Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 1. 2016 03:00 23

Seznam kapitol

1. Dirt Rally – rychle a plynule 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-sync 4. Vyhlazování hran – Nvidia 5. Vyhlazování hran – AMD 6. Vliv nastavení – světla, stíny, částice, počasí 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO, odrazy
8. Vliv nastavení – tráva, detaily objektů a aut 9. Vliv nastavení – odlesky, voda, textury 10. Vliv nastavení – shadery, AF, advanced blending 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou závodní hru Dirt Rally. Předem vám můžeme prozradit, že kromě klasických testů vlivu jednotlivých detailů, uvidíte i nepěkné překvapení v kvalitě obrazu. Mezi grafickými kartami AMD a Nvidia jde zde opravdu výrazný rozdíl. Zajímavosti se dočkáte i v samotném nastavení detailů.

Reklama

Dirt Rally – rychle a plynule

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Dirt Rally je další závodní hrou spadající do portfolia vývojářů a vydavatele Codemasters. Zajímavostí je, že hra byla už přes půl roku k dispozici v předběžném přístupu (early access). To není u velkých vydavatelů obvyklý postup. Early access volí menší vývojáři, aby měli peníze na vývoj hry. U Dirt Rally spíše early access posloužil jako betatesting pro hráče. Postupně přibývaly traťě a vylepšovala se grafika koncem prosince 2015 se Dirt Rally dostalo do plné verze.

Hra běží na Ego Engine 3.0 – engine co poháněl například závody F1 2014 nebo Grid Autosport. Po technologické stránce nelze tedy očekávat žádné grafické orgie. Zmíněné hry však běžěly velmi plynule a byly celkem dobře optimalizované. Je na tom nový Dirt Rally podobně?

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Hra, stejně jako většina „next-gen“ her, nešetří místo na disku a spolkne celých 32 GB (steamová složka hry). To vzhledem k obsahu hry není málo. Rally závody se odehrávají v reálných prostředích s vymyšlenými tratěmi. Těch bohužel není mnoho: Argolis, Powys, Monte Carlo, Baumholder, Jämsä a Värmland. K tomu je ještě k dispozici jedno prostředí závodu Hill Climb v Pine Peak a tři prostředí pro Rally Cross.

Protože se jedná o hru s velkým množstvím reklamy na AMD, testoval jsem poprvé hru na Radeonu R9 290 v sestavě AMD. Hned bylo jasné, že hra je na grafiku nenáročná. Hru spíše brzdil slabý procesor AMD FX8370. Co mě ale nemile překvapilo, byla mizerná kvalita grafiky při nižších stupních vyhlazování (MSAA 4× a méně). Tento defekt uvidíte detailněji v kapitole Vyhlazování hran – AMD.

Test na GeForce GTX 980 Ti ukázal, jak moc hru AMD FX procesor limitoval. Nicméně se stále bavíme o fps vysoko nad 60, takže i na AMD FX je hra plynulá. O kvalitě optimalizace bude muset rozhodnout nejslabší grafika z testu, neboť GTX 980 Ti šla do kolen až v rozlišení 4K s vyhlazování 8× MSAA. Na GTX 980Ti byl samozřejmě obraz v pořádku i na nižších stupních vyhlazování, viz kapitola Vyhlazování hran – Nvidia.

Dirt Rally: rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

I na grafické kartě GeForce GTX 670 běžela hra plynule v rozlišení 1920×1080 s vyhlazováním 4× MSAA. Kvalita grafiky hry přitom není vůbec špatná. Textury mají vysoké rozlišení a modely vozů vypadají detailně. Na první pohled i prostředí vypadá dobře a stromy jsou, na rozdíl od dříve testovaného Project Cars, krásně modelované po jednotlivých větvích. Nejlépe vypadají závody za deště v prostředí Powys. Toto prostředí vypadá asi nejlépe z celé hry.

Poteší i fakt, že hra podporuje vyhlazování MSAA a to rovnou i s TRAA (vyhlazování transparentních textur – stromy, keře...). Jako bonus jsou podporovány i rozšířené režimy vyhlazování EQAA od AMD a CSAA od Nvidia. V dnešní době, kdy vetšina moderních her a engine podporuje maximálně metody využívající post-processingu FXAA či SMAA, taková informace potěší dvonásobně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama