Zpět na článek

Diskuze: Havok jde na fyziku po svém

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 11. 2005 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyuziti druheho jadra jako nahrada PPU je nesmysl. PPU je zhruba 100x vykonnejsi, takze by bylo pro stejny vykon potreba 50 dualcore CPUs...

BTW: Co maji proboha znamenat ty zvasty o te Z80 atd. ?!?!
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 11. 2005 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace No, myslím že to s tím 100násobným výkonem nebude tak horký. Jediný co to PPU viditelně zlepší bude voda a možná oheň, ale jinak toho moc nebude... myslim že když fyziku dneska počítá CPU a věnuje tomu řekněme 50% času (nevim kolik je to dohromady ale samozřejmě taky počítá jiný věci než fyziku) tak by to druhý jádro mohlo nějak zvládnout...

a ty žvásty o Z80 to je jen takové zamyšlení nad teorií Ageiy že se všechno odděluje od jednoho procesoru. Pokud nevíte co bylo Z80, byl to 8bitový procesor Segy Master System a ještě pár dalších konzolí; u 16bitové konzole Megadrive už byl CPU Motorola 68000 a Z80 tam byl jen jako pomocná pracovní síla, řídil asi další 4 čipy který tam dělaly zvukový efekty...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 00:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Mne nemusite poucovat, co to bylo Z80. Byl to predevsim procesor do pocitacu v dobach, kdy jste byl jeste na houbach a v konzolich se objevil pozdeji. Doplnte si laskave vzdelani, vzhledem k urovni vasich "clanku" a komentaru bych vam to rozhodne doporucoval. Byt sefredaktorem, tak jsem vas uz davno vyhodil za vase neznalosti a neprofesionalni jednani. Zkuste priste jen prekladat clanky The Inquireru bez dalsich osobnich uvah a bude to rozhodne hodnotnejsi.
Ale zpet k tematu. CPU zvladne spocitat zhruba 400 interagujicich objektu, PPU asi 40 000 !. Na E3 napr. probehla demonstrace padajiciho kameni. CPU zvladlo nekolik desitek valicich se kamenu, PPU obrovskou lavinu malych kaminku....

- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: no dobře, PPU má síly hodně, ale podle mě PPU není tak zásadní... určitě ne za ty prachy za který to hodlaj nabízet. Ale naházet ty výpočty na grafárnu taky neni úplně ten nejlepší nápad. Takhle bysme se nedostali z místa. Každý řešení má svý pro a proti - druhý jádro CPU je nejlevnější řešení, ale málo výkonný; grafárna je tak napůl a PPU je nejvýkonnější ale nejdražší.

Mimochodem vaše příspěvky zavánějí provokacemi, vím že občas něco nevím nebo se spletu, ale vy jste se evidentně narodil a rovnou jste všechno věděl a znal...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Prave ze nenarodil, stalo me to opravdu hodne casu a usili. A nejde mi o to provokovat, ale napravit ty zvasty. Vyjadruju se pouze k vecem, kterym dobre rozumim. Kdezto vy mate tendenci se vyjadrovat uplne ke vsemu. To by samozrejme nevadilo, ale kdyby to alespon nebyly takove silene blaboly a hlavne lide si mysli, ze kdyz jste "redaktor", tak mate pravdu. A jeste otevrene nadrzovat nekterym firmam (viz. jina diskuze o gr. kartach), to si jini redaktori rozhodne nedovoli. Proste mam z vasich clanku a komentaru pocit, jako ze je pise nejaky nezodpovedny pubertak. A to bohuzel velmi tahne dolu moji oblibenou sekci o grafickych kartach :-(
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: tve chovani zavani tim, ze si potrebujes dokazat, jak moc dobry jsi. proc proste nemuzes hanlive slovo "zvast" nahradit treba "nepresny/nespravny udaj/informace"?

o tom, jsi socialni idiot me naprosto utvrdilo to, ze redaktora (at uz je jakykoliv) oznacujes za socku, co nechape ze lidi postrebuji uspokojit potrebu po vykonne grafice.

a v zapeti tvrdis, jak na vsechno staci i GF3.
- ICE

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: A taky se mi zda neprofesionalni, kdyz se redaktori vyjadruji k cenam vyrobku takovymto zpusobem: "určitě ne za ty prachy za který to hodlaj nabízet". To, ze jste socka neznamena, ze vyrobek nema uplatneni na trhu. Uvedomte si, ze
1. vyrobky jsou urceny pro zahranicni trh, kde jsou platy 3-10x vyssi
2. 6k Kc nejsou zadne penize ani u nas a bylo rozhodne hur (napr. v '95 jsem dal za zvukovku 9k, za 16 MB EDO RAM 21k a za cele PC s P90 90k a to rozhodne nejsem zadny Hulan)
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ICE: 1. "zvast" ~= "blabol" a plne vystihuje situaci, zatimco "nepresna informace" ne.
Pan Fiala tady plodi bludy jiz nejakou tu dobu a potreboval trosicku uzemnit.
2. prostredni odstavec - nepochopil jsem, co tim autor chtel rict, ale za tu socku se omlouvam, nenapadlo mne nic vystiznejsiho. Chtel jsem proste jen rict, ze autorovy vyroky by nemely byt ovlivneny jeho socialni situaci.
3. Ja se bavil o tom, ze hra jde na GF3 spustit, a ne ne o tom jestli pobezi na 100fps pri 1600x1200 4xAA. Spousta mych znamych pari k plne spokojenosti na GF1-GF4 a lepsi karty proste nepotrebuji. Jini zase chteji parit nejnovejsi novinky na max. detaily, tak si holt musi koupit lepsi kartu a zaplatit si za luxus. Ale at pak nebreci, ze je to drahe no. A kvalitni enginy by mely vyhovet obema skupinam.
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: Myslím, že hlavní efekt je dostat z lidí prachy. Každý rok kupuju cca za 6 až 7 tisíc novou grafickou kartu. A teď by k tomuto nutnému upgradu mělo přibýt ještě dalších 6 tisic? Tak to radši oželím pseudo reálnou fyziku. A shodím detaily. Ne že bych byl socka, ale už z principu jim na tuhle hru nepřistoupím. Nehledě na to, že to co je dnes přídavná karta na výpočty fyziky bude možná příští rok přímo součást grafických karet.
- Richard Podzimek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 11. 2005 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: No. Jenže pokud se zase vrátíme k obsahu novinky, abysme tady jen nepomlouvali jeden druhého: Ageia má výkonné ale drahé řešení takže ne pro každého. Havok má sice slabší, ale dostupnější - a pokud si fyziku od Havoku ude moct dovolit víc lidí než fyziku od Ageiy, je na pováženou co do hry zakomponovat... vývojáři spíš sáhnou po rozšířenějším řešení, a tím bude systém Havoku, protože uživatelé nepotřebují další kartu do PC.

Jinak řečeno to není o mojí sociální situaci ale o sociální situaci většiny.
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Richard Podzimek: "hlavní efekt je dostat z lidí prachy" - to je predmentem kazdeho podnikani. Ty firmy urcite nejsou zadna charita. A vzhledem k tomu, ze vyvoj takoveho cipu stoji desitky milionu $ a ta vyroba nebude taky nejlevnejsi, zda se mi ta cena OK. Vzpomente na prvni Voodoo... A to, ze kazdy rok date 7k za grafarnu je ciste vas problem, nikdo vas k tomu nenuti. Treba ja mam GF6800 od srpna 2004 za 8k a pocitam, ze mi vydrzi az do r. 2007 (pokud si ovsem z pracovnich duvodu nebude muset poridit to nove Quadro :-)).
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: Problém bude asi v tom, že používáte počítač v našem případě tedy grafickou kartu k práci a ne ke hraní. Jinak nemůžete předpokládat, že Vám grafická karta vydrží do roku 2007. Pro Vás potom má pravděpodobně význam i přídavná karta na výpočty fyziky. To samozřejmě chápu pak těch 7 tisíc je normální suma. Pokud ale používáte počítač jako například já téměř výhradně na hraní pak je 7 tisíc navíc poměrně zbytečný luxus. Já si nekupuju nový grafický karty jen tak že mě to baví, ale protože mi na tom přestávají postupně fungovat hry. Počítám, že moje GF6600 GT vydrží maximálně příští rok a pak bude k ničemu protože na ní novější hry už nepůjdou.
- Richard Podzimek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Richard Podzimek: "protože na ní novější hry už nepůjdou" - to je nesmysl. Vsechny soucasne hry jdou na GF3 a to je skoro 5 let stara karta. Vyvojari si nemohou dovolit nepodporovat starsi karty. Ja samozrejme hry hraju taky a to na maximalni detaily. Moje GF6800 (s odemcenymi pips.) zatim nemela sebemensi problem. A az bude, tak jen vypnu AA a AF. Clovek proste nesmi kupovat mainstream. Nejvyhodnejsi byva nizsi high-end. Ma dobry pomer cena/vydrz.
A taky zalezi na konkretnim enginu. Pokud ma hra lamersky engine, nestoji za pozornost.
Kvalitni enginy jedou dobre i na starsich kartach. Treba DOOM3 jede (relativne) v pohode na GF2, vcetne spekularniho bump-mappingu.
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: tak si dej do pocitace zpet GF3 nebo PCIe ekvivalent a pak nam povez, jak ti jednou nejnovejsi hry... slideshow bez efektu?
- ICE

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: Víte proč Doom 3 jede na GF2? Protože ten engine je zastaralý. A to není z mé hlavy, to jsem pochytil od zkušenějších kteří píšou do vaší oblíbené sekce o grafických kartách a už vyrostli z puberty... :-)
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Fiala Lukáš: Nebo je to take tim, ze nekdo (napr. J.C.)dokaze udelat per-pixel lighting i na kartach bez pixel shaderu (hint: pouzivaji se registrove kombinatory).
A komu vadi, ze je engine "zastaraly", kdyz vypada ze vsech nejlip (spolu s HL2, ale jen v DX9 modu). Podivejte se na "moderni" enginy typu F.E.A.R., BF2 apod. - je to hnusne a pomale. UE3-Engine nepocitam, jelikoz je jeste ve vyvoji. A bez urazky - i ti zkusenejsi z vas tezko vedi neco o problematice 3D-enginu...
- xR->

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
4. 11. 2005 06:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @xR->: no, myslím že pánové Štefek a Souček toho vědí docela dost...
Ale s F.E.A.R. máte pravdu - je to hnusný a pomalý protože je to špatně optimalizovaný
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 11. 2005 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. Havok FX neni zatim obsazen v zadne hre. Je to nova samostatne licencovana technologie, ktera prave bude vyuzivat GPU. To co se dnes pouziva je Havok (bez FX)
2. Dual GPU samozrejme neni podminkou k vyuziti Havok FX. To by nemelo sebemensi sanci na uspech. Je to pochopitelne pouze plus.
3. Havok FX nema nahradit fyziku pocitanou CPU, ale ma se specializovat na oblasti ktere nejsou zavisle a neovlivnuji gameplay. Pres GPU a HavokFX se bude pocitat napr. dest, simulace tekutin apod. Fyzika jak je dnes pouzita v napr. HL2 se bude dal pocitat (pri pouziti Havoku) pres CPU.

V porovnani s PPU je to proste mene parady za mene penez. Havok pocita s tim, ze vyvojari sahnou po reseni, ktere bude moci vyuzit nepomerne vice lidi
- glowi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
2. 11. 2005 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Ano, víceméně máte pravdu, dvě grafiky nejsou povinnost ale pokud GPU bude počítat taky fyziku tak se tak nebude ztrácet výkon jako se samost. PPU.

No a s tím že dneska tam není to FX jste mě uvedl do rozpaků, měl jsem za to že tam ty písmena jsou...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
3. 11. 2005 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Prekvapuje mne, ze kdyz mate cas odpovidat na prispevky v diskusi nemate dostatek casu a profesionality podivat se napr. na stranky Havoku a ten clanek opravit.
- glowi

Reklama
Reklama