Dostanou se do Česka billboardy s prohlížečem Google Chrome?
Google se rozhodl pro neobvyklý krok – propaguje svůj webový prohlížeč v Evropě v „reálném světě.“
Společnost se odchýlila od obvyklé reklamy na internetu a v Londýně, Paříži a Amsterdamu rozjela kampaň na billboardech a v novinách. Kampaň přichází v době, kdy Evropská Unie spolu s Microsoftem pracuje na implementaci tzv. ballot screen, díky kterému si noví uživatelé Windows 7 budou moci vybrat ihned po nainstalování systému z více webových prohlížečů. Ballot bude ve Windows 7 integrován od půlky března. "Google mění taktiku. Ještě před dvěma lety měli takový přístup, že vám nabídli svou aplikaci/službu a vy jste si ji vzali nebo ne. Nyní jde Google více po zisku," říká Chris Hayward ze společnosti ZenithOptimedia.
"Myslíme si, že prohlížeč je velmi důležitou, možná nejdůležitější součástí počítače," říká mluvčí Google. "Naše nová reklamní kampaň je součástí naší celkové strategie v rámci které chceme učinit surfování na internetu rychlejší a bezpečnější." Na jednom billboardu v Paříži je například text: "Jedenadvacet otevřených oken, žádné chyby, jeden prohlížeč." Podle nejnovějších statistik společnosti NetMarketShare z tohoto pondělí ovládá prohlížeč Chrome od Googlu pouhých 5.2% světového trhu, zatímco Internet Explorer má 62.2% a Firefox 24.4%. A Google to chce změnit.
Zdroj: Reuters