Inženýr Xboxu mluví o scaleru PS3
Bruce Dawson, který pracuje u Microsoftu jako vývojář software pro Xbox 360, se v rozhovoru pro blog Ozymandias.com nelichotivě vyjádřil o scalingu (převzorkování) na Playstationu 3.
V lednovém software development kitu pro Playstation 3 nalezli vývojáři možnost použít na konzoli scaling - tedy přepočítávání obrazu do požadovaného rozlišení. Jak jistě víte, existuje mnoho standardů HDTV rozlišení a pokud tvůrci hry neimplementovali jejich nativní podporu, majitelé nekompatibilních obrazovek (většinou starších televizorů podporujících maximálně 1080i) měli smůlu. Díky podpoře scaleru v novém SDK tyto problémy odpadají... nebo by alespoň měly.

Nové SDK totiž přineslo pouze horizontální scaling, vertikální podporován není. Jaký je mezi tím rozdíl, necháme vysvětlit Bruce Dawsona:
"Nevidím žádný důkaz že by PS3 obsahoval čip schopný vertikálního scalingu, a horizontální scaling je slabá náhražka za skutečný hardwarový scaler. Pro majitele 1080i televizorů je to krok kupředu, jakmile to hry začnou využívat, ale stále to má daleko ke scaleru Xboxu 360."
"Pro horizontální scaling stačí uložit do paměti pár pixelů a inteligentně je zprůměrovat. Na druhou stranu, vertikální scaling je daleko složitější. Potřebujete uložit několik řádků dat, a mezi nimi pak průměrovat. Pro kvalitní scaling budete chtít použít 5 nebo více řádků. Xbox 360 tohle umí. Jestli to umí PS3, to nevím, ale myslím že pokud ano, už bychom to touhle dobou viděli."
Dawson dodává, že přestože upscaling na 1080i (960x1080) bude vypadat lépe než zmenšení na 480p, obraz bude nejspíš rozmazaný a celkově podprůměrný. Je to pouze snaha pomluvit konkurenci, nebo na tom je něco pravdy? (To je řečnická otázka, joe.)
Zdroj: DailyTech, Ozymandias