Zpět na článek

Diskuze: Epic Games ukazuje Unreal Engine 4 na mobilech, vypadá skvěle!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
27. 6. 2014 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..no ona nVidia nemusí koukat na budget na vývoj ani jí nemusí nějako zajímat, jestli to bude totálně kchatovanej kchost. Navíc vzhledem k zastaralosti všech existujících konzolí mě to nějak nepřekvapuje. Ale je to pěkné..

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
28. 6. 2014 01:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Ono to hodně mate tělem. Stíny... moc jich neni, normal mapny na scéně prakticky nejsou, obličeje postavy nemaj (ušetří se spousta polygonů a animací), voda a její odrazy nebude odrážet okolí ale ten odraz je napevno danná textura (toto se vyskytovalo už v přecdchozim unrel enginu) to vše v prakticky jediné místnosti, ala nepočítá ani nerenderuje se žádnej svět, tzn tohle co vidíme defakto výpočetně náročné opravdu neni. Ani to nevypadá futuristicky, tohle by šlo v 720p docílit na stroji s K7 a Geforce 4 TI.

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
28. 6. 2014 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda jen, ze K1 je ARM, tudiz uz vybehovy procesor bez budoucnosti ... navic tyhle "3D na tabletu" tahly pred nekolika lety .... dnes uz kazdy pochopil, ze tablet k hrani proste neni, takze je to jen tahani pindiku. Nicmene kdyby jsme se vratili ke skutecnym tabletPC (wintel), tak by to mohlo byt snad i zajimave .....

CNN
CNN
Level 0 Level 0
28. 6. 2014 02:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek Oni prileteli z marsu?
http://www.cultofandroid.com/53129/android-games-revenue-quadrupled-in-q4-2013-report/

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
29. 6. 2014 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN ps: cilene vedeo pro lamy

Deja vu
Deja vu
Level 1 Level 1
29. 6. 2014 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN je to dost orezane 1 mistnost s panakama a bednou vam uplne stejne vyrenderuje dneska kazda lepsi kalkulacka at ukazou otevreny svet nebo aspou ulici jako na predchozich unreal videich v mistnostech slabe grafiky maji bilion fps ale jakmile vylezete ven spadne fps na 0.5 - 1 snimek

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
30. 6. 2014 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paní Jiříková,
až budete příště psát podobně nadšený článek, tak si vzpomeňte např. na hru Watch Dogs, tedy jaký je skutečný rozdíl mezi chvástáním výrobce/vývojáře a realitou.
Chápu, že jako nováček ve světě IT, gamingu a mobilních technologií jste z toho trochu zmatená, ale uvědomte si, že pan DOC_ZENITH má naprostou pravdu.

Sniper-quake
Sniper-quake
Level 1 Level 1
30. 6. 2014 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Koudz Tak ok, už dost.

Nechme teď stranou, že 99% novinek autorky je pouze slovo od slova překlad zdrojové zprávy, včetně zachování struktury stránky a odstavců, tuto novinku nevyjímaje. Chápu, že to na nějaké důvěře v její porozumění daného tématu nedodá. Přesto, krok, pro který se rozhodli vývojáři Watch Dogs, stejně jako mnoho vývojářů před nimi u mnoha her, to byla jejich volba. Někde v průběhu vývoje zkrátka narazili na hranici výkonu, ať už pro Xbox one nebo pro Playstation 4 a rozhodli, že omezí maximální detaily pro PC, aby nebyl vidět zbytečně propastný rozdíl.
Nebyla to vina enginu, nebyla to vina hardwaru, a to, že ty dva systémy měly rozdílnou kvalitu obrazu je pro tuto novinku irelevantní. Tam ukázali, jak dobře to jeden na high-end PC a pak to srazili pro slabší platformu, tady to už na té "slabší" platformě ukazují.

Druhá část příspěvku je pak pro všechny komentátory, předně pak pro DOC_ZENITH.
Ano, Xbox 360 a Playstation 3 jsou tu s námi už nějaký ten pátek, a tak zpráva, že Tegra K1 je převyšuje výkonem není možná až tak překvapující. Přesto, mít grafický výkon, bráno primárně z počtu cuda_cores, na úrovni geforce 9600GT a výš, v závislosti na použité technologii, se spotřebou v rámci jednotek watů v zařízení, které se vejde do kapsy, to je slušný pokrok.
A konečně k videu a samotné technologii, co se stínů týče, tak jich tam je více méně tolik, kolik je zdrojů světla, což není tak překvapivé. Statické se totiž počítají, a to v podstatě všude, pomocí globálního osvětlení pro celou scénu a jsou do ní následně uloženy, protože mít je v reálném čase by bylo bláznovství, když to není nutné a na dynamických jsem si mohl všimnout maximálně tak chybějícího stínů pro mříž, kterou postavy přicházejí, toť vše. Normálové mapy celou scénu přímo pokrývají, a pokud je na těch koších, postavách a zdech nevidíte, tak nevím, co na to říct. Postavy sice nemají odhalenou tvář, ale jelikož jde o znovu použité modely z Samarita dema, není zde až tolik alternativ. Přesto, polygonů samotných, jak jste si mohli všimnout na potrubích, veškerých rozích, ventilech a i zbytcích postav, se rozhodně tvůrci až tak nebáli. Odrazy jsou taky počítány v reálném čase, ač samozřejmě zjednodušené, ale jediné, čeho jsem si vyloženě všiml, že neodráží, jsou částicové efekty. Poměrně naopak oceňuji, že Epic má engine, kde jsou i pro mobilní zařízení dostupné reálné reflection shadery, kdežto Unity má v základu pro ně pouze kubické mapy(to je ta taxtura) i pro PC. A nechápu, proč sem vůbec plést venkovní prostory. Jistě, že v nich to bude asi vypadat jinak, ale to je už zase v rukou tvůrců, aby se scéna pohybovala plynule i ve větším rozsahu. Proto zde také potom vstupují do hry, okluzory, LOD modely a materiály, postupné načítání lokací, dohled, mlha, ambientní textura atd.

Reklama
Reklama