Zpět na článek

Diskuze: Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

tsmart
tsmart
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dodnes hraju online Dirt 3 (vznikla 2011) a nevidím skoro rozdíl mezi grafikou trojky a téhle série. Nicméně Dirt obecně není grafická bomba, spíš se výborně hraje, auta mají specifické, ale příjemné jízdní chování a to mě baví.

Menší výběr tratí měla už trojka. Ale zas taková trága to není, naopak, s těmi lepšími jezdci, kteří už jezdí na paměť je pak závod ostřejší...resp. jsou hry, kde je tratí hodně a žádný plus v tom nevidím, když je všechny nejezdím.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
12. 1. 2016 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no neviem, v tom vyrezovom obrazku(kde je dithering amd kariet + nvidia bez ditheringu) to vyzera shitne na obidvoch stranach :)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Naozaj ti to príde podobné? Veď dithering v tomto prípade je tak viditeľný, že je vyslovene otravný, pretože hneď udrie do očí.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
12. 1. 2016 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr nie podobne, ale hnusne su obidve
urcite nie podobne

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @skaven321: To ano. Ide ale o ilustračný obrázok. Zväčšený. Keď si pozrieš obrázky hry v článku, je to dosť rozdielne. Kvalitatívne je to u AMD citeľne horšie tam, kde sa dithering prejavuje.

HafanPetr
HafanPetr
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně spíš připadá, že u Nvidie je to nějak ořezané, aby to vypadalo líp. Jenže ve skutečnosti je to spíš ještě horší.

AllowedCry
AllowedCry
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HafanPetr Neřešte πčoviny, hra je to gut a šlape jak má, v té rychlosti nemám čas si všímat nějakých kostiček :lol:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HafanPetr Vypadá to jako pokus o vektorizaci a následnou interpolaci bitmapy. Výsledek je jakoby komiksovější, "impresionistický", a se zvyšujícím se stupněm AA nabývá na detailech jako při vyšších rozlišeních.

Vypadá to "zkresleně" (interpoluje do velmi nízkého rozlišení), ale myslím, že lépe než dither AMD.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Žádné pokusy v tom nehledejte. Je to klasické TRAA toto je možné vidět i v jinejch hrách. AMD karty při použití MSTRAA předváděj tento hnusnej dithering. Při použití SSTRAA je to lepší ale dopad na výkon je velikej. U NV při aktivaci traa přes SW a ne přes drivery se automaticky aktivuje SSTRA ne MSTRAA a tudiž neni dithering. To jest veškerá magie onoho rozdílu. Na Radeonech tedy hra jede lépe ale za cenu použtí nekvalitního MSTRAA, to jest vše.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @DOC_ZENITH: My se ale bavili o obraze bez, nebo s nízkým AA, docente.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Lze tudíž říci, že jde o autorovu mystifikaci, či neznalost, protože na kartách nVidie je zapnut TRAA i na obrázku "bez AA"?

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Bavili jste se o dotheringu a ten je u AMD způsobenej MSTRAA na transparentních texturách, na netransparentních žádnej dithering neni. Zkuste si vynutit MSTRAA třeba ve Skyrimu a podívejte se na stromy, uvidíte ten samej problém.

Pro hloupé, v AMD panelu MSTRAA říkaj adaptive, atak to zapnout a pak ve hře MSAA, a bum, máte to tam. Pokud v AMD panelu změníte na SSTRAA tak dithering půjde pryč, ale výkon také.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: To se nedá říci, vzhledem k množství ditheringu na AMD šlo o režim 2x a ten je skoro useless. Na NV se to těžo říká ze statického screenu, vypadá to spíš bez, ono TRAA je hodně patrné při pohybu (transparentní textury při aktivnim TRAA netrpí shimmeringem bez něj ano, a shimmering je patrnej jen při pohybu ne ze screenshotu) ze statickýho screenu se daj studovat jen omezeně.

U vyšších úrovní MSAA (se kterejma roste i TRAA), je jasně patrná vyšší ostrost transparentních textur, tzn zde TRAA určitě probíhá a u NV určitě probíhá SSTRAA.

Dále u NV se TRAA a MSAA nastavujou separé, neni problém mít třeba 8x MSAA a 4x SSTRAA. U AMD ne, tam máš tolik TRAA vzorků kolik MSAA. A vzhledem k tomu jak pomalé je u AMD SSTRAA asi proto vývojáři sahli k tomuto kompromisu a použili nekvalitní MSTRAA které u AMD trpí ditheringem a u NV zas nezlepšuje ostrost transparentích textur, což se zde ale nestalo protože NV používaj SSTRAA.

Je otázkou co by se stalo u AMD kdyby člověk v driverech vynutil SSTRAA, zdali by se kvalita srovnala nebo tam hra stejně prorve svoje.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @DOC_ZENITH: No právě že vizuální (a možná i výkonostní) rozdíl naznačuje, že nV karty tady používají TRAA (SSTRAA) i bez zapnutého MSAA (nebo lépe do určité úrovně vyšší vzorkování TRAA/SSTRAA oproti MSAA). Říci pak o nějaké screenu, že je "bez AA" a vyvozovat porovnání výkonosti je mimo...

WOB
WOB
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak na grafice může testovat nastavení vlivu na FPS? Ano jsou tam rozdíly, ale není uvedeno co s čím? Pokud zapnu filtrování a vypnu ultra detaily budu mít jaké FPS? Pořád se uvádí rozdíl mezi tím on/off ultra a low. Ale kdyby to testoval na nějakým nevýkoným počítači tak je každej snímek dobrej. Jasně že na moderní mašině si dám všechno na max a neřeším, ale na postarším stroji se mi LOW nezdá nijak špatné.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a vsetky auto hry.
potom mladsie rocniky nevidia rozdiel medzi realitou a hrou.doplatia vacsinou nevinni.ze to este nenapadlo nikoho v EU kOmisii regulovat....

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D Naprosto minimální rozdíl, ale fps brutální rozdíl, wtf

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 1. 2016 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cože bez vyhlazovani mam uplne normalni textury

takže odchod

havli
havli
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-IRONHIDE- Ja teda dithering vidim na prvni pohled. Hra nastavena na Ultra, bez AA. Ovladace default.
http://abload.de/img/drt_2016_01_12_17_38_yaqqq.png

VaxMarkus
VaxMarkus
Level 1 Level 1
12. 1. 2016 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

RalliSport Challenge nejlepší rally všech dob a Colin McRae Rally 2 od té doby nic jiného není tak zábavné

Shaquille
Shaquille
Level 1 Level 1
18. 1. 2016 18:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – nejrychlejší je kliknout na obrázek kolečkem myši.
Po kliknuti koleckem se otevre zmenseny obrazek ve vyskakovacim okne a je nutne dalsi kliknuti na "full". Dalsi obrazek je opet zmenseny. Chrome...
Nejjednudussi je obrazek pretahnout do panelu zalozek a otevrit jej tak rovnou maximalizovany v nove zalozce.

MaverickCZ
MaverickCZ
Level 1 Level 1
19. 1. 2016 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě, co dělám špatně. Jenom kvůli téhle hře jsem upgradoval počítač z Phenomu II X4 GTX560.. kde jsem bezproblémů byl přes 60fps při snížených detailech. Zakoupil jsem bazarově r9 280x, abych mohl přidat a co se nestane? Nedostanu se ani na 60fps ani při snížených detailech. Když detaily napálím a přidám i vyhlazování, tak je hra sice mnohem hratelnější, než na gtx560 a grafika ukazuje mnohem větší vytížení, ale stejně se nedostanu přes 60fps. Měl jsem za to, že zřejmě AMD potřebuje větší podporu procesoru a tak jsem novej procesor Xeon s hypertreadingem, spolu s deskou s ramkami. Stále stejné.. minimální rozdíl. V čem je problém? Podle testů tady bych se měl přes 60fps bezproblémů dostat i na ultra detailech (rozlišení 1680x1050).. přesto se tak stane až na těch absolutně minimálních bez vyhlazování, kdy to jede mezi 70-80fps.

Reklama
Reklama