Zpět na článek

Diskuze: Jak nám Facebook ničí demokracii

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Shaquille
Shaquille
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Facebook a sociální sítě považuji obecně za špatnou věc. Lidé dobrovolně ve svém volném čase sestavují globální sociogram a nechají se profilovat buď pro účely soukromé anebo státní...

Ty nepouzivas google, seznam?

btw. vzdyt i pct o me sbira data...

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shaquille Snažím se nepoužívat, nebo to aspoň dělit…seznam je úplně tragickej na cokoli zahraničního a jahů obecně na cokoli specifičtějšího…

Jinak nenapíšou taky vo tom, jak nás chtěj na befel z Reichu všechny očipovat (http://ekonomika.idnes.cz/konec-klasickych-obcanskych-prukazu-dvo-/ekonomika.aspx?c=A160201_2222352_ekonomika_rts) a zřídit i registr na hajzlpapír (https://web.svobodni.cz/clanky/tereza-sladkovska-registr-bankovnich-uctu-dohledneme-na-vase-penize-za-vase-penize), zatímco čmoudi tady pobíhaj úplně volně bez jakýhokoli papíru a dostávaj ještě prachy z našich daní na ruku? Už asi nestačí dávat otisky na pas.

Ty we já snad emigruju do Sýrie a pak uteču zpátky, to budu mít větší práva a nulový povinnosti…

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
5. 2. 2016 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček zitra nejen v PRAZE jsou demonstrace napr. pro lenivce i na Vaclavaku(od 14:00) tam se dovezete behem chvilky i z pulky CR a kdo ma bliz BRNO tak do BRNA :):)

nejdriv vyzkousejte tuhle formu a kdyz to nepomuze tak tu Syrii :)

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček @blackbox: Jaj, to asi nedám, zejtra zrovna musím narukovat do školy, máme náhradu odpadlejch dílen. Než bych odstavil auto a dojel do centra…no, třeba příště. A kdo tam vlastně je? Jestli nějací holohlaví magoři, tak to ani nechci…

jyryczekcz
jyryczekcz
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 18:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shaquille Třeba používá DuckDuckGo.

ConArtis
ConArtis
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobré počtení.

Jsou tyto články i někde v AJ? Lépe by se mi to sdílelo mezi kolegama.

ccdira
ccdira
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"V autoritářské společnosti moc propagandy nepotřebujete, poddaným nařídíte co chcete" - teda pane Rybko, na tohle jste přišel jak? To si opravdu představujete, že poddaným stačí nařízení k tomu, aby byli zcela poslušni?
No to je přece naprosto naopak. Každá autoritářská společnost se drží u moci především propagandou, je to přece mnohem jednodušší, než říkat lidem pravdu a pak to hasit silou. Protože i ta ozbrojená síla se může vzbouřit. A dosadit pak jinou autoritu, která bude propagandu umět používat.
Zkrátka, pokud se týká celospolečenských jevů, má pan Rybka obrovské mezery a jeho úvahy jsou dost smutné čtení.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
7. 2. 2016 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ccdira O té vaší logice se dá úspěšně pochybovat. Západní demokracie používá propagandu úplně stejně jako totalitní režimy a když nejdou používat logické a rozumné argumenty tak se začne chovat demagogicky, jako v případě zmíněném v článku s prezidentem. Tam byla použita politiky ukázková demagogie. V mezinárodním měřítku by se to dalo přirovnat k bonmotu Putina na obvinění Ukrajinskou vládou a západních zemí že chce Rusko připojit Ukrajinu k Rusku, když prohlásil " Kdybych chtěl, tak za pár dnů je Ruská armáda v Kijevu a vy s tím nic nenaděláte". Dodnes jsem tak úplně nepochopil ten záchvat hysterie který to vyvolalo. On jen logicky vyvrátil ten hloupý žvást a nebo spíše to odhalení světu že je západ v tomto případě opravdu bezzubí a nic by s tím neudělal.

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
6. 2. 2016 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ccdira Když ti šéf řekne, že je málo práce a půjdeš zametat chodník, tak voe vezmeš koště a půjdeš zametat chodník. Takhle to snad v autoritářské společnosti funguje. Leda by jsi byl ten jeden z tisíce, co se nebojí říct ne.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
9. 2. 2016 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TankGeorge presne tak, spis jsem to pochopil tak ze kdyz je autoritarska spolecnost tak nepotrebuje propagandou oduvodnovat svoje ciny (tim samozrejme nerikam ze tam zadna propaganda neni) ale co autority reknou tak to proste bude a tecka.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...ale pochvalu si zasloužíš Rybajz.
Jednoduše proto, že vnímám opravdu pozitivně a aktuálně snahy připomínat lidem kauzy typu Snowden, svědectví kuvajtské sestry Nairyah atd.
Myslím, že skupina lidí, kteří nejsou úplně blbí, není malá, a tihle lidé si začínají všímat nápadných propagandistických opakujících se vzorců už v mládí, ale potíž je v tom, že až s věkem (dejme tomu kolem třicítky) jsou schopni reagovat v klidu, který považuji za žádoucí, zejména pro organizaci oponentních činností. Vášeň a afekt jsou sice často velmi produktivní, ale ve výsledku, delším horizontu, spíše sebedestruktivní.
Mi se ledasco z toho, co popisuješ vyhýbá, protože stojím dost mimo hlavní informační proud (např. na fcb strávím max 1hod/měs). Tím ovšem nechci říct, že jsem na na celou věc tímto vyzrál.

squad_leader
squad_leader
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Operační systém: Windows
5. 2. 2016 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Některé věci v jinak zajímavém článku jsou zavádějící.

Například já už jsem přestal číst noviny a sledovat "českou televizi".

Otázky si lze totiž položit jednoduše takto:
-Kdo to říká?
-Jaký z toho bude mít zisk?

Například "česká televize" bude zatím pokračovat ve slepé podpoře stanovisek vlády u moci.
Důvod je úplně jednoduchý.
Vláda drží státní televizi v šachu financemi, které platí drtivá většina z nás (každý měsíc).
Takže zmíněná "česká televize" jde vládě na ruce, aby měla vysoký, neobhajitelný přísun neodpodstatněných financí.

Naopak komerční prostředky zkreslují informace zase tím stylem, aby při nejlepším všechno uměle vyhrotily. Důvodem je zase jednoduše snaha zaujmout čtenáře (zvýšit prodejnost). A to i za cenu ztráty důvěryhodnosti.

Obecně, pro všechna komerční media zase platí, že mají dostatečný "okruh diváků/čtenářů".
Sem patří ti čtenáři, kteří mají bohužel "takovou inteligenci", kdy už vlastně nejsou schopni kritického myšlení (rozboru) informací.
Následně přebírají informace ze svého oblíbeného media tak, jak jim je prezentuje tvůrce informace. Rozčilují se u toho a jsou snadno manipulovatelní.

Já už jsem dospěl do toho stádia, kdy společenské články nečtu vůbec a nebo rovnou čtu "mezi řádky".
V poslední době mě také baví sledovat v "české televizi" trend, kdy při podpoře konkrétního "opatření" je záměrně dosazen konkrétní redaktor. Sice odborně nekompetentní, ale přesvědčený zastánce.
A celé se to následně nazývá debata, diskuse (,či otázky).

Osobně proto sleduji tyto pořady jenom, když mám volný čas, a jenom proto, abych si prohlédl, jakou taktiku k prosazení použijí.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
9. 2. 2016 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@squad_leader Nejak jsem nepochopil co povazujes za zavadejici, protoze podle Michalovi teorie lze jak u CT, tak u komercnich medii podrobit napr. 5x proc? A u komercnich medii bych spis nez tvoje duvody pouzil ty klasicke: Komu dana media patri a jak se ten clovek nebo jeho znami angazuje/ji v politice? Protoze vlastnici medii vzdy podporuji urcite politicke uskupeni tak neni realne aby hazeli spinu na obe strany

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
5. 2. 2016 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moje reseni situace je, ze jsem prestal cist vsechny noviny a koukat se na jakoukoli televizi. Informacim se jednoduse vyhybam a je zrejme, ze pokud se ke mne nedostanou zadne informace, nemohou se ke mne dostat ani ty lzive.
Pro priklad nemusime chodit daleko, v tydnu byl na PCT reklmani clanek na Tomb Raidera, autorka pela oslavne ody, ale o problematicke ochrane Denuvo se jaksi zminit zapomnela.
---
Takze sleduju jen to co me zajima na specializovanych webech a sleduju toho pomerne malo, protoze vsechno si clovek musi overit z nekolika zdroju, lze se i u obycejnych pocitacovych her. Jinak pro ziskani informaci jsou dobra ruzna fora, kde si dopisuji uzivatele, casto je to nejvic k veci.
Napriklad v minule dobe, kdyz jsem media (mimo IT) sledoval, tak nejvic informaci bylo v diskuzi ctenaru pod clankem. To bylo ovsem pro novinare znacne flustrujici a proto diskuze zrusili nebo omezili tak, ze tam dal prispivaji jen debilove. Takze budme radi za PCT, ze nam jeste dovoli napsat pravdu o Denuvo do diskuze pod clankem. :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
6. 2. 2016 03:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo Jo, takže autorka by měla hru zdrbnout, protože je v ní ochrana proti kopírování. A ta je problematická hlavně kvůli tomu, že momentálně nejde cracknout.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
7. 2. 2016 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Nejde vubec o to, ze by mela autorka neco drbat, ale mela by na to upozornit!!! A hlavni problem Denuvo neni to ze nejde cracknout, ale to, ze muze poskodit hardware pocitace nebo ho nadmerne zatezovat, takze rozumny clovek se instalaci neceho takoveho do PC vyhne minimalne do doby nez se to nejak vyresi. Jenze kdyz napisete tohle, tak za takovou reklamu vam nezaplatej co. :confused:

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
6. 2. 2016 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner v podstate ano hru kupuji jako uceleny SW produkt do toho mohu zahrnou vsechno od optimalizace pres bugy az po jista omezeni a zbytecne naduzivani mnou zaplacenych HW prostredku :)samozrejme do celku pocitam i herni zazitek :) a moc dobre z praxe vime ze to jde i bez ochrany(to neni dvojsmysl) :)

s ochranami mam dost negativnich zkusenosti a nakonec jsem byl uz nekolikrat donucen porusit zakon abych mohl vyuzit zakoupeny produkt ale je pravdou ze nemam osobni zkusenost se zminenou hrou :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
6. 2. 2016 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner S onou "autorkou" (rádoby) byste se měli především rozloučit.

A ano, ochrana proti kopírování mě totiž trestá za užívání díla (a právo vytvářet zálohu), které jsem řádně zaplatil. Pokud o ní vím, mohu se lépe rozhodnout zdali za takové dílo zaplatím - je určitě jedním z rozhodujících faktorů na celé věci (stejně jako drm free GOG, či CDP).

kubik
kubik
Level 1 Level 1
7. 2. 2016 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackbox: Obchazeni ochran, aby mohl pouzit legalne zakoupeny produkt je asi neco, co se stalo kazdemu. Ja mam porad jeste nekde NFS: Porsche od jedne kdysi legendarni skupiny, protoze originalka proste nefunguje - pada ovladac SecuROM :)

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
6. 2. 2016 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @blackbox: Ono jde hlavně o to, že Denuvo je prostě velké aktuální téma a jsme přece na pctuning, kde by se snad podle názvu mělo "nahlížet pod kapotu", leckterý člověk prostě očekává, že zrovna tady by se mohl podobné věci dozvědět, leč :roll:

jouda
jouda
Level 1 Level 1
6. 2. 2016 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako obvykle pěkný rozbor. A poslední kapitola zní sice dobře, ale kdo si tu práci s kontrolou autorů apod. dá? Musím se přiznat, že já teda ne...

kelley
kelley
Level 26 Level 26
10. 2. 2016 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jouda Jo, tomu rozumím. On je totiž dost velký problém už v tom, že (jak jsem už bohužel nevím kde četl) v době mého dětství (70. léta) člověk dostal tolik informací z vnějšku za jeden rok, jako dnes za jeden den. A teď si to ověřujte. To prostě nejde. Nedělali byste pak nic jiného, než jen ověřovali informace...

consider
consider
Level 1 Level 1
6. 2. 2016 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už loni jsem říkal: před každou zprávu si přimyslete "XYZ chce, abyste si mysleli, že:"
A hned jich hodně vyzní docela jinak :)

Ty zásady jsou vcelku fajn, ale problém je v té předposlední - lidi prostě berou kriticky jen zprávy, co se jim "nehodí do krámu", zatímco pokud to jejich názory podporuje, sežerou to i s navijákem, protože jim to přece smysl dává.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
7. 2. 2016 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@consider Ano to je problém. Lidé jsou už dnes pohodlní se jen zamyslet. Berou výklad toho co bylo řečeno či napsáno ve smyslu hlášky učitele Karla IV, nyní parafrázuji " jen církev svatá určuje co se stalo a nestalo" :D . Přesně tak se chová i dnešní ekonomická a politická rádoby elita. Pokud jde o politiky a nebo jejich pochlebovače politology, tak to je kapitola sama pro sebe. To co dokáží vypustit z toho otvoru v hlavě na kameru aby podepřely své souvěrce je už nejen na facku. Jako příklad uvedu odpověď jednoho takového experta na otázku co říká tvrzení Ruské vlády že jen ruská armáda je v Sírii legitimně a ostatní jsou v Sírii v rozporu s mezinárodním právem. Odpověď zněla ve smyslu že západní země uznávají opozici jako legitimní vládu a jsou tam na její pozvání a tedy jsou v Sírii legitimně. Když jsem se vzpamatoval z této informace a z naprosté nekompetentnosti toho televizního reportéra, který měl okamžitě zasmečovat že by podlé té jeho logiky byly a jsou ruští vojáci na území separatistů na Ukrajině legálně, protože separatisty Ruská vláda uznává a byly separatisty pozváni. Dnešní politici a jejich pochlebovači nemají jeden metr na dění ve světě a ani na vlastní jednání vůči světu. Spravedlnost díky těmto lidem prakticky neexistuje a přitom tito lidé přesně v té logice říkají že je má volič kompetentně zvolit a pak jim nemá do jejich jednání co kecat protože je nekompetentní.

Daemonius
Daemonius
Level 0 Level 0
7. 2. 2016 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

..nedávno sem si dočet takovou už starší knížku. 451 stupňů Fahrenheita se to jmenuje.

Člověk by neřekl jak je aktuální..

No teď ještě něco od Orwella. To už je taky starší ale vypadá to docela aktuálně..

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
8. 2. 2016 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Já viděl film, je teda technicky strašnej (a to i na tu dobu, ve které vznikl), mohl by to někdo přetočit. Trochu to ten zážitek zhoršilo. Kniha je v tom předpokládám lepší?

Nicméně takových postapokalyptických scénářů s dystopickou vládou, které v mnohém sedí na současné režimy jak prdel na hrnec, je i dneska spousta. Velmi solidní bylo Equilibrium, z poslední doby namátkou trilogie Divergent nebo The Hunger Games. Celkověj sou jich tři *** :) https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_dystopian_films

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
7. 2. 2016 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daemonius Kallocain, nebo Konec civilizace taky nejsou k zahození :wink: mimo jiné...

casca
casca
Level 1 Level 1
9. 2. 2016 22:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je The Century of the Self od Adama Curtise. Doporucuju i dalsi jeho dokumenty.
K clanku bych dodal: Prvni zasadni krok je vzit si tu spravnou pilulku a vystoupit z matrixu. V zasade jde o bolestivy proces ztraty iluzi a idealismu. Pak uz je to jen o investovanem casu, kdy je treba jak zkoumat historii, tak i bedlive analyzovat aktualni udalosti a utvaret si vlastni pamet. Ja se dnes smeju jak jsou obcas vysokoskolaci prezentovani jako mlada elita naroda, ktera kdyz neco rekne, tak to ma vahu (to samozrejme tvrdi ti, kterym se jejich postoje hodi). Pritom se jedna spis o jelita, ktera prakticky nic nezazila a nestihla vytahnout hlavu z ucebnice natoz pak z vlastniho zadku. Utvorit si alespon mlhavy vlastni obraz sveta trva roky intenzivni prace. Narozdil od indoktrinace, ke ktere staci lenivost a konzumovat co mu naserviruji na stribrnem podnose. Bohuzel vetsina vlastni nazor nema, i kdyz budou agresivne tvrdit pravy opak...

Jasanko
Jasanko
Level 1 Level 1
12. 2. 2016 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

SV - SV by kľudne mohlo mať profil na niektorom z rôznych druhov facebook-ov, a nepochybne si predchádzajúcu časť súvetia môžem všelijako manipulovať.
Skúsenosť by kľudne mohla mať sklad na niektorom z rôznych druhov záverov, a nepochybne si predchádzajúce závery súvetia môžem všelijako manipulovať.
Svet javov otvára mnohé závery, a nepochybne je možné si realizovať otvory aj závery.
Realizácia vzdialeností okolia mnohostí, je nepochybne možné pomenovať zamieňaním si z jednoduchého dôvodu uchopiteľnosti.
S ukotvením realít prospešným spôsobom korešponduje veda o mysli a javoch, a nepochybne je ňou možné realizovať jednotlivé skupiny záujmov uchopiteľnosti.
Podmienky jednotlivých skupín záujmov uchopiteľnosti, nepochybne poukazujú na povahu podmienok našej existencie.
Nepochybne je možné obzerať si, aj keď okolie je neskutočné a nekonkrétné, nepochybne si hraje s ukotvením, prekonávajúc rôzne vzdialenosti v okolí jednotlivostí a mnohostí.

Teraz je možné obzerať si podobne rôzné rezy vedných oborov ako sú napríklad umelá inteligencia, prirodzená inteligencia, priestorová astronómia, spôsobové priestranstvá, pedagógia cvičebníc rozľahlostí, a všetko čo si kto praje, pokiaľ neubližuje vedome sebe, pokiaľ neubližuje vedome životnému prostrediu, pokiaľ neubližovanie siaha sa v rôznych priestoroch nazýva osobnostný vývoj a nemusí byť v rozpore s inými ujednoteniami, pokiaľ neubližuje vedome sebe, pokiaľ neubližuje vedome životnému prostrediu.

http://docdro.id/VGEYudQ

fleg
fleg
Level 1 Level 1
13. 2. 2016 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ked sme pri teme zavadzajucich informacii je to prave sam autor, ktory je kontroverzny.
Rybku mozem, ma analyticke myslenie, jeho tezy a nazory su jasne a konzistentne a vsetko, co napise mi pride spravne.
Teda skor pripadalo, pretoze cca 2 roky dozadu pri jednom clanku Rybka opisoval iste veci, o ktorych som vedel, ze sa stali inak a zrazu cely ten clanok vypadal v mojich ociach ako blabol.
Odvtedy som vzdy na rozpakoch ked ho citam, pretoze stale vo mne vzbudzuje dojem, ze vie o com pise a ja mam nutkanie sa s jeho nazormi stotoznit a potom si spomeniem na tej clanok, kde vyslovene klamal a zavadzal (asi neumyselne) a zrazu je jeho caro fuc,
Kriticke myslenie je to, co chyba drvivej vacsine ludi, a preto sme tam, kde sme.
Inak clanok super ako vzdy, Rybka na hrada....aaaa sakra zase som si spomenul na ten zavadzajuci clanok, takze uz som radsej ticho.

Reklama
Reklama