Zpět na článek

Diskuze: HTC Vive Cosmos Elite: Návrat ke kořenům VR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

niemand
niemand
Level 23 Level 23
6. 10. 2020 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Připadá mi, že Cosmos headset je s cenou prostě úplně mimo. Staré ovladače, cena v podstatě stejná, jako Index, který má větší FOV, až 144Hz, lepší ovladače, novější stanice a při aktuálním kurzu vyjde na cca 29200kč, takže jen cca dva litry rozdíl.

Jinak u Indexu sluchátka také nedoléhají, navíc se uší vůbec nedotýkají, přesto je kvalita zvuku perfektní.

Pořád si myslim, že než kupovat Cosmos Elite, radši ten Index, nebo Rift S (u Oculusu je bohužel ten problém s Facebookem, což je dle mě krok špatným směrem).

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niemand Když je Facebook vlastníkem Oculusu, tak je logické, že se pro přihlašování prostě bude používat FB. Když ho vlastnil Oculus, tak jste se přihlašoval účtem Oculusu, a připadalo vám to normální. Líbit se vám to nemusí, ale tak to prostě je. Jsou to VR brýle s bezkonkurenčním poměrem cena/výkon, a ten naprosto nepoužívaný účet na FB, který jim u mě stejně bude naprosto k ničemu, je jenom malou cenou za tu kvalitu.
Kromě toho, Oculus Rift S se už přestal vyrábět a prodávat. :wink:

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 10. 2020 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Proč ne, Quest může být super, asi ho zkusím. Stejně je VR hraní mrtvé obecně, všicgni "hrají" jen VRCHAT.

niemand
niemand
Level 23 Level 23
7. 10. 2020 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL @Z. Obermaier: No, tohle jaksi neni uplně pravda, že? Ale chápu - lidé odmítající VR přijmout i po těch letech, co stoupá počet vlastníků budou pořád zarytě tvrdit, že je to okrajová věc a slepá ulička. Možná proto byly Indexy vyprodané ještě před Covidem, možná proto se i teď blbě shání třeba Rift S a všichni to kupují určitě jen kvůli VR CHATU :lol:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL @Z. Obermaier: Rozhodně vyzkoušejte! Oculus Quest je hodně muziky za málo peněz, a s pomocí Oculus Link nebo ReLive od AMD je to naprosto plnohodnotný PCVR set, mám ho cca 3 měsíce (mám tedy ještě OQ1), a nemohu se ho nabažit. A každý, komu jsem to ukázal, ho plánuje na vánoce koupit. Jedině teda kromě chlapů v hospodě 60+, ty to opravdu moc nezaujalo, ale mladší ročníky už ano... :D

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL @niemand: Přesně tak, s Oculusem Quest a s HL Alyx nabral VR průmysl nový svěží vítr do plachet. Naprostá vyprodanost Questu rozhodně nevypovídá o sníženém zájmu o VR (a nebylo to covidem). Navíc teď vyšla další VR pecka, Star Wars:Squadron, která se evidentně mimořádně povedla, a pokud jste navíc fanouškem SW, tak máte druhé vánoce. Já rozhodně! :D

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
6. 10. 2020 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@niemand HTC Cosmos bych si taky nekoupil, Valve Index nebo Pimax 8K jsou lepsi a ceny az tak rozdilne nejsou.

Naopak Rift S urcite ne, protoze Facebook uz oznamil, ze s Riftem konci a do budoucna bude jen rada Quest. Tudiz jednoznacny odklon od gamingu bliz ke svym uzivatelum pro ktere je to spis otazka nejakeho instantniho zazitku.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Oculust Quest jde pro ten gaming využít stejně, ne-li lépe než jakékoliv konkurenční zařízení, protože funguje i zcela bezdrátově. A za zcela bezkonkurenční cenu. Já naopak tvrdím, že Oculust Quest se stane hlavní tahounem celého VR průmyslu, a bude jednoznačným hitem letošních vánoc. O co? :wink:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 10. 2020 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Toto jsem moc nepochopil. Quest 2 předobjednány. Primárně uvažuji o uchování jako PCVR. Ale klidně i samostatně. PR myslí vážně desktop nasazení - produktivita.

Čím je určeno určení "instantní zážitek" proti čistě PCVR headsetům?

niemand
niemand
Level 23 Level 23
6. 10. 2020 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Rift S jsem doporučil spíš po HW stránce, je to dobrý headset. Bohužel máš pravdu s tím, jakým směrem jde Oculus a FB. Dle mě tohle bude trhat již tak malou VR komunitu a myslim si, že je to velká škoda. :confused:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @ananta: Samozřejmě, že OQ2 jde zcela bez problémů používat pro PCVR, stejně jako OQ1. A navíc jde používat i zcela bez PC, jako BONUS. Jenom to tady zatím někteří ještě nepochopili, protože o Oculus Quest evidentně nic neví. :twisted:

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
6. 10. 2020 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @niemand: Nebude. :-)

VR headsety typu Valve Index se proste budou venovat hrani her, kdezto Quest bude spis pro uzivatele, kterym jde o nejaky jednorazovy zazitek, nepotrebuji nutne 10-20 hodin hru.

Prirovnal bych to rozdilu mezi hranim na PC a konzoli a proti tomu bezne hrani na mobilech. Proste skupina "tetris" ma malo spolecneho se skupinou "battlefield". ;-)

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Redmarx: Oculus Quest je pro hraní AAA her o třídu vhodnější, než celý ten slavný nepovedený HTC Vive Cosmos, nemluvě o tom že funguje bez problémů i naprosto bezdrátově (odehrán celý HL Alyx). Jestli jste tedy zatím nezaznamenal, že Quest jde k tomu PC normálně připojit.
To co tvrdíte je úplná pitomost.

Sim
Sim
Level 1 Level 1
6. 10. 2020 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezapomínal bych na hry určené pro monitor i VR - zejména různé simulátory. Je to pro mě hlavní důvod proč vlastnit VR headset.

DiRT Rally 2.0, IL-2 Sturmovik, Elite Dangerous, Project CARS 2,... Všechny jsou ve VR úplně něco jiného :)

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 10. 2020 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sim To je pravda, ale jde o vousaté hry, které jsem zmiňoval ve VR testech před lety. Ale své fandy ve VR mají.

pctmungo
pctmungo
Level 1 Level 1
7. 10. 2020 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier Mno brzo bude k dispozici novej Flight Simulator ve VR... Ovšem to je hra, která pro naprosto plynulej chod vyžaduje PC budoucnosti i bez VR :)

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier No, a pro toho, koho baví právě takové hry, vyšla naprostá nová pecka, nové Star Wars: Squadrons.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
7. 10. 2020 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sim Přesně tohle mě napadlo, když jsem recenzi četl. Co ty desítky závodních her a simulátorů, na které je VR jako dělané? To se skutečně omezujeme jen na walking simulátory s režimem střelby?

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom technická, Oculus Quest 2, 64GB, nestojí 18000, ale cca 8000,-, bez DPH. Rozhodně nemůžete brát jako oficiální nějakou zlodějskou cenu z Alzy. A funguje velmi, velmi dobře. Osobně ho pokládám za hit letošních vánoc. Oficiální prodej pro ČR bude z německého Amazonu za 300€, stejně jako u jedničky. :wink:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
7. 10. 2020 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL ... jo pardon, cena bude 349€, ne jenom 300... :(

x3m
x3m
Level 1 Level 1
7. 10. 2020 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ehm, stahovat stovky gigabytov? A za 30 minut? A este sa stazovat na pomalost servera. To mate teda inu linku :D

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
7. 10. 2020 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@x3m Celé to bylo o tom, že se stahuje hodinu něco, pak se to hodinu instaluje a zase se hodinu stahuje a instaluje neco dalsiho, co vubec nechcete a nepotrebujete.

LubiQus
LubiQus
Level 1 Level 1
7. 10. 2020 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobne vlastnim Oculus Rift S zhruba jeden rok. V te dobe vychazel Htc Vive Cosmos a kdyz jsem videl, ze jsou silene problemy s ovladaci a trackovanim, tak ORS byl jedina volna, hlavne za ty penize.
Nyni mam tyden predobjednany HP Reverb G2, kde rozliseni, barvy atp. jsou na jine dimenzi a to ve spolupraci prave s Valve, tak cekam super kompatibilitu.
Jinak nesouhlasim s recenzentem, kdo by chtel hrat porad Beat Saber? Hraju to rok, mam nahrano 130 hodin a pres 1000km nahazeno rukama :D Ted ujizdim na Pistol Whip a samozrejme nekolikrat zahrano Half Life Alyx.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
8. 10. 2020 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, jak to tady tak vidím, tak zkuste schválně na test sehnat do redakce ten Oculus Quest 2, aby se tady ti "experti", co evidentně ničemu nerozumí, alespoň chytili za nos. :D

kajinek
kajinek
Level 0 Level 0
10. 10. 2020 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cekam uz od travnikare z devadesatek. a je to porad stejny, nepouzitelny demo co nikdo nechce. sabre je debilni hricka na urovni wii her pro paty a dela se z toho hit . problem je ze pro VR neni obsah. druhy problem je ze je to nikdo nechce. takze ano, firmy se muzou predhanet ze ma VR , ale nemaj.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
12. 10. 2020 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kajinek Hm, jasně, nikdo to nechce, ale všechno je furt vyprodáno. Jak to jenom sakra dělají? Kecáte nesmysly, a zřejmě jste to stejně ani nevyzkoušel, a obsahu je dnes už přehršel... :D

Beran
Beran
Level 1 Level 1
12. 10. 2020 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Quest ze stoji 18000????

tubik
tubik
Level 1 Level 1
22. 10. 2020 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skoda, ze si Obr nedal tu praci zjistit, proc tomu tak je podobne jako u Indexu - bezne zvuk do usi prichazi "z dalky" a reague na tvar usniho boltce, kvuli tomu pak zvuk pusobi prirozeneji nez kdyz jsou sluchatka pristlaceny primo na ucho. Navic je to pohodlnejsi atd.

Reklama
Reklama