Zpět na článek

Diskuze: Jak se za 30 let změnil hudební průmysl, aneb od LP k dnešnímu stahování

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
22. 8. 2011 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tomu říkám hezké gifko... :D Ale s tím, že tam moc rozdílů nebude, s autorem nesouhlasím, Amíci podle toho grafu téměř okamžitě s radostí zahodili své gramofony a kupovali vše na kazetách, zbytek světa podle mého názoru na začátku až tak nechápal americkou mentalitu, proč by měl tak rychle přejít z kvality pouze na kvantitu. A dále i CD se v USA etablovalo k mému údivu už v osmdesátých letech... :shock: :) Koláče v pohybu, moc pěkné... :D

God Raptor
God Raptor
Level 1 Level 1
22. 8. 2011 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Těď pár let bude kralovat stahování, ale co bude potom ? Kdo ví....

čwojke
čwojke
Level 1 Level 1
22. 8. 2011 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@God Raptor a potom zestárneme a umřeme

dohnalik
dohnalik
Level 0 Level 0
22. 8. 2011 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zlaté LP, pořád na ně nedám dopustit, kvalitou zvuku jsou mnohdy daleko nad zkomprimovanema MP3...

apoc9
apoc9
Level 1 Level 1
22. 8. 2011 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybí tam údaj jak velká část stahování je za peníze. :lol:

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
22. 8. 2011 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=dohnalik]Zlaté LP, pořád na ně nedám dopustit, kvalitou zvuku jsou mnohdy daleko nad zkomprimovanema MP3...[/quote]
Souhlasím, LP jsou sice neskladná, ale ten zvuk stojí za to a už vůbec nechápu tolik nesouhlasů, hold asi začíná převládat generace posluchačů chrchlajících mobilů s komentáři jak je to hustý :lol: V konečné fázi je pak jasné, že umění je dnes konzum a nikdo si jej neváží, protože jej ani nedokáže poslechově docenit (jeli v dnešní době ještě nějaký kvalitní autor :x )

CNN
CNN
Level 0 Level 0
22. 8. 2011 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel Kvalitne LP hra dobre, ale nie lepsie nez nekomprimovany 44kHz/16bit zaznam cez obdobne kvalitny DA prevodnik. Pricom to druhe je neznicitelne - doslova a prijemne na ovladanie. Zvysok je skor vec zosilnovaca a reprakov/sluchatiek. Porovnavat stolne LP s MP3 mobilu je proste demagogia, Za LP fakt neplacem, nie je dovod.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
23. 8. 2011 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN LP má svoji naprosto nenapodobitelnou kvalitu zvuku. Žádné nekomprimované "něco" ti to nenahradí.

Robert1106
Robert1106
Level 1 Level 1
22. 8. 2011 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=CNN]Kvalitne LP hra dobre, ale nie lepsie nez nekomprimovany 44kHz/16bit zaznam cez obdobne kvalitny DA prevodnik. Pricom to druhe je neznicitelne - doslova a prijemne na ovladanie. Zvysok je skor vec zosilnovaca a reprakov/sluchatiek. Porovnavat stolne LP s MP3 mobilu je proste demagogia, Za LP fakt neplacem, nie je dovod.[/quote]
V zasade plati ze analogovy zaznam zvuku je vierohodnejsi, ako digitalny. LP ma sice svoje zapory, ale pri spravnej starostlivosti je ten zvuk nenahraditelny. Velmi podobne je to aj s reproduktormi. Lampove bedne maju niekolko nasobne lepsi zvuk ako tranzistorove. U zvuku je velmi smutne ze kvantita nahradza kvalitu. Aspon ze uz zacinaju miznut stratove formaty.

Hirogen
Hirogen
Level 1 Level 1
22. 8. 2011 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=CNN]Kvalitne LP hra dobre, ale nie lepsie nez nekomprimovany 44kHz/16bit zaznam cez obdobne kvalitny DA prevodnik. Pricom to druhe je neznicitelne - doslova a prijemne na ovladanie. Zvysok je skor vec zosilnovaca a reprakov/sluchatiek. Porovnavat stolne LP s MP3 mobilu je proste demagogia, Za LP fakt neplacem, nie je dovod.[/quote]
http://www.diit.cz/clanek/road-to-hell-aneb-jak-vydavatele-poskozuji-technickou-kvalitu-hudby/36091/

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
23. 8. 2011 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hirogen Zmršený výsledný produkt na CD nelze obecně označit za digitální záznam :wink: Prostě s běžně dostupnými prostředky nelze udělat kvalitnější analogový záznam, než digitální. 8)

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
23. 8. 2011 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan presne tak jeste kdyz tam prdnou nejakou ochranu aby to radsi neslo vubec pustit na PC apod. (viz. drive Kaktus nebo jak se to jmenovalo)

CNN
CNN
Level 0 Level 0
23. 8. 2011 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto je - s prepacenim - audiofilska hovadina. S dostatocne vysokym vzorkovanim a bitovou hlbkou sa mozem s digitalom vzdy dostat na uroven, ze bude "presnejsi" nez ryha v platni a to i ked bude uplne nova. ;-) Nehovoriac o tom, ze nas sluch ma nejake limity a kto tvrdi, ze rozozna povedzme 192kHz vzorkovanie od 96kHz jednoducho keca. ;-)

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
23. 8. 2011 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN Nejde jen o samotnou kvalitu. Papírově ti digitál nabídne vyšší kvalitu, ale poslechově je prostě analog v podobě LP mnohem lépe poslouchatelný. Říká se tomu barva zvuku. Když výstup z počítače proženeš přes lampový zesilovač, zvuk dostane něco, co ti prostě digitál nikdy není schopen nabídnout.

Reklama
Reklama