Zpět na článek

Diskuze: GDPR: Palebná příprava na digitální hranice?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

petr_
petr_
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Západ ztratil tu kulturní dominanci, protože se o ni sám a cíleně přípravuje - o nic jiného ani kulturním marxistům (neomarxistům) nejde.
To, že se snaží cenzurovat internet je jenom příznakem vzrůstající totality.
Už tu máme cenzuru a propagandu v mediích - protože bez ní, by nějaký fenomén "fake news" neměl naději na úspěch.

lern
lern
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr_ Neomarxisti?

Soudruhu, zapomněl jsi zanadávat na pravdoláskaře, pražskou kavárnu a havloidy. :lol: :lol: :lol:

_eF_
_eF_
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lern Nezapomnel, to jsou jen mnoziny s velkym prunikem s neomarxismem.
Ale myslel bych si, ze ani jedno nema moc co delat zrovna tady.

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dá se souhlasit s kdečím v tomhle článku, ale s jednou věcí zásadně nesouhlasím. To, že stát (nebo unie) nedokáže prosadit pravidla ve všech případech, rozhodně neznamená, že by se o to neměl aspoň snažit. Sedět rezignovaně na zadku je ta nejhorší varianta.

svopex
svopex
Level 2 Level 2
14. 4. 2018 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Czexit.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@svopex V reakci na GDPR trochu hysterie, ne? Jasně, že to konsoliduje a znepříjemňuje podnikání, ale jako hlavní motiv je to imho trochu málo.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Teda, abych to uvedl na pravou míru. Jsem taky pro vystoupení z EU, ale reakce na GDPR mi často příjdou absurdní hysterické pozdě bycha honit. Takhle se mělo řvát u vstupu do EU, u Lisabonské smlouvy, u fabulí o vstupu do měnové unie a s ní spojených stabilizačních mechanismů. Že se najednou prozře i naše levice je naprosto k popukání.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: Spíš než dopad GDPR mi je jako drobnému podnikateli trnem v oku podpora a činnost agenta Bureše.

comman
comman
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím s Vámi až na jednu věc - smazání lékařské dokumentace není možné, protože ji lékaři musí vést ze zákona a není k tomu nutný souhlas pacienta. Takže 4. kapitolu můžete klidně smazat. :D

cheysuli
cheysuli
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@comman To je pravda a takových případů je víc. Zároveň je na tomto příkladu vidět, že běžná (a často i odborná) populace má naprosto zoufalé znalosti jak současného zákona o ochraně osobních údajů tak i GDPR. V tomto naprosto selhal stát, který ani po několika letech nedokázal sepsat alespoň základní informace a pravidla.

lern
lern
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cheysuli Tady se krásně ukázalo, že pana Rybku nezajímají fakta.

---

"To je pravda a takových případů je víc. Zároveň je na tomto příkladu vidět, že běžná (a často i odborná) populace má naprosto zoufalé znalosti jak současného zákona o ochraně osobních údajů tak i GDPR."

Běžná populace má naprosto zoufalé znalosti všech zákonů, nejen GDPR.

---

"V tomto naprosto selhal stát, který ani po několika letech nedokázal sepsat alespoň základní informace a pravidla."

Selhali lidé, kteří si nedokázali informace najít. Zdrojů je dost, od státu i od odborné veřejnosti lze získat kvalitní informace. Například ÚOOÚ má pěkně zpracované materiály.Co by měl stát udělat víc? Kaźdému poslat doporučený dopis? Nebo že by do každé domácnosti přišel úředník přednášet o GDPR?

Že neumíš používat Google je tvoje chyba. Stát nemůže každého vodit za ručičku.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Znepokojovat se můžeme i donekonečna. Co naplat, když vládnou nevzdělatelní a veškerá legislativa je hysterická pozdě bycha honit. Záruky vymahatelnosti by byly na místě i v případě fundované osvícené uživatelské většiny, což ovšem není důvod se tvářit, že v téhle situaci jde o jakýsi úspěch.

lern
lern
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek je směsicí nepřesností, polopravd, vyložených manipulací, dojmologie a rádoby filozofických blábolů. Smutné je, že zdejší osazenstvo tomu nadšeně tleská.

Pane Rybko, máte právnické vzdělání, že se vyjadřujete v článku k taovéto věci?

palo_m
palo_m
Level 1 Level 1
17. 4. 2018 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lern Suhlasim, ze clanok je cely mimo.

Okrem toho, ochrana osobnych udajov je uzakonena v ramci EU i narodnych zakonov uz dlho. Ibaze si s tou zakonnou ochranou firmy doteraz vytierali rit, pretoze im za porusenie prakticky nic nehrozilo. A takisto vacsina ludi na ochranu svojich vlastnych udajov kasle a narieka az ked ich niekto zneuzije, takze castokrat ani nebolo zalobcu (a teda ani sudcu). A keby aj bolo, tak co by bolo vysledkom sudu, ze nejaka firma nechala uniknut osobne udaje osoby XY? Nejake smiesne odskodne? A aka je vlastne realna hodnota osobnych udajov?
A aj pri velkych pruseroch, ked sa na nieco prislo, tak zodpovedni nakoniec "pokrcili plecami a povedali ze im je to velmi luto" (veriiime!), pripadne sa vyhovorili na "hekersky utok", pomstu byvaleho zamestnanca a podobne.

Tak teraz, po zavedeni GDPR, uz mozu aspon dostat mastne pokuty, takze maju silnu motivaciu davat na osobne udaje pozor. A aby zas neprichadzali s nejakymi vyhovorkami, tak musia mat zdokumentovane, ze naozaj vyvinuli primerane usilie na to, aby tie data len tak neodtiekli nejakym "hekerom" ci cez nasraneho zamestnanca.

Pre obycajneho cloveka, ktory doteraz nemal realnu sancu firmam zabranit smeleniu s jeho osobnymi udajmi, to teraz vyzera o trochu optimistickejsie. Pretoze vie, ze firmy ktore jeho osobne udaje dostatocne neochranili, za to budu aj realne pykat.

Teraz fakt neviem, ci tie fakty Rybka nevidi a nepochopil, alebo ten clanok napisal naschval takto manipulativne na nieciu objednavku...

lern
lern
Level 1 Level 1
14. 4. 2018 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"jelikož žádná anglofonní země v EU není (nebo již brzy nebude)"

Co třeba takové Irsko?

---

"GDPR zachází v této myšlence ještě dál a v podstatě prohlašuje, že kdokoliv, kdo nakládá s údaji o jeho občanech, vlastně podléhá legislativě EU, což je skutečně odvážná myšlenka. Představte si, že máte blog, na kterém zveřejníte něco nepěkného o iránském ajjatolláhovi – a pak vám přijde z Iránu bumážka, že to okamžitě musíte smazat, protože fakt, že píšete o ajjatolláhovi znamená, že spadáte pod iránskou legislativu a ta vám to zakazuje."

To je neskutečná demagogie, pane Rybko. Pokud zveřejníte něco nepěkného (bez osobních dat), implementaci GDPR neporušíte.

Je naprosto logické, že pokud někdo nakládá s osobními daty občanů EU, tak se na něj vztahuje evropská legislativa. Právo na soukromí je jedno ze základních lidských práv, nechápu čemu se divíte.

---

A také byste si měl nastudovat rozdíl mezi regulovćíkem a regulátorem, ať se příště znovu neztrapníte.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
16. 4. 2018 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lern Zákony EU, respektive zákony jednotlivých členských zemí, platí výhradně jen na území těchto států. Mimo toto území samozřejmě neplatí a je nutno vyjednat mezinárodní dohodu, na kterou cizí stát může a nemusí přistoupit.
Znovu a polopaticky: Pokud si najdete cizí stát, který s ČR neuzavřel příslušnou dohodu, tak se tam žádné GDPR na Vaše údaje vztahovat nebude.

roob
roob
Level 36 Level 36
14. 4. 2018 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lern nie! Ak ides do Bangladesa, tak sa musis prisposobit ich zakonom! Nie oni tvojim~~ Ak sa ti to nepaci, tak tam nelez. Ked sa ti nepaci, ze cinania si ukladaju na server tvoje meno/adresu/email/tc/pripadne cislo kreditky, tak ku*va nenakupuj na aliexprese~~ EU na to nema a nebude mat ziadny dosah, na co ale dosah mat budu su tunajsie firmy, ktore potom mozu buzerovat a pripadne pokutovat atd..

Krtek_no1
Krtek_no1
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2018 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@roob Vždyť jo tak to i beru takže nechápu co EU blbne a kam se chce montovat a "zastávat" práv svých občanů po celym internetovym světě.

Krtek_no1
Krtek_no1
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 4. 2018 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lern To mně celkem zajímá to zpracování dat občanů EU mimo EU.... Už třeba pitomá dovolená v Egyptě. Tam naletišti každý vyplní dotazník aby mohl dostat vízum. Co si tam Egypťani vyžádaj, jim prostě napíšete. A tohle chce EU regulovat a hlídat ? Co cestování do USA ? Tam vás na letišti vyzpovídaj a pomalu i vyfotěj v trenkách... Tohle budou taky muset vystvětlovat naší všemocný EU ? Lidi si maji svoje data hlídat a nemusí to za ně dělat nidko další. Osobně mi je šiumák, kdo se dozví jestli mi někdy vyléčili syfla, tak o tom můžu klidně vyprávět. Kdyby mi to vadilo tak o tom nevykládam. Stejně tak nebudu zveřejňovat svoje číslo platební karty a pin.

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
15. 4. 2018 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krtek_no1 Podobna blbost jako Rybkuv vyplod.
GDPR se tyka zpracovani osobnich udaju o obcanech EU pri transakcich v ramci EU a podminky exportu techto udaju mimo EU. Tz. pokud v Egypte nekdo neco vyplni egyptskejm pohranicnikum, tak se na to GDPR samozrejme nevztahuje.

Krtek_no1
Krtek_no1
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2018 05:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krtek_no1 @N_o_c_l_a_f: Z čehož vyplývá že je celý GDPR úplně k ničemu

N_o_c_l_a_f
N_o_c_l_a_f
Level 1 Level 1
15. 4. 2018 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

polopravd a dojmu. Vysledek je totalni blbost. A to rikam jako clovek, ktereho se pracovne prechod na GDPR compliant procesy osobne tyka.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
15. 4. 2018 21:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle článek měl být napsán před čtyřmi roky. Teď už je pozdě.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
16. 4. 2018 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Copak? Nelíbí? Tak Vám to upřesním, abyste se cítili ještě víc trapně:
Víte prd o tom, jak se tvoří unijní právo a jakým způsobem se zasahuje do jeho tvorby. Vždycky, když se u nás v médiích začne nadávat na to, jak je EU špatná, je už pozdě a může za to vláda, která byla u válu tři až pět let zpět. Týká se to jak zbraní, tak GDPR a až za dva roky budete muset koupit předražené sekačky s filtrem pevných částic, zato neschopné useknout silnější drn, budete nadávat stejně.
Babiš do unijního práva zasahovat nebude, protože ačkoli je na západě brán jako oligarcha ruského typu, tak ho mají rádi, protože jim do toho nekecá.
Ale jakmile by se začaly vytvářet směrnice o omezení dotací nad padesát hektarů, to byste viděli to tóčo, jak by se začalo s EU bojovat už během vytváření předpisů.
Proto Rybka pláče nad špatným hrobem. EU tady nezavádí nic, o čem by se pět let nevědělo. Je to chyba především IT novinářů, že si tohle nehlídají a včas nereagují.

Jenže to bysme museli zvednout zadek ze židle, obejít pár našich europoslanců, kontaktovat ministerstvo zahraničí a domluvit se na tom, co vlastně ČR chce, že? Jo nám se nechce?

Tak aspoň budeme moct za tři roky napsat nějaký takový výplod, který teď já komentuju.
Gratuluji! Investigace nula, nenávist k unii lvl 9000.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
17. 4. 2018 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea Nemáte pravdu, po Lisabonské Smlouvě naši europoslanci mají vliv na chod EU pouze teoretický, i kdyby jako jeden muž hlasovali proti, ničemu to nezabrání.

A zbraňová směrnice rozhodně netrvala 3-5 let, ale Komise to zvládla za rok jediný.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
17. 4. 2018 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea @rnb: Špatně pane. Vliv tam je, ale nepřímý. My potřebujeme především aparát, který dokáže v jednotlivých úřadech EU prosazovat naše zájmy. Víte, kdo má největší agendu v EU?
Řecko. Překvapivé? Nikoli.
Důležité je zasáhnout do vytváření směrnic a ne když se probírají v EP. Konkrétně vytváření směrnice o zbraních začalo skutečně tři roky před tím, než to tady proběhlo médii. Ano, EK tu směrnici vytvářela rok, ale na základě podkladů, které jí dodaly jednotlivé státy. Tohle jsem si nevycucal z prstu. To mi řekla Kateřina Konečná.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
17. 4. 2018 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea @Elevea: To dobře vidíme kolik toho prosadilo Řecko, dohromady velké kulové :idea:

Pravda je taková, že EU se po Lisabonu řídí podle toho na čem se dohodnou velké státy Německo, Francie, Velká Británie, Španělsko, Itálie a obráceně, bez nich není možné cokoliv prosadit.

Zrovna u zbraňové směrnice to šlo krásně vidět, připomínky ČR a že jich byly desítky, shodili ze stolu prakticky všechny a finální návrh je dle požadavků Německa a Francie. Kateřina Konečná tomu zřejmě nerozumí, přeptejte se Dity Charanzové.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
16. 4. 2018 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že vše směřuje k uvědomění si hodnoty vlastní digitální stopy. Považovat GDPR za nějaký nástroj propagandy, nebo dokonce to přirovnávat k nějakým totalitním INET praktikám jako v číně je podle mého názoru mimo.
Doba jde dopředu a počet uživatelů internetu je někde jinde , stejně tak i komplexita využívání dat těchto uživatelů.
Dát možnost uživatelům vykonávat právo nad svojí digitální stopou je důležitej a zlomovej bod. Každej zainteresovanej soudnej člověk, přeci musel tušit , že od určité míry penetrace internetu do společnosti musela přijít nějaká zákonná pravidla .
Technicky těžko dohlédnout všech důsledků, ale princip pseudonymizace dat je obecně funkční model.
Při správném technickém provedení, může uživatel ovládat svá data a zároveň je ten komu bylo využívání povoleno plně využívat.
Pokud dojde ke změně stavu souhlasu, lze jednoduše přijít o celý kontext uživatele aniž by bylo třeba něco mazat, či složitě měnit. Navíc tento proces není nevratný, a dává uživateli možnost využívání dat povolit, přerušit, nebo nadobro zastavit a to zcela selektivně.
Strašit tím, že neuronová síť je nějakej blackbox, je taky srandovní. Není. Provozovatek ví přesně jak data využívá a ví to přesně do puntíku.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
16. 4. 2018 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pripomnel bych diskutujicim, ze pravo EU je nadrazene ceskym zakonum, takze pokud se ukaze ceska zdravotni dokumentace jako v konfliktu s GDPR, tak bude povinnost ji zrusit a neridit se ji!!!

Zatim, co vim, je to silne nejasne, zda se dokumentace ceskeho zdravotnictvi vejde do podminek GDPR nebo ne. Uvidime, ktery pravni nazor prevazi, doufat, ze zvitezi rozum uz si v pripade EU netroufam.

Reklama
Reklama