directx-10-pohledem-hernich-vyvojaru
Novinka DirectX 10 pohledem herních vývojářů

DirectX 10 pohledem herních vývojářů

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

46

Server ExtremeTech zveřejnil poslední část seriálu rozhovorů na téma DirectX 10. Zatímco předchozí díly byly určeny spíše pro hardcore technické maniaky, v posledním díle se i méně znalý čtenář dozví, co mu vlastně koupě grafické karty s podporou DirectX 10 přinese.

Reklama

Prvním odpovídajícím byl Tyler Thompson z Flagship Studios a interview se týkalo připravované RPG Hellgate: London.

ExtremeTech: "Umožní vám DX10 něco, co nelze udělat se silnější DX9 kartou?"
Thompson: "DirectX 10 změnil všechna pravidla. Vývojáři musí předělat téměř každou část herního enginu, pokud píšou hru pro DirectX 10. Co nám DX10 umožní? Máme pár nápadů, jak vykreslit více a vykreslit rychleji, ale také máme pár nápadů, jak použít geometry shader pro efekty, které jsou na DX9 kartě nemožné."

Vlastními slovy shrnul Thompson výhody DirectX 10 takto:
"Grafická karta s podporou DirectX 10 je velký technologický pokrok od předchozí generace karet. Nejen že zde opět bude skok v počtu polygonů a pixel fill-rate, vývojáři budou mít daleko více triků, které budou moci uplatnit. Myslím si, že u většiny her bude obrovský rozdíl mezi tím, co hráč uvidí na DirectX 9 kartě a tím, co uvidí na kartě s DirectX 10."

Cevat Yerli je prezident Cryteku. Far Cry, počin tohoto týmu z roku 2003, byla ve své době velmi technologicky vyspělou hrou (a na 3 roky starou hru vypadá grafika vskutku úžasně). Volné pokračování s názvem Crysis bude podle všeho minimálně takovou peckou, jako Far Cry.

DirectX 10 pohledem herních vývojářů
i Zdroj: PCTuning.cz

ExtremeTech: "Crysis má už nyní ohromující grafiku. Umožní vám DX10 něco, co nelze udělat se silnější DX9 kartou?
Yerli: "Už se Shader Modelem 2.0 bylo možné téměř všechno, ale nedoporučovalo se to kvůli problémům s výkonem. V kontrolovaných situacích (technologická dema) se to vyřešit dalo, ve velkém, žijícím herním světě ne."

ExtremeTech: "DX10 přidává několik docela důležitých nových věcí a změn v API (a v hardwarových nárocích) - věci které by teoreticky mohly změnit způsob, jak se dělají hry. Která nová vymoženost vás zajímá nejvíce?"
Yerli: "Geometry shader společně s texture arrays mohou velmi zjednodušit některé render-to-texture operace. To může urychlit věci jako výpočty stínů, odrazy a lom světla."

Carl Edlund z ACES Studia, interního vývojářského týmu Microsoftu, odpovídal na otázky ohledně připravovaného Flight Simulatoru X. Narozdíl od Hellgate: London a Crysis, které budou DirectX 10 podporovat od začátku, Flight Simulator X vyjde jako DX9 hra a podpora DX10 bude přidána až později prostřednictvím patche.

DirectX 10 pohledem herních vývojářů
i Zdroj: PCTuning.cz
DirectX 10 pohledem herních vývojářů
i Zdroj: PCTuning.cz
___
Vlevo Glacier Park v DX9. Vpravo ta samá lokace v DX10 (ne, opravdu to není fotka...)
Pro zvětšení klikněte na obrázek

K otázce využití DirectX 10 Edlund řekl, že nové rozhraní využívá GPU k více grafickým výpočtům a tak se CPU bude moci více věnovat například AI nebo výpočtům fyziky. Drivery pro DirectX 10 prý také budou stabilnější a tak nebude herní zážitek přerušován pády ovladačů.

Gaute Godager, který má na starosti vývoj MMORPG Age of Conan, má také co říci k DirectX 10.

ExtremeTech: "Umožní vám DX10 něco, co nelze udělat se silnější DX9 kartou?"
Godager: "Díky rozdílné architektuře DX10 rozhraní si myslím, že největší rozdíl bude v detailech prostředí. Bude více objektů, více postav, více částic, delší vzdálenost dohledu, více trávy a listí."

ExtremeTech: "Proč by se hráči měli zajímat o DirectX 10 a proč by měli utrácet za DX10 karty, až vyjdou?"
Godager: "DX10 není jen další stupínek v evoluci DirectX platformy. Podle mě se Microsoft hodně přiučil z vývoje pro Xbox 360 a nyní lépe rozumí, co hráči a vývojáři potřebují. DirectX 10 je zaměřen na efektivitu a zároveň nabídne lepší vizuální kvalitu - pro hráče je to velký přínos."

Celý článek: ExtremeTech


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama