Zpět na článek

Diskuze: Kam míří smartphony aneb když už telefon není na volání

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

petrik_fm
petrik_fm
Level 17 Level 17
7. 10. 2017 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobre som na chvíľu zrelaxoval v práci :)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
7. 10. 2017 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chapu jak to s opravitelností myslíš, ale zvaž tohle. Mam doma spostu kompletne funkcnich starych pocitacu od dob 386tky, ktere nepouzívam protoze proste jen zastaraly... klidne mohly byt neopravitelne, nebo odejít po par letech a nabidnout mi nejakou jinou vyhodu kterou bych pouzil (treba nizsi cenu). To same platí o mobilech...

Co se tyce kopirovani rozhodnuti apple. Vyrobci kopiruji jen spravna rozhodnuti Apple - napriklad pouzit jen novy usb jako jediny vstup pro notebook se zatím příliš neujalo? Neni liž pravda?

Daret
Daret
Level 1 Level 1
7. 10. 2017 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekny oddychovy clanok :)

Miestami to bol tak uvod do jablckove duse. Aspon som pochopil ako su vnimane rozne porovnanie produktov v udajnymi hitech apple technologiami, ktore konkurencia ma uz roky a preco to ich zakaznikom vobec nevadi.

V zasade sa da so clankom len suhlasit, toto planovane zastaravanie je na zlost.
Co sa tyka mobilov/tabletov,..., tam este efektivnejsie zastaravaju vyrobky koli SW. Ak mate stroj ktory vam dnes staci na vsetko, o 2-3 roky uz koli updatom nebude volne miesto, aplikacie nebudu stihat a vsetko bude take akoby spomalene. Zial.

Tieto finty sa prenasaju uz aj na kuchynske spotrebice. Mame, taky rucny mixer, ktory ma v tele zabudovanu poistku ale tele je zlepene a standardne sa neda otvorit. Myslim, ze aj ta poistka je koncipovana tak, ze po 2-3 rokoch tak zvetra, ze sa pri trocha vyssej zatazi prepali.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
7. 10. 2017 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zopakuju - bezdrátová sluchátka jsou do nekontrolovaných podmínek (exteriérů) super nápad, ovšem konstrukce pecek je v tomhle případě na exkrement - smysl dává např. konstrukce sluchátek s týlním mostem. Fakt by mě zajímalo, kolik takových pecek doslova skončí v kanále. K výměnné akumulátoru se rovněž budu opakovat - mám za samozřejmé vyměnitelný. Jestli se mi něco dalšího příčí na aktuálních smartphonech, pak jsou to hlavně proporce absurdní ve všech rozměrech, podřízené pohledu typickému pro módní průmysl. Líbily se mi do značné míry konstrukce a materiály u Flex LG (rovněž obecně těsnost, odolnost). Líbí se mi nápady s elektronickým inkoustem. A líbí se mi myšlenka komunikátoru na levé ruce.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 10. 2017 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle jsem nepochopil, stěžovat si na neopravitelnost resp. neobnovitelnost Apple ArPods, když má Apple v ceníku pokožku s výměnou aku???
Jako chápal bych 101 jiných značek na trhu, kde pravděpodobně ani ten servis neexistuje (min. lokálně dostupný), ale u Apple? Nebo ta snaha si za každou cenu kopnout do Appke až křečovitá?

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
7. 10. 2017 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zda se mi, ze Rybka uz neco vypoti jen ze setrvacnosti, ale opravdova uvaha chybi:

1. Jako technologicky fanousek Rybka obdivuje designove myslenky od Apple, jenze tohle je domena technologickych fanousku, nikoli bezneho cloveka. Jedu v MHD a zenska naproti si telefonuje starou Nokii 3410, rikam si to jako vazne v dnesni dobe jeste nekdo neco tak zastaraleho pouziva? Rybka pojede v MHD a uvidi me, jak pripojuji dratova sluchatka Jack konektorem a bude kroutit hlavou, proc to ten clovek dela?

Co tim chci rict: Technologicky pokrok absorbuje cim dal mene lidi, nekdo odmita smartphone, ja nikoliv, ale odmitam smartphone bez Jack konektoru, radeji nebudu mit telefon zadny. Je teda krasne, jak nas vyrobci tlaci do hightech pokroku, jenze ve skutecnosti jim do toho pujde cim dal mene lidi, az jednou na vrcholu hightech zustanou sami a dobre jim tak.

2. Operatori vazi bity jako safran, ale problem je v tom, ze zatimco driv byli operatori panama, kteri dominovali celemu odvetvi, ted uz nejsou ani obycejnym pronajimatelem kabelu, poskytuji jen vzduch (dobre tak cast vzduchu na nemz bezi vysilaci frekvence). Naopak dominuji poskytovatele sluzeb a berou a budou brat vetsinu trzeb a zisku.
Je preci logicke, ze toto se operatorum nelibi a berou a budou brat uzivatele sluzeb jako rukojmi, pokud se majitele sluzeb nebudou chtit delit o zisk, coz zase je logicke, ze nechteji. Takze to, ze operatori davkuji data po troskach je sice blbe pro nas zakazniky i pro poskytovatele sluzeb, ovsem neni to nic nad cim by rozum mel zustat stat. (Momentalne Vodafone uvedl sluzbu Pass, coz neni nic jineho nez prehozeni platby za data od zakaznika na poskytovatele sluzeb.)

3. Na jednu stranu Rybka mluvi o hightech poskytovatelych sluzeb, kde hardware je jen mala cast biznisu, na druhou stranu se pozastavuje nad neopravitelnosti. Pritom je zrejme, ze cilem poskytovatele sluzeb je poskytovat sluzbu a ac se mi to hrube nelibi, tak oni chteji poskytovat SLUZBU. Rozumej i ten hardware budou poskytovat jako sluzbu, takze na jednu stranu zmizi kurvitka, na druhou stranu se vam rozbije zavareny a zaslepeny mobil, tak ho proste odevzdate a dostanete novy, platit budete pravidelne tak jako tak, rozbite veci uz si poskytovatel sluzby zrecykluje. Ano, prijde mi to jako desiva vize budoucnosti, ale ne nerealna, bohuzel.

rnb
rnb
Level 0 Level 0
9. 10. 2017 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Smartphone NENÍ technologický vývoj telefonu (!) GSM telefonie je asi tak 20 let stejná a lidé kteří chtějí uskutečňovat hovory nepotřebují smartphone, nýbrž jim na to stačí asi tak 20 let stará 3410 a dost možná v oblasti hovorů dosahuje lepších výsledků než smartphone, například má delší výdrž a větší anténu.

Zrušení Jack na smartphone je dokonce cesta zpět proti smyslu smartphone, tedy mít všechno integrováno v jedné krabičce.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
9. 10. 2017 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb sice umi EFR ale neumi VoLTE apod.:)

v oblasti hovoru mi pripada uzasne ze muzu byt kdekoliv s ruznymi zarizenimi a resit hovory mohu z jakehokoliv provazaneho pristroje = nepotrebuji resit jeden pristroj a hledat ho zrovna kdyz mi nekdo zacne volat :)

jinak s tim jackem souhlas ze ho zrusili bez bez kvalitni nahrady :) nejdale sice zaslo SONY ale to co predvadi iphone nepodporou ruznych standardu takze se vracime na uroven kvality za krale klacka je des a hruza ano pokud si nekoupime nejlepe airpody :)

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx "....Je teda krasne, jak nas vyrobci tlaci do hightech pokroku, jenze ve skutecnosti jim do toho pujde cim dal mene lidi, az jednou na vrcholu hightech zustanou sami a dobre jim tak."

Nejspíše to tak nedopadne. Tahle myšlenka totiž počítá s tím, že by generace lidí sama stagnovala. Ale naštěstí stále přibývají nové a nové generace lidí a těm ten náš "hightech" bude připadat uplně normální. A stejně tak jako ta paní s Nokií se pravděpodobně nikdy nenaučí se Smartphonem a ani ho nebude nikdy potřebovat, stejně tak my budeme kroutit hlavou nad x novými výmysly, které generace lidí po nás už bude brát jako samozřejmost a nebude si to umět představit nějak jinak.

Co se tím snažím říct je, že technologický pokrok bude absorbovat vesměs stále stejné množštví lidí (spíš stále o něco víc, neboť lidí furt ještě přibývá). Jediné co nebude absorbovat, jsou generace lidí, kteří ho nebudou už požadovat/chápat. Ale ti už jsou pro firmy stejně nezajímaví, protože na každého jednoho takového "tatíka" tu máme dva "mladý floutky", co si to koupí.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
9. 10. 2017 05:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@NoneCZ To je zajimava myslenka, kazdopadne presne tohle v clanku chybi.

Zda se mi, ze to tak nebude a ze je cim dal vic mladych lidi, kteri na hightech kaslou. Statistiku nemam, mohu se mylit. Pokud by to tak bylo, tak jako vysvetleni bych videl, nikoli ze lidstvo stagnuje, ale ze hightech prestava prinaset vyuzitelny pokrok, protoze jsou to casto gadgety, ktere jsou v realu k nicemu.

Ale mysleno ve vztahu k clanku, porad exisatuje hightech, ktera pokrok prinasi a pouzivame ji ani si neuvedomujeme - zdravotnictvi.

PersonalComputer
PersonalComputer
Level 1 Level 1
7. 10. 2017 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Před pár týdny jsem si pořídil Samsung S8. A minulý týden kolébku Samsung Dex. V podstatě dokovací stanici. Když do ní strčíte mobil (a máte aktivní Office 365) tak najednou máte z mobilu ideální PCčko v původní slova smyslu. Jde z toho tisknout, jde z toho posílat maily, funguje to podobně jako OS X když je k tomu připojený iPhone (takže můžete volat a přijímat hovory, odpovídat na zprávy (SMS) na VELKÉ klávesnici... Vedle mě stojí obří herní sestava s i7 7700k a GTX 1070....ale nějak ji nepotřebuju (až na hry zapnout).Mobil má dost výkonu na to aby zvládl dvacet otevřených oken.... - tohle je přesně ta budoucnost, ideální by bylo kdyby nebyla potřeba žádná dokovačka...ale - směr je to správný.Mobil co funguje jako kancelářský/multimediální počítač.

Výměnné baterky by se měly vrátit, vše lepené a nevyměnitelné je blbost...

rnb
rnb
Level 0 Level 0
9. 10. 2017 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PersonalComputer Jistě, kancelářským krysám s Office a Outlookem stačí výkonově 10 let starý procesor a to již dneska smartphone dotahují. Výhledově bude ve smartphone architektura

rnb
rnb
Level 0 Level 0
9. 10. 2017 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb 10 nm x64 s plnohodnotným OS, monitor a klávesnice se připojí přes USB 3.x a pro mnoho lidí se tak notebook stane zbytečným.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
7. 10. 2017 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PersonalComputer No jestli je pro tebe SGS8 neco jako stolni pocitac, tak jsi hodne skromny co do pouziti PC.
Ja jsem byl driv fanousek tehoz, ale vzdal jsem to, je to hudba daleke budoucnosti. Uz jenom Android jako OS proste nenahradi Windows v komfortu ovladani, ani nahodou.
(Minus neni ode me.)

PersonalComputer
PersonalComputer
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Na PC potřebuju psát, tisknout a prohlížet net. Nejsem programátor, nejsem IT, jsem obyčejný uživatel. Jak říkám - vedle mi trůni mašina 7700k/GTX1070, ale proč bych měl zapínat velký počítač, který má i velkou spotřebu, když chci jenom browsit po netu ? Tenhle koncept je geniální i v tom že můžu volat a můžu odpovídat na SMSky. Zvuk připojím k BT repráčku či sluchátkám a jedu. Kdyby k tomu (v nějaké x-té verzi) šla připojit dokovací stanice s grafikou (jako je dneska pro některé notebooky)a vývojáři tomu uzpůsobili hry, tak by to bylo naprosto geniální. Ostatně Nintendo Switch taky jede na mobilní platformě (ale od Nvidie). V tom mobilu mám 64+128GB takže není problém ani s úložištěm.

A takhle to bude mít velká většina uživatelů. Hodně lidí hraje na konzolích, PCčko jako takové nepotřebuje, konzole zatím ale PC periferie defaultně nepodporují (prý budou).Google přece vývíjí google chrome booky etc... představte si že by každý mobil (nejen "vlajkové lodě")tohle uměl... Mobil žere málo, vše (až na monitor) lze připojit bezdrátově (ale dokina má i konektor na LAN).Já třeba nechápu k čemu jsou v telefonu osmijádra... no v podstatě na dvě věci, ale s tímhle to najedno dává smysl. Už dneska můžete v mobilu upravovat fotky, videa, máte tam optické stabilizace atd. Teď do toho začínají fušovat umělou inteligenci... Opět zdůrazňuji - jsem UŽIVATEL. Nikoliv IT profi. Takže ano, k běžnému životu mi může i takovéhle PC v mobilu stačit a má to smysl (s tím že to budou prodávat spolu s telefonem, k Note8 to dávají a je ještě vylepšené rozhraní.)

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 10. 2017 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx Já se s dovolením malinko vmísím. Protože ono je to spíš o zvyku. O neochotě se učit, dělat stejnou věc jinak. Na Win jsme zvyklí. Všichni jsou na ní závislí, protože nic lepšího nebylo. Aplikace, hry. Bavím se o x86. Pak je tu nekompatibilita. Můžu mít super aplikaci na An, ale k čemu to bude, když ten soubor win bez emulace neotevře? Ale ten pán s S8 má naprostou pravdu v tom, že pro člověka bez hernich ambicí, to na prohlížení a běžné konzumní aplikace stačí bohatě. To samé je Linux. Já po zkušenostech s w10 už mám Ubuntu a po určitých nezdarech jsem spokojen. OS do w7 byly za peníze, ale sloužily lidem. Od w10 to je taky za peníze, ale už to slouží jako generátor dalších zisků. Nemám ten systém rád. Ale názory se různí. Doufám, že z toho jednou nebude občanská válka. Ale velmi mě třeba pobavila ta zmínka o clodulové AI. My jsme Borgové. Budete asimilováni. :)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
8. 10. 2017 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @PersonalComputer: PC je v soucasne dobe bez vyssi zateze pomerne usporne .. jeho vyhoda je v tom ze kdyz ten vykon narazove potrebuji tak mi ho poskytne nejen mnohem vyssi i stabilnejsi ale bez prodlev apod. narozdil od vetsiny mobilnich platforem ... nepocitam ani moznost mnohem lepsi ergonomie prace na PC co Quasimodu vyprodukovala tezka prace u pasu nebo pravidelne uzivani mobilniho telefonu/tabletu atd. :D :)

ale souhlasim ze vetsina konzumni spolecnosti takovy univerzalni vykon proste nepotrebuje a v dilcich cinnostech ten vykon nahradi specialni akceleratory (multimedia AI apod.)

PersonalComputer
PersonalComputer
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @PersonalComputer: Já třeba tenhle koncept (mobil/PC) považuju za lepší nežli tablet. Tablet aby k něčemu byl musí být velký (a velký je drahý)a i když bude mít pouzdro s nohou bude to fungovat jako notebook. Buď je řešení udělat dokovací stanici pro tablety v podobě ergonomického stojanu (ale stále bude mít maximálně "12.5 LCD) nebo naopak používat mobil připojený k LCD monitoru. A rozdíl mezi "24 a "10/12 (tablet) je obří. Osobně obří tablety považuju spíš za slepou cestu, protože jsou prostě těžké na držení (samotné bez klávesnice), takže cenu mají jako konvertibly.

Ale zase kolik je velkých tabletů (málo) a za kolik (za hodně.)

Idea tabletu byla dobrá, ale prodeje padají a je vidět že se ten koncept přežil... (já měl tablet 1x a když jsem o něj přišel, jiný jsem si nekoupil, protože "7,"8 i "10 mi přišlo málo a na "12 nemám.)

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 04:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @danito: Kazdej OS od MS ma po vydani problemy a casem to spravi, jenze Win10 maji novej OS co pul roku, takze problemy jsou kontinualni. Na hry ale stejne nemas vyber a musis dat kvuli DX12 Win10.

Osobne jsem od Ubuntu odesel na Win10, takze tak spatny asi nejsou. Uvidis sam, ale na linuxu se obcas neco pokazi a bylo zvykem, ze to slo jednoduse v nejakym textovym konfiguraku opravit, ale ted uz to maji taky vsechno binarni a je to cim dal slozitejsi, takze ve vysledku se to od Win az tak nelisi. Pro me byl nejvetsi problem polofunkcni LAN, pokud mel clovek v siti jak Windows, tak linux a musel teda pouziovat Sambu.

Ale pokud nekdo udela emulator a Windows maji dostatek vykonu, tak nevidim problem a Android appkama.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @PersonalComputer: Budoucnost mobilu vidím dnes už jako komunikátor-osobní asistent-multimedální agent, představy jeho sbližování s pracovní stanicí jsem nechal minulosti. Pokročilejší funkce (plnohodnotnou kancelář) podle mě smartphone budoucnosti přejme dle modelu ChromeOS (webová rozhraní - multiplatform).

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 21:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Xcute: Příjde mi, že u smartphonu dává nutnost být stále online (vzdálená správa, vzdálené řízení) smysl, ospravedlnění - na tom bych stavěl.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 22:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Xcute: No a představa jiného docku, než rozšíření o obrazovku a ovládací periferie, mi připadá scestné. Tablet i mobil chápu z velké části pouze jako tenké klienty - zprostředkovatele. Vysoký výkon, offline funkce mimo základní (kalendář, kalkulačka, poznámky, prohlížeč) atp. u nich pokládám do značné míry za slepou cestu. V důsledku nevnímám tablet a smartphone ani jako regulérní herní platformu (pouze casual), kterou mám brát v potaz (kamenujte mě).

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
9. 10. 2017 05:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx @Xcute: Ja s tiom souhlasim a mimochodem o podobne se snazi NVidia i nektere herrni spolecnosti. Ta predstava je, ze hru budes mit u nich na vykonem serveru a budes se k ni pripojovat jen vzdalene ze sveho klienta a tim muze byt v budoucnosti i ten mobil.

Rozdil mezi tim co chteji technologicke firmy a co chci ja je, ze oni chteji, abych se pripojoval k jejich vykonnym serverum, ja se chci spis pripojovat k domacimu vykonnemu desktopu. :)

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
7. 10. 2017 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mě je důležité,aby trh nebyl uniformní,aby si každý mohl vybrat, co mu vyhovuje.
Např. řešíte sluchátka, což je věc, kterou jsem v životě u telefonu nepoužil, jelikož prostě nejezdím sockou a v autě je nepotřebuji.
Totéž probíraná velikost úhlopříčky telefonu, někdo chce co největší, aby mu telefon nahradil v podstatě tablet kvůli filmům. Opět nikdy nevyužiji, takže chci telefon co nejmenší, aby se v práci dal nosit v náprsní kapse košile a na filmy na dovolenou beru tablet ( resp. nyní 2in1).
Ale jak říkám 100 lidí, 100 chutí, takže hlavně ať je mezi čím vybírat, např. telefony s úhlopříčkou 4 prakticky už nenajdete.... :evil:

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
7. 10. 2017 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek Souhlas +1, jenze to je problem, jak i z clanku vidis, vyrobci chteji urcovat smer vyvoje, takze na prani zakaznika kaslou.

Jinak s tema sluchatkama, treba bezim, smartphone v kapse (ocenil bych mensi nez 5" ale bohuzel) a bezdratove spunty s vydrzi cca. 2 hodiny naprosto idealni. Nekde jsem a chci poslouchat a zasadne Jack konektor, bezdrat sluchatka na slusny poslech kvalitni hudby mas tak minimum 5.000 Kc a stejne to muze obcasne vypadavat. Drataky se stejnou kvalitou se daji sehnat za 1.500Kc.

vojacekr
vojacekr
Level 1 Level 1
7. 10. 2017 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná mě teď tady ukamenujete, ale podle nadpisu jsem se těšil na výživnou porcičku vývoje smartphonu jako takového - HW/SW-OS globálně ať už z portfolia iPhone/iOS nebo Android (v různých verzích i ve vanilla, nebo přímo od Googlu) přes Samsung (Tizen).. až po neznačkové Čínské "šunty" s jejich vlastní distribucí. Místo toho se dočítám v každé kapitole o bezdrátových sluchátkách Apple. Promiňte, ale kdo je zorganizovný dle priorit, tomu práci neurychlí ani bezdrát sluchátko v uchu. Je to preview technologie, ale není to jen součást masáže?! Ve sluchátkách mám jasno. Venku chci slyšet zpívat ptáky a u přechodu blížící se auto. Doma si klapnu hlavu do Senn HD700. Mám pocit, že se pár týdnů pan Rybka opakuje i když i tak fajn čtení. Padesátník díž.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
8. 10. 2017 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co je do háje [i]kontroverzního[/i] na bezdrátovém nabíjení?

armagedon
armagedon
Level 11 Level 11
8. 10. 2017 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb Pockejme generaci nebo dve aktivniho uzivani a pak teprve uvidime..

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
9. 10. 2017 01:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@armagedon aktivne se pouziva od roku 2012 ze s tim prisel Apple at ted jako technologicky leader je vec druha ;) (ostatne spoustu novinek co vitezoslavne nacpal do "X" umi jiz mnoho let konkurence za zlomek ceny :) )

nedavno mi chybejici ficurky omlacovali o hlavu ze je to k nicemu a prezite ze apple ma lepsi zpusob :)a najednou zase chrochtaji jak je to super :D

squad_leader
squad_leader
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Operační systém: Windows
10. 10. 2017 00:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolím si malou jazykovou odbočku.
Takovou hnidopišskou.

Jazyk a název "telefonů" či "smartphonů" říká, že zařízení [b]je telefon[/b].

Toto je stará definice. Jedná se o něco, jako-výpočetní multifunkční, mobilní zařízení, kde [b]naopak[/b] telefon je jen jedna z možných aplikací využítí.

"Telefon" může být kompasem, fotoaparátem, navigací či MP3/videopřehrávačem atd...

Z výše uvedeného jen trochu poukazuji na fakt, kdy se už jen skutečný název zasekl kdesi v časové minulosti. Daleko příhodnější název by byl např. PDA (Personal data assistant) nebo něco podobného.

Alespoň, že teda všichni vědí, co mají na mysli.

dec-vax
dec-vax
Level 1 Level 1
10. 10. 2017 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to ještě vůbec technologický pokrok?
Není už to spíš neustále se měnící odvětví zábavního průmyslu, zaměřené na produkci hraček a vypatlátorů?

Reklama
Reklama