
Reklama
Reklama