Zpět na článek

Diskuze: Doporučené PC sestavy pro hráče – jaro 2015

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"současná situace není k nákupu počítačových sestav vhodná. Pokud je to možné, bude lepší nákup odložit (anebo uspíšit)"

lol

Nemá náhodou green disk jen 5400ot? Proč ne klasiku WD blue 7200? Stojí stejně. A místo Zalman Z1 bych se mrkl možná po nějakých Elite. Jo a ty SSD, proč Samsung? Poslední dobou jsou nějaké problémové mi přijde co tak slýchám, raději bych šel do nějakého Crucialu.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Jo, ten disk vyměním za blue. Zelený green s 1TB fakt nemá smysl, když je Blue prakticky stejně drahý. Kéž by měli modrou řadu i ve větších kapacitách.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ten Green je použit pouze v kombinaci s SSD diskem. Není tedy systémový. V takovém případě já osobně preferuji to, že se jedná o tichý disk.
Je to otázka priorit. Z nižšího hluku profitujeme neustále. Z vyššího výkonu vysokootáčkového disku jen nahodile.

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
26. 3. 2015 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Petr Kupský: muze se nastavit aby se vypinal :wink:

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Petr Kupský: Tak když půjdu až tak daleko, tak pohromadě s boxem a stock fanama ve skříni není hluk disku věc, kterou by bylo potřeba řešit. :)
Další plus pro rychlý disk je skutečnost, že 120GB SSD stačí v dnešní době na systém a jednu hru, proto bych v takovém případě přidal aspoň ten terabajtový na 7200 rpm a až jako další pořizoval zelené.

alienGT
alienGT
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Proto kdyz jsem stavel stroj 45k+ tak jsem zvolil EVO 120GB + 250GB + 2TB Green (navic v scythe himuru). Skrin Define R4 + Mugen 4. Kdyz ticho, tak uplne. Doma slysim spadnout spendlik v baraku 8)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Tu závorku jsem tam dopsal já. :)

Je to totálně, totálně, totálně na pendrek. Momentálně je bohužel takový stav, kdy nikdo neví, kolik to bude stát za tři týdny, a vybírat čtrnáct dní může znamenat vyplivnout za tu sestavu o litr víc. Pokaždé, když si říkám, že se to zastavilo, a teď to půjde dolů, to skokově zdraží o kačku za tři dny. :) Poslední takový houpanec je o kačku byl zrovna přes víkend.

Kdybych tohle kdysi věděl, tak při té povodni nekoupím ty 2TB disky do zásoby dva, ale rovnou šest. Pořád bych byl hrubě v plusu. Greeny stály 1700! před více než třemi lety! Něco neskutečného.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ták ták. Před třemi lety byli i ram paměti levnější a disky se dali koupit i pod 1650,- Kč tehdá jsem si stavěl RAID 5 a dneska mám 6x 2TB v RAIDU a kdybych měl kupovat řadič + komplet disky tak mně to vyjde na víc jak 20.000,- no a nedávno jsem si chtěl koupit disk, ale ceny stále nejsou přiliž příznivé a celkově elektronika je drahá. Zdroj co jsem kupoval před rokem za 3100,- stojí dneska 3899,- :) takže pokud něco vyloženě nepotřebuju tak nekupuju. Ten kdo nakoupil před Vánocema tam udělal dobře...

s3icc0
s3icc0
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner To můžu potvrdit na MSI R9 290 Gaming 4G - po novém roce cena kolem 8000 - pak skok na 9500 - pak zpátky na cca 8500 a teď už je zase na 9200 (czc.cz), takže sice mám sestavu připravenou, ale jistě projde mnoha změnami než dojde k nákupu

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Tak o tom žádná. Když se podívám, co jsem loni touto dobou kupoval za 33tis .. a to jsem nadával jak je to drahé. Pražským debílkům z ČNB budeme děkovat ještě dlouho.

Já jen, že ta věta nedává moc smysl Teď doba není vhodná, doporučujeme čekat a v závorce uspíšit, jak to mám uspíšit, když mám čekat a teď je to špatné, jedině, že bych se vrátil do minulosti :)

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Ale vi. Levnejsi to nebude. V nejlepsim pripade bude za tri tydny cena stejna, ale pravdepodobne bude zase o neco vyssi.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Mysel_1: V dlouhodobějším horizontu už jde taky o to, kde se potká zdražování dolaru se zlevňováním komponent a zlepšováním poměru cena/výkon (v dolarových cenách).
Momentálně všichni doufají v to, že Radeony 3xx výrazně shodí poměr cena/výkon u grafik.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Ale stejny problem prece resime co 6-9 mesicu.

s3icc0
s3icc0
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Bohužel je to pravda - situace je naprd kvůli kurzu dolaru (a to nikdo nedokáže říct jak to bude do budoucna) a pak blížící se novinky Skylake a R9 3xx, možná i GTX960 4GB (i když to je dost sporná věc)

Co se týče disků - když už 7200 otáček tak asi jedině Black - hluk bude stejnej a rozdíl v ceně zas tak strašnej není

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 No ten kurz v horizontu roku az dvou snad dokaze odhadnout kazdy, ne? Netreba byt genius.
Nakupovat je naopak treba co nejdriv. Bude hur.

prochm
prochm
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 @Mysel_1: Ani nevíte jak jsem rád, že jsem si nový pc složil před novým rokem. A to jsem váhal, jestli raději nepočkat až po novém roce jestli ceny nepůjdou dolů. No ještě že jsem nečekal. Teď je to hrůza. Co jsem to tak nedávno počítal tak by mě to teď stálo o 7000Kč víc. Jenom grafika zdražila o 2500Kč :shock:

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 @Mysel_1: Takze uz tri lide si patrne mysli, ze:
- euro poroste
- dolar poklesne
- CNB v rozporu s plany prestane intervenovat.
Jiste, teoreticky to mozne je. :o)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 @Mysel_1: tak ČNB už tak druhým rokem tvrdí, že tak za rok by mohla s intervencema přestat, ne? :D

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 @Adam Vágner: Ne, netvrdi.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
12. 3. 2015 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 @Adam Vágner: Ani bych neřekl... :evil:
http://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika-vyjimky-nereagovani-a-wait-and-see-pristup-cnb-pks-/p_ekonomika.aspx?c=A150311_092041_p_ekonomika_wag

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 @Mysel_1: Tak jo, no, říká něco ve smyslu že skončí nejdříve za rok a něco. Ale když to říkala koncem roku 2013, nenapadlo by mě, že tím myslí tak polovina 2016, a spíš dýl.

listopad 2013: [i]ČNB totiž dodává: „Používání měnového kurzu jako nástroje měnové politiky skončí okamžikem, kdy bude v důsledku velmi významných inflačních tlaků k dosažení inflačního cíle zapotřebí významně zpřísnit měnovou politiku, čehož bude dosaženo ukončením intervencí a následně zvýšením úrokových sazeb nad (technicky) nulovou úroveň.“
Jinými slovy ČNB říká, že intervence skončí těsně před tím, než bude potřeba zvýšit sazby. Ty podle ČNB vzrostou až na začátku roku 2015.[/i]

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 @Adam Vágner: Jinymi slovy - a diky za potvrzeni citatem - to CNB nerikala. CNB rikala neco jineho a nejaky novinar to spatne vylozil. A nadto" Netreba byt ekonomicky expert, aby si clovek uvedomoval tu zavislost na zbylych dvou faktorech, ktere jsem uvedl a vyvodil z toho zaver..

s3icc0
s3icc0
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že tady je to hodně na pováženou když to shrnu:
- GTX970 - využití pamětui je prokazatelně v některých hrách problémové
- GTX970 - riziko pískajících cívek
- R9 290(X) - extrémní spotřeba - čili možný požadavek na výkonnější zdroj (obzvláště v případě plánovaného taktování nebo běhu dvou karet)

Osobně raději pujdu do prémiové verze R9 290 než GTX 970 - i když je prokazatelné, že GTX970 je prostě výkonnějí a úspornější tak nechci zažívat problémy s propadem FPS a také mám strach z pískání cívek - nemám náladu plánovat předem reklamaci (i když s tím se prostě musí počítat u všeho). Koneckonců na tom cenově budu pořád líp (stejně).

Co se týče i5 procesorů tak si myslím, že jsou tady jenom dvě volby:
- "levná" 4460 - 4 jádra frekvence přes 3GHz
- "drahá" 4690K - pro ty co chtějí taktovat

A SSD disky - skoro bych dneska raději šel do 250 nebo 500GB verze pokud jsou na to peníze - přeci jenom když má dneska hra běžně i 40GB, tak to místo rychle mizí. Co se týče modelu - vzhledem k rozdílům v rychlosti SSD 850 EVO, MX100 (200), Sandisk Extreme ...

Další dilema co vidím je - pokud můžete s nákupem počkat, tak počkejte - blíží se Intel SkyLake a taky nová řada R9 3xx - já to bohužel nestihnu a docela mě to mrzí.

Ten dolar nám to pěkně zamotal.

anonymousCZ
anonymousCZ
Level 1 Level 1
21. 3. 2015 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@s3icc0 Jako sorry, ale piskajici civky resi jen idioti. To piskani je jen pri zatezi a to stejne neslysite, protoze vam jedou fany na vyssi vykon, nehlede na zvuk hry samotne. Popravde, resit piskani u GTX je jako resit obcasne vrzani steracu u auta.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ASRock pred mesiacom vydala pre AM3+ (aj FX procesory) mATX dosku
http://www.asrock.com/mb/AMD/970M%20Pro3/
tj dost by to tento vyber zamiesalo, keby bola v hodnoteni

sheppi
sheppi
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podíval jsem se na první sestavu a jak je vidět, tak tomu autor opravdu "rozumí" :-D

350W zdroj k Radeonu R7 260X a AMD procesoru, tomu říkám výborná kombinace.
Chtěl bych vidět, jestli by mu to v zátěži šlapalo nebo by mu zdroj shořel.
A to ani nemluvím o tom, že tento zdroj nemá 6-pinový konektor nutný k napájení této karty.

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sheppi Ano ano, ked das AMD tak vybuchne pocitac. Zdroj musi byt aspon 500W Gold na 90W porcesor a 100W kartu. O redukcii z molexu si pocul? Ku grafickym kartam sa to dava ako standardna vybava.

sheppi
sheppi
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu Ale houby, neříkám, že tenhle Athlon žere jak svářečka, ale vždycky je lepší dát zdroj aspoň s nějakou rezervou, ta 350W pojede skoro naplno, což není pro jeho životnost úplně ideální. 400W by byl akorát. Sám mám slabý Pentium G3420 a k tomu Radeon HD7770 a krmím to 400W Seasonicem, který je na to tak akorát s nějakou slušnou rezervou. R7 260X je ale výkonnější a tudíž i žravější karta.
Redukce je sice fajn, ale u 400W verze toho zdroje je 6-pin součástí výstupů.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu @sheppi: Znovu říkám, že kombo toho Athlonu a té karty od MSI dá v běžné herní zátěži kolem 180-200 W (podrobné testy spotřeby athlona jsem nenašel, ale nepředpokládám, že by pohromadě s deskou žral 270 W).

Na hodnoty kolem 280 W jsem se dostával s extrémně žravýma OC variantama 260X na Core i7-3960X přetaktovaném na 4,2 GHz s 20W all-in-one vodníkem. Opravdu by mě zajímalo, co s tím vyvádíte, že vám to tak žere na blbém pentiu.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu @Adam Vágner: Ano, ta navržená sestava si v zátěži vezme okolo 200 W, takže zvolený zdroj má stále dostatečnou výkonovou rezervu. Ostatně jeho dvě 12V větve jsou dimenzovány na 17 A, stejně jako u verze 400 W a 500 W.

Tady je spotřeba 255 W podobné sestavy, ovšem s mnohem výkonnější grafikou: http://benchmarks-tests.com/reviews/processors/amd_athlon_x4_860k/power_consumption.php

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sheppi S prstem v nose a baj voko 150-180W rezervou. Proč se ptáte?

Joey21
Joey21
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád bych se pozastavil nad výrokem že amd nemá co nabídnout v sestavách za 34 000 a na 40 000. Skutečně je tak složité osadit FX-9370 nebo FX 9590. Deska taky pouze s chipsetem 970. Existují snad 990X (FX), AMD navíc oficiálně podporuje paměti 1866 a lze osadit i výše taktované, tak proč proč je do sestavy neosadit a dávat tam 1600MHz. Takhle mi to připadá divné. Neberu v potaz spotřebu, bude velká, nicméně rozdíly ve fps si myslím že byly +- 0.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joey21 Ano, není problém za AMD sestavu utratit 40 tisíc a více. Použití procesoru FX 9xx si vyžádá vodní chlazení. Nejen procesoru, ale i napájecí kaskády desky. Pak se můžeme s takty pohybovat někde okolo 5 GHz, takže oproti přetaktovanému FX 8xxx na vzduchu nějaký ten procesorový výkon navíc získáme. Jenže takto "prodraženou" sestavu opravdu nemůžeme zahrnout mezi doporučené. To je záležitost velmi zkušených uživatelů, kteří ví, proč si takovou sestavu pořizují a že ji dokáží využít.

Přínos RAM s takty 1600 a 1866 MHz je v řádu desetin až jednotek procent. Obvykle dávám k AMD procesorům RAM moduly 1866 MHz, ale tentokát jsem udělal výjimku, protože zvolené Crucialy jsou výrazně levnější a prostě se aktuálně jiné moduly nevyplácejí.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Nikoliv...Potřebuješ desku se slušným VRM, zdroj kde ti nevyhodí OCP ochrana šťávu do desky (ideálně je jedna silná větev zdroje do CPU). Aktuálně mám 9590 chlazenou CM V6GT a uchladí to. Deska pochopitelně to nejlepší na AM3+, což je Crosshair V Formula-Z. Ideální je ale allinone a nebo vodník. Bohatě však stačí allinone, pak ale musíš dochlazovat VRM ještě ventilátorem v case. Pak to funguje OK a bez trotlení, včetně OC. Nicméně lepší volbou je tutově FX-8350 nebo 8370E, snad i FX-8370, ten však má cenovku už trošku nad vhodnou mez ceny/výkonu.

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joey21 V cene 35K CZK+ kupovat primotop 9370/9590? To kupi iba blazon. A este v kombinacii s chipsetom 970? Neviem co davas, ale musi to byt kvalitny matros :lol:

9590 potrebuju dosky, ktore ho zvladnu, certifikovana je len jedna od Asrocku, ale zvladne ho aj Asus Sabertooth, dosky to nie su najlacnejsie a stale len s archaickym AM3+ a 990fx. A aj na tychto doskach pecu mosfety. K tymto CPU kupit nejaky shit 970 s poddimenzovanou kaskadou tak tu dosku upecies.

9590 potrebuje vykonne chladenie, bud TOP vzduch na styl D15 idealne vsak vodu. Investicia navyse 80+ eur.

A 9590 5GHz je vykonom na jedno vlakno hlboko pod Intelom,, 9590 rozjebe vykonom vo vlakne aj nataktovane Pentium 3258 :!:

AMD 9590 je jednoducho ulet, to nekupi ani totalny fanatik s vytetovanym logom AMD na cele :lol:

Joey21
Joey21
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 06:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed Nevim no, kazdy tady papouskuje to co is nekde precetl. samozrejme k 9590 jsou potreba adekvatni komponenty, k 4960x si taky asi nekoupis desku s H81 chipsetem...
I zde na pctuningu je prezentovana top AMD sestava viz https://pctuning.tyden.cz/hardware/pc-sestavy/33093-sen-fanouska-amd-sestava-na-miru-z-js-computers

A k tomu tvemu bludu s vodnim chlazenim za 80e:
Tady je 9590 s vodnim chlazenim za 6700 - http://www.czc.cz/amd-vishera-fx-9590_3/160614/produkt

zde za podobnou cenu 4690K s box chladicem - http://www.czc.cz/intel-core-i5-4690k/154158/produkt

Tolik k cene, deska 990FX za 4K k tomu http://www.czc.cz/asrock-fatal1ty-990fx-killer-amd-990fx/144239/produkt a mohla zde byt sestava za 34K ktera si troufnu rict by byla tissi nez sestava s box chladicem od intelu. Hawk

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joey21 To by rozhodně nebyly, jen výjimečně. Většina her pořád hodně visí na výkonu na jedno jádro.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Crysis, Farcry, DragonAge, Dying Light,Evolve, Witcher3(snad), nova Civka ...vsetko vyuziva viac jadier
ale WoT jasne ze nie :)

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Uz cca rok nepouziva WoT jen jedno jadro. Je velice jednoduche si to overit.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Ty jsi srandovní. Víc jader jakože třeba dvě? Nebo přinejlepším 4 a to ještě ani ne rovnoměrně. Navíc amd má slabá jádra. Intel jasně dominuje a i5 je nejlepší herní cpu široko daleko.
Nesmysly s amd může lidem cpát jen fanatik z ddement webu.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: To, že to využívá víc jader, ještě neznamená, že to nemůže váznout na výkonu jednoho jádra. Ta zátěž většinou není rozdělená rovnoměrně.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Mysel_1: stale citam, ze sa im to rozdelit na viac vlakien velmi nepodarilo, tak neviem

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @PC-hráč: zas tvrdíš hloupost, až budeš mít tolik praktických zkušeností s procáky, pak něco říkej...S CPUčky obou stran se setkávám téměř na denním pořádku a je zas hloupost tvrdit, že jsou slabé vůči tomuto a onomu. Před pár lety dělalo přímo AMD veřejnou zkoušku v USA, kde byly sestavy na Intelech a AMD a lidi měli subjektivně odhadnout, co je kterej CPU uvnitř sestav. Samozřejmě z toho nevznikl žádný jasný výsledek :). Prostě to subjektivně nepoznáš (až na opravdu hraniční výjimky, které zas budou používat specifičtí uživatelé)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
12. 3. 2015 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: mozno to viazne na APU strojoch, ale na fx6-8k urcite nie..min. tieto hry
starsie neviem

Rovano
Rovano
Level 1 Level 1
20. 3. 2015 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Potvrzuji. Stačí mít více jader a donutit to běžet jen na jednom. Rázem je vytížené skoro na max a FPS spadnou na polovinu ;-) GPU v tu chvíli jede na 25%.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: No ja prave vim. A kazdy, kdo si WoT nainstaluje, si to muze zmerit. :o)

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Michal Šimonek: Šimonek, ale tož, denně na těch procesorech hraješ hry jo? :) To určitě... ukaž mi prosím hru, která využije víc než 4 jádra? děkuji. Doporučuju si udělat celý den čas, protože budeš hledat hodně dlouho a až ji najdeš, tak si v té konkrétní hře otestuj i5 vs FX pseudo8jádro.

HafanPetr
HafanPetr
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @PC-hráč: Zase meleš nesmysly, a než něco napíšeš raději si přečti komenty o pár řádek výše.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @PC-hráč: A ty hraješ denně na tom? :) Mluvím o subjektivním pocitu, zda někde s dobrou grafárnou budu mít 80FPS vs 90 FPS, tak mi to bude fakt jedno. A PC není jen určené jen pro hry.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Mysel_1: PS: Oni uz delsi dobu uvadeji, ze ta dve jadra jsou pro ted maximum, co z toho vytahnou.

HafanPetr
HafanPetr
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @HafanPetr: PC-hráč, Zase meleš nesmysly, a než něco napíšeš raději si přečti komenty o pár řádek výše.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Joey21 Ty by sis koupil AMD cpu místo Intelu jo? To jsi asi tak jeden z milionu.

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč já byhc do jendé kategorie dal místo FX-8300 (kterje tam je dvakrát) FX-8350 či 8370E.
8350 jsou lepší na běžné OC než 8300, vysledováno z X příspěvků. 8370E jsou zase zaručeně nové steppingy ideální por vzduchové/vodní chlazení. Můj kus 8370E třeba dáva téměř 5 GHz stabilně, zvalidovat lze až na 5800 Mhz.

PC hráč: já osobně používám obě dvě platformy "zaráz", můžu mít tady zároveň 4 PC zaplé současně :). Většinou mám ale jen dva...

Joey21
Joey21
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Neříkám že bych koupil, sám mám doma 2600K@5GHz, ale je nesmysl psát že AMD nemá co nabídnout když člověk nedošel na vrchol nabídky. V mém okolí je několik lidí co mají FX-8350 a plně jim to vyhovuje. A když jsme u tohoto výroku, to by tam teda podle Tebe vůbec nabídka AMD nemusela být, když každý kupuje Intel...

Pár odkazů že co se týče herního výkonu 9590 vs 4960X
http://www.extremetech.com/computing/170023-amd-vs-intel-the-ultimate-gaming-showdown-5ghz-fx-9590-vs-i7-4960x/2

porovnání celkového výkonu:
http://web plny nesmyslu/pc-a-komponenty/procesory-a-pameti/test-amd-fx-9590-9370-vs-intel-core-i5-4790-k-ostry-souboj-procesoru-ve-stredni-tride.html

At mi nekdo jeste tvrdi ze amd nema co nabidnout...

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč AMD ma zmysel v lacnejsich zostavach, t.j. pod urovnou najlacnejsieho stvorjadra i5. Dvojjadro by som dnes uz nekupoval, lebo nove hry sa coraz viac kodia na 4 jadra. Napr Crysis 3 siel na Pentiach a i3 velmi slabo, lebo bol kodeny na min. 4 jadra. FX6300 napriklad nemala problem.

http://www.techspot.com/review/642-crysis-3-performance/page6.html

V hrach je stale problem, ze aj ked sa hry kodia na multithreading, stale je jedno "dominantne" jadro pre DX11. Do buducna treba ale pocitat s novymi API ako DX12 a Vulkan, ktore budu "rozkladat" na vlakna ovela efektivnejsie:

http://wccftech.com/dx12-revealed-compared-dx11/

a na ktore sa viecjadrovy procesor logicky viac hodi. Ano, AMD predava dost obstarozne a nie moc vabive CPU. Cenova politika Intelu pre viacjadrove procesory im ale stale robi miesto. Ak nemam peniaze na i5, bral by som FX6300 s lepsim chladicom a nataktoval na uroven 6350 (alebo aj vyssie).

HWSpeedy
HWSpeedy
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro redakci: Nechcete dat do sestav radeji plnou prenositelnou verzi Win 8.1?
Je jen o 100 Kc drazsi a to se rozhodne vyplati.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HWSpeedy To je tahle?

[url]http://www.czc.cz/microsoft-windows-8-1-elektronicky/159955/produkt[/url]

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner To bude tato: http://www.czc.cz/microsoft-windows-8-1-cz-32-64bit/139576/produkt
Je to uvedeno jako slevová akce ze tří tisíc. Aktuálně se tedy vyplatí vzít tuto verzi. Pokud ten rozdíl pouhých 100 Kč zůstane natrvalo, určitě přístě půjde do doporučení.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
12. 3. 2015 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Petr Kupský: Asi. Ještě se dost blbě zeptám, jak je to u těch balíků 8.1 s variantou home/pro? Čemu to odpovídá?

WiQiX
WiQiX
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Za W8.1 32+64bit je krabicová verze W8.1 "Core" (="Home"), které jako OEM stojí jen o něco méně.

W8.1 "Pro" stojí více. OEM necelé 4k, krabicovka přes 6k.

Ta elektronická verze je nějaká hovadina, která z naprosto nepochopitelného důvodu stojí více než ta krabicovka se dvěma DVD. Licenčně je to také krabicovka. Proč je ale o 200,- dražší je úplně na hlavu.

Vitenuto
Vitenuto
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 16:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě podle mě zase krásně zhotovené doporučené sestavy a né jako na DDWebu... Fakt paráda - pochvala autorovi, sice ano tentokrát bych podle mě vyměnil pár komponent u dražších sestav, ale to by mě asi zase někdo ukamenoval - podle mě bych někde dal levnější zdroj (ano minimálně 500 W seasonic kolem +-1600 Kč) a popřípadě základní desku a samozřejmě bych i intelu do i5 zrušil chladič (samozřejmě jen při netaktování, ale max těch 60 stupňů na CPU v zátěží nebude problém, ani hluk neni velký). Zbytek připlatil na CPU a GPU

SSD - plánoval jsem koupě SSD disku, nejvíc mě štvalo, že brzo půjde (někde jsem četl) koupit 120 GB SSD za cenu 64 GB SSD a přitom si říkám, že pokud bych chtěl SSD tak max 64 GB - ano možná blbost, ale chci tam Windows (prohlížeč, offisy a další blbosti) a tak třeba jednu hru a i kdyby tak bez hry, prostě na hry bych si určitě bez problému počkal (tak jako čekám na BFko, každopádně počkám 2-5 minut a hraji 1 hod, takže co)

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mimochodem, jestli někdo skládá levné PC, mám tu od známého na prodej R9 270 2GB OC (MSI Gaming) za 3800kč, kupována byla teď před Vánoci, takže prakticky nová, záruka 3 roky. Normálně bych to sem necpal, ale ta cena je dost fajn. Komplet balení vč. krabice, faktury.

csjacob1.5
csjacob1.5
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:cry:
Rozhodně bych chtěl jít do nejvýkonnějších GPU ale nevím jestli to není zbytečnost.
:cry:
Jde mě o to že se starým 920i jsem končil u GTX 760 a ta už byla na něj dost teď mám 5820K a v základu má stejný frekvence jako 920i když jsem jí měl přetaktovanou. Takže mě přijde jako bych mohl pořád ty samé GPU pokud jí nepřetaktuji :confused: nebo jak to s tím je já to nechápu porad my někdo.

batak
batak
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@csjacob1.5 Nevím co někdo porád má proti AMD FX procákům,
já osobně vlastním AMD FX 8350 a GPU Asus 970 a hraji úplně stejně jak kdybych měl pentium.Neznám hru kde bych měl nějaký problém s CPUčkem.
A ohledně vytížení jader:
Prázdná mapa BF4:
http://www.imagehosting.cz/?v=vyuitcpuvb.jpg
Mapa BF4 48/48
http://www.imagehosting.cz/?v=1vyuitcpub.jpg
Všady se o tom píše jak amd je pomalé a nevyhovující na hry atd. Není to jen o prestiži říct Já mám PENTIUM kdo je víc?

atack
atack
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sem rád že jsem před skoro dvěma roky koupil a snad jeste chvily vydrži :D
i7-4770K , grafiku 770tku od msi , ramky Kingston HyperX Beast 16GB, zakladní desku MSI Z87-GD65 GAMING - Intel Z87, noctuu chladič cruical 480GB a nějakej ten 2TB, a nějakej platinovej zdroj a spokojenost jedina věc co mě možná bude trapit za nejakou dobu je grafika pokud se nic nepokazi :D

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já vám dám radu nad zlato, teď před vydáním Broadwellu nemá smysl kupovat procesor (i konkurenční,která zlevní) a teď před vidáním řady r9 3xx nemá smysl kupovat grafikou kartu, (i konkurenční, která zlevní) tečka.

sheppi
sheppi
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi A hlavně pokud někdo plánuje upgrade celé sestavy, nemá smysl čekat na Broadwell, když na podzim resp. ke konci roku vyjde Skylake, který, jak víme přijde s novým LGA1151. Pokud máš ale desku s čipsetem H97 nebo Z97 a hodláš upgradovat jenom CPU, pak má Broadwell smysl.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sheppi Je rozdíl, čekat rok na novou sérii a pár měsíců.

sheppi
sheppi
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi S tímhle přístupem by sis ale nikdy nic nekoupil, nové řady CPU a grafik vychází defakto každý rok, kdybys měl pořád čekat na novější generaci, tak bys čekal do smrti :D

ovAvo
ovAvo
Level 1 Level 1
12. 3. 2015 22:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... jak psal Petr, škoda toho kurzu a proto se do sestavy nedostal tento Xeon. Už téměř rok ho používám ve své sestavě a naprostá spokojenost. Doporučuji všem, kteří nechtějí taktovat a rádi by si pořídili i7 za rozumné peníze. Osazen je v základní desce Asus B85-ProGamer. Výkon je opravdu dostatečný a dokáže bez problémů nakrmit mojí 780Ti GHz edition grafiku.
No a pokud jde o CPU od AMD, tak jsem měl před tímto Xeonem právě procesor od konkurence - Phenom II X4 955 na 4,0 GHz (bez zvýšení napětí, max. dal 4,4 GHz) společně s 660Ti grafikou a možná to bude znít divně - byl jsem také dlouho spokojen. Na full HD monitoru jsem si zahrál všechny moderní hry - kde to nestačilo, tak jsem ubral na vyhlazování. To jen na vysvětlenou pro ty odborníky, co tvrdí, že na AMD se nedá pořádně hrát. A benchmarky nepovažuji za hry.
Ale je to jen můj subjektivní názor.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
13. 3. 2015 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ovAvo O to ani tak nejde. Subjektivně je problém poznat, jestli je v počítači o dva tisíce dražší karta, i rozdíl 20 % ve výkonu se okem blbě odhaduje. Okem se nedá rozeznat OC verze od referenčního modelu (pokud se teda ta referenčka náhodou nechová tak, že po zahřátí shazuje takty o 400 MHz)
Problém je v tom, že slabší procesor může kartu zbytečně dusit a člověk se tím připravuje o výkon, plácnu něco, nechytejte mě za slovo, R9 290X s AMD se pak třeba chová stejně jako R9 290 s Intelem.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Tak tak, procesory od AMD jsou prostě o jednu, možná dvě generace zpět a dohání to milioném jader nebo nižší cenou a tomu musíte přizpůsobit grafickou kartu, když chcete nejnovější Core i7 processor, logicky do něj dáte vlajkové lodě grafickýc karet, když si koupíte nejnovější AMD processor (pro desktopy), aby se vám zbytečně neztrácel výkon, dáte r9 280tku apod.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
13. 3. 2015 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Jespi: fx8350 ti bez problemov nakrmi aj 2 R9 290X alebo GTX 980, tak uz nezer len modre mudrosti :)

Gembler23
Gembler23
Level 1 Level 1
23. 3. 2015 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @skaven321: Mám FX8350 přes tři roky a můžu potvrdit jen to, že zvládne nakrmit R9 290, s 290X si už tak jistý nejsem. Asi 3/4 roku jsem měl Crossfire ze 2xHD7850 a ve všech benchmarcích jsem zaznamenal +-90% nárůst výkonu s tím, že procesor jel na zvýšeném napětí a 4,6GHz na vzduchu a 3D Mark hlásil, že CPU jede na hraně. Následovalo vystřízlivění. Tzn. že stačí nějaká blbost jedoucí na pozadí, aby byl výkon ve hře omezen právě procesorem. Na druhou stranu reálně ve hře žádná omezení nepozoruju, protože hry jsou něco jiného než benchmark. A potvrzují to i redakční testy, že přínos je kolikrát neměřitelný. Každopádně momentálně po i7 pošilhávám, protože je to jediná cesta upgradu jak po stránce výkonu na jedno jádro, tak více jader.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samsung SSD 850 EVO ,povazujem za gol do vlastnej branky

sheppi
sheppi
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro Budeš na takovém snad zpracovávat databáze, abys využil hlavní výhodu Pro série a to sice vyšší počet přepisů? :roll:

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
14. 3. 2015 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sheppi urcite nie- ale som presvedceny, ze to EVO mas v svojom PC.. 8)

sheppi
sheppi
Level 1 Level 1
19. 3. 2015 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sheppi @jaro.jaro: Ano, mám, 840 EVO a šlape bezproblémově.

umpalumpa
umpalumpa
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skládal sem si ted sestavu za co nejmín na Witchera 3 co si o tom myslíte?

http://www.czc.cz/4lmskrncjgj3r8nlbl9bu8ga8c/seznam

sheppi
sheppi
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@umpalumpa Ten case a zdroj doufám nemyslíš vážně, že ne? Stejně tak ta deska je špatná, investuj radši do této:

http://www.czc.cz/asus-m5a97-r2-0-amd-970/112017/produkt

Grafiku bych volil asi Radeon R9 280, bude o malinko výkonnější a ještě nějaké drobné ušetříš. Zdroj zvol nějaký Seasonic 450 nebo 500W, case formátu miditower, třeba zde doporučovaný Zalman Z1

umpalumpa
umpalumpa
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sheppi ale ta základka vypadá dobře asi připlatím :)

umpalumpa
umpalumpa
Level 1 Level 1
13. 3. 2015 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sheppi o bednu nejde původně sem to chtěl dat do staré :D

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
20. 3. 2015 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jedine pockat na Skylake , 100-kove chipsety,nove grafiky AMD a snad konecne dorazia do obchodov aj M.2 SSD > 1GBs

wazza10
wazza10
Level 1 Level 1
27. 3. 2015 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chci se zeptat, jak je to tedy nakonec s tím snížením propustnosti paměti 970-ky na zhruba 20 GB/s? Přece jenom když mít stroj za 34K, tak chci hrát v UHD ne? To mi pak moc nepřipadá jako adekvátní grafická karta v této cenové relaci, tedy pokud opravdu využiji její paměť přes těch zmiňovaných 3,3 GB v tomto rozlišení.
Jak to tedy doopravdy je? Například já hraju většinou hry na TV ve full HD a tam bych tu hranici nepřekročil. Ale co když někdo za ní vyhodí přes desítku nebo víc a nakonec zjistí, že mu to ve finále bude lagovat.
Může mi tohle nějak rozumněji vysvětlit?

Wakizashi
Wakizashi
Level 1 Level 1
2. 4. 2015 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wazza10 Na UHD ti bude u náročných titulů 970 slabá, pokud budeš chtít hrát na plné pecky...

Sgt_Killcz
Sgt_Killcz
Level 1 Level 1
14. 4. 2015 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, z článku výše jsem si vybral komponenty a malinko upravil. Otázkou je zda 750W zdroj utáhne dvě takové karty v SLI. Sestava je následující :

procesor : Intel Core i7-4790K

chladič procesoru : Scythe SCMGD-1000 Mugen MAX

základní deska : ASUS SABERTOOTH Z97 MARK 2 - Intel Z97

operační paměť : CRUCIAL Ballistix Tactical 8GB (2x4GB) DDR3 1600 LP 2 kusy celkem 16GB

ssd disk pro Windows : Samsung SSD 850 EVO - 250GB, Basic

grafická karta : ASUS STRIX GTX980-DC2OC-4G 2 kusy do SLI

napájecí zdroj : EVGA SuperNOVA 750 G2 Power Supply 750W (nevím zda 750W stačí na dvě takové karty)

skříň : Fractal Design Define R5, okno, titanium

pevný disk : WD Caviar Green RX - 3TB

ventilátory : Noctua NF-P14s redux-1200 PWM 3 kusy

operační systém : Microsoft Windows 8.1 CZ 64bit OEM

PanOtázka
PanOtázka
Level 1 Level 1
22. 4. 2015 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Četl jsem vaše komenty a dá se tedy tato sestava (28000+) použít, že? Popřípadě mi napište nějaké věci co by se dalo změnit
předem díky.

Reklama
Reklama