Zpět na článek

Diskuze: Modding: Jak dostat do malé skříně velké vodní chlazení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Slamacek
Slamacek
Level 1 Level 1
27. 7. 2011 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že je to čistá práce, vzhledem k prostoru, který autor měl. Pokud se ale něco pokazí, bude peklo to rozebírat a komponenty vyměnovat. S komponenty ve větší skříní by byla lepší manipulace.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
27. 7. 2011 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledově se mi to moc líbí, hlavně ten pořádek uvnitř, žádný kabely, prostě luxus. Možná byste podobnej pokus mohli někdy zkusit v pimp my comp pokud se ten vodník vejde do rozpočtu.

bobin97
bobin97
Level 1 Level 1
29. 7. 2011 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pořád nechápu proč na všechny tydhlety věci používáte ty nejlepší komponenty za xxxxx Kč to samí to chlazení 13 548 Kč kdyby ste vybrali něco za rozumnou cenu třeba levnější chlazení, komponenty takle to pro mě nemá cenu číst to :x :x

UmaTi
UmaTi
Level 1 Level 1
30. 7. 2011 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak mate teplu vodu v okruhu kurenia a tocite ju velmi rychlo, tak teplota v dome je nizka. Je to sposobene tym, ze voda v radiatore len pretecie a neodovzda teplo.

Nesposobuje takyto jav tu teplotu na GPU? (Rychlo cirkuluje voda a neodobera teplo). Alebo je slabie prevedenie ten chladic na GPU?
+ Ta spotreba ma tiez dostala. Mam E-350(4GBram,2T HDD) a spotrebu v idle mam 21 W PC (v maxime okolo 41W), 9W router a 30W+-6W 21 displej. Sice sa vykon neda porovnat, ale na surfovanie a pracu je to pohoda. Ak potrebujem nieco silnejsie, tak zapinam svoje 4 jadro Phenom II (3GHz) pod stolom). To ma spotrebu v idle 165 a zatazene na 100 % okolo 225W.
Clovek za svoju nenazranost po vykone pc plati riadnu dan v podobe vysokych uctov za elektrinu. Ci??

qm-marko_cz
qm-marko_cz
Level 1 Level 1
2. 8. 2011 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=UmaTi]Ak mate teplu vodu v okruhu kurenia a tocite ju velmi rychlo, tak teplota v dome je nizka. Je to sposobene tym, ze voda v radiatore len pretecie a neodovzda teplo.

[/quote] S tím nesouhlasím,voda jde stále do radiátoru ze zdroje tepla stejně ohřátá(při stálém průtoku) a je jen na radiátoru kolik dokáže vstřebat a předat energie do okolí.A vzrůstající průtok to jen pozitivně ovlivňuje,vždy bude energie rychleji předaná ze zdroje do radiátoru.Vodníka jsem opustil,při běžném provozování je to jen zátěž.Jeho jediné využití vidím pouze v dlouhodobém přetaktování komponent.Ty ale bohužel stárnou pod nástupem nových technologijí a při výměnách začínají první marnosti vody v PC.Není to tichší systém,energeticky je také mimo vzduch a nejhorší je závislost na HW.Vodník jako šperk -ano má své technické kouzlo a obdiv těch co jej ještě neměli :-) .

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
2. 8. 2011 23:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@qm-marko_cz Máte pravdu, něco o tom vim (studoval jsem to :lol: ) Čim větší průtok tim líp, samozřejmě záleží hlavně na ploše toho radiátoru (nebo chladiče). Nemam zkušenosti s vodním chlazenim, ale u topení je to tak. Dokonce to muže fungovat i samotížně bez čerpadla pokud je dostatečná výška, potom cirkulaci zajistí rozdíl hustoty teplý a studený vody, ale to u těch malejch trubiček u vodního chlazení asi neni možný. Pokud je průtok hodně vysokej tak se neděje nic špatnýho, do radiátoru ta voda přece přichází furt a je timpádem neustále rozehřátej a topí. U chlazení by to mělo bejt stejný, neustále přichází studená voda a čim víc tim líp.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chtělo by to změnit titulek :wink:
1) zvolená skříń rozhodně není malá, ale větší, než má 95% uživatelů
2) chlazení se dovnitř úplně nevešlo, že ?

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Zrovna ta expanzní nádoba venku je při plnění okruhu spíš ku prospěchu.

gos
gos
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Taky bych řekl.

Karliczek
Karliczek
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobré počteníčko poránu jinak ten CPU blok ten bych vyměnil spíš za ZOUY od Cawedoga CZ výrobce za trochu menší cenu ale o to podstatně s menší restriktivitou a tedy i menšíma teplotapa jinak moc pěkná sestava jak VODNÍKA tak PC :)

pif666
pif666
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekna praca, len ten vysledok a prinos vodneho chladenia sa mi zda otazny.

Zaujimalo by ma, ako by sa dal CPU aj GPU pretaktovat ked vymenim dobre vzduchove chladenie za vodne - ale v tomto pripade vidim, ze pokles teplot je velmi maly takze ani zazraky v taktovani sa nedaju ocakavat.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pif666 Není divu, když je tam jen jeden radiátor, osazený navíc jen dvěma ventilátory. Bloky jsou schopné přenést mnohem víc tepla, kdyby bylo kam.

TOC
TOC
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Jj, určitě by se daly odůvodnit dva radiátory. To už by se ale pak nevešlo do bedny, čili by se musela koupit jiná, nebo lépe externí stojan na radiátor.

Mafian277198
Mafian277198
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky mně dnes přijde rozdíl mezi vodním a vzdušným chlazením minimální..... co se týče teplot, moc si nepomůžeme a hluk také nebude o nic menší ..... prostě, při dnešních masivních pasivech s HP a velkými pomaloběžnými ventilátory s tvarovanými lopatkami zpříjemňující hluk a s kvalitním akustickým tlakem je imho lepší volba, než se patlat s vodníkama, který nejspíš ještě k tomu potřebují větší údržbu. 8)

TOC
TOC
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mafian277198 Raadiátor se dusí, v této sestavě by měl být spíše ještě jeden. S hlukem si moc nepomůžeš, ale to jen v této sestavě. Já třeba můžu používat pomaloběžné ventilátory (pod 1000RPM), ale to jen díky dobré volbě radiátoru...

TomKocuR
TomKocuR
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mafian277198 A čo je to ten "kvalitný akustický tlak" ?
BTW myslíš že by si uchladil dva Radeony 6970 a i7 2600K na vzduchu pri podobnej úrovni hluku?

stihacka
stihacka
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mafian277198 Když je udělaný takhle blbě tak to je jasný.

stihacka
stihacka
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když vidím ten udušený radiátor tak se těm teplotám ani nedivím. Napsat že snížení teploty grafiky o 4st.C je dobrý výsledek mi přijde jak když dotyčný neměl nikdy zkušenost s pořádným vodníkem. Sice zajímavá stavba, ale místy nepochopitelně řešená.

Kostitras777
Kostitras777
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

máte někdo zájem o fitinky nebo zátky?
[url]http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?f=116&t=169831&sid=d46e33cb96cbf4cbbb19758cd5f02401[/url]

sleva 20%
vlastní výroba

možnost výrobit i na zakázku podle vašeho přání...

StepanPepan2
StepanPepan2
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problémy:

Nepraktická zbytečně velká nádoba venku.

Hadice od nádoby neprochází průchodkou.

Neprofesionální zajištění kabelů pomocí zipties. Ziptie není k tomuhle účelu zkonstruován. Když už by je někdo (amatér, profesionál nikdy) ve svém počítači chtěl použít, musí použít aspoň dvě na jednu hadici, a neuštipovat je těsně u zámků, ale nechat tam aspoň centimetr.

Dát tam desku s tím "tepelným štítem" bez ventilátoru je prasárna největšího kalibru. Pod tím štítem musí proudit vzduch, je nutné tam instalovat ten 50mm větráček! Když tam nebude, bude se deska přehřívat a bude na tom hůř, než kdyby tam ten štít vůbec nebyl!

Někteří si můžou myslet (já jsem mezi nima), že ventilátory Noctua jsou naprosto hnusně barevné a když jsou vidět, zabijou jakýkoli vzhled čehokoli.

TOC
TOC
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StepanPepan2 Přidal bych blbé řešení uchycení radiátoru. Poslední část se v case vyloženě dusí a ty 2 Noctuy NF-P14 mu moc nepomáhají, protože cucají vzduch i kolem radu. Ten je pak velice nedostatečně ofukován (to vede k výsledným špatným teplotám).

Na druhou stranu je ve skříni celkem slušný průvan a nesouhlasím s tím, že se deska bude pod tepelným štítem dusit.
Ventilátory Noctua jsou osvědčené, ale já bych použil nejspíše ventilátory Enermax nebo Noiseblocker....

stihacka
stihacka
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StepanPepan2 S tímhle souhlasím, přesně napsáno. Jen ještě k tomu radu, ten měl být přesně naopak, radiátor pod plechem a ventilátory pod radiátorem a tlačit vzduch přes něj.

StepanPepan2
StepanPepan2
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 08:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StepanPepan2 Oblouk hadice u vstupu do čerpadla je opravdu divoký, bylo nutné tam použít koleno!

StepanPepan2
StepanPepan2
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=StepanPepan2] musí použít aspoň dvě na jednu hadici[/quote]Myslím dvě na jedné fitince.

Lada-1
Lada-1
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mne proc tam je tolik vetraku. Vzycky jsem si myslel , ze vodni chlazeni je taky o tichosti, ale tam je 6 12cm ventilatoru :!: To is pak kladu otazku, zda by to ty ventilatory neuchladily lepe nez ten vodnik

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
27. 7. 2011 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lada-1 Vyjímečně s tebou taky jednou souhlasim. :lol: Myslim že díky těm všem větrákům tam akorát zbytečně bude prach. Ale když to ta bedna má tak by to vypdalo divně kdyby tam byly neosazený pozice pro ventilátory a když se daj na minimální otáčky tak to muže bejt klidně neslyšný. A to čerpadlo se mi nějak nezdá, taková mrňavá potvora musí strašně řvát.

StepanPepan2
StepanPepan2
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=TOC]nesouhlasím s tím, že se deska bude pod tepelným štítem dusit.[/quote]

Ten štít je založenej na tom, že pod ním proudí vzduch, když je tam normální chladič procesoru, který fouká dolů, nějaký vzduch se dostane i pod štít, ale stejně to není ono, stejně je nejlepší použít navíc přídavný větrák. Ten větrák se tam MUSÍ DÁT, když tam není CPU chladič s větrákem! Jinak ten štít ztrácí funkci a naopak působí jako zábrana ochlazování desky a ta se pod ním peče!
[url]
http://www.youtube.com/watch?v=Q4VpTBWm1LI[/url]

StepanPepan2
StepanPepan2
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StepanPepan2 http://www.youtube.com/watch?v=Q4VpTBWm1LI

jawakiller
jawakiller
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Blahopřeju,konečně tu je rozumný projekt co není přeplácaný a tohle je úprava jak má být,není co vytknout,možná barevná kapalina jen pro malý efekt,jinak naprosto super PC tak akorát.Konečně majitel co má hlavu na myšlení stejně jako Stoobi.Fakt krása.

Roman X2
Roman X2
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda když jsem viděl teplotu GPU tak mi bylo do smíchu :lol: 70°C při teplotě vody 30°C to je takovej velkej šmejd ten blok ? Furtmi to nejde do hlavy chladivo 30°C a blok 70°C to skoro vypadá jako když blok nebyl na grafice ale kdo ví kde :D nebo je tam nějaká tepelně NEvodivá pasta ?

StepanPepan2
StepanPepan2
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď jsem si teprve prohlídnul instalaci radiátoru, je tohle možný??? :shock: Ty ventilátory ofukujou tak třetinu radiátoru a ještě blbě, protože nasávaj vzduch mimo! 240 radiátor se správně nainstalovanejma 120mm větrákama by na tom byl líp, než tohle!

Walltr
Walltr
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám jednu, ale zásadní připomínku, vím, že zákazník má svoji představu, jako architektek se s tím častokrát setkávám a věřtě, někdy to jsou opravdu úlety. A je na mě abych usměrnil. A v tomto případě si myslím, že bylo na místě budoucímu majiteli domluvit, že skříň (zřejmě vybraná s ohledem na zdroj, jinak si to neumím vysvětlit) se měla vybrat větší. Sám mám CM Stacker Evo 830 a nacpat do něj vodníka s kartami v CF, zprvu s chlazenými HDD vodou, bylo docela maso. A zde je to vidět. Prostě základ je špatně a skříň je u vodníka základ. A je hodně skříní za rozumnou cenu velikosti bigtower co by do svých útrob tuto sestavu v pohodě pobraly i s expanzkou. Fillport je drobnost, pro tak výtečného moddera je drobnost. Škoda, asi to nebylo jednoduché rozmluvit, jinak si to u Stoobiho neumím vysvětlit. PS: Sám bych nyní volil Bud Cosmos a nebo LIAN LI PC​-P80NB

Stoobi
Stoobi
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Walltr]...[/quote]

Bohužel, tak nějak to bylo. Navrhoval jsem zákazníkovi FD DefineXL, který je prostrnější, ale požadoval tento zdroj a tuto case, ale nakonec si myslím, že se to vměstnalo rozumně. Co se týká ventilátorů, tak asi se zdá, že skrze výměník příliš nesají, ale opak je pravdou, osobně mě velmi překvapilo, jaký tah přes výměník mají. Souhlasím, že přední třetina výměníku je trochu udušená, ale nebylo možné tam vměstnat ještě dalšý fan.

Tento projekt byl ze strany zákazníka velmi striktně usměrňován, ale přišlo mi, že na článek by to bylo dobré, protože právě Antec P183 je spíše vhodná pro vzduchové chlazení, takže integrace vodníka může být zajímavostí.

rocman
rocman
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stoobi Osobně by mě moc zajímalo, kde je problém. Koncept jako celek nevypadá až tak špatně ale teploty o 4-5 stupňů na procesoru nižší než s box chladičem mi přijdou jako špatný vtip, vždyť mnohé vzduchové chladiče dají oproti boxu i o 10-15 stupňů lepší teploty a to při zlomku ceny vodního chlazení.

santana85
santana85
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vzhľadom na požiadavku zákazníka musím pochváliť prevedenie, koncepčne výborne zvládnuté a napratané do skrine. z hľadiska efektivity chladenia ale absolútne nezmyselný nápad a vyhodené peniaze. a to len kvôli jedinej veci, zjavnej neochote kupujúceho vyviesť vodníka von zo skrine a prispôsobiť zostave výkon a efektivitu chladenia rediátora.

ale niektorí ľudia si nedajú povedať, zažil som si to párkrát aj na vlastnej koži.

Woyta
Woyta
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Coze jsi u grafiky nepouzil otocnou uhlovou fitinku? Sam je pouzivam a nemuzu si je vynachvalit a takovehle prasarny jiz nepouzivam. Urcite se shodneme na tom, ze hadice bylo mozno vest lepe. Zakrytovana deska v pripade vodnika je spise na skodu. osobne postradam blok na chipsetu V pripade velkeho zatizeni je vhodne chladit i napajeci kaskadu CPU ktera spoleha na proud vzduchu od chladice.
Cerpadlo bych spise nastehoval dolu misto disku a disky nahoru tam kde je ted cerpadlo. Dalsi vec kterou u vodniku doporucuju je vypousteci ventil.

ZeeZ
ZeeZ
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekny clanek, skoda te expanzky, ze se nevesla, ona samotna ta case je nadherna.

Kdyz jsem nedavno delal vodni chlazeni, vedel jsem, ze kdyz ho budu chtet pouzit do jakehokoli dalsiho case, musel bych to vsechno slozite prendavat, vrtat, rezat, nytovat atd... takze jsem to vyresil tak, ze jsem to dal do starsi case od UPSka, do ktereho vede pouze jeden Molexovy konektor a dve hadicky. Jednak je to oddelene od vlastni case pri pripadne nehode :-) a druhak to do dalsi skrine, napr. HTPCcase, nebudu muset prendavat (a ani by to neslo).

http://zeez.sweb.cz/Case/PB013603.JPG
http://zeez.sweb.cz/Case/PB013605.JPG
http://zeez.sweb.cz/Case/P1013625.JPG
http://zeez.sweb.cz/Case/P1013623.JPG

Reseni mozna ne uplne tradicni, ale jsem s tim spokojeny. Uz jen na dno expanzky pridelam nejakou modrou diodu, aby mi to na strop hazelo pekne efekty :-)

Lada-1
Lada-1
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ZeeZ kdo delal ten vymenik :?: To vypada na nejakeho obchodnika s medi - mit zebra z medi to jsem nevidel jeste. Velikostne to vypada pri kompresorovem chlazeni dimenzovane na vykon ca 2kW :!: :shock:

Walltr
Walltr
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Říkal jsem si to. Ale to tu asi hodně lidí nepochopí, že to někdo platí a ten má svá přání, z kterých z jakkýkoliv důvodů nechce slevit. A člověk když jej nepřesvědčí má dvě varianty, buď tu zakázku vzít a nebo ne. A někdy to bývá výzva se s tím popasovat. Moc zajímavý článek, jen více takových! Doufám, že vás neodradí negativní komentáře jak k tomu článku tak i k předchozímu (ta pracovně herní stanice...)a dále, pokud budoucí majitelé povolí, nám budete poodkrývat další sestavy. Každopádně hezky čistě provedené. Jen tak mimochodem k tomu výměníku. u mého CM 830 Evo mám radiátor 3x120 nainstalovaný ve vyřezaném dně a dva ze tří výfukových větráků 120x120 mám na horní straně, kdo škříň zná tuší, že druhý ventilátor je z poloviny zakryt plechem. Ten broušený hliník je tak definitivní a krásný materiál, že jsem se do tak složitě tvarované case ani neodvážil řezat. :-) Takže taky kompromis. Estetický.

ZeeZ
ZeeZ
Level 1 Level 1
25. 7. 2011 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Lada-1]kdo delal ten vymenik :?: To vypada na nejakeho obchodnika s medi - mit zebra z medi to jsem nevidel jeste. Velikostne to vypada pri kompresorovem chlazeni dimenzovane na vykon ca 2kW :!: :shock:[/quote]

Mam dojem, ze je to ertyho vymenik... jinak to v pohode chladi 8800GT, E2160 na 3.2GHz a dva disky... aha, LOL, ja cetl 2W, ne 2kW :-)

Reklama
Reklama