Zpět na článek

Diskuze: Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy – zima 2020

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

MrFann
MrFann
Level 25 Level 25
7. 12. 2020 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v pocitaci nad 30k,- urcite nechci Intel, a u AMD rozhodne musi byt deska B550, a velikost disku jen 500GB WTF?

roob
roob
Level 36 Level 36
7. 12. 2020 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrFann to "500" este nieje az take zle. Ale davat tam WD SN850 (AMD 60k), ktory okrem velkych cisiel v teste nebude v hernom PC odlisitelny od SN750 ale za rovnaku cenu je 1TB je uz smutne.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
8. 12. 2020 06:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob No to se jedná o top kategorii, kde jsem tak nějak cítil, že by se měly využít její technologické možnosti, tedy přítomnost PCIe 4.0. Ale opět připomenu původní doporučení, ať si každý podle libosti nakombinuje komponenty napříč kategoriemi. Nakonec ty ceny jsou tam dost přehledné.

Ono u těch SSD disků by se většina z nás při běžném využití sestavy spokojila s výkonem i toho nejlevnějšího modelu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 12. 2020 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Petr Kupský: No při 100GB herních maccích (není pro redakci téma jak víme, moderní hry zde nemají zastoupení, to stojí peníze) bych úplně roli výkonu SSD nepodceňoval.
Např. kolega si posunem na fakt rychlé (PCIE 3.0) přímo zvýšil fps v Star Citizen.
No a pak tu jsou téma jako např. SAM, to přímo volá po PCIE 4.0 řešení.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
8. 12. 2020 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @ananta: Výkon SSD samozřejmě bude mít vliv na rychlost načítání lokací. Přímý vliv na FPS bych nepovažoval za pravidlo, jedině v nějakém zabugovaném titulu, nebo při nějakých vysokých hodnotách FPS a rychlé změně scény, kde se nebudou stačit načítat textury.

SAM je primárně o komunikaci mezi CPU a GPU, tohle imho na výkon SSD nijak neváže. Tady hraje PCIe 4.0 roli pouze u slotu pro připojení kompatibilní grafiky.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 12. 2020 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @Petr Kupský: Efekt byl v rozsahu fps kolem 50-70, více mu HW u hry negeneruje. Tedy efekt nikoli u extrémních fps.
I já sám jsem vlastně zažil obdobné, u přechodu z SATA SSD na PCIe u Wolfensteina.

SAM byl nesmysl, pardon. Měl jsem na mysli přímé načítání textur do VRAM.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
8. 12. 2020 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob @ananta: Hm, tak to je zajímavé zjištění. U tak nízké frekvence bych za běžných okolností takový vliv SSD nečekal.

Napadá mě, zda se nepřičetla nějaká další specifika sestavy, třeba nedostatek kapacity RAM za určitých náročných situací, kdy systém začne na SSD swapovat.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
7. 12. 2020 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrFann Jak píšu v úvodu, doporučuji kombinovat mezi kategoriemi podle potřeby. Je to o třech cenových kategoriích. Ty komponenty jsem sestavil tak, aby se daly kombinovat. Kdo chce vyšší kapacity SSD, nebo RAM, může si tuto položku vybrat z vyšší kategorie.

Ten 500GB disk považuji za optimální pro systém a aplikace. Dalšimi objemnými daty bych jej příliš nezatěžoval a pro ně zakoupil raději další samostatný disk. Už jen kvůli možnému snadnějšímu klonování a záloze systémového disku.

Ka.Stan
Ka.Stan
Level 1 Level 1
7. 12. 2020 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A něco pro ty, co něchtějí mít na stole nebo pod stolem LSD párty?
Co takhle všude necpat ty RGB s*ačky a zaměřit se spíš na to aby to fakt fungovalo?

humik
humik
Level 23 Level 23
8. 12. 2020 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ka.Stan asi tak nějak.. ale dneska prej všichni chtěj kolotoč...

mě třeba svítí jen kontrolka power-on na case.. nic víc... dobře ještě myš, ale tam mám nastavenu jen jednu barvu a ještě tlumeně, abych myš po tmě našel :)

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
7. 12. 2020 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ka.Stan Co konkrétně nefunguje? Rád se poučím.

Snad kromě klávesnice s myší tam mám vždy primárně komponenty bez rgb.
U kvalitnějších základních desek se světýlkům nelze vyhnout.

Ka.Stan
Ka.Stan
Level 1 Level 1
7. 12. 2020 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Aby to fungovalo jsem myslel, že nač platit stašné peníze za AiO, tak proč to nedat na výkonný vzduch a nebo když už vodník, tak přišíst třeba nějaký základní custom okruh

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
7. 12. 2020 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Ka.Stan: No ale vždyť až na tu nejvyšší kategorii mám všude primárně kvalitní vzduchové chladiče. A dokonce i v té nejvyšší kategorii u AMD upozorňuji, že si s AIO příliš nepomůžeme a klidně můžeme zůstat u vzduchu z předchozí kategorie. Je třeba číst i ten doprovodný text, který vše vysvětluje.

Co se týče custom okruhu, to se těžko dá bez dlouhosáhlého popisu zahrnout do tohoto přehledu.To je na samostatný článek. A hlavně to není uživatelsky přívětivá záležitost pro všechny.

Ka.Stan
Ka.Stan
Level 1 Level 1
7. 12. 2020 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Omlouvám se, proletěl jsem to jen tak letmo ;-)
Za mě dávám plus, že se snažíte objektivně reagovat, to se málokdy vidí palecnahoru

Jasně, že u custom vodníka by to vydalo na dalších 15 kapitol proč to a ne ono. Spíš jen třeba rychlý sumář u TOP sestav, když už se tam bavíme o nějakých 100K a víc. Třeba jen že existuje alternativa složená s takových komponent, která oproti vzduchu a AiO stojí o tolik navíc. Je mi jasné, že sestavení takové věci není pro každého, stejně jako na PC za 100K nedosáhne každý.

No, a když už nic, tak já osobně bych třeba uvítal i nějaký seriál/článek na tohle téma ;-) od úplných základů až po nějaké frajeřinky

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
7. 12. 2020 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Ka.Stan: články na téma vodního chlazení vycházely u czc,cz (tuším) v tom jejich geek magazínu. na světuhardware je ve foru v sekci chlazení podsekce alphacool - co vás zajímá.

Navodníkovi nic není. Jediná složitější věc je osazení fullcover bloku na grafiku. Na zbytku není moc co zkazit (tedy pokud se držíte známých zásad).
No a pak je tu věc ceny, 4 za fullcover+backplate, 2 za cpu blok, aspoň 3 za radiátor, 4 za pumpu s rezervoárkem, tak litr za fitinky, další litr za ventilátory a pak hadice a kapalina další litr. Takže nějakých 16k. (jo, jde to i levněji, ale stejně skončíte nakonec s podobnou investicí).

Výhoda - ticho a chlad nafurt, jediné co se občas mění je kapalina.

Nevýhoda - výměna grafik. Edice s osazeným vodním blokem bývají sakra napálené (seahawk třeba), málokdy se rozumně podaří prodat starší kartu i s blokem, takže spíš uděláte vodníka do dalšího počítačem aby se užila, což není ekonomické řešení :) S výběrem se omezíte buď a reference (které mají dostupný blok vždy, jako teď 6800xt) nebo naopak musíte lovit v top vodách jako strix a aorus, kde zaplatíte za oc verzi karty s vyruněným chladičem, který následedně demontujete a nikdy nepoužijete, protože si za 4-5k koupíte fullcover blok. Takže to není moc vhodné, když se řeší budget. Z toho plyne, že je to fakt jen pro blázny a pro bohaté (ideálně bohaté blázny), no a těm nic nebrání nechat si to od někoho složit. Kdokoliv kdo řeší finance má hromadu lepších způsobů, kde peníze investovat, než do vodníka.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
7. 12. 2020 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Ka.Stan: Tak to je námět pro našeho šéfredaktora, zda máme ve svých kruzích ještě ochotné kolegy, kteří by se toho zhostili.

Upřímně, já se za tak zdatného odborníka na custom vodu nepovažuji, abych v té záležitosti dělal průvodce s bohatými zkušenostmi. Také sázím primárně na kvaliní vzduch a custom vodu bych provozovat nechtěl. Jsem s údržbou na štíru. Vždyť si ani nepamatuji, kdy jsem naposledy čistil prachové filtry.

Gorelord
Gorelord
Level 2 Level 2
7. 12. 2020 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Pavel Dražan: V dobre postavenem vodnikovi s blokama co se neucpavaji se kapalina nemusi menit ani 5 let(vyzkouseno). Pokud se teda pouziva cira kapalina a ne nejaka obarevna. Je to stejnej mytus jako s tim prepastovavanim kazdej rok..

Pokud se nekupuje predrazenej EKWB a zbytecnosti, tak to vyjde cele kolem 10k a teploty budou i tak +-2 stupne. Kvalitni pumpa i ventilatory vydrzi pres 10 let.
Kapalina jde pouzit znovu po vymene bloku. Pokud se karta vymenuje zhruba kazde 2-3 roky, tak neni problem prodat na bazaru i FC blok, vetsinou ale tak za polovinu nakupni ceny a jen vyjimecne spolecne s kartou, rychlejsi je to prodat zvlast.
To je ta nejvetsi nevyhoda..s kazdou novou kartou se musi pocitat s +2-3k za blok a 30 minut prace navic pri vymene karet..

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
7. 12. 2020 22:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Pavel Dražan: Díky Pavle za vyčerpávající a srozumitelnou osvětu. Palec nahoru. :wink:

Ka.Stan
Ka.Stan
Level 1 Level 1
7. 12. 2020 21:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Zkuste u to navrhnout, myslím si, že by to mohlo být takové osvěžení a čerstvý vánek mezi všemi AMD x INTEL X NVIDIA CPU a GPU

A co se týče oněch filtrů, tak tady jsme na tom tak trochu stejně, stejně jako si zakládáme na kvalitním vzduchu. U mě osobně hrajou prim rakouské sovy - Noctuy

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
9. 12. 2020 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Pavel Dražan: Původně jsem si chtěl (spíše pro radost a vzpomínku na doby minulé) postavit taky vodníka i na grafiku.
Nakonec jsem zvolil řešení zcela jiné, které se mi kdysi taky osvědčilo - umístil jsem PC do vedlejší místnosti a natáhnul přes zeď jen HDMI a USB kabel, média se stejně nemění a ovládání Reset/Power lze zbastlit nebo koupit za pár korun v Číne.
Kupodivu jsem o podobném řešení moc neslyšel, byť pro mnoho lidí v rodiných domcích musí být jednouše realizovatelné.
Výsledkem je absolutní ticho v dané místnosti, žádné zásahy do grafiky, žádný výběr tichých ventilátorů apod.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 12. 2020 00:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Gorelord: Noo já chladím GPU vodníkem, už si 5. a nikdy jsem nekupoval žádný cover. Prostě na to nasazuji ten samý blok. Stejně tak na CPU:)

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
9. 12. 2020 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Jindra_S: Pokud je taková možnost, tak je to jistě fajn řešení. Vídím v tom ale dvě úskalí, která jsou nutná respektovat.

Je třeba tomu obětovat druhou místnost, v níž bude hluk a odpadní teplo a přitom nebude příliš daleko od místnosti uživatele. Ideální by asi byla garáž, ale ta nemusí být nablízku.

Druhým úskalím, které s tím také souvisí, je délka kabelu HDMI, kdy se zvyšujícím se rozlišením stoupají požadavky na jeho kvalitu a délku.

Gorelord
Gorelord
Level 2 Level 2
8. 12. 2020 00:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @ananta: Tak to chladis jen jadro bez VRM a pameti, ano u slabsich a levnejsich karet ktere moc netopi je to reseni. Osadit kartu univerzalnim blokem a VRM+pameti chladit pasivama. Problem u tech vykonnejsich je chlazeni VRM na ktere pasivni reseni uz nestaci a ktere resi fullcover blok, ten ale malokdy pasuje na vic nez 1 radu karet..

Backplate u karet pri pouziti FC je zbytecnost(pokud nema karta osazene pameti z obou stran)..U vzduchoveho pomaha chladit druhou stranu VRM, ale s blokem ktery zvlada lepe odvadet teplo je zbytecne dokupovat backplate k FC zvlast..staci si to promerit pres IR teplomer..Blok navic sam slouzi jako "backplate" proti moznemu ohybu PCB karty..

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
10. 12. 2020 05:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: V obojím omezení (kabel i místnost) máte pravdu.
Rozhodně to řešení není pro každého a do každého domu nebo bytu. Uvádím to tady především jako inspiraci, protože třeba o vodnících je článků hodně, o tomto řešení jsem na českém webu moc nečetl - buď to nikomu nestojí za publikování, lidé to možnost nemají nebo je to prostě nenapadlo.
Osobně jsem měl to štěstí realizovat to v domě dvakrát bez zvláštního omezení prac. místa - jednou ve vedlejší místnosti, jednou v místnosti pod pracovnou, kdy kabel šel přes strop. V tom jednom případě vedle PC i Xbox360, kde byl úbytek hluku největší.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 12. 2020 07:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Gorelord: Z čeho vyplynulo, že VRAM/kaskáda musí být chlazená pasivně? Proč nemohu GPU ofukovat ventilátorem nebo mít v case slušný flow?

Gorelord
Gorelord
Level 2 Level 2
8. 12. 2020 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @ananta: U jaky karty to ted tak mas? Pameti nejsou problem, ale VRM obcas neuchladi ani puvodni vzduchovy chladic, viz EVGA problem s 1060 u 1 modelu kde to bylo resene jen ofukem.
FC se daji sehnat i na levne karty (od 8k), neni to jen o EKWB, problem je ze za ty 2-3k navic by se dala koupit o stupen vykonnejsi karta a pak se nakup tezko oduvodnuje..
Pokud jde nekomu ale o ticho a vykon levnejsi karty mu staci, tak je FC dobra volba..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
8. 12. 2020 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @ananta: hele, začátek diskuze byl o sestavách v highendu, respektive o tom, že když už nevím za co bych si dál připlatil, proč nejít do vodníka.

když dá někdo za hardware dvě tři pruměrný vejplaty tak ho ten fullcover blok už asi nezabije a fakt nevidím smysl v univerzálu a bastlení pasivu na vrm a zajišťování potřebného ofucku

(nic proti kreativitě a univerzálním blokům, ale o tom to nebylo)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
8. 12. 2020 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Pavel Dražan: No nevím. Fullcovery se dělají i na GPU za 10k, z toho se těžko postaví PC za dva-tři platy, což je na cílových trzích (západ) 100k+... Tak se RX5700XT opravdu nedává ;)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
8. 12. 2020 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @ananta: to si nerozumíme, argument byl, že buď mám na nákup ty dvě průměrný čistý mzdy a není problém do rozpočtu vměstnat příplatek za fullcover blok, nebo mám podstatně menší rozpočet a vodníka neřeším vůbec (protože můžu mít lepší cpu/gpu/monitor, etc..). Tu variantu "mezi", kdy nemám moc peněz ale přesto chci vodníka nepovažuji za příliš častou. (jasně, je tu asi pár nadšenců co mají vodníka už dekádu, nehrají, ale rádi by svou novou grafiku měli v okruhu, tak na prcka typu 5500xt dají nějaký univerzální blok. Ale pro podobné asi není třeba psát osvětové články a obecně jsou kategorií sami pro sebe, která si vyřeší i to chlazení vrm)

ajne
ajne
Level 1 Level 1
8. 12. 2020 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jsem vícekrát narazil na stížnosti, že současně vyráběné GigaWorks jsou pěkně okleštěné a už to není, co to bývalo. Je to pravda? Já jsem už před nějakou dobou kupoval právě tyto partnerce k počítači a na tu cenu a velikost hrají opravdu dobře. Ale je to už nějaká chvíle.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
8. 12. 2020 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ajne Upřímně, nedokážu říct, zda postupem času neproběhly nějaké konstrukční úpravy, ale docela o tom pochybuji.

Reproduktory nejsou žádná složitá zařízení, u nichž by se výrobcům mělo vyplácet měnit jejich střeva z důvodu úspory nákladů. Jedině v případě, že by se některé součástky přestaly vyrábět a musely být nahrazeny novými. Ale i tak bych Creative věřil, že nepoužije nic, co by citelně zhoršilo vlastnosti jejich produktu. Ale mohu se mýlit. Zkoušel jsem teď chvíli googlit, ale v této souvislosti jsem nic nenašel. Tedy až na jednu nevyřešenou stížnost na použité čínské trafo.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
8. 12. 2020 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom spekuluji... Existuje nějaký důvod, proč pod monitor nezasunout soundbar? Když se totiž pohybujeme v cenové kategorii kolem pěti tisíc a máme monitor 32", tak si to o kompaktní prostorové ovzučení vyloženě říká. A v téhle cenové kategorii začínají už i slušné kousky.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
8. 12. 2020 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Také budu pouze spekulovat. Nejprve bude potřeba vyřešit propojení toho soundbaru. Tj. nejlépe vybrat nějaký s optickým vstupem, případně s cinch konektory. Jinak by se muselo jít skrze HDMI. To ale jde vyřešit poměrně snadno.

Spíš mám obavu o poslech zvuku ze soundbaru z bezprostřední blízkosti, kdy by musel běžet v relativně nízké hlasitosti, která pro něj nebude běžná. Je pak otázkou, jak ten zvuk bude vypadat, zda bude mít potřebnou dynamiku. Současně nelze počítat s prostorovým efektem stylu Dolby Atmos apod., kdy se počítá s odrazy zvuku od stropu, stěn...

Pro ovládání soundbaru by pak někde po ruce muselo být také jeho dálkové ovládání.

No ale na druhou stranu takový soundbar vypadá elegantně a možná nějaký jednodušší a menší by udělal dobrou službu.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
8. 12. 2020 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Díky za odpověď.
Popravdě ptám se právě proto, že ten soundbar s dálkovým ovládáním napojený na digitální optický výstup mám asi tak šedesát centimetrů přede mnou (v září jsem si jej koupil) a docela mě překvapilo, jak obyčejný stereosoundbar za dva tisíce dokáže vytvořit prostorový vjem. Hraju na tom teď Skyrim a docela sedí proti obrazu směr zvuku. Ale ano, asi jsem měl štěstí při výběru.
Koupil jsem si jej proto, že jsem musel kvůli místu u počítače dát pryč Hi-Fi soupravu a protože občas cestuji, tak se přenáší mnohem snáz než třídílná souprava s celou kabeláží.
Takže ano, má spekulace byla kec, protože to tak už mám. Možná tím naznačuju téma na článek, který by rozebral, jestli to dává smysl a které modely jsou vhodné :wink:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
9. 12. 2020 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Elevea: Hm, jaký přesně ten soundbar máte, prosím, tedy typ? Docela by mě to zajímalo.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
9. 12. 2020 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @RomanL: Tesla HQ-220

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
8. 12. 2020 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musim mat :
NAJ -rychlejsie PC
NAJ- drahsie
NAJ - vacsi pocet ventilatorov
NAJ - uzasnejiu skrinu na zakazku
NAJ- tichsie loziska ventilatorov
NAH- vyjkonnejsi zdroj s pokial mozno
NAJ - uzasnejsimi Naj -modularnejsimi kabelmi
NAJ - viac slotov M2
NAJ -kapacitnejsi HDD n
NAJ-vacsom pocte
NAJ - DPI mys s
NAJ -vacim poctom tlacitok

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
9. 12. 2020 07:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro Když musíš, tak musíš. Co my s tím ale tady? :P

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
9. 12. 2020 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL VY NIC....!

nejento
nejento
Level 1 Level 1
8. 12. 2020 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sestavy super, tvořit takhle doporučené sestavy baví i mě, každopádně neskutečně mě pobavila představa možnosti koupě RTX grafik :lol:

nickyCZ
nickyCZ
Level 1 Level 1
11. 12. 2020 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nejento A co vas na tom pobavilo? Ja jich za posledni tyden koupil 5 ks (4x 3060ti, 1x3070 MSI suprim), takze kdo chce a ma trochu stesti, je sezene i bez prekupnika

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 12. 2020 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To sou zase perly. Jen tak namatkou. Vazne nekdo doporuci Ryzen 3500X? Sestijadro bez HT za 4000Kc? A jeste na nej chce namontovat Scythe SCMGD-1000 Mugen MAX, kterej ovsem nema montaz na AM4? Krasa a to sou jenom prvni dve veci, ktery me hned na zacatku prastily do oci. Chudaci, ktery si podle toho budou skladat pocitac, jestli to tak je u vsech tech navrhu sestav...

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
8. 12. 2020 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Díky za upozornění. S tím chladičem Mugen Max v sestavě AMD jsem udělal chybu, že jsem si nevšiml, že není AM4 kompatibilní. Už jsem to opravil.

Před měsícem jsem jej montoval do sestavy Intel k procesoru i9-9900K a udělal na mě velmi dobrý dojem, takže jsem jej zahrnul do výběru.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
9. 12. 2020 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Ještě upozorňuji, že se mi podařila opravit pouze tabulka a do editace samotného textu nemám přístup. Požádal jsem o opravu redakci, ale může to chvíli trvat.
Tak ať vás to v té 3. kapitole u chladiče Mugen nepřekvapí. Omlouvám se za zmatky.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
9. 12. 2020 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Petr Kupský: Tak už je opraven i související text.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 12. 2020 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew tvl. ted sem se kouknul na navrh ty intel sestavy kolem 30000Kc. Vazne "mrtvej" 9600K za necelejch 6000Kc, kdyz za cca 6200Kc muze mit clovek i5-10600KF? :shock:

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
8. 12. 2020 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Popravdě někdy na konci léta za mnou přišel člověk, kterej chtěl složit počítač a měl na to třicet litrů. Měl neskutečný štěstí, že bylo těsně před uvedením 30x0, takže všichni čekali, až se to uvolní do prodeje, a ve volném prodeji byly takové karty jako 2070 super, což bylo bráno retrospektivně docela super. No a další část jeho štěstí byla to, že byl chamtivej a chtěl počítač hned.
Zeptal jsem se ho, co na tom plánuje hrát. Řekl mi, že WoTko. Tak jsem mu k tomu hodil i7-9700, kterej má na osm jader osm vláken. Proč? Protože core management. Nikdo nechce, aby mu systém během kompetitivního hraní začal přepínat virtuální cpu a přesouvat obsah registrů kvůli polomrtvým procesům jen proto, že hra zrovna na chvíli nevytížila nějaké jádro na max a druhé virtuální jádro hlásí volno, nespa?
Jako jo, kdyby mi řekl, že na tom chce stříhat video, vyberu mu něco, co podporuje hyperthreading. Ale skutečně na mě nepůsobil dojmem, že něco takového hodlá dělat.
A tady se dostáváme k tomu, co by se stalo. Každý rozumný člověk by na té 10600kf následně vypnul HT, takže ve výsledku by dostal to samé, ale za cenu dvaceti watů navíc. Nechci nějak prudit, ale výkonově je to prakticky ten samý procesor, jen přepálený na taktu a bez integrované grafiky. Jo a se spoustou tranzistoů navíc kvůli HT, který se kvůli hraní vypne. Posun mezi těmi procesory je v jednotkách procent. Pokud se ale nebude používat grafika (což u 10600 Intel vyřešil jejím odstraněním) půjde si s 9600k víc hrát. Ale pořád tam pro strýčka příhodu to integrované jádro zůstane. Co kdyby...

rnb
rnb
Level 0 Level 0
9. 12. 2020 04:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Elevea: To jsi pochopil špatně, cache pro "virtuální CPU" jsou společné, polopaticky dva HTT virtuální CPU v rámci jednoho jádra sdílejí stejnou cache jádra. Mírně zvýšená rychlost při vypnutém HT je způsobená tím, že v takovém případě se vlákno nemusí dělit o exekuční jednotky s druhým vláknem.
Samozřejmě souhlasím s tím, že na některé hry může být lepší 9700 než 10600.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
9. 12. 2020 07:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @rnb: Co se týče toho procesoru 9600K, tak při porovnání s novou platformou je třeba ještě počítat s tisícovkou navíc za srovnatelnou desku Z490. No a pak už se pomalu dostáváme do vod následující 40tisícové kategorie, kde jsou doporučeny výhradně nové procesory, včetně jejich cenově zvýhodněných F variant.

Já jsem se tentokrát chtěl vyhnout nepřehlednosti a omezil jsem množství alternativních komponent přímo v tabulce s tím, že v úvodním textu článku doporučuji kombinovat procesory, desky, grafiky apod. mezi jednotlivými kategoriemi. Tím právě vzniknou další možné alternativy podle konkrétních požadavků a cen.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
10. 12. 2020 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Grew: No s tím upgradem u Intelu je to složitější, protože je omezena čipovou sadou, která se prakticky s každou generací (nepočítám refresh) obměňuje.
Domnívám se, že uživatel s 9600K má stále dobrou možnost upgrade, pokud si ovšem zvolí od začátku kvalitní základní desku. Takový i9-9900K bude z druhé ruky slušným upgradem.

K výše uvedenému příkladu: pro případný budoucí upgrade na výkonnější procesor bych se vyhnul základní desce MSI Z490-A PRO, která (kromě zastaralého audia ALC892/ALC897) má z aktuální řady nejslabší napájecí kaskádu 6×2×46A mosfety On Semiconductor (totéž platí pro podobnou desku MSI Z490 Gaming Plus).

nickyCZ
nickyCZ
Level 1 Level 1
11. 12. 2020 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Petr Kupský: Je blbost kupovat 9. generaci, kdyz je tu mnohem rychlejsi 10. generace a do toho socketu jeste pujde dat jedenacta..

Roza-Mad_Max
Roza-Mad_Max
Level 1 Level 1
4. 1. 2021 03:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je smutné, když do sestav za desítky tisíc se cpou repráčky(šroty) za 2-3 litry, když fumkční řešení se dá pořídit sice o něco dráž, ale na dekády.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
5. 1. 2021 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Roza-Mad_Max Co je na Gigaworks T20 špatného? Tyhle reproduktory sám už roky používám a rozhodně bych je neoznačil za šroty. Používám je hlavně na poslech hudby při sezení u počítače a jsem s nimi nadmíru spokojený.

Takže prosím o upřesnění, jak by mělo vypadat to o něco dražší "funkční řešení" hodné k doporučení k těmto sestavám?

Roza-Mad_Max
Roza-Mad_Max
Level 1 Level 1
9. 1. 2021 01:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Za tu cenu nekoupíš ani kvalitní sluchátka. Za 1. musíš vědět, jestli jen sluchátka, nebo bedničky. Za 2. rozpočet. Takže do 10k se vejdeš se sluchátky, nearfieldy a pokud máš větší místnost a chceš na tom poslouchat hudbu, filmy, tak to se potom přeleješ do kategorie 10-20k(zesilovač, regálovky) s tim, že ti ty věci v pohodě vydržej 2 dekády. To je slušnej základ/lidi co nemaj naposloucháno si z toho většinou sednou na prdel.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
11. 1. 2021 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský @Roza-Mad_Max: Jenže kolik lidí si kupuje počítač k tomu, aby jim ozvučili místnost? To bychom se dostali úplně někde jinam, mimo smysl našeho článku.

Musíme primárně vycházet z předpokladu, že drtivá většina uživatelů bude sedět přímo před monitorem a bude tedy konzumovat zvuk z reproduktorů, které budou co nejblíže monitoru. Navíc stůl s monitorem bude nejčastěji těsně před stěnou, takže zde není prostor pro zesilovač a klasické regálovky s potřebným dostatečným odstupem od posluchače. Pokud bude zvuk proudit z bočně vzdálených beden, tak bude od obrazu na relativně malém monitoru odosobněný.

Kdo bude chtít primárně konzumovat hudbu z počítače v prostoru místnosti, ten si pak koupí samostatnou HiFi aparaturu a bude si do ní obsah z PC streamovat. Ale jak jsem řekl v úvodu, tohle je minorita mimo náš záběr.

Roza-Mad_Max
Roza-Mad_Max
Level 1 Level 1
12. 1. 2021 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jestli tvrdíš, že většina nemá ani pořádnej stůl. Tak potom se zavřenejma očima místo šumítek pořídit dac, basic sluchátka od slušného výrobce a mikrofon to je tak na 5k.

Reklama
Reklama