Zpět na článek

Diskuze: Jak se počítačovalo za bolševika: Buduj vlast, posílíš mír!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pcmaker
pcmaker
Level 1 Level 1
1. 12. 2017 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By mně zajímalo, kdy byl autor článku naposledy nakupovat v sámošce.

ccdira
ccdira
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo, Sincaira jsem dostal v 87, tátův kamarád jezdil s kamionem. Tenkrát to bylo úcty hodné zaměstnání, skoro elita národa :-)
Pokud si pamatuju, tak stál 3 nebo 3,5 tisíce. Což byl opravdu tak měsíční tátův plat.

A bony dostávali lidi, kterým chodili peníze z ciziny v tvrdých měnách. Ty stát nutně potřeboval, tak si je zabavil a místo toho dal lidem tyhle poukázky do speciálních obchodů.
Když byl třeba člověk opravdu schopnej a měl mezinárodně uznávaný patent, tak mu z toho stát velkou část sebral a zbytek mu dal Bony :-)

orhore
orhore
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přijde mi to jako zoufalství psát tyhle zpolitizované kraviny. To může autor článku jít i dále do historie, třeba do první republiky a napsat článek o tom, jak všichni žili v blahobytu.

Každá doba má svoje a žeby ta dnešní byla ideální a svobodná, tak to si fakt nejsem jist.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 17:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@orhore ...plně souhlasím, ale když se člověk zamyslí nad touhletou rybí pomazánkou, ono to lepší nebude a ty články budou vždy podobně debilní. Od toho sem píše, abychom se zamysleli nad píami. Dnešní doba přeje pnam... ideálně těm, které nás odpoutají od reálního života a zároveň nás můžou plně monitorovat. Toť je to tá "demokracie"! :roll: Kdo plká má volno, kdo má ale faktické poznámky, není vidět.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
17. 11. 2017 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@orhore Jasne nase doba neni idealni ale srovnavat ji s komunismem je jako srovnavat říznutí do prstu s použitím gilotiny

karle
karle
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk To je fakt, ta gilotina se na dnešek opravdu pomalu začíní hodit. :(

taita
taita
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@orhore Je 17. listopadu, tedy ten nejvhodnější den na exkurz do socialistické historie počítačů.
A je dost smutné, že v tom někdo vidí zpolitizované kraviny, protože všechno, co je v článku, je pravda. A my starší, si to ještě moc dobře pamatujeme.

pfranta
pfranta
Level 4 Level 4
17. 11. 2017 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Ano, všichni si to pamatujeme, ale vsadil bych se, že ten debil, co napsal tuhle politickou agitku, to napsal na HW, který vyrobila komunistická Čína :D

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
17. 11. 2017 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @pfranta: čína se stala uspěšná až když adoptovala kapitalismus

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @pfranta: Cina je komunisticka tak politicky, realne tam vladne tvrdy kapitalizmus :lol:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 11. 2017 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @HighSpeed: V Číně není žádný kapitalismus, ale tvrdý totalitní komunismus, kde jsou všichni otroky.

karle
karle
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: S Čínou se to má tak, že když něco dělá (podle názoru pisatele) dobře, tak je kapitalistická, a když špadně, tak jsou to čínští komouši.

Ve skutečnosti je v Číně sice částečný kapitalismus, ale politicky komunistický režim. A největší firmy jsou státní, nebo dokonce patří armádě.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @karle: Než tam zavedli kapitalismus tak tam uměli dělat dobře leda tak hladomory

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 11. 2017 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: Hladomory jsou tam dodnes, ale ve zprávách to nedávají.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: kdo jest bez viny ať první hodí kamenem ..

po celém světě se dějí nepěkné věci i v současnosti a proto je velmi lehké ukazovat na jiné nebo na události dávno minulé ....z historie či chyb druhých si máme vzít ponaučení aby se ty hrozné události nemuseli opakovat (bohužel tak nečiníme) a pouze takové údálosti používáme k odvrácení pozornosti od aktuálních i budoucích vnitřních problémů ...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Presne tak - z historie se mame poucit proto me fascinuje kolik lidí tu oslavuje komunisticke, diktatorské nebo jinak nedemokratické rezimy které intenzivne vyvíjí protistátní aktivity v čechách...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: vidíš a to je ta klasická zaslepenost a vymytost mozečků propagadnou :) vůbec to není o nějaké nálepce za kterou se někdo schovává a na kterou můžeme ukázat prstem ale o konkretních lidech a činech i země které jsou čistě diktatorské mohou profitovat a lidé se tam mají dobře a naopak i v demokratických zemích jsou potlačovány osobní svobody a práva ... nejen na vlastní názor ;)
...takže chceš říci že např. neziskovky a tzv. sluníčkaři společně s pražskou kavárnou vyvíjejí protistátní aktivity ...taky mi to tak někdy připadá :)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Dobří lidé se budou chovat dobře, špatní špatně, na to aby se dobří chovali špatně potřebuješ zlou ideologii

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 19:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: hmm jaká ideologie mimo té rádoby náboženské je zlá ?

vždycky je to o konkrétních lidech kteří si to překroutí k obrazu svému ;)

jestli tohle nechápeš je tvůj osobní problém který přenášíš bohužel i do svého okolí ...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 21:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Lidi jsou jen hráči se kteryma hraješ, ideologie jsou pravidla hry

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: tak buď trochu konkretní a dej nějaký přiklad s citací nečeho opravdu zlého :)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Hele jestli mas problem najit neco opravdu zleho na komunismu tak jsi ztraceny pripad...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: vidis jaky jsi demagog resime tu ideologii ne ciny konkretnich jedincu :)

tak davej konkretni priklady a neprekrucuj ;)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Scrollni dolu

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: koukam ze netusis o cem je rec :) a zamenujes pojmy a dojmy ...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: budu na tbe hodnej a copypastnu ti to sem ty pojmodojme

Myslim, ze zdejsi hlasiti soudruzi zapominaji na velice dulezita historicka fakta. Par jich pripomenu...
- Znarodneni majetku. Docela drsne se to dotklo nasi rodiny.
- Menova reforma 1953. Znarodneni vicer nez 90% financi vsech obyvatel teto zeme.
- Maximalni velikost bydleni.
- Maximalni velikost aut.
- Stavba nesmyslu jako Vitkovicke zelezarny nebo Plzenska Skoda - vyroba jadernych reaktoru pro vychodni blok
- Umele nehrazeni lehkeho strojirenstvi tezkym
- Zastaravani podniku
- Nemoznost dosahnout vysokeho postaveni bez stranicke prislusnosti
- Kadrovani, sikana, vyhazovy a dalsi...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: no a co to ma spolecneho s ideologii ?

budu hodny a copy paste z wiki :)

"Komunismus (z latinského communis = „společný“) je politická ideologie, požadující společné vlastnictví a odmítající třídní rozdíly mezi lidmi. atd."

- chapu ze nase spolecnost neni dostatecne vyspela na takovy "rezim" a doslo k extremnimu odboceni od puvodnich idealu(a mnoho generaci ani nebude i kdyz EU se v jakousi formu totalitni spolecnosti pomalu transformuje pod zastitou demokracie a kapitalismu) ....nikde se tam nepise o kadrovani, sikane, vyhazovy a jinych tebou copypastnutych veci :D

ano podobne veci by sli aplikovat na islam nebo ranne krestanstvi ale na ideologi komunismu ? ee to asi ne ...ze se pak diky konkretnim lidem praktikovala dana ideologie uplne jinak nez bylo puvodne zamysleno je vec druha a nepopiram ze to bylo spatne stejne jako nechci popirat ze v soucasnosti je taky mnoho veci spatnych ...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: komunismus je choroba a vyse zminene jsou jeji symptomy ktere se objevuji vsude kde se nakazili komunismem...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: ty asi nikdy nepriznas svuj omyl a neznalost vid :D

v tom pripade je ale choroba kazdy rezim/ideologie kdyz nedokazeme pozadovat osobni zodpovednost za konkretni ciny jednotlivcu ci zajmovych skupin ....

jaka jinak si vysvetlit soucasne negativni projevy tzv. demokracie a kapitalismu :) ze by nakaza komunismem, rusofily atd. :) bu bu bu bu bu chapej za ty hruzy mohou konkretni lide !!! jestli ti tohle nedojde tak uz nevim

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Je zajimavy ze zrovna komunismus je ideologie, kdy se zrovna ti sileni jednotlivci a vrazedne zajmove skupiny vzdycky dostanou do vedeni. Je to takove sito na psychopaty...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: Koukám ze tvé znalosti dějin jsou velmi mizerne tohle není jen domenou komunismu....porad nechápeš ze to je o konkrétních lidech?.... Kdy začneš byt aspon trochu vecny namísto tech vseobecnych utoku

petrib
petrib
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Konkrétní lidé se pohybují v konkrétním politickém zřízení a konkrétně všechny pokusy o socialismus jako cestě ke komunismu skončily buďto revizí (Čína), rozpadem (SSSR, RVHP), nebo MEGAprůserem (čínský Velký skok, Kambodža, ...).

shipo
shipo
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta Amiga 500 byla na západě až v roce 1988, považuji ji za první reálně použitelný počítač pro normální lidi. Nevznikla jen tak na zelené louce, a nějak se k ní muselo dojít(z těch zatracovaných dobových páskových magnetofonů, jsou třeba pěkné třídící algoritmy).
Jako o dost mladší ročník jsem sice nezažil dobu, ale přijde mi už dost trapný všechno svádět jenom na bolševíka(na čistě jednostranou politiku narážím ale také u ČT, novin, Google, O2, ...).

CNN
CNN
Level 0 Level 0
11. 12. 2017 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shipo Sweetheart, ked uz davaju rozumy "z doby, ktoru nezazili", aspon si pozru na wikipedii, kedy bola Amiga skutocne uvedena na trh. A ked uz su pri tych "pouzitelnych pocitacoch" (nech je to co chce), tak kym ju maju otvorenu, nech si pozru dobu uvedenia Apple Lisa a i386, ktoreho instrukcna sada sa pouziva v principe dodnes. ;-)

pfranta
pfranta
Level 4 Level 4
17. 11. 2017 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shipo Já byl koupit Amigu 500 v Německu v létě 1989. Zastavili jsme se u matčina spolužáka ze základky, který emigroval do SRN. Naši se tam bavili s ním, a byli rozčarování z toho, jak kritizuje kapitalismus (ten pán pracoval někde v oblasti IT, jeden z prvních absolventů jaderné průmyslovky). Já se zase bavil s jeho synem. Já se divil, že v roce 1989 stále používá Commodore C64, on asi zase stěží pobral zdělení, že jsem tam právě zakoupil Amigu 500, když na něco takového jeho rodiče nemají, a moji rodiče pracující v dělnických profesích v komunistickém Československu, s tím nemají problém (tehdy vyšlo pořízení Amigy asi s malou barevnou TV tak jako 1/2 běžného auta zn. Škoda).

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta A víte, že si ten paradox taky dovedu představit? Tady lidé skutečně měli více "volných" financí, které nemuseli vydat na jídlo, bydlení, elektřinu, vodu. Důsledkem bylo, že dokázali do koníčku vrazit neskutečné finance na poměry vůči své výplatě, jen pro zábavu. Stejně tak do toho mnozí investovali velké množství času. A bylo to i v jiných oblastech - např. modeláři by mohli vyprávět.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
17. 11. 2017 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta Ja si zase pamatuju jak za komára bylo problém být ppřipojen jen k telefonu. čekalo se na připojení ROKY Počítač byl něco s čim dělali kosmonauti.

taita
taita
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta Jasně, dva lidé v dělnických profesích si jen tak vyjeli v létě 1989 do Západního Německa na návštěvu k nějakému matčinu spolužákovi ze základky.
A ještě měli vyměněny marky za víc jak 30 tisíc, aby tu Amigu mohli synáčkovi koupit.
Řekl bych, že nás trochu taháte za nos.

pfranta
pfranta
Level 4 Level 4
23. 11. 2017 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Mmchk: To si to tedy pamatuješ velmi mizerně. Já končil učňák v roce 1987, zrovna tam pořídili do počítačového kroužku pár kusů PMD 85, táta tehdy pořídil bráchovi v Tuzexu jeho první počítač, Atari 800XL, po učnáku jsem šel studovat na přírodovědeckou fakultu, tam jsme používali 8bit z JZD Slušovice, počítače TNS, mělo to 8" floppy a operační systém CP/M (učili nás na tom Pascal). V létě 1988 jsem poprvé viděl Amigu 500, u bráchova spolužáka, to byl docela šok, jako muzikant jsem hlavně ocenil čtyř hlasý 8bitový sampler (tehdy populární Mirage 2000, či Emulátor, byly také jen 8 bitové).

pfranta
pfranta
Level 4 Level 4
23. 11. 2017 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @taita: My nejeli na návštěvu spolužáka, ale byli jsme na 14 denní dovolené, kdy jsme projeli Rakousko a Bavorsko. Amiga šla tehdy pořídit i 600DM, v počítačových obchodech. Kromě Amigy pro bratra, jsem ovšem ještě kupovali syntezátor Kawai K1, ten stál 1400DM, takže asi 1000DM, táta tenkrát koupil na černém trhu (tehdy byla 1DM za 25KČS, protože už se dalo cestovat, a na černo vyměněné valuty bylo možno dokonce legalizovat přes valutové konto).

Táta tehdy měl v sezóně příjem tak kolem 6000KČS (přes stavební sezónu od jaro do podzimu). Za nájem podnikového bytu i s poplatky a energiemi se platilo asi 500KČS. Mamka k tomu přidala další 2000KČS (a něco navíc k tomu na díškách), já jako seřizovač bral kolem 2400KČS čistého. Pětikilo jsme přispěl rodičům na domácnost, na zbytek mi stačily tak 3 stovky, a 1500KČS jsem uspořil. Takže proč by to nebylo sakra možné?

WKM
WKM
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Jindra_S: A je to skutečně tak? Když si dohledáte ceny zboží a služeb, libovolná doba, tak brzy zjistíte, že zase tolik peněz lidi na útratu neměli. Jediné, co opravdu bylo levnější před rokem 1989 byl plyn, elektřina, vodné+stočné a svoz odpadu. Ve výsledku i to máslo je dnes levnější a dostupnější. :P

karle
karle
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Mmchk: No, já si pamatuju, že jsem na telefon čekal skoro tři měsíce, zatímco v Elektře vedle našeho pracoviště měli ve výloze počítač Sharp.

Podotýkám, že z mé rodiny nikdo nikdy nebyl v KSČ. Já to dokonce přímo odmítl. Kupodivu nás za to nikdo nepronásledoval a dvě děti mají vysokou...

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 06:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Jindra_S: Ale ono vůbec nejde o to, že si mohli dovolit vrazit volné finance do Amigy, ale o to, že v létě 1989 se jen tak někdo do Západního Německa nepodíval, a když už se tam podíval (organizovaný a předražený zájezd Čedoku), byly naprosto drsné limity na výměnu marek za koruny, takže reálně jste si tam nemohl nic koupit.

pfranta
pfranta
Level 4 Level 4
23. 11. 2017 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @taita: To je blbost. Stačilo dostat devizový příslib (pokud si měl známe ve Státní bance, dalo se tomu pomoci). Naši známí, devizový příslib nedostali, ale využili darované peníze od bratra z USA. Ve zkutečnosti nebylo nutné aby vám někdo daroval peníze, stačilo získat někoho ochotného, kdo vám podepsal čestné prohlášení, s tím jste zašli do banky (+ peníze, co jste vyměnili na černém trhu) a založili jste si valutové konto. Pak jste se již nemuseli spoléhat na to, zda vám přidělí devizový příslib (ovšem tohle bylo výhodné, takto jste nakoupil DM za méně než polovinu, než co stály na černém trhu). Ano, ještě byla potřeba výjezdní doložka, ale to byla jen formalita, tu pak dostal skoro každý.

pidapida
pidapida
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @taita: Tak já jsem byl prakticky stejný případ - také jsme s rodiči jeli v létě 1989 do SRN. Normálně jsme dostali povolení a devizový příslib (čekalo se na to pěkně dlouho) a marky podle toho, na jak dlouho (uváděli jsme asi 10 dnů) a kolik osob tam jelo (já + rodiče). Mohli jsem si směnit kolem 800 - 1000 DM (tuším á 10Kč/DM), zbytek se sehnal od veksláků po 12Kč/DM.
Amiga stála asi 900DM, ještě jsme kupovali k Amize modulátor pro připojení k TV, nějaké diskety, malou barevnou TV - do které hned v krámu instalovali Secam, kalkulačku (po prázdninách jsem šel na gympl, 01-matematika a sehnat u nás lepší kalkulačku než MR-610 byl problém) a hifi věž s CD. No druhý den jsme jeli domů s tím, že se nám porouchalo auto. Na celnici jsme strach měli (embargo na MC 6800 a nákup za více, než na co jsme měli devizový příslib), ale vše proběhlo v pohodě, v létě 1989 už to vážně nebylo tak horký...Jo, a ještě se odečítala daň - to nám odečetli přímo v obchodě při nákupu, jen jsme jim na celnici museli potvrdit a poslat papír.
Takže samotná Amiga s modulátorem přišla na cca 10 000 Kč, barevná TV cca 5000 Kč. To bylo sice hodně, ale v Praze jsem v té době viděl na Amiga party prodávat samotnou Amigu 500 za 35 - 40 000 Kč...
Jo a předtím jsme prodali Atari 800XE (které bylo koupeno normálně v krámu v roce 1986/87 za Kč) s příslušenstvím za 6500Kč.

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @WKM: Lidé měli dost peněz hlavně proto, že je nebylo za co utratit. Lákadel v socialistických krámech bylo pomálu. Ani do toho levného kina člověk nemohl moc chodit, protože nic pořádného nedávali. Stejně tak si rodina neměla potřebu koupit 4 televize, protože ty dva programy stejně za nic nestály.
Lepší auto se taky koupit nedalo...

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @taita: Právě, že v létě 1989 už režim byl volnější a občas se vycestovat dalo - samozřejmě se to v rámci celé ČSSR lišilo, nesměl jste mít "škraloup", měl být ve straně, nějaké závazky tady taky bylo dobré mít.
A co se se peněz týkalo, veksláci nesháněli jenom bony, ale také marky, dolary apod. takže i k těm penězům se nějak dostat dalo, dokonce bych si troufal říct, že snadněji než vycestovat. (Pamatujte na povídku Šimka a Grossmana, jak cestujícím bankovky zapadly do podlahy)
Samozřejmě jsem tam s pfrantou nebyl, takže netuším, co jeho rodiče pro cestu museli podniknout a slíbit, nicméně možné to IMHO bylo.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
18. 11. 2017 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @taita: miluji jedince kteri tu dobu bud nezazili nebo si z te doby nic nepamatuji ale maji neuveritelnou touhu nam vnucovat svuj svetonazor :) to se tyka mnoha lidi zde v diskuzi vc. autora blogu pod kterym tu diskutejeme :)

ad1) vetsina lidi mela smesne malo penez ale zakladni veci dulezite pro zivot byli dostupnejsi to se pak setri samozrejme mnohem lepe i na drahe veci z te doby jako napr. televize apod. :)

ad2) dnes jsou ty nepotrebne veci az smesne levne ale lidi na to dost casto stejne nemaji a berou si pujcky ... tak nevim co je pak lepsi ...ano totalni nesmysly typu ze naprosto kazdy muze byt programator inzenyr apod. slychavam velmi casto ...zaprve by to nemel kdo zaplatit a za druhe by to nemel kdo uzivit a za treti atd atd . ....

ad3) lepsi auto se sehnat dalo ale ty skodovky nebyli uplne zle a "zapad" zacal v automobilovem prumyslu utikat v podstate az posledni dekadu totality (navic nasi vyvojari vyvinuli vyrobni technologie na kterych jel jeste cca dve generace cely svet .... atd. atd.)

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Jindra_S: Bylo to možné buď s organizovaným zájezdem a nebo na osobní pozvání někoho z toho Západního Německa.
Jinak myšlenka s veksláky je sice hezká, ale zapomínáte na to, že na hranicích byly důkladné kontroly, takže ano, tady jste si mohli načerno pořídit marky, ale zpátky jste těžko načerno propašovali tak velkou věc jako počítač, která neodpovídala množství peněz, které vám tu oficiálně vyměnili.
Ve skutečnosti si myslím, že uživatel pfanta se jen o rok seknul, tedy, že nebyli v Německu tu Amigu koupit v létě 89, ale v létě 90. To už nebyl problém vycestovat, problém s penězi sice přetrvával (oficiálně se moc vyměnit nedalo), ale to se nechalo vyřešit buď tak, že se oficiálně vyměnila peníze celá široká rodina včetně sousedů a nebo se ty marky pořídili u někoho jiného za trochu horší kurz.

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @blackbox: Nevím, proč by autor blogu tu dobu nezažil - já si ji pamatuji velmi obdobně.
A to, co popisujete IMHO není s blogem v rozporu a dá se s tím souhlasit - prostě věci se netočily tak rychle jako dneska, byly pořizovány na dlouho a jejich cena byla neskutečná. Plus nutné výdaje byly velmi nízké.

Joe-cz
Joe-cz
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @taita: Osobní pozvání klidně mít mohli. A to nemohli dovést ani kdyby to od těch co tam navštívily dostali? To by jim na hranicích zabavili?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Jindra_S: autor blogu určitě dobu zažil možná nám tu prezentuje i svou osobní zkušenost možná si to trochu upravil k obrazu svému ...možná měl zůstat u techniky a neměl do toho zamíchavat politický podtext trochu svérázným způsobem .... ta doba se celkově špatně hodnotí protože Amíci díky WWII získali neuvěřitelný náskok v IT a zbytek světa byl v podstatě až na vyjímky v závěsu a v dobách kdy to bylo aktualní se nedá objektivně hodnotit jak by to celé dopadlo ....protože IT vč. mobilní komunikace ten pravý boom teprve čekal a srovnávat malou zemičku s cca 35x menším potenciálem i zdroji není úplně férové obzvlášť když vidíme jak se misky vah stále překlápějí a současní technologičtí lídři jsou země které na tom byli v těch dobách ještě mnohem hůře než naše malá totalitní zemička (a přitom dle logiky některých přispěvovatelů by jsme tu měli být po 28 letech technologicky na špici ...a proč tedy nejsme kvůli špatnému přístupu vlád kteří takové prostředí nepodporovali ..hmmm trochu mi to připomíná tu totalitu kde se o to znažili nepoměrně více akorát to dělali blbě :)
v současnosti ničí vzdělávací systém, ničí vědu, nepodporují rodiny, rozkrádají i zadlužují stát protože je to světový trend atd. atd a mi jim to všechno baštíme :)
pak v televizi musím poslouchat kecy typu:
- bíla barva pleti je vada
- je dobře že vymírame protože si to za zločiny v minulosti zasloužíme
- O nucené mezidruhové křížení aby měli všichni stejnou barvu pleti a tudíž zaniknou veškeré problémy
- rozhánění pokojných demonstrantu v mrazech vodními děly
- měnení historických fakt atd atd takhle bych mohl pokračovat do nekonečna !!
a musíme a musíme a musíme a klidně na sílu nás donutí

TOHLE JE TA PRAVÁ DEMOKRACIE a SVOBODA ONI A KDYŽ SE NÁM TO NEBUDE LÍBIT TAK NÁS DONUTÍ MYSLET TAK JAK ONI SI PŘEJÍ!!!

opravdu hnus tohle obhajovat a nesnažit se to změnit nevzít si ponaučení z chyb které se děli za totality a které se dějí dnes ...

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Joe-cz: To samozřejmě mohli a na hranicích by jim to nezabavili. Ale v tom případě moc nesedí to "zastavili jsme se u matčina spolužáka ze základky".
Příbuzní taky v druhé polovině 80. let byli několikrát v Západním Německu, ale bylo to proto, že teta tam měla sourozence, kteří tam emigrovali (kupodivu legálně). Bratránek si tenkrát odtamtud přivezl ZX Spectrum +2.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @blackbox: proboha na jakou televizi to koukas :-D Je to hruza - trpime tak strasne ze se mame nejlip co sme se kdy meli - des! Snad se nam konecne podari mit se hur

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @taita: K tomu dovozu - opravdu netuším, jak přísné kontroly byly na hranicích, ale vzhledem k tomu, že ani ostatní počítače nebyly dovážené oficálně (snad opravdu kromě Sharpu a v rámci Tuzexu Atari?) a nakonec jich tady byly stovky - buď byly kontroly mírné nebo existoval jiný způsob. Kolega mi tvrdil, že když přiváželi Atari Portfolio-kapesní XT, museli uvádět, že pomohli nějakému cizinci a ten jim zaplatil tímto strojem. :)
Prostě přestože tady byla železná opona, tak nějak se přes ní něco dostalo.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Mmchk: [quote]proboha na jakou televizi to koukas :-D Je to hruza - trpime tak strasne ze se mame nejlip co sme se kdy meli - des! Snad se nam konecne podari mit se hur[/quote]

Zrejme proto je 80 000 duchodcu v exekuci a celkovy pocet exekuovanych lidi se blizi milionu (834 000 osob).

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Mmchk: tak proc nevyvratis to co jsem napsal nebo ze by to neslo :) podle ceho hodnotis ze se mame lepe nez kdy predtim ? konkretni udaje nechci cist ze jsou lepe uspokojeny materialni potreby apod. pripadne jaka je prumerna mzda ktera je silne zkreslenou hodnotou a s kvalitou zivota nema nic spolecneho chci cist ze podil zdravotnictvi na HDP klesa nebo ze je kratsi pracovni doba nebo ze u prace kde to neni potreba se nemusi delat vikendy a nocni atd atd :)

ok taky se vezu a parazituji na druhych ale aspon mam nejake svedomi a vedomi aby jsem vuci tem lidem nebyl lhostejny (ano nejspis jsem pokrytec a vyhovuje mi to ze se mam dobre ale co ti ostatni ?je mi z toho spatne kdyz vidim lidi kteri by uz byli davno duchodu jak se doslova sotva plazi a belhaji po praci domu pritom cely zivot makali a odvadeli vetsinu svych prijmu statu a ted musi koukat jak EU a stat mrha penezi na lidi kteri nehrabli ani prstem v trilionovych sumach a jeste tvrdi ze potrebujeme uprchliky kvuli tomu ze vymirame prestoze 28 let nehnul pro lid a rodiny ani prstem ...)

jestli tohle obhajujes tak jsi pekne zvraceny a sobecky clovek ....

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @Jindra_S: Zapomínáte na celkem početnou skupinu lidí, kteří na západě pracovali pro československé podniky a dostávali v západní měně mzdu. Pro ty bylo lepší si tam něco koupit, přivézt to sem a tady to prodat, než povinně prodat devizové prostředky bance za tuzexové koruny.
Že tato skupina nebyla zrovna malá, dokládá právě Tuzex a jeho celkem široká pobočková síť.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @hnizdo: jasne kdyz si pujcim penize ktery nedokazu splatit neni to moje chyba ale chyba statu

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pfranta @blackbox: Tvrzeni o televizi je lzive - tohle v televizi neni - muzes si zapnout televizi a overit si to :-D

lol ty asi netusis co je trilion :-D

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
17. 11. 2017 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shipo Jasne to je uplne to samy- kdyz dnes udelas nakou protistatni blbost tak taky tvim detem zakazou jit na vejsku?

karle
karle
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Fascinuje mě, kolik lidí dnes tvrdí, že nesměli studovat. Obvykle prostě neudělali přijímačky, ale to vám radši neřeknou.

Například slavný Václav Havel, syn tvrdého kapitalisty a multimilionáře, byl přijat postupně na tři vysoké školy. Žádnou nedodělal, ono to tenkrát totiž chtělo píli a inteligenci..

John63
John63
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @karle: [b]Ty musíš bejt Rus[/b], jinak nechápu jak by nějaký Čech mohl napsat takové svinstvo!

WKM
WKM
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @karle: No, zase bych to tak negeneralizoval, ale ano. Studovat mohl defacto každý (pokud na to měl peníze (asi jako dnes) a jeho rodiče nebyli vyloženě odpůrci režimu).

Ovšem zase je nutno se podívat na to, jak byl nastaven režim a co vůbec motivovalo lidi ke studiu. Vysoké výdělky? Dnes VŠ není zárukou prosperity a tehdy to platilo dvojnásob. Průměrný havíř si vydělal měsíčně tolik, co soudce krajského soudu nebo špičkový chirurg, inženýr... Takže na VŠ šli lidé, kteří chtěli studovat a ne ti, jak je tomu dnes, s vidinou vysokých výdělků a oddálením přechodu ze statusu student na pracující/nezaměstnaný.

''ono to tenkrát totiž chtělo píli a inteligenci.''
A myslíte, že dnes tomu tak není? Ono dostat se na VŠ a dodělat ji, jsou dvě úplně rozdílné věci.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @John63: typický výkřik do tmy zaslepených jedinců někdo má jiný názor či životní zkušenost musí být rus :)

co jsi potom ty že píšeš takové nepodložené závěry? dle tvé vlatní logiky čechem být nemůžeš ;)

btw Havel se o svém životě nalhal až až (a nejen on ) ale co čekat od vysoké politiky tam těžko najdeme pravdu a lásku natož nějakou morálku a čest ....

Don
Don
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Nevim jaky vykrik do tmy. Otec studovat mohl, ale diky kadrovemu posudku pouze jednu VS, na kterou nechtel, ale na truc ji udelal.

Myslim, ze zdejsi hlasiti soudruzi zapominaji na velice dulezita historicka fakta. Par jich pripomenu...
- Znarodneni majetku. Docela drsne se to dotklo nasi rodiny.
- Menova reforma 1953. Znarodneni vicer nez 90% financi vsech obyvatel teto zeme.
- Maximalni velikost bydleni.
- Maximalni velikost aut.
- Stavba nesmyslu jako Vitkovicke zelezarny nebo Plzenska Skoda - vyroba jadernych reaktoru pro vychodni blok
- Umele nehrazeni lehkeho strojirenstvi tezkym
- Zastaravani podniku
- Nemoznost dosahnout vysokeho postaveni bez stranicke prislusnosti
- Kadrovani, sikana, vyhazovy a dalsi...

Co se tyka penez. Je jasne, ze penize lide celkem meli, kdyz nemeli za co utracet - neexistence prakticky zadnych sluzeb ani zbozi. My jsme diky neustalemu cekani na material staveli dum skoro deset let. Pro veci se bezne jezdilo pres celou republiku. O nejakem cestovani nebo jidle apod. ani mluvit nebudu.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Havel nas hlavne prived do demokratickeho rezimu a proslavil po celem svete... cos dokazal ty?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: HAVEL ? :D ty jsi lolek to uz je tedy kult osobnosti jak prase ....takze ocividne o historii nemas ani paru a nevis jak probihal cely prevrat a to co probihalo pred i tesne po :) bohuzel ani jeden prezident az do dnes nebyl dobry ... nemluvim o schopnosti reprezentovat ale o moralnim kreditu a cinech kterych se dopustili ... je fakt ze Havel a Klaus byli aspon vice reprezentativni ...Zeman jde sice vice na ruku lidu a nasloucha jim (coz vidim v demokraticke zemi jako plus) ale za schopnost reprezentovani a slusneho chovani ma 0 bodu

cim se Havel tedy proslavil jako spisovatel hruz nebo loutka nebo prolomenim dektretu ci humatitarnim bombardovanim posvecenim americke invaze a rozdeleni luktrativnich trhu danych zemi mezi politicke spicky ktere si tam rozjeli soukromy byznys nebo obhajobou svych chlebodarcu a nebo ze lhal o tom ze za podlomene zdravi muze hlavne to ze byl zavreny ve vezeni ?

a co jsem tedy dokazal minimalne vystudovat a vest slusny zivot vlastnimi silami bez pomoci druhych ... misto utoceni se pokus vyvracet pravdu kterou pisu :)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Don: takze utocit na nekoho ad hominem neni vykrik do tmy ? :) dobra no kazdy mame jiny nazor :)

a co takhle pripomenout soucasna fakta toho spatneho co se deje ? to by se potom moc nehodilo do kramu a byla by tam pomerne velka shoda s predeslym rezimem (to jak to funguje v soukromem i statnim sektoru je dost casto otresne a clovek se nema sanci dovolat spravedlnosti a kdyby chtel sbirat dukazy na vlastni pest bude jeste potrestan ...)
...ale ok budeme vsichni resit neco co je v propadlisti dejin jako by to bylo vcera aby jsme si mohli ospravedlnit jednani ktere je aktualni nebylo by lepsi si z predeslych casu vzit to dobre a to zle eliminovat ?

obycejni lide moc penez nemeli ale zakladni veci potrebne pro zivot byli mnohem dostupnejsi v tom bych videl hlavni rozdil ...ted maji vice penez napric vsemi profesemi ale ty zakladni veci jsou ponekud drazsi a to se pak obycejnemu cloveku hur setri ...kdyz ma zakladni vydaje skoro ve vysi sveho platu ...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Don: jo jo a to sme spoustu veci vynechali - justicni vrazdy, most inteligence... proste pravidla hry byly spatny...

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: [quote]jo jo a to sme spoustu veci vynechali - justicni vrazdy, most inteligence... proste pravidla hry byly spatny...[/quote]

Dneska nemusis lidi zabijet, to je spinave a neeticke. Takovy zajistovaci prikaz FU na rozkaz Burese k likvidaci nepohodlne konkurence staci. Rika se tomu myslim na nekoho kleknout, vis? Oni se ty lidi potom zabijou sami. :!:

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 14:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Prosimte neodbihej od tematu - takze se mnou souhlasis ze nas Havel proslavil po celem svete? Btw. co si studoval a kdy?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Zakladni veci nebyly dostupnejsi - pouzij google

Jinak co je ad hominem na tomhle seznamu?
- Znarodneni majetku. Docela drsne se to dotklo nasi rodiny.
- Menova reforma 1953. Znarodneni vicer nez 90% financi vsech obyvatel teto zeme.
- Maximalni velikost bydleni.
- Maximalni velikost aut.
- Stavba nesmyslu jako Vitkovicke zelezarny nebo Plzenska Skoda - vyroba jadernych reaktoru pro vychodni blok
- Umele nehrazeni lehkeho strojirenstvi tezkym
- Zastaravani podniku
- Nemoznost dosahnout vysokeho postaveni bez stranicke prislusnosti
- Kadrovani, sikana, vyhazovy a dalsi...

petrib
petrib
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @hnizdo: Však to taky organizoval starý kádrově prověřený synek z komunistické rodinky, straník a agent ŠtB Bureš!

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @hnizdo: Nektere veci co se deji jsou bida. Pokud myslis ze je to to same jako co se tu delo za komara tak se zamysli jeste jednou a dukladneji

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: technicky zamereny obor vic nepotrebujes vedet (ani vek ani rok ukonceni studia) :) na to mam sve blizke az moc rad abych je ohrozoval kvuli verejne ventilaci svych nazoru ...perzekuovani a kadrovni je stale aktualni i v dnesni demokraticke spolecnosti :(

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: Myslis tim jak spolu s Klausem a dalsimi zlodeji rozdali statni majetek, pudu a prostredky nadnarodnim zralokum?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: vydis jak jsi mimo ani nevis na co reaguji kdyby jsi trochu zapojil sedou kuru mozkovou tak zjistis :)
ze DON nevedel o jakem vykriku do tmy je rec pro pripomenuti vlozim citaci:
"john63 Ty musíš bejt Rus, jinak nechápu jak by nějaký Čech mohl napsat takové svinstvo!"

takze neslo vubec o zadny seznam :)

nebyli ale ok ...kazdy ma jiny pohled na svet a jinou zivotni zkusenost :)

nemusim googlit staci zdravy rozum :D ale tak mi tedy rekni za co si ma mlady clovek s prijmem na urovni minimalni mzdy az cca 16 tisic hrubeho poridit byt v hodnote cca 2-3 milionu (nebudu ani resit to ze opravdu slusne byty v prijatelnych lokalitach daleko od letist, dalnic, nadrazi apod. stoji od 5 milionu vys) obzvlast kdyz banka pujci v nejlepsim pripade 90% hodnoty nemovitosti ...jak ma ten clovek usetrit aspon 200-300 tisic kdyz nekomu bude platit 10-12 tisic najem + energie ...a takhle bych mohl pokracovat do aleluja nechapu jak dnesni lide mohou byt tak zaslepeni a zajimajic se jen o svuj osobni prospech

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: Je to uplne stejne jako za komara. A dokonce i ze stejncyh duvodu, jak za komara tak za nemce - nekdo chce neci stribrny pribory. Byt. Barak. Obrazy. Dle urovne udavace.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Aha tak tim to je ty si mlicnak co to nezazil a ted tu mudruje :-D

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @hnizdo: Ne myslim tim jak ho po celem svete znaji jako cloveka co stal v cele svrzeni komunistickeho rezimu ktere se odehralo bez pogromu a oznamil konec studene valky

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Tak mi teda rekni ty za co si ma clovek s minimalni mzdou koupit porsche a zlaty sperky a to ani nemluvim o benzinu a udrzbe...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: zase jako obvykle vytvaris nicim nepodlozene a lzive zavery ?

petrib
petrib
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: Neomarxisty posílat na prázdniny do KLDR ;-)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @hnizdo: Porad malo, jeste dukladneji

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @Mmchk: A ty jako vazne veris tomu, ze "vrzeni komunistickeho rezimu ktere se odehralo bez pogromu" zalezelo naa jednom notorikovi? Ty vazne veris tomu, ze druhou svetovou organizovala ridil sam hitler, nebo ze do gulagu nahanel lidi sam stalin? Se prober. Byli jsme po dohode prodani. Oboustranne dohode. Jako pred valkou (protektorat), jako po valce (vychodni blok), jako po komunismu (zapadni blok).

taita
taita
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shipo Je zajímavé, že jste to nezažil, ale víte, že ti co to zažili, to dneska vykládají úplně blbě.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Si říkám, v souladu se závěrečnou větou, jak těžko asi musí být minulost představitelná pro dnešní náctileté. Poslední tři dekády společnost v kontextu it udělala opravdu závratný skok. K vážnému zamyšlení jsou určitě (s určitým zjednodušením) limity schopností se učit novým věcem v kontextu zrychlujícího se technologického vývoje a stárnutí populace.

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute jj, doba ide velmi rychlo dopredu, ja by som teraz chcel byt nastrocny, mladez ma dnes neskutocne moznosti, ale musi ju k tomu niekto viest, lebo aj ked ma vsetko tak moze paradoxne kvalitne osprostiet :lol:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed Ten hlavní důvod, proč mě to nutí takto nad věcí uvažovat je např. velmi aktuální vize B. Gatese s městem Belmont. Znamená to snad, že mladí progresivní se vymezí do utopických enkláv? Jak to asi bude vypadat?

PersonalComputer
PersonalComputer
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je mi líto že v ČR není firma která by vyráběla české počítače pro Čechy. Tady je vidno i myš vyrobenou v Československu, tehdy se zde vyráběla i česká elektronika (televizory etc..) Dnes z toho všeho zbyly jen české značky, které ale nejsou Made in Czech Republic. Všechno je made in China, já bych si třeba rád koupil český mobil, vyrobený českou značkou v česku, nebo v česku vyrobený počítač, ale to je už jen nerealizovatelný sen. Snad jen některé klávesnice Cherry jsou made in Czech Republic, ale třeba moje MX Board 6.0 je made in China... žádná ČR.

Suma sumárum, leckdy byste rádi podpořili české výrobce, koupí českého výrobku, ale on trh nic takového nenabízí. Což je škoda :(

WKM
WKM
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 00:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PersonalComputer A proč trh nic takového nenabízí? Protože by to běžný zákazník nekoupil a výrobce by celkem zákonitě zkrachoval.

Je plno vlastenců, kteří buší pěstí do stolu, no pak ale jdou a koupí polské potraviny, protože ty české prostě stojí o 30% víc, a kde by na to vzali. :roll: :P

yume
yume
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM OT:
A ja si za zradlo i priplatim. At mi nekdo rekne, co se nachazi v parkach za 30kc kilo ... dobrou chut.

Proc se u nas elektronika prestala prakticky delat? Tak si tu zkuste rozjet nejakou fabriku (klidne pouzit torzo nejake z minula, stavet novou by byla docela sranda) - az vyresite byrokracii, narazite na nedostatek zamestnancu, ani s nasema smesnyma platama v porovnani se zapadem proste cinanum konkurovat nejde.
Jedina sance by byla zamerit se na neco, co na trhu chybi, jenze cinani to do pul roku u sebe zavedou taky a cena bude jinde ...

WKM
WKM
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @yume: To je to globální fenomén, nejen ČR. Vyrábět v Číně je prostě výhodnější. Byrokracie není vůbec problém, ano žijeme ve státě, kde musíte mít papír na papír, ale i tak plno lidí podniká a nemá problém. Na byrokracii nadává ten, který nemá o právním řádu ČR moc ponětí a nechce se nic učit.

Nedostatek zaměstnanců taky nebude problém, když jim dáte dost peněz (průměrnou mzdu).

Vše je to o penězích. Pokud by Vám nevadilo to vše dotovat několik let a doufat, že právě Váš výrobek na trhu bude mít takový úspěch, že si postupně zvednete cenu tak, aby se Vám vaše podnikání vlastně zaplatilo, tak směle do toho. Stejně si myslím, že časem by Vám v ČR zůstalo jen R&D a výroba by se přesunula jinam, kde je to prostě výhodnější. A pokud říkáte, že ne, tak lžete sám sobě nebo vyrábíte něco, co lidé opravdu ocení a dokáží za to zaplatit.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM @WKM: Navíc, plno věcí, které se tady prodávají v českých obchodech českých majitelů, tak jsou přímo z Číny, kde si je můžete koupit taky, mnohdy až 3-4x levněji, byť záruku dostanete jen 14 dní od doručení zboží. Například hloupý a jednoduchý tlakoměr na pneumatiky stojí včetně pošty nějak 13kč, nakráčíte tady do autodílů a tam je ta samá věc za 60kč (navíc, když podnikatel vezme třeba hned 100ks nebo 1000ks, klesá mu pořizovací cena). Nebo jsem sháněl trafo, zašel jsem do českého elektra, tam za 200kč jedno vzal, to mi ale shořelo, v záruce vráceno a podíval jsem se na alix..., tam jsem našel to samé trafo, včetně pošty za 85kč, funguje dodnes. Přičemž majitel elektra nakoupil tak 50kč za kus.

Takže tolik k tomu, jak je nutné podporovat českého prodejce. Ano, máte záruku 24 měsíců a z Číny jen 14, ale při tom rozdílu ceny, a navíc pokud vznesete v těch 14 dní nárok, tak Vám zpravidla hned vrátí peníze + Vám výrobek pošlou znova, aby jste jim nenapsali špatnou recenzi, což by je poškodilo mnohem více, než Vám něco dát zadarmo.

Plno lidí se teď asi podrbe na hlavě. :wink:

karle
karle
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PersonalComputer V Pardubicích už Foxconn nemontuje notebooky?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
17. 11. 2017 22:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PersonalComputer Ale je - mobil presne pro tebe - Jablotron

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
17. 11. 2017 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě mi někdo tvrďte že Ruská propaganda nefunguje když 17 náctýho listopadu se pod článkem o tom jak komunisti vyjebavali s lidmi co chteli mít pocítac, objevují takovehle komentáře

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
20. 11. 2017 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Nee, fakt to není ruská propaganda, to jenom lidi jsou tak blbí. :wink:

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Ja ti nevim - odnekud to prijit muselo - prijde mi ze pred anexi krymu to tolik nebylo... podobnej clanek je tu uz ponekolikaty a nikdy tu nebylo tolik proruskejch komentaru

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Ono je to bohužel tak, že v dnešní společnosti je spousta starých lidí, kteří už jsou senilní a nepamatují si, jaké to bylo. Pamatují si, že byli mladí a bylo jim fajn (protože byli mladí) a dělají z toho zobecňující závěry.
No a pak je tu už taky hodně početná generace, která to nezažila, a která si nedovede představit, jaké to bylo v tom socialismu žít a ta zobecňuje naopak své dosavadní zkušenosti a z nich soudí, že ti, co jim o socialismu vykládají, musí evidentně lhát.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
18. 11. 2017 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Ja vim, ale cekal sem takovi lidi budou nekde v diskuzi na novinkách. Ne tady na celkem elitním webu...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: Imho elita zatím nedorazila (např. Balmung, gogo), pobavils. Ale jinak... Je prostě pozoruhodné jak omezené perspektivy máme při nahlížení do minulosti, že ba?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
18. 11. 2017 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Xcute: Omezene perspektivy? Jak to myslis du?

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
17. 11. 2017 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Staří zarytí bolševici i jejich mladí internacionálně neomarxističtí pohrobci rádi mluví o tom, jak to bylo za socialismu lepší" ..B o ha, to je politický grc.
p.Rybka, asi Vás stihla ta naša slávna sorošovská barevka v 89 a obaja sme štrngali kľúčikami na námesti. Vopred sa ospravedlňujem súčasnej generácií mladých čo som spôsobil svojou naivitou. Vtedy mi odpadla písomka z matiky čo som patrične zneužil netušiac, čo je to sorošovské stádo čo sa vie kusnúť do vlastnej nohy. Modrý bolševik agituje tie isté sračky ako červený bolševik. Bolševik jak bolševik. Pre súčasnú generáciu, čo je z tejto doby asi zmetená a len učebnicovo preberá názorové schémy ideológie tej súčasnej chcem povedať, že človek z pred-89 veľmi dobre vedel a bol nahnevaný na tie komunistické dristy a mysleli sme si, že keď odstránime tú stupidnú ideólogiu tak tu nastane v ČeskoSlovensku raj. A on nenastal. Mysleli sme si, že práca, byty zdarma, nevratné pôžičky pre mladých, školstvo, 0-ová nezamestnanosť, práca pre každého v mieste bydlliska, bezdaci, záujmové krúžky, zväzarm, auerokluby, zlomkové náklady na stravu, energiu a bývanie, že to všetko ostane a mi tu už len budeme mať počítače, lacné autá a amerika holé baby. Dával som Švícarom tak 10 rokov a budú nám závidieť. Ale prd. Modrý bolševik povedel, nie nie. Eastern badogars, gastarbeiter mich frei. Makať! Neprišli sme Vás od rusákov len tak zachraňovať, ale makačenko. Vybudovať nový „zmus“ a hor sa znova na rusa. Však tú ropu imlen tak nenecháme. Aspoň sa medzi sebou Slovania vymlátia a bude od nich pokoj. Odovzdať priemysel a pekne sa zadlžovať. Takže p.Rybko zaraďte spiatočku, pretože nechápem ako si môžete myslieť takú simplexnú schému, že tu niekto z pamätníkov plače za tými komunistickými bludmi. Nie! Ale sme veľmi nebezpečný súčasnej dobe pretože pamätáme tie pin dy a môžeme porovnať s pin dami súčasnými a na nich upozorniť! To osa do krámku blue bolševika nehodí. Takže nálepkovať, nálepkovať, nálepkovať, diskreditovať… Podobné praktiky ako za komanča, len skrytejšie, zákernejšie sofistikovanejšie, v svetle pokrokovosti.
Z tou 602kou to bol fakt ópijový rohlík pre súčasníka. Na západe sa vo veľkom vtedy používal WordPerfect pod DOSom a so skvelým českým T602 sa pre našinca nemohol ani len zrovnať! Aj keby niesol meno Stalina, alebo Havla už ho nikto z histórie počítačového praveku nevymaže!
V socíku boli tiež také primitívne prirovnania komančov, akože Mercedes zneje moc kapitalisticky, teda automaticky nemôže byť dobrý než žigulik pretože ten zneje pekne socialisticky a pod. Neznižujte s k týmto výkalom prosím.
Sme na HW servery takže zanadávať si na ten počítačový socializmus je bohužiaľ fakt na mieste. Komunistický pohlavári zle odhadli význam počítačov a netlačili na vývoj v tomto smere. Boli sme fakt za opicami. Ale spájať technický socializmus s ideologickým je prosím „fatal fail“! Naopak z pohľadu ničotnosti dnešného Slovenska ale aj bez urážky Česka sme taký malý 10+5mil národ pred 89tym niečo v priemysle znamenal, narozdiel od súčastnosti.

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dlugy Děti, co rády poslouchaly pohádky, možná věřily, že kapitalismus je ráj na zemi, ale my ostatní jsme chápali, že v kapitalismu nelétají pečené holuby do huby.
A i teď jsme spokojení. Jsme spokojení proto, že když se nám chce pracovat, tak pracovat můžeme a za vydělané peníze si můžeme koupit, co chceme.
Za socialismu jsme my (moje rodina) neměli noouzi, protože rodiče nejen pracovali a děda nejen bral důchod, ale i na zahradě pěstovali zeleninu, kterou pak prodávali do výkupu, a pro jeden socialistický podnik i chovali psy.
Takže peníze byly, ale možnosti nebyly. Pamatuju si tu obrovskou radost, když se nám v roce 1986 podařilo sehnat barevnou televizi (72 cm úhlopříčka, 16500,- Kčs).
Pak přišla revoluce (kterou jsem tehdy jako 17letý odsuzoval), ale během pár let jsem viděl ty možnosti. Člověk něco chce, tak mákne a může si to pořídit. To bylo pro mě úplně neskutečné. Ty vaši modří bolševici mi do života prakticky nekecají. Ano, platím daně a taky nejsem odvázaný z některých rozhodnutí (a v tom se to neliší od těch červených), ale zbytek je na mně.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita Ti modri bolsevici napriklad zakazali kourit v hospodach. Mne to vyhovuje, ale jinym ne. Zavedli cenzuru socialnich siti. To jen na okraj k tomu, jak nam dneska nekecaji do zivota.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @hnizdo: Ty cerveny zas zakazali vycestovat a strileli na hranicich lidi co se o to pokouseli... Kolik lidi zastrelili za koureni v hospode?

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: Nevim, ale podle statistik se jich za soucasneho rezimu hodne zastrelilo samo. Mnohem vice nez za tech cervenejch.
Nicmene to je jina story, bavili jsme se o tom, ze nam kdysi mluvili do zivota a dneska prej ne. Ja jen ze tehdy v zacatcich se do lidi taky hned nestrilelo. Nekde se zacit musi, zeano.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @hnizdo: Ale strilelo a kradl se jim majetek a prerozdeloval mezi kamose a pak se strilelo i do tech kamosu :-D krasna doba - urcite bys chtel aby se k nam vratila -
to by bylo lepsi nez dnes nemyslis?

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: V cem se to lisi ode dneska kdy stat dle prani privilegovanychjako je Bures zabavuje majetek, ktery prerozdelovava mezi kamose v ranku? Kde se strili do lidi jako na ukrajine, katalansku nebo venezuele?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @hnizdo: Lol jestli nevidis rozdil mezi nami a ukrajinou, tak ti doporucujiu abyses tam jel za par korun podivat

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 11. 2017 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: :) Vis ze se tam jeste pred par lety nestrilelo? Zas tak moc jsme se nelisili. A jak malo stacilo, 5 milionu dolaru od Mrs. FucktheEU Nulandove a jak to tam hezky lita.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @hnizdo: Jo jo - kolik udela kdyz ti do zeme pritahnou rusaci s tanky vid?

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2017 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: Myslis ty co dodnes nikdo nevidel?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
21. 11. 2017 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @hnizdo: Ne myslim ty co Putin pochvalil za skvele odvedenou praci

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 11. 2017 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: To musel bejt pohled jak Putin chvali neviditelny vojaky v neviditelnych tancich za dobre odvedenou praci :D
Holt ruska technika, maji neviditelnost optickou i termalni. Satelity nic nevidi, AWACSy taky ne, komunikace jednotek probiha zrejme v mimoprostoru, zasobovani teleportaci, zadny mrtvoly, zajatci, ani zasazeny stroje... Uzasny.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
21. 11. 2017 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @hnizdo: [url]https://www.youtube.com/watch?v=Z8AMsRx2jjY[/url]

Krom tohohle jeste stihli sestrelit civilni letadlo :-D

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 11. 2017 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: Ale jiste. Rusove sestrelili civilni letadlo vlastnim protivzdusnym systemem aby to hodili to na vlastni separatisty, aby totalne zazdili jakoukoliv sanci na jednani s nimi i udrzeni vlivu na ukrajine, a dali vsem duvod je rozbombardovat.

Anebooo... Nepricetna fasisticka chunta placena z USA sestreli PVO ktery ma ve skladu civilni letadlo a hodi to na separatisty, aby totalne zadili jakoukoliv sanci na jednani s nimi i udrzeni vlivu na ukrajine, a dali vsem duvod je rozbombardovat.

Ponecham nactenarich, ktera varianta dava smysl, a mmunchina ponecham jeho iluminatum a neviditelnym tankum.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
23. 11. 2017 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @hnizdo: Vezmi si pozice jednotek (ukrajinci v te dobe pravidelne informovali kde maji jednotky a byli tam nezavisli pozorovatele na obou stranach) a dostrel rakety a zjistis ze to nemohl byt nikdo z pozic rebelu (vime kde letadlo spadlo - a nemohlo letet prilis dlouho v takovem stavu)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 11. 2017 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: nezavisli ha ha ha :)

kdyz v minulosti americka vlada pres treti stranu kupovala Ruskou techniku a zasobovala a trenovala budouci extremisticke a teroristicke skupiny aby to nebylo na ne tak nejakych par zbrani auticek a jedna raketa neni vubec zadny problem pro zadnou zucastnenou stranu...

vsichni to videli jen nikdo nema prime dukazy a vse je stavene na domenkach a dezinformacich na obou stranach... podezrely je uz sama o sobe i letovy plan letadla !! cela kauza hodne smrdi a hnizdo mel spravnou pripominku ...a to ze mlzi na obou stranach a vydavaji spekulativni zavery je taky zajimave ....to je podobne jako s vyvracenim Obamvych lzich o Asadovi nejen ze lhal o citaci zpravy bezpecnostich slozek kde dana informace nebyla ale nesmyslnost vyroku napadl svym rozborem i uznavany nezavisly instut v USA ....ale na zaklade lzi se rozjela aktivni kampan a ohromne investice tradaaa ...uplne stejne jako predtim a stejne jako potom ...proste jsou potreba tocit penize do kapes svych "kamaradu" tak vytvorime kampan aby se oblbnul lid ...funguje to uplne stejne v EU USA i RF ....

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
23. 11. 2017 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Rusove i ukrajinci hlasili jake uzemi drzeli nebo ztratili. Vcetne napriklad fotek kde se chlubi co dobyli. A ruska i ukrajinska strana se na pozici shoduji. Pokud by to nekdo chtel planovat dopredu, jak by zmenil povstalecke materialy? Navic ani oficialni mista to nepopiraji. Tvrdit ze nekdo vezme raketu a propasuije ji na cizi uzemi, to je jako tvrdit ze nekdo propasuje raketu do cech a sestreli ruske letadlo aby zacal valku... je to jeste nepravdepodobnejsi protoze je tam valka. Navic videl si jak je ten system obrovsky? Tim si jen tak tajne neprojedes za nepratelskou linii

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
23. 11. 2017 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Jedna raketa neni problem pro zadnou zucastnenou stranu, ale dopravit ji hluboko do nepratelskeho uzemi uz ano. Co se tyce pozorovatelu shoduji se na tom zdroje na obou stranach.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 11. 2017 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: od jakziva se pasuje uspesne skoro cokoliv :) takze klidne uzemi mohlo byt infiltrovano kymkoliv a kdykoliv ...otazne je co tam to letadlo vubec delalo a jestli sestreleni byl umysl tak komu by to prospelo >>>> premyslej trochu

....a jestli to byl neci omyl tak potes koste protoze to mohl byt opravdu kdokoliv a nikdo to neprizna tak jako tak ...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 11. 2017 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: koukam dalsi odbornik :)a je si jisty ze je neco problem :) takze vyzbrojit a vycvicit za miliardy uplne novou armadu pro ne problem nebyl a jedna raketka problem je oooooh waaaait !! jako fakt ? :D

btw kdyz to prezenu tak obrazne par "partizanskych" skupinek povazujes za ostre hlidane nepratelske uzemi ? .... ufff ty jsi mi taky material

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
23. 11. 2017 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: Precti si prispevek vyse - tam to vysvetluji. Tady se musim rusu zastat - nebyl to zamer jen zabiti z nedbalosti

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
23. 11. 2017 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: to neni raketa kterou strcis do batohu a neodpalis ji z ruky - potrebujes specialni vozidlo s radarem, to nemuze jet nekde lesem, navic tam vede ostre strezena bojova linie - to jim tam proklouzne obrovsky vozidlo s raketama? to na silnicich nemaj chckpointy? A proc o tom pro rusti separatiste mlci? Nevysetruji ze se nekdo dostal nepozorovane na jejich uzemi s obrovskejma raketama a pak se po nem slehla zem... ?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
23. 11. 2017 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: - vim o to je podezrelejsi ze v monitorovanem prostoru nejen satelity ale i pruzkumnymi letadly nezachytili presun takoveho systemu ktery se pohybuje po "svych" velmi pomalu a musel ujet minimalne nekoliset km ...

- dalsi opravdu podezrela vec bezprostredne po incidentu oficialne prohlasili ze to byli rusove a pouzili BUK ...chapal bych aspon par dnu nebo tydnu ale par hodin wtf ...

tech nesrovnalosti v cele kauze je opravdu dost ...

kdyz vezmu v potaz vladu ukrajiny kdy hned po prevratu zamrazily veskere uspory lidi a znehodnotili je + kradli v miliardovych castkach a jejich nastupci udelali to same tak bych se ani nedivil ze se na tom nejak podileli ...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
24. 11. 2017 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: -Presne tak, Musel by projet daleko za nepratelskou linii s pomalu se pohybujicim se obrovskym raketometnym zarizenm, tak aby ho nikdo nevidel aby sestrelil civilni letadlo. Sance na uspech 1:1 000 000 Navic pokud by to udelal nekdo kdo nema oblast pod kontrolou, jak by se s tim obrovskym pomalujedoucim kolosem vyparil?

-Jak vedeli ze je to buk? Ukrajinci maji anti artilerry radary - z dat muzes zjistit o jaky typ strely se jedna. Ukrajincum uz predtim rusove sestrelili SU bukem, takze vedeli ze je maji.(taky se tim uz predtim chlubili na internetu ze je maji a to i v ruskych zdrojich - zde http://tass.ru/mezhdunarodnaya-panorama/1287030 ) Navic kolik je v oblasti druhu strel schopnych sestrelit letadlo v deseti kilometrech?

zatim si nezminil zadnou nesrovalost ktera by se nedala snadno vysvetlit - spis si poloz otazku kdyz rusove lhali v tomhle, v cem ti jeste lzou?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
24. 11. 2017 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @Mmchk: - presne tak proto nejsou zadne prime dukazy kdyby to byli opravdu rusaci a system BUK tak uz tu mame stovky snimku a plan cele trasy tam i zpet .. propasovat neco kolem amaterskeho "odboje" bez patricne spionazni techniky je naopak velmi snadne a pak staci jen nezverejnit dostupne dukazy protoze se nam to hodi do kramu ;) a jelikoz amici ani rusaci atd. nic nezverejnili tak tam neco hooodne smrdi ...obe strany totiz maji enormni zajem na dobre propagande takze jedni nebo druzi by toho vyuzili ve svuj prospech ....

takze opravdu velky a pomaly pozemni system to nejspis ani byt nemohl (nebo to slo uplne odjinud) a konspiracni teorie ze to bylo neco typu vzduch-vzduch je teoreticky mozna at si tvrdi "nezaujaty" vysetrovaci tym co chce .... proste konecny zaver je dle meho nejmene pravdepodobny a nebo jsou to opravdu zabari protoze amici delaji pravidelne pruzkumne lety + satelitni monitoring a ze by to prehledli nebo nemeli nejaky primy a nevyvratitelny dukaz se mi opravdu nezda ...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
24. 11. 2017 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @blackbox: 1) jsme si jisti ze to byl buk - nikdo to nespochybnil, vsichni se na tom shoduji, vcetne rusu - musela to byt velka hlavice - fragmenty v predku letadla, velikost a cetnost frgmentu v telech v zavislosti na tom kde sedeli - z toho vyplyva ze to byla obrovska hlavice - takovou na letadlo nedostanes

2) Ty si spionaz predstavujes jako google earth - tak to nefunguje, satelity krouzi okolo cele zeme a jsou nad oblsti jen v pravidelnych intervalech, navic musis znat presne oblast kterou chces fotografovat pokud chces vysoke priblizeni. A stroj se da zamaskovat.

3) Holandsko chtelo mezinarodni vysetrovaci tribunal pri OSN a rusko to vetovalo

4) I kdyby se fotky objevily, co by to dokoazovalo? - stoji tam odpalovac buku - jedni by rekli ze je ukrajinskej druzi ze ruskej a treti ze je to fotomontaz

5) Neco propasovat kolem "amaterskeho" odboje se da ale ne kdyz je to obrovskej pomalej raketovej odpalovac protiletadlovejch raket s nizkou prostupnosti terenem. Zadrzel by ho prvni checkpoint. Navic pokud by "amatersky" odboj byl natolik lame ze by byli schopni propasovat tohle tak co by jim branilo tamtudy projit a zautocit z tyla - nesmysl. A nejde jen o to ho tam propasovat ale pak ho zas propasovat spatky, potom co sestrelil letadlo a vsichni ho hledaji...

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dlugy Tie Tvoje plky necitam, ale Tebe sa musi o Sorosovi aj snivat :lol:

Jasne, za vsetko moze Soros, aj za Tvoju flustraciu zo zivota :lol:

Typicke kecy slovenskych buranskych sociek, typujem Ta na volica SMERu alebo nacka ko**tlebu :lol:

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 01:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed To je zaujímavé v krátke chvíli, 5lajkov za Highspeed hned stejne proti mne a quantumfoam, že ti si to lajkuješ sám z viacerých prístupov. Úbohé

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 00:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed A nebuď taký traper, že si tam hneď lijkneš svoje SMERacke výplody

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed A čo to je tá sočka?

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 00:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed DDDDD

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 00:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Socializmus bol neefektivny system, ktory mal aj dost zavazne ideologicke, ludskopravne chyby (ktore sa teraz prehnane zvelicuju). Ale nepravosti, ktore sa diali napr. disidentom, z 90% boli chybou/zvrhlostou konkretnych ludi. Na nich zalezalo, system ako taky, s tym mal malo spolocne. Ten bol ekonomicky slaby a preto musel padnut, co je dobre. Co je vsak neodpustitelne, je sposob akym padol. To bola rabovacka. Miliony ludi, desiatky rokov odvadzali dane statu, z ktorych sa postavili fabriky, priemysel. A kedze statne podniky patrili "vsetkym", prejavilo sa to v cene zakladnych veci, ktore boli dotovane - teda lacnejsie pre obyvatelov. Ten spolocny majetok bol jednym tahom sprivatizovany, t.j. rozkradnuty. Ceny isli raketovo hore. Kuponka bola iba akcia na zalepenie oci. A kto majetok ukradol? Vtedy mlada generacia komunistov narodena v 50-tych rokoch, ktora uz mala vzdelanie, nejaku prax a znalost ako to chodi. Ostatnym rovesnikom "darovali" za symbolicku sumu statne byty, v ktorych byvali, takze sa neburili. Najhorsie dopadla nasa generacia, Husakove deti. Boli sme mozno na strednej skole, o vzdelani, praxi a zakladani vlastnych firiem po revolucii sa nedalo hovorit. Takze s dospelostou prisiel akurat tvrdy rezim prace - vo firmach prezlecenych komunistov. A bez istot, socialnych vankusov a rukaviciek.
Zacat vlastne podnikanie pre nasu generaciu bolo neporovnatelne tazsie.
Zamatovu revoluciu vidim ako vzburu jednej psychopatickej generacie, ktora mala vsetko, ale chcela este viac. Dalo sa to urobit aj ovela ludskejsie.

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel plne s tebou súhlasím

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Tie Tvoje litanie nikto necita, vynechal si dnes prasky? :lol:

dlugy
dlugy
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed plne ťa chápem HighSpeed, máš problém se odpojit od Matrixu, neboj Neo ťa vyslobodí...

ganyb
ganyb
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

noooo, kamosovi otec dovezl Amigu i s monitorem z nemecka(kamionar) v prepoctu za 40 tisic. Za to bych mel tenkrat novy auto XD.Ja vladl doma s Atari 130xl z druhe ruky za 8 tisic...desnej balik :confused: Casem jsem sehnal Amigu od vekslaku za 16500 novou :) Bez pujcky od Sporitelny, bych si asi tenkrat na to nikdy nevydelal.
Ale jedno bylo v te dobe perfektni...pokud jste koupili treba Amigu za 20tisic, za rok jste ji prodali za tu stejnou cenu, ba dokonce o nejakej tisic draz. Dnes??? koupite za 20k, po roce prodate za 8k.

janis
janis
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně mě osmibity minuly (naposledy na nějakém z brněnských strojírenských veletrhů, kam jsme povinně na učňáku museli na výlet), ale dodnes si pamatuju papírový "stroj" (interpreter kódu) asi z ABC, který mi to vždycky nandal v sirkách: https://cs.wikipedia.org/wiki/Pap%C3%ADrov%C3%BD_po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D_CGS
Jinak k té svobodě - pravda, po listopadu ´89 zmizely "okovy a bariéry" (jak píše Michal - a někteří jedinci nabyli dojmu, že teď už všeho schopné nemá co omezovat), ale zase přibyly jiné: některý výrobek prostě ve svém regionu oficiálně nekoupím, na jiné nestojím vysmívanou socialistickou frontu, ale čekám v seznamu objednávek, obcházím regionální omezení a blokace, atd. Takže: k "socíku" bych se určitě nevracel, ale "kapík" tím rájem na zemi taky určitě není...

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@janis Že si něco nekoupíte proto, že výrobce rozhodl, že vám to neprodá, je pravá podstata kapitalismu. V něm neplatí, že si jsou všichni rovni, jak nás učili za socialismu na školách a jak se nám teď snaží vnutit EU.
Kapitalismus nemá být rájem na Zemi, kde se mají všichni dobře, aniž by se o to jakkoli zasloužili. Kapitalismus je rájem jen pro ty, co pro své blaho něco dělají.

janis
janis
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita No vidíte, a já si naivně myslel, že podstatou kapitalismu je maximalizace zisků, tj. pokud je zájem a peníze (popř. jiná komodita či služba jako protihodnota) a já jsem schopen požadované dodat, neexistuje problém. A ne, že uměle rozhodnu, že např. smartphone ve stříbrné a se 4 GB RAM, který prodávám o 20 km dál za hranicí oficiálně, bude před "čárou" k mání jen v růžové a bílé a se 2 GB.

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @janis: To jen špatně chápete kapitalismus. Když já se jako OSVČ rozhodnu, že mi stačí pracovat 20 hodin týdně, tak vy mi začnete vykládat o tom, že nejsem správný kapitalista, protože kdybych pracoval 40 hodin, bude můj zisk vyšší?
Přitom je to jen o té svobodě. Rozhodnutí o tom, že na různých trzích prodávám různé výrobky může mít tisíce důvodů. Třeba si chci vyzkoušet, jak ten který trh reaguje na omezenou nabídku. Nebo někde neprodávám jen proto, že to tam nemám rád.

janis
janis
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @taita: Nepochopil jste úplně podstatu mého prvního kementáře - a sice, že jedny bariéry s poodchodem (protože docela neodešli, ba sedí dál a podílejí se na moci v "demokratickém" parlamentu) soudruhů sice padly, bossové však pohotově uměle vytyčují jiné.
Do Vaší pracovní doby mi nic není, v kapitalismu nemusíte pracovat vůbec a i přes pracovní povinnost to neplatilo ani v tzv. "socíku".

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 15:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @janis: Máte pravdu, asi jsem nepochopil, že si stěžujete na něco, co je zcela v kompetenci výrobce, tedy, kde bude jaký produkt prodávat.

janis
janis
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita @taita: Já si nestěžoval na nic, jen doplnil v článku zmíněnou (i když v kontextu k tématu) větu o pádu bariér s listopadovým převratem.

Lokomotiva
Lokomotiva
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Představte si, že komouši byli takoví darebáci a odpůrci mobilních telefonů, že ve srovnání s dneškem - v průměru 2 ks na obyvatele - tady nebyly skoro žádné. A nebýt 17. listopadu, nevím jestli bychom se z toho vyhrabali...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
18. 11. 2017 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lokomotiva To je těžké předjímat jak by to dopadlo protože opravdový boom mobilu v pojetí jakém ho zname dnes začal az po revoluci navíc vývoj různých reseni probihal na celem svete vc. v několika komunistickych zemích...

Lokomotiva
Lokomotiva
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox Já jsem vycházela z toho, že ironie je zakázaná jen u policie a tak jsem svůj příspěvek napsala ironicky.
Mám totiž pocit, že za cokoliv dnes můžou komouši, rusáci nebo číňani. Tak se třeba letos dočkáme i toho, že strašit děti nebude chodit Mikuláš s čertem, ale Mikuláš s Putinem nebo se Si Tin-pchingem.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Lokomotiva: člověk v diskuzi nikdy neví kdo co myslí ironicky a co vážně :) (exotů kteří to myslí važně je tu až až )

je to celkem úsměvné jednotlivé západní státy obchodují v triliardových objemech s těmito režimy zaprodávají své know how a když se málá bezvýznamná zemička rozhodne uzobnou pár miliard tak je z toho lezení do zadku komoušům a vlastizrada atd. atd. :)
ten závěr s čertem byl velmi trefný a pobavil :D

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 16:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Lokomotiva: To ze tu rusové vedou propagandistickou válku je fakt. Jen je zarážející kolik lidí jim to žere...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Kdyz vsichni skoci z okna tak ty skocis taky vid?

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: to že propagadistickou válku proti vlastnímu lidu vedou i vlády jednotlitvých státu a orgány EU je v pořádku ? :D a dokonce takové počínaní legitimizuji ...

je až zarážející kolik lidí jim to žere i s navijákem :) ale tak většině omezených lidí stačí ke štěstí ukázat prstem a odvést pozornost od vnitřních problému které vznikaji celé generace a budou mít trvalý dopad(většinou i nezvratný) po mnoho dalších generací

Lokomotiva
Lokomotiva
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: To je přece jediný správný postup, ne?
Když se na summitu NATO řekne, že je třeba na armádu vydávat 2% HDP, tak každý a bez ohledu na to, co za ty peníze nakoupí a jestli to potřebuje nebo ne. Žádné zdůvodnění proč to nemá být třeba 1,35% nebo 3,2% není třeba. Prostě 2% každý a co nejdřív.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: jediný kdo tu táhne z davem jsi nejspíš ty protože tak černobílé vidění světa vídám poslední dobou čím dál tím častěji ;)
jen jsem chtěl poukázat na paradox kdy jedni a ti samí lídé blahořečí západní velmoci a přitom se dopuštějí i v současnosti otřesných amorálních činů ale když je jim předhozen "nepřítel" jsou se ochotni být (aspoň v diskuzích) za jejich pravdu kterou přijali za svou vlastní ač se jedná dost často o věci dávno minulé mnoho generací zpět kdy konkretní postihnutelní "aktéři" ani nežijí :)

dnes a denně se dějí i u nás doma věci které mají dopad na životy našich dětí i pro následující generace ....ale to je nám z nějakého záhadného důvodu (zřejmě dobrá vnitrostátní a EU propaganda)jedno hlavně že máme na koho plivnout ;)

že se nám tu pod rukama přepisuje historie lže se nám apod. je nám taky očividně jedno protože si máme do koho kopnout ... atd atd ....

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Neodvadej od tematu - ted se tu nebavime o EU

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Lokomotiva: Ne to je doporučení ke kterému se země dobrovolně samy zavázaly

Lokomotiva
Lokomotiva
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Lokomotiva: Když už byla řeč o tom skákání z okna...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: a o čem se tedy bavíme když si vytáhl propagandistickou válku na koho je mířená a s kým ji vedou ? :)

nebo jsi tak zaslepený že RF je pro tebe jak rudý hadr pro býka a nejsi schopen objektivních závěrů ....

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: To je jako tvrdit že Hitlera malujem moc černě když nezmíníme, že měl rád zvířata...

Lokomotiva
Lokomotiva
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 10:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: Jo a všechny ty země hned věděly, že 2% jsou přesně to, co potřebují.
Abych se nesmála.
A pochopitelně také všichni účastníci summitu hned věděli, že je třeba dobrovolně být pro. Jinak by se sami stali bezpečnostní hrozbou a jejich další kariéra by se dala měřit v mikronech.
Před rokem 89 také všichni dobrovolně volili KSČ a kandidáty Národní fronty při surrealistické volební účasti přesahující 99%.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: dobrovolné skákání z okna ;) copak mezinárodní trh a celková globalizace není součástí našeho právního řádu a mezinárodních smluv/vztahů je potom nelogické z toho nevytřískat nějaký profit >>> to je podobné jako s dobrovolným opuštěním zahraničních trhů(zbrojní, stavební, strojní atd. ) na základě doporučení "západních" velmocí které se tam pak osobně angažovali .....a neb prachy vládnou světu

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Bavime se o ruske propagande - evropska propaganda je zajimave tema ale ted neni na stole, stejne jako se nebavime o mugabem ani o obamovi ...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: ne to opravdu není :) to si možná myslíš a nebo jsi to jen plácl protože nemáš vhodné argumenty

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Lokomotiva: Protoze 2% jsou ferove - kdyby dali nejakou fixni castku tak by to pro bohate bylo malo a pro chude moc

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: To je jako kdyz chces jit hrat fotbal - aby to fungovalo, dobrovolne se zavazes k tomu ze nebudes pouzivat ruce... co na tom nechapes?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: Snazim se to podat tak abys to pochopil i ty

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: EU propaganda je velmi důležitou součástí naší historie i přítomnosti nelze ji jen tak zamlčet jakoby neexistovala ....
když řekneš A) a to ještě dosti nejasným a zkresleným způsobem je slušné a správné říci i B) aby nedocházelo k omylu a deformaci veřejného mínění ;) a přesně takhle propaganda funguje a kdo nevidí zlo na obou stranách nebo vědomě vytrhává z kontextu důležité informace je sám produktem propagandy nebo dokonce jejím strůjcem ...
.... ničí a rozkrádají to co se tu staletí budovalo co si naši předkové vydobyli vlastní krví i životy aby zajistili svou budoucnost s lepším životem pro jejich potomky >> a přesně tohle chtějí takové jedince kteří jim všechno sežerou a když ukážou na nějakého vnějšího nepřítele dokážou zapáleně šířit tu jejich pravdu :)

Lokomotiva
Lokomotiva
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: Jak to víš?
Žádný propočet přece nikdo neviděl.
Třeba je férové jen 1%, třeba 2,5%, kdo ví.
Pořád je to na té úrovni, která se ti nelíbí - když druhý chce skočit z mostu, skočíš taky? Dobrovolně nebo "dobrovolně" je jedno.
Takže když druhý po mně chce, abych víc utrácel na armádu, co je moudrosti na blbém nápadu mu vyhovět?

Lokomotiva
Lokomotiva
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: Nejde o nepochopení, ale o špatný příměr.
Když mám zůstat u fotbalu, tak je to jako když se dobrovolně zavážeš, že kromě rukou nebudeš používat ani jednu nohu...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Mmchk: HDP vubec nevypovida o tom kolik z toho bude mit dana zeme prostredku k "utrate" :) naopak chuda zeme muze jit diky tomu klidne do minusu a bohata zas moc netrati ...

ale ok to vem cert spis by mne zajimalo jak se s danymi prostredky efektivne naklada kdyz je ta suma silne promenliva kam musi vest ty tunely na penize :)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @blackbox: No vidis sam ses oznacil za strujce propagandy - gratuluji :-D

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@blackbox @Lokomotiva: To je jinak - kdyz neco slibis mas to splnit, kdyz to nesplnis nic ti nehrozi, jen je to necestné - rekni co na tom nechapes ja ti to vysvetlím

taita
taita
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lokomotiva Komunisti ale nebyli odpůrci počítačů. Jen je prostě nedokázali vyrobit. Po 10 letech se jim podařilo zkopírovat Intel 8080A jako MHB 8080A, paměťové čipy byly nedostatkové zboží, protože je nedokázaly vyrábět ani ve velkém počtu, ani ve velké kapacitě. Dovážet ze západu to nešlo, protože byl nedostatek devizových prostředků a navíc na nás bylo uvaleno embargo. Ještě v roce 1990 se do východního bloku nesměly vyvážet počítače, co měly víc jak 1 MB RAM.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
18. 11. 2017 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@taita mam nekdy pocit ze nekteri davaji za vinu byvalemu rezimu ze jsme nebyli leadri IT :) co pak maji rikat jine mnohem vetsi narody s vetsim potencialem (diky mnohem vetsim zdrojum lidskych i financnich :) atd.)

a podivejme se jak to vypada dnes technologicti leadri jsou diky vlastni nenazranosti a zaprodanosti "zapadnich" kapitalistu aktualne asiati ...a vadi to nekomu ??? kazdy si spokojene uziva produktu vetsinou z MADE IN PRC/KOREA/TAIWAN apod. :) ok obcas designed/completed made by italia/germany apod. ;) a pritom i oni stavi na zakladu ktery vznikl v evrope nebo v USA :)

emba5
emba5
Level 1 Level 1
18. 11. 2017 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám trochu rozporuplné. Dělal jsem na zootechnika a dokonce mně bylo doporučeno nevstupovat, ne, že jsem vážně chtěl, do strany. Protože potřebují statisticky mít zaměstaného nestraníka. V podstatě jsem měl i dost volnou ruku ve spolupráci s Brněnskou vysokou zemědělskou Školou.Strejda měl smůlu. V 68, jako velitel Pohraníčního útvaru odmítl předat velení a jeho děti se na Vysokou opravdu nedostaly. Udělali ji až po převratu.Bydlel jsem u Rakouských hranic skoro na samotě. Kvůli provozu vepřína jsme měli telefon na kliku.Ráno zatočíš, na poště vypadne klapka a po obědě si všimnou, že jsi potřeboval volat. Když měla sousedka záchvat. Tak jsme vyběhli 30 metrů přes silnici, kde byli dráty, přetrhli dráty od světlic a za Čtvrt hodiny nám Pohraniční hlídka dovezla Mobil / vysílačku a přímé spojení na záchranku

dec-vax
dec-vax
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Napsat, že nás nic neomezuje, ještě před 10lety, nadšeně bych souhlasil. Dnes si to již nemyslím. Nebdí nad námi sice již komunistická strana, ale korporace ve spojení s vládami jsou čím dál drzejší a vlezlejší :-(
Malý příklad:
Koupil jsem si nedávno nový telefon s Androidem. Vlastně počítač do kapsy. Skvělá věcička... Ovšem musel jsem obětovat poměrně dost času pro to, abych to byl vůbec ochoten s klidným svědomím používat. Profízlované to bylo až hanba nejrůznějšími debilními fejsbůčky, službami Googlu a spoustou bloatwaru, který, kromě toho co deklaruje, dělá bůhvíco navíc o čem nemám nejmenší iluze.
Výrobce mně normálním způsobem brání dělat si se svým zařízením co chci já - musím tedy získat práva roota pomocí nějakého triku... a pak se nechtěných "bonusů" zbavit. Koneckonců potřebuju to i proto, abych mohl používat takový software jaký já chci... Opravdu netoužím zálohovat svá data do jakéhosi "cloudu" a opravdu nechci poskytovat svůj kalendář, tasky, poznámky, kontakty...

Takto si představujete používání techniky "bez omezení?"

Polévá mě pot, když si uvědomím, že mnohé dnešní ovce už podobným způsobem používají i stolní PC či laptopy... :roll:
Komunisti byli vedle dnešních architektů profízlované společnosti směšnými amatéry...

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dec-vax Jo jo - facebook je upne to samy co komunismus a kdyz budes chtit prebehnout k twitteru tak te zastreli na hranici... Tím jak prirovnavas diagnostiku facebooku ke komunismu mi pripomínas moderní feministky které oznacují za znásilnení uplne cokoli co se jim nelíbí

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
19. 11. 2017 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk nejen že nechápeš psaný text ale ještě děláš divné závěry :)
ale když už jsi to nakousl tak to že na FB/TW atd. probíhá cenzura i blokování celých stránek či uživatelských profilů v momentě co si někdo dovolí napsat pro někoho nepohodlnou pravdu je v pořádku?

ale dec-vax spíš narážel na soukromí a jisté svobody což je dle mého dost velký problém ...uživatel nemá v podstatě žádnou rozumnou alternativu pokud chce aspoň nějaký komfort.. ano jediná spolehlivá cesta je odříznout se od technologií a zalést do jeskyně ale současné nadužívání vynucených zásahu do soukromí ač na rádoby dobrovolné bázi není úplně v pořádku :)

dec-vax
dec-vax
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Možná procvičit nejenom čtení, ale i chápání psaného textu by pomohlo.

John63
John63
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Ty asi nejseš Rus, ale hloupé nezralé dítě, které o historii neví vůbec nic.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
19. 11. 2017 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @dec-vax: Ty si dej opáčko z historie

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
20. 11. 2017 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @John63: Jsem rád že jsi sám k sobě tak sebekritický..lépe bych tě neohodnotil :D

Mimochodem jaký smysl měl tvůj komentář?

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk @blackbox: Jeho komentar byl trefne shrnuti faktu

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
19. 11. 2017 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mel 286 ze Slusovic uz nekdy v 1990 super stroj tenkrat :) A nejlepsi je ze funguje i dnes :)

NewScream
NewScream
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 03:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Příhod mám spoustu, tak nahodím také jednu. Začal jsem na C64, přes Amiga 500, Amiga 1200 a PC... Někdy v roce 1992 jsem jel s kamarádem do Německa na World of Commodore do Kolína nad Rýnem. Bylo nám asi 17, doma jsem měl v tu dobu Amigu 500. Rozměněno jsem měl 14 000 Kčs za 1000 Marek (měl jsem našetřeno z brigád) s tím, že si tam nakoupím něco k Amize. Hry, josyticky, diskety, plakáty, trička plno věcí. Po cestě busem na výstavu se před námi 2 kluci bavili o HDD. V tu dobu to byla UTOPIE něco takového mít! Já je bral jako bohy... No zkrátím to. Na té výstavě to dopadlo tak, že kompletně 1000 marek jsem utratil za externí HDD 80 MB k Amize 500. A 2 3 roky jsem si užíval "nečenžování" disket u her a rychlejší načítání. Zvlášť když hry byli na 2-10 disket...
Konec story... :o) ooo)

yume
yume
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NewScream Nez se zavedly loadery typu whd a jst, tak se clovek diskoteky u 70%+ her nezbavil ani s diskem. Potom se zase narazelo na omezeni RAMkou.
Pravdou je, ze alespon drtiva vetsina adventur, strategii i dungeonu na disk hodit sla (i kdyz docela casto se sachovanim pomoci prikazu assign) a zrovna u nich to smysl melo.

NewScream
NewScream
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yume Nene to bylo jasně více her než 30 % co šli dát na HDD ač byli na disketě. Protože i v té době existoval na Amize program na emulaci floppy disku, nebo-li virtuální disk/y vytvořený z HDD... DF0, DF1, DF2 atd. A hry na 1 disketu se na HDD dávat nemuseli to načítání stačilo.

yume
yume
Level 1 Level 1
24. 11. 2017 02:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yume @NewScream: Emulace flopyny nepomohla, kdyz hra mela vlastni boot loader, ktery obchazel kickstart. A to mela prave drtiva vetsina Amiga her. S nastupem A1200 se situace o dost zlepsila, ale starsi hry nikdo neprepracovaval.

Potom bylo par her, ktere vypadaly na prvni pohled systemove korektne, ale i tak se jim z disku jet nechtelo - treba proto, ze mely zadratovano, ze z flopyny pojedou. Pak obcas pomahalo dismountnou disketarnu a presmerovat to na adresar na disku. V nekterych pripadech pomohl RAD nastaveny na parametry disketarny.

Jo, to byly casy. Na tom stroji fungovalo par veci, co mi ve widlich chybi doted (hlavne rozeznavani souboru podle hlavicky).

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
20. 11. 2017 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rybka se dost drzi te techniky a do tech bolsevickych svini ani moc nesije. Zato v diskusi si je bude par expertu, co tu dobu nejspis ani nepamatuji, nakonec jeste chvalit!? Chce se mi blejt. Asi proto, ze ja to spolecne s Rybkou pamatuju. :o(

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
20. 11. 2017 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Presne si shrnul me pocity... je to smutny

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 01:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jako fakt jste se nudli. meli jste kde bydlet, elektrika a plyn byly vtip za destikoruny, deti mely stejne vzdelani a nemuseli jste calovat, i kdyz to pokud mate deti debily je dnes nevyhoda, protoze kdyz zaplatite tak papir s maturitou i VS dostanou.

Zabejvali jste se jen tim ze v patek vypadnete na chatu/chalupu, kde bude opejkani burtu a pivko, kytara a pohoda. Kdyz jste si pruipadali na urovni, tak jste lovili milenky. video jste koupi od vekslaka, stejne jako pocitac, prachu jste meli dost i na to abyste kazdej den po sichte sedeli v hospode a chlastali jedno pivo za druhym a jeste vam zbylo.

Je dobre ze ted je to jinak, klepete se jestli budete mit na najem, na splatku hypoteky, bojujete u dna akvarka o preziti se stejnymi zoufalci. O dovolene si nechavate jen zdat, kdyz jste marod, tak jdete do prace, tyden bez paychecku je pro vas konec iluzi o samostatnosti.

Na konicky neni cas ani prachy, musite podavat max vykon jinak vas sef co si precet dve motivacni knizky a nevi co je 42 nahradi.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
21. 11. 2017 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Problem neni v tom kdyz si delal presne to co ti komouši diktovali, ale kdyz si delal neco co si chtel ty. To si pak dostal rychle prez drzku nebo te strelili na hranici. Oni ty lidi utikali z vychodu na zapad a ne nahodou naopak

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
21. 11. 2017 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Jasne dneska je chlastani na chate zakazany. Jen ty pocitace nemusis kupovat od vexlaka

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 01:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

idioti jim rikali , kralikarny. No ted ma ta slusna kralikarna cenu kolem 3-4 mega. To jste meli od statui zadarmo, za to ze jste si udeklali dalsiho pracanta, inu, ti komari vedeli jak zvysit pocet produktivni poplace, byt, zradlo, bezurocne pujcky na vybaveni, bezurocne pujcky na domy.

Na vase duchody nebude, protoze nikdo tak prozirave nemyslel a nidko nic nepostavil , aby v tom bydleli lid a ne rusaci, kterych je tu vic nez za sociku a v podstate si ted kupuji celou prahu.

kdyz va taxiku vypravim ciczincum, ze jsme za sociku meli luxusni byt v panelaku s ustrednim vytapenim, k tomu barak na venkove za par korun (dezolatni stav, ale dali jsme si ho do kupy), tak nechapou, na to u nich nikdo nemel a nema do ted. Vy uz na to taqky nemate, stezi uskudlite na podradny byt v novostavbe, postaveny ukackama co ani nevedej co je cihla, samej sadros takze suk sousedu je i vas a po peti letech zacne do baraku zatejkat a pocet zavad prekroci vas rozpocet.

Tak si to uzijte, mate svobodu (teda kdyz to srovnam se devadesatkama, tak nemate, nesmite kourit v hosdpode, nesmite v centru mit lahvac, nesmite nadavat na jinobarevne, nesmite mluvit uprimne v praci, jo asi musite drzet hubu a makat...........a hlavne PLATIT :))

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
21. 11. 2017 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Dnes kazdej ma podle svych zasluh - kdyz si to nemuzes dovolit tak si plat podnajem

goodbody
goodbody
Level 1 Level 1
21. 11. 2017 02:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody kdyz va taxiku vypravim ciczincum, ze jsme za sociku meli luxusni byt v panelaku s ustrednim vytapenim, k tomu barak na venkove za par korun (dezolatni stav, ale dali jsme si ho do kupy), tak nechapou, na to u nich nikdo nemel a nema do ted.

Tohle bych doplnil, dle toho co jim rikala jejich propaganda si mysleli ze jsme tu na tom jak v severni koreji a zereme korinky. A to me privadi kdo otazce, je opravdu sverni korea peklo a nebo si to mame jen mylset (nejsem jeji fanda, ale tohle fakt nuti k zamysleni, media vs realita).

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
21. 11. 2017 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody Lol tak ty si fakt hustej - Urcite mas pravdu - severni korea je raj na zemi jen nam to zatajujou :-D jed se tam podivat - skoro zadnej internet (severni korea ma registrovano asi 20webovych stranek ), elektrina 4 hodky dene - misto presne pro tebe (hlavne kuli tomu internetu :-)

Reklama
Reklama