Zpět na článek

Diskuze: DirectX: Microsoft zásadně vylepší neuronové vykreslování s pomocí AI

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Stentch
Stentch
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prichádza Direct X 13?

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
14. 1. 2025 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle toho, jakym zpusobem to popsala nVidia, by se snad exklusivne rtx50 mela tykat jen featura Linear Swept Spheres pro lepsi simulaci vlasu, zbytek vyznival jako obecne vlastnosti dostupne i starsim radam.

RHAMNUSiA
RHAMNUSiA
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vsadím se že vylepšení se bude týkat celých directX, ne jen pro nové RTX ale nejspíš i RTX4xxx a doufám že i RTX3xxx pod které spadám já.

Ostatně...directX mám rád a rád "sleduji" jejich vývoj a ulehčení/zpropustnění výkonu a často i z-efektivnění kvalitnějšího vykreslování na úrovni SW! ;-))

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
14. 1. 2025 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RHAMNUSiA @RHAMNUSiA Jestli něco DirecX a další API nepotřebují, jsou to tato "vylepšení". Udělat pořádnej OS neumí, akorát budou sahat na to co ještě nějak funguje, až se to domrví celé komplet.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
13. 1. 2025 20:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech .. smutne ze ano a poliaci urcite 3 mesiacenmaknu na speci neuralnych shaders, texturach, sarkazmus za 2200 euro.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech mit na karte za 70tis jenom 28Fps v takto celkem stare hre s ne nejak super grafikou mi prijde celkem smutne.. Takovej Crysis 3 byl svyho casu mnohem vetsi graficka petelice a dalo se to hrat na maximalni detajly na tehdejsim highendu uplne v klidu a to byla doslova graficka revoluce co ta hra tehda dokazala vymackat z Crytek Enginu. To Cyberpunk kdyz vysel na trh, mel povolinu efektů na horsi urovni nez prave Crysis od fyziky, efektu vodni hladiny, vegetace a nespocet dalsich... Na netu o tom tehda kolovaly celkem vtipny videa ktery to srovnavali 1:1 a Cyberpunk z toho nevychazel moc dobre, vsak ta hra bezi na celkem prehistorickym enginu dost upravovanym a to je vzdycky spatne protoze narocnost modernich efektu ve starych enginech je mnohem vetsi nez kdyz to dela moderni engine kterej je na to delanej od samotnyho pocatku jeho vyvoje.

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
14. 1. 2025 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Je to tak. Myslím si, že se z toho stal takový propagační benchmark nVidie. Kde ukazují sílu upscalingu a FG. Teď jsem viděl benchmarky KC2 na Cryengine a vypadá to hezky. Sice to není takový načančáný efekty, jako některé hry na UE5, ale vypadá to spíše fotorealisticky. A běží to kolem 60fps na teď už starší generaci 4080 a 7900xtx stejně. Takhle to má vypadat. Procesor podle benchmarku stačí úplně ten nejlevnější.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech taky mi to tak prijde, ze Cyberpunk je pouze nastroj marketingu Nvidie kde si můžou"honit" EGO na tom jak je vlastne DLSS super vec protoze to dokaze rozhybat tuhle hru plynule a bez toho to vlastne ani nejde.. I kdyz podle me kdyby byla vule a zadny DLSS neexistovalo, ta hra by byla schopná fungovat mnohem ale mnohem lepe.. Ovsem tohle není zájem Nvidie.. Oni razej posledni 3 roky politiku co "nejhorší optimalizace" aby pak mohli lepe prodavat svy grafiky s tím "zazracnym" "rozmázávačem" v podobě DLSS a FAKE FPS..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 10:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos přesně tak, všichni honem honem na moderní UE5, kde radeony stojej za hovno:D
"Oni razej posledni 3 roky politiku co "nejhorší optimalizace" aby pak mohli lepe prodavat svy grafiky" co lžeš ty hnusáku, si normální? zase jen tak vyplodit lež bez žádného potvrzení :D :D to je tvoje co.
To bude spíš jen závist, že dlss už má víc uživatelů, než všechny amd karty dohromady svých uživatelu :D :D

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
14. 1. 2025 11:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Naopak poskytli lidem perfektní nástroj. Například mezi TAA a DLSS Balance, může být stejný rozdíl FPS, jako mezi detaily LOW a HIGH. Tudíž můžeš hrát na LOW s TAA, nebo na HIGH s DLSS. To je kouzlo PC. Ještě jsem neviděl někde upscaler napevno. Jak vidíš, tak třeba ten KC2 dokazuje, že náročnost hry, je v rukou vývojářů.

Kdysi se úplně běžně snižovalo rozlišení. Však už si taky něco pamatuješ, tak víš. Normálně se měnilo rozlišení hry podle toho, jak to šlapalo. Hrát tenkrát každou hru na maximální rozlišení monitoru, to bylo téměř nemyslitelné. Dneska? Všechno na MAX a kdyžtak dám DLSS a paráda. Však kdysi se testovaly hry komplexně. Stíny Ultra, high, medium a graf. Takže sis ubíral detaily podle výkonu tvého PC.

Si pamatuji, jak se snižoval framerate, když si nastavil lepší kvalitu zvuku, tak se hra začala sekat. Byly benchmarky jak zvyšuje Audigy FPS ve hrách. Kdysi se to ladilo jínáč :D Dneska by to každý vohulil na max na kompu za 30 tisíc, stáhnul torrent a ještě píčuje. Typický uživatel radeonu 7800 :D Můj první počítáč stál 35 tisíc a to byla jiná hodnota peněz. A zahrál jsem na max leda tak hovno. Když vyšel o x let později Quake 2 s 3Dfx, tak to taky bylo jen pro pár lidí. Taky jsi nadával. "Zasraný 3dfx, akorát tahají z lidí prachy, aby si kupoval 3d akcelerátor. Má to běžet všem na max." Tenkrát hrát Quake 2 s 3dfx efekty na 1600x1200 a vysokým FPS to byl počítač za cenu ani nevím jakou :D Dneska máš herní PC za cenu nového iPhone. Což je vlastně taky absurdní.

Quake 2 bench

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech pěkně napsané

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a kolko tych fps ponuka 7900xtx za 30.000?

WrynnCZ
WrynnCZ
Level 19 Level 19
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 1. 2025 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Patrik Jech Pamatuju o čem píšeš, to byla jiná doba a jiný mindset.
3dfx bylo něco, co se mi neskutečně líbilo, mělo to svoje kouzlo, to vlastně i DX9 a DX11 a pak... raději no comment

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
13. 1. 2025 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"NVIDIA RTX™ Kit is a suite of neural rendering technologies to ray trace games with AI, render scenes with immense geometry, and create game characters with photo-realistic visuals."

"RTX Mega Geometry. Accelerate BVH building for cluster-based geometry systems, enabling up to 100x more ray-traced triangles and better performance .. "

stare postupy su pase, rasterizacia je mrtva ..

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 1. 2025 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK blablabla dědku.. tak proč radíš koupit starý PS5 pro a GF do 200 watu

Drewo
Drewo
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 1. 2025 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @MrGodlike ale to co pises, ze @Sailor SVK tvrdi si nijako neodporuje...on len tvrdi, ze stare postupy su pase..a ze odporuca ps5 a gf pod 200e? a? nevidim v tom nejaky rozpor..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
14. 1. 2025 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Drewo .. lebo v tom naozaj nie je rozpor. Stare casy sa defo skoncili. Rusi sa vsetko stare. Zakladne graf. primitivum ako je definovane dnes je pase, legacy renderpipeline je pase, rasterizacia je pase, OpenGL /vsetky dnesne graf. API/ je hystericky archaicke, to ako sa pozera na modernu tvorbu grafiky a na HW vobec.

Na dnesnom HW s 1200 waty zdrojom mate hernu grafiku roztrhat, nie cumiet na 29 fps v blbej tunelovke PS2 triedy.

Vieme, ze 120 watt bohate staci na skvele CPU a 250 watt musi stacit na skvele GPU.

Co potrebujeme je velka paradigma a na tom sa pracuje. Vie to AMD, Nv, Intel aj SONY s Mark Cerny.

TLDR pre deti: Nv 7090 bude nieco "uplne ine", tak ine ako pluh tahany konom a pluh tahany parnym strojom a ide o vynalez toho parneho stroja a nie o ten pluh !

Reklama
Reklama