havok-jde-na-fyziku-po-svem
Novinka Havok jde na fyziku po svém

Havok jde na fyziku po svém

Lukáš Fiala

Lukáš Fiala

21

Ageia, společnost, která vyvinula první PPU (Physics Processing Unit) nazvaný PhysX, již má konkurenci. Havok však nehodlá vydat soupeřící řadu fyzických koprocesorů; jeho vize je totiž úplně odlišná...

Reklama

Na počátku byl čip (pozn.: ne, nebyl u Boha a nebyl to Bůh, byl v konzoli a byla to prachobyčejná Z80ka). Čip, který se staral o výpočty úplně všeho - samotného programu, obrazu i zvuku. Zvuk a obraz se velmi záhy oddělily, a tak dnes máme procesor, zvukový čip a grafický akcelerátor. Ageia tvrdí, že přišel čas odlehčit procesoru o výpočty fyziky - a proto budeme do svého počítače kromě akcelerátoru grafického potřebovat také akcelerátor fyzikální.

Představa Havoku o fyzice ve hrách je však úplně jiného rázu. Tato společnost se zabývá tvorbou fyzických enginů do her; její Havok FX je obsažen v mnoha dnešních hrách, jmenujme např. F.E.A.R., Age of Empires III a Halo 2. Prý je možné Havok FX naprogramovat pro provádění fyzických výpočtů pomocí grafického čipu odpovídajícího specifikaci Shader Modelu 3.0. Tento způsob je prý flexibilnější díky tomu, že zatímco při kombinaci GPU + PPU někdy dojde k situaci, kdy bude grafický čip přetížen a fyzikální akcelerátor se bude flákat, při použití dvou grafických karet toto nehrozí.

Havok jde na fyziku po svém
i Zdroj: PCTuning.cz

Bohužel jsme vlastně tam, kde jsme byli: pro optimální výkon budeme muset do našeho počítače instalovat ne jednu, ale rovnou dvě karty. Osobně stále vidím nejlepší řešení spíše ve využití druhého procesorového jádra - vždyť PPU má přebírat práci právě od CPU. Desktopová PC však možná nejsou hlavním cílem Havoku; jeho engine by se mohl uplatnit spíše v konzolích.

Zdroj: Anandtech


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama