Zpět na článek

Diskuze: Duel pamětí – Kingston HyperX T1 vs. LoVo

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

moas
moas
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Z reálných testů mi tak nějak vyplývá, že když koupím obyčejné "kšunty" na 1333 MHz a ušetřené peníze dám třeba do lepší grafické karty, CPU nebo SSD, tak se takto utracené peníze odrazí v mnohem vyšším výkonu, než kdybych je vypláznul za naboostované paměťové moduly.
Beru to podle reálných aplikací, ne syntetik.

Aleš Kaňák
Aleš Kaňák
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas Souhlas, viz naprostý konec recenze: "Pokud chcete za každou cenu ušetřit, s klidným svědomým si pořiďte 1333MHz kit. Jako ideální se v dnešní době ovšem jeví paměti s kapacitou 8 GB (2×4GB kity) a rychlostí 1600 MHz. Pokud se..."

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Aleš Kaňák]Souhlas, viz naprostý konec recenze: "Pokud chcete za každou cenu ušetřit, s klidným svědomým si pořiďte 1333MHz kit. Jako ideální se v dnešní době ovšem jeví paměti s kapacitou 8 GB (2×4GB kity) a rychlostí 1600 MHz. Pokud se..."[/quote] Ja jsem v tom hodnoceni nepochopil vyraz "za kazdou cenu usetrit" kdyz rozdil realneho vykonu
tech pameti je 0 nic, tak je zbytecny kupovat drazsi ne?

oneill_sx1
oneill_sx1
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Aleš Kaňák]Souhlas, viz naprostý konec recenze: "Pokud chcete za každou cenu ušetřit, s klidným svědomým si pořiďte 1333MHz kit. Jako ideální se v dnešní době ovšem jeví paměti s kapacitou 8 GB (2×4GB kity) a rychlostí 1600 MHz. Pokud se..."[/quote][quote=Aleš Kaňák]Souhlas, viz naprostý konec recenze: "Pokud chcete za každou cenu ušetřit, s klidným svědomým si pořiďte 1333MHz kit. Jako ideální se v dnešní době ovšem jeví paměti s kapacitou 8 GB (2×4GB kity) a rychlostí 1600 MHz. Pokud se..."[/quote]Místo "Pokud chcete za každou cenu ušetřit, ..." by bylo vhodnější "Pokud nechcete zbytečně utrácet,...". Osobně bych celý poslední odstavec zredukoval na "Kupte si 1333 MHz." 8)

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oneill_sx1 Tak nemusíš kupovat jen výkon, můžeš si připlatit za design, někdy jen pár stovek, někdy výrazně více...
Mně by docela zajímalo, jestli je lepší si koupit 2x4GB nebo 2x8GB... respektive jestli jde paměť navíc nějak efektivně využít...Třeba že by se do těch 8 GB navíc natáhla data používaná právě spuštěnými aplikacemi...

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
22. 8. 2012 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme co takhle vytvorit ram disk a hodit tam swapovani... stejne to nektery programy vyzaduji...

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
21. 8. 2012 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že ten rok starej test byl nějakej divnej.

mpe
mpe
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush Kolik nudných testů pamětí bude ještě potřeba publikovat, aby se znovu dokázalo, že jakékoliv ladění pomocí pamětí je zcela zbytečné, protože prakticky žádný výkon navíc nepřináší.

izii
izii
Level 1 Level 1
31. 1. 2013 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc v testoch stale nevidim aky ma vliv frekvencie RAM napr. na grafiku INTEL HD 4000.
Planujem novy pc, ale nechcem ho primarne na hry, obcas si zahram World of Tanks tak by ma zaujimalo ci nema aspon vyznam tam vyssia frekvencia. Tych 20-30€ si pridam na lepsiu RAM, lebo zato ani lepsiu grafiku asi nekupim a za dalsie ta integrovana ma urcite nizsiu spotrebu aj pri zatazi a s dobrym chladicom na CPU je pc aj tichy...

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pls aké boli asi teploty tých LoVo na 2300MHz ?

Aleš Kaňák
Aleš Kaňák
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nonestaciti Teplota nijak zásadně nevzrostla oproti základnímu nastavení a držela se okolo 30 °C

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale po precteni dvou uvodnich kapitol jsem tak nejak ocekaval vic mereni a vysledku nez je jedna stranka :confused: kdyz uz to autor zminuje, nemohl by taky ty 2800MHz pameti podtaktovat a zkusit na jakem minimalnim napeti by jeli?

Aleš Kaňák
Aleš Kaňák
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Abych se přiznal, tak jsem moc nezkoušel kit provozovat na nižších taktech nebo napětí. Vím jenom, že s 1,5 V nebyl problém na 1600 MHz. Nicméně čipy H9A jsou přímo výrobce certifikovány na běh na taktu 1600 MHz s napětím 1,35 V, takže si myslím, že by na tom byly minimálně stejně dobře jako LoVo. Více času jsem tak věnoval hledáním maximální frekvence a ta se dokonce vyhoupla po odeslání článku do redakce na necelých 3 GHz. Viz: http://hwbot.org/submission/2306622_froxic_memory_clock_ddr3_sdram_1498.1_mhz

YoRkFiElD
YoRkFiElD
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam v sestave s Z77 Crucial Ballistix Tactical 2x4GB (XMP 1866 9-9-9-27 1.5V) pretoceny na 2133MHz se stejnym casovanim a napetim zvysenim na 1.56V v BIOSu/realne to ukazuje 1.52V, pri nastaveni na 1.66(1.648V) daji i 2200MHz pri stejnem casovani. S vasima vysledkama se asi nemuzu moc porovnat kdyz bezim na integrovany HD4000 ktera jak mi i z jinych vysledku vyplyva znizuje vykon(ubira z propustnosti RAMek). Myslite ze ma smysl zkouset vyssi frekvenci a horsi casovani?

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 18:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@YoRkFiElD Tak mi to nedalo a skúsil som kam sa dostanem s mojimi corsiarkami, mám dva kity čiže 4x4GB, cena 50€ jeden, čiže dokopy 16GB za 100€.
Dostal som sa max na 1866MHz (2GHz nerozbehlo ani 1,65V a vysoké časovanie ako pri OC LoVo) s časovaním 10;10;10;27;1T (moc som s tým nelaboroval možno by nejaká hodnota šla dole ale s CL9 ani Ň) pri napätí 1,6V (možno by šlo ešte nižšie ale nebol dôvod, viď testy).
Tu sú výsledky v AIDE 64. Čo som nepochopil bol prepad čítania z 19300 na 15500, zápis sa zlepšil len o pár kíl a latencia o 4ns (samo že som viac krát testoval). Porovnal som ešte spotrebu case v idle a bola na chlp rovnáká. Takže by som to uzavrel s tým že tie Kingstony LoVo sú lepšia voľba :roll: .

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
21. 8. 2012 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nonestaciti tu je ten nefunkčný odkaz na výsledky http://imgur.com/eR1Lx

Reklama
Reklama