Zpět na článek

Diskuze: Notebooky s RTX 50 cílí na efektivitu. AI maximalizuje výkon na cestách a přidá funkce

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

tata most
tata most
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako notes špatný není,ale cena úlet a co nechápu ještě víc je hon za rozlišením. K čemu někomu je sakra u notebooku 4k apod? Vždyť to 4k je problém i na 27" na 100% scale, na 17" bych povolil max fullHD a i to je extrém na práci když to někdo má na 14" 15". Upřímně já bych chtěl najít notebook 17" s OLED FullHD displejem a stačila by i rtx 4070 laptop, na hry by to byl ultimátní stroj. Mnohem lepší než tohle za 100k a víc, kdy se to trápí a peče se to jako kráva.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tata most @tata most Protože čísla prodávají. A lidi... jsou prostě lidi.

tata most
tata most
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 bohužel máš pravdu a vzpomínám na vietnamce po převratu :D čím víc proužků tím víc adidas :D

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
15. 4. 2025 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @tata most Co proužky, ale ty magneťáky na baterky co měly několik KW výkonu.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 06:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LojzaOdVedle Jo přesně, a RMS tak stěží 0,5W 😀

tata most
tata most
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Fox_25 jop vzpomínám 1500w PMPO :D to se děje ostatně i dnes :D

Kdy ti prodají HIFI s výkonem 1500w a ze zásuvky to vezme max 200w :D

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
16. 4. 2025 17:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @tata most Jop, už jsem párkrát koukal do útrob PA zesilovače kde se o několik stovek W staral jeden pár koncových trandů na kanál v TO220 pouzdru a pidi chladič. Samozřejmě se taky jednalo o perpetuum mobile, stovky W s 1A pojistkou na síťové straně.

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
19. 4. 2025 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Jojo je to tak.Lidi maji dnes vymyte mozky reklamou tiskem Tv apod.Upadek lidstva.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 17:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tata most @tata most presne na tohle upozornuju uz roky ze logika vyrobcu hernich notebooku je zcela stupidni.. Vice mene proto je uz ani nechci testovat protoze to je totalni ztrata casu..

narvou na 15-17" nesmyslne 4K rozliseni kde to nikdo nemuze pouzivat na 100% skalovani protoze by tam nic nevidel ani lupou.. Kazdej si proto musi dat minimalni skalovani 150% a nekdo i vic pokud spatne vidi aby vubec precetl blbej text ve wordu..

Pak tam daji tuhle nesmyslne drahou 200W grafiku co to 4K rozliseni stejne neutahne, takze herni notebook jako celej je pak totalni predrazenej a nepouzitelnej paskvil..

Kdyby tam dali jak rikas 1080p maximalne 1440p tak by to bohate stacilo a naroky na grafickou kartu by se radikalne snizily a hned by tam sly dat mnohem levnejsi grafiky co netopi jak tank, a notebook pak nemusi hucet jak turbina aby se vubec uchladil a kdyz vemu co mi za posledni roky proslo rukama, stejne se 80% tehle brutalnich notebooku stejne prehrivalo protoze uchladit 300-400W v tak malem tele je totalni nesmysl..

Ovsem vyrobci si dal jedou tuhle nesmyslnou notu, je to marny, je to marny, je to marny :)

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
15. 4. 2025 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tata most @tata most já pochopim když si lidi stěžovali ža na 15" displeji je 1366*768. To bylo strašný. Ale že si někdo stěžuje že se nasazuje 4K?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 18:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos 4K rozliseni ma smysl az od 32" a vejs.. jinak je text tak malickatej ze to nejde poradne precit, musis si ve WIndows zapnout 125/150% skalovani a hned ztraci to vysoky rozliseni smysl.. na tyhle maly obrazovky bohate staci 1440p, zvlast u hernich notebooků je to az az..

tata most
tata most
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos Hele mam 34" monitor a jedu 3440x 1440 a mam scale 125% a je to akorat. Neumim si představit čumět na písmena velikosti dvou mm na 15" 4k displeji. To je za mě hovadina a to samé telefon. Jen to žere baterku.

Upřímně já mít peníze tak pořídím dva displeje amoled 6.5" kde jeden pojede 720p a druhý pojede současné rozlišení. Pak bych to dal do krabičky,nastavil stejný jas a nechal na ulici lidi hádat co je co za běžných podmínek kdy na tel koukám minimálně z 30cm a více. Myslím, že 90% lidí by nepoznalo rozdíl. Úplně stejný jako 4k na 15" nesmysl na entou, jen aby to žralo výkon uměle. Spíš než rozlišení by výrobci měli řešit zobrazení, podsvícení apod. Kdy nabízí displeje 4k a ve finále to je tragedie do které prosvítá podsvícení ze stran a není plocha konzistentní v podsvícení.

tata most
tata most
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Stratos i 1440p je moc na 14"15" notebook, mám lenovo legion 15,4" 2560x1440 a i kluk tam má 150% a to mu je 20 a má mladé zdravé oči. Natož já starý kozel :D

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
15. 4. 2025 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Stratos Škálovaný 4K furt vypadá líp jak neškálovaný fullhd. Ostatně u doktorů a podobně používáme škálování i na 27 monitorech s fullhd.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 20:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos doktori ale potrebuji co nejmensi rastr, aby videli i ty nejmensi detajly, coz je pri jejich praci logicky.. obycejny clovek tohle u textu na obrazovce opravdu nepotrebuje..

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
17. 4. 2025 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Stratos ne, doktoři jsou tak slepý že neprectou písmenka na 27 palcovým monitoru s fullhd rozlišením.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tata most @tata most Tak vyhoda 4K je, ze to je celej nasobek FHD rozliseni, takze na 4K monitoru si muzes nativne nastavit FHD. Takze na praci a hry si muzes nastavit FHD, ale film si pak muzes pustit 4K apod. Jedina nevyhoda tohodle reseni je vyssi cena 4K obrazovky oproti FHD obrazovce, ale to pri celkovy cene toho ntb stejne nikdo moc resit nebude...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Grew hlavne jestli si schopen u 15-17" obrazovky ve film poznat 4K kdyz na to koukas treba z metru..

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Stratos Tak na ntb s 15-17" obrazovkou vetsinou koukam tak ze vzdalenosti 30-50cm max...

tata most
tata most
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 16:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Grew Zkus si něco načíst o tom co píšeš, kdyby to tak fungovalo,tak neřeknu ani Píp,ale ono to tak vůbec nefunguje, že by to rozdělilo na 2x2pixely při fullHD, To co píšeš je hloupost. Je toho plný Reddit, kde to řeší spousta lidí. Opravdu ti nesvítí 4 pixely při přepnutí na fullHD téměř nikde. Možná až teď kdy to jedou marketingově a nabízí displej s dvojím rozlišením.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @tata most 1. to mam sam vyzkousene, ze na 4K obrazovce je FHD v pohode a chova se to jako nativni rozliseni 2. mi vysvetli, proc by to nemelo fungovat, kdyz 4K je presne 4 nasobek FHD rozliseni

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 06:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tata most @tata most Tak já mám NB s 16" OLED a 2k a myslím si že i tam by v pohodě stačilo fHD, ale zas třeba v grafických programech a tak je to super, vleze se Ti tam víc "šoupátek" apod. 😉

tata most
tata most
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Jako na zobrazení v určitých situacích ještě ok,ale narvat více šoupátek se dá i na FullHD, spíš narážím na to, že oko tu jemnost nevidí, kolik lidí kouká na displej notebooku z pár centimetrů? To samé u telefonů,tam bohatě stačí 720p, zbytek je na lupu. Jediný kdy u telefonu a notebooku využiji vyšší rotlišení je když dělám screenshot z výkresu třeba, že tam je větší záběr informací. Ale při běžné práci to je blbost.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
15. 4. 2025 15:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No hlavně nabídka s 50xx je v NTB zatím tragická.A vice parovana jeste v kombinaci odpadního CPU od intelu... jo a pokud si nekdo koupi ntb s 4090 za 100k+ a neví že má menší vykon než v desktopu tak je debil kdyz si nedá ani 5 minut prace se podivat na benchmaky.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 19:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa Nemuzes po laikovi uplne chtit, aby predpokladal, ze rtx 5090 je neco jinyho v ntb a neco jinyho v desktopu. A ani ja bych neocekaval, ze ten rozdil bude tak velkej...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew @Grew presne tak 95% kupcu kupuje podle nazvu a podle nich je proste 5090 to samy jako 5090.. hlavne kdyz se pak podivaj na tu cenu kolem 150tis ocekavaj ze tam vykon te 5090 opravdu bude.. a pak zjistej ze vykon je s bidou 1/2..

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
15. 4. 2025 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No víc jak sto tisíc za rtx 5070 se fakt vyplatí

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
15. 4. 2025 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

marketingovy cirkus .. ak ma desktop 5090 TDP 600 /burst 900+ watt/ , tak v notasi bude asi "nieco" ine a nie mobilna 5090, ale to by vyzeralo "nepekne", keby na plnu hubu povedali .. do 200 celkoveho TDP tam mozme dat maximalne ekvivalent desktop 5060ky, ze.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 09:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK ono je celkem brutus, ze nakej BFU si rekne kurna RTX 5090 v notebooku to bude "delo".. Vyplázne 150-200tis za notes a pak doma zjisti ze si na tom 4K monitoru co tam vetsina vyrobcu notebooků dává, nezahraje skoro nic, protoze vykon grafiky je identicky jako mainstremu v desktopu :). Asi by bylo na case to znaceni mobilnich GPU trosku pozmenit, protoze ty nuzky se rozeviraji vic a vic s kazdou generaci.. Mobilni 4090 mela vykon kolem 60-65% desktopove edice, ovsem 5090 uz je s bidou na 50% a da se ocekavat ze u dalsi generace se to zas "zmensi".. Takze "tudy cesta proste nevede", ovsem otazka zni zda to marketingový oddeleni Nvidie zajímá.. ja bych rekl ze ne.. ve finále jde jenom o prachy..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
15. 4. 2025 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jeníček nám odhalil krutou pravdu o kapitalismu - marketingové oddělení slouží k tomu, aby (nejen) akciová společnost vydělávala prachy. Bravo, děkujeme za účast v soutěži a posíláme písničku. 🤪

Zeptej se marketingu AMD, proč změnili metodiku v pojmenování grafických karet. Aha, to je vlastně něco jinýho, já zapomněl 😂 ...

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
15. 4. 2025 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Dakujeme za dalsi "objektivny" a extremne nevyargumentovany hate na nVidiu. Co by sme si pocali, keby si nas svojimi lzami, prekrutenou realitou a vymyslenymi pribehmi nevzdelaval? Kde by sme boli bez tvojej "osvety"?

Dokonca si odhalil, ze korporatom bez vynimky ide v prvom rade o peniaze, resp. o zisk. Zaujimave, ze rovnake "analyzy" nevedies na adresu AMD, ktore sa chova PRESNE tak isto ked ma tu moznost. Jasne to dokazuje ich nedavna cenova politika ohladom extremneho zdrazenia 7800X3D.

Vies mi poslat odkazy, kde si s rovnakym zapalom za porovnatelne "preslapy" kritizoval AMD? U kapacity tvojho formatu by to nemal byt problem.

O problemoch s nvidia gpu tu do umoru pises a opakovane recyklujes co si uz napisal. Kedy sa budes s porovnatelnou intenzitou venovat napriklad tomuto? Ide zjavne o relativne nezanedbatelny problem (STOVKY pripadov), ktory stale nema riesenie.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas Podle ceho usuzujes, ze nedavne zdrazeni 7800x3d bylo na bedrech amd a ne na strane dodavatelu, prekupniku a prodejcu?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 19:53 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas pravda, navíc vydat 9800x3d, které bylo v době vydání o 2-5% výkonnější, než 7800x3d a o pěkných pár tisíc dražších, to byl gól :D To ti honzík ten joudík řekne, jak je intel drahej, a že amd vlastně není.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 20:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 9800X3D prineslo masivni narust vykonu v multi threadu a to desitky procent.. vice mene AMD udelalo univerzalni procak na praci i hry, coz 7800X3D nebyl protoze mel vykon vsech jader celkem dost malej diky maly frekvenci.. Taky 9800X3D prinesl moznosti taktovani coz 7800X3D taky neumel.takze pises kraviny. Nehlede na to ze 9800X3D se i lepe chladil nez 7800X3D kde byly problemy s teplotama ty vyrovnavaci pameti coz se podrailo celkem vyresit.

A hlavne v dolarový MSRP cene AMD skoro nezdrazilo, 7800X3D mel startovaci cenu pri vydani 449dolaru, 9800X3D melo startovaci cenu 479 dolarů, coz vice mene pokrylo inflaci... To ze 7800X3D v nejakem mezidobi stalo mene nez MSRP je proste dano tim ze byly velky skladovaci zasoby a potrebovali to vyprodat pred prichodem novyho modelu.

Cesky ceny byly v dobe vydani na trh nasledujici:

7800X3D - 11 990,- s DPH (kurz koruny vuci dolaru v ty dobe: 21,62)

9800X3D - 13 990,- s DPH (kurz koruny vuci dolaru v ty dobe: 23,21)

Takze na českou cenu 9800X3D mel vliv i kurz dolaru, ktery byl v te dobe o neco vejs..

André Philippe Schwarzkopf
André Philippe Schwarzkopf
Level 23 Level 23
15. 4. 2025 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jedina grafika co byla cca stejne vykona pc ntb byla 1060 fun fakt ntb mela vic shadderu a nizsi takt :)

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas U AMD žádné problémy nejsou... Belka a jeho guru žádné problémy nereportovali, tudíž neexistují 😉

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 10:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "Taky 9800X3D prinesl moznosti taktovani coz 7800X3D taky neumel" cos to napsal za hovno? :D :D :D :D ty neznáš ani tvé oblíbené AMD procesory, tak to je úlet.
7800x3d byl problém uchladit? lol
7800x3d před amd podvodem šel sehnat za 11, v době vydání tu stálo 9800x3d 15 tisíc, tak nelži zas :D :D
Screenuju si další amd lež, to je gól, jednou z toho bude super kompilace

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 11:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 https://diit.cz/clanek/ryzen-7000x3d-klasicke-pretaktovani-nepodporuje

AMD potvrdila, že řada Ryzen 7000X3D podporuje přetaktování na úrovni Ryzen 5000X3D (tj. přetaktování je podporováno pro paměti a Infinity Fabric) a nově přibude podpora pro PBO a Curve Optimizer. Což znamená, že klasické přetaktování (násobič) podporováno není.

nastuduj si o tom neco :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos :D :D :D tak teď ses do toho úplne zamotal popleto :D :D :D no ja se musim jen smat, takova kapacita a nezna zaklady, to seru

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 12:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 sam OBR (tvůj HW Guru) zde na pctuningu v recenzi na 7800X3D jasne napsal že procesor nejde taktovat.. a dokonce to dal i do zaporu.. 9800X3D uz timto netrpi je to vyresene na HW urovni..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 4. 2025 07:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jaky muj guru? to ty ho tu furt kouris a pises o nem denne :D :D 7800x3d získalo spoustu OC možností lehce po releasu, to bys jako hlavní femboy lisi su měl vědět. Specíalně potom, až ty procáky přestaly vybuchovat :D :D

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
19. 4. 2025 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ja mam v PC 7800 za cenu 9tis a na hry naprosto OK.9800 za ty penize neni zajimavy.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 4. 2025 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @roman2277 pokud to mas jako ciste herni procak tak souhlasim, pokud bys to mel na mix prace/hry tak uz se prechod vyplati, protoze v multi dokazalo AMD s 9800X3D celkem poskocit o desitky procent.. Taky si zrejme vychytal tu super cenu, prece jenom 7800X3D kdyz se zacal v CR prodavat stal mnohem ale mnohem vic nez 9tis..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

By mě zajímalo, kolik lidí si vezme notas s 5090 což je vlastně osekana 5080 s výkonem 5070ti spíš min, který stejně vezme 200W, což ve vnitřku toho stroje už tak udělá solidní tepelné peklo. Když za tu cenu, pokud to má na video atd už může mít epl, který na to ve všech směrech líp ( neberu hraní her)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka 82% to je krásné číslo, akorát podíl nvidie na trhu, děkujeme za připomenutí ouje

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 11:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Dříve tam dávali za to "M". Dnes tam je "Laptop GPU"

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ale mně je úplně fuk značení. Žádný high end ať už zelená nebo červená nemá výkon v notasu stejný jako v pc. Tak tu zas nedělej haló, že tohle dělá jen nvidie. Každému je asi jasný, že to osekany být musí.

Jde mi o to, že tyhle high endy za nesmyslnou cenu a ještě tam na kolika 17"monitoru nemají moc význam. Obzvláště když to má tak brutální spotřebu na notas

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 11:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Alixon osekany to bejt musi to je kazdemu jasne, ovsem nvidia to osekava od generace cim dal vic a vic a neustale zdrazuje.. mnohem jednodusi by bylo tem kartam davat takovy znaceni, aby to dopovidalo vykonu jaky to ma v desktopu.. posledni roky v tom jeste Nvidia dela hroznej gulas, kdy jedna edice graficky karty do notebooku ma ruzny vykony podle TDP.. to je taky silene matouci, protoze clovek defakto nevi jakej vykon dostane. Driv proste byla jedna edice mobilni karty, dneska mas klidne tri ruzny podle spotreby, vsechny ale pod stejnym nazvem, kdy se vykon lisi klidne o desitky procent, o jake desitky procent ti uz ale nikdo pri prodeji nerekne..

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 12:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Alixon Přesně, dělají to oba výrobci, ale ten blb tu zas z toho dělá jednostrannou kovbojku 😀 Rozdíl je v tom (jako vždy) že AMD to myslí dobře a Nvidia špatně 😄

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
15. 4. 2025 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Posles mi prosim odkazy na tvoje prispevky, kde si s rovnakym odusevnenim a zapalom kritizoval porovnatelne preslapy AMD v pomenovaniach? Pre niekoho ako ty, kto je vzdy "objektivny v suvislostiach", to nemoze byt najmensi problem.

Inak argumentacne sa odvolavat na anketu na portali, ktory je fakticky pro-amd memeckom len o malo lepsim nez amDDworld, je novy level objektivity.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
15. 4. 2025 14:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a jak by si ty troubo dal 600 wattovou grafiku do notasu aniž by si ji osekal minule generace nezraly tolik tak ten rozdíl nebyl tak vidět je rozdíl mít desktop grafiku co žere 400 a dáš ji na 200 wattů snížís výkon ale nějak to půjde jenže todle už ze 600 prostě nedáš notas ti nezvládne 350 watt aby si ho vůbec uchladil i na těch 200 to bude peklo

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 15:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Tom2308 nikdo nikoho nenuti davat do notesu 600W grafiku, spise nazyvat vykon pravym jmenem a neprikralsovat si ho, nehlede na tu cenovou politku, prodavat cip do notebooku za cenu 3x vyssi nez je cena toho cipu v desktopu, jenom proto ze ho Nvidia oznaci o 3 levely vejs nez si zaslouzi... proto 82% lidi v teto ankete vyslovilo uplne stejny nazor co ja, mobilni 5090 si proste svuj nazev nezaslouzi..

Alixon
Alixon
Level 33 Level 33
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 16:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos anketa v nejvíc tydyt magazínu, který za roky svého fungování má 500 členů v amd sekte, z čehož 50x seš ty 😃tady nikoho nezajímá sorry. Ta stránka je karikatura sama sebe. To než si číst něco tam, vlezu raději do skupiny plochozemcu i když výmaz hlavy je to stejný.

Kdyby měla červená strana kartu s 600W spotřebou, tak ji taky bude muset osekat na kost. Bohužel nemá, nemá na ni odpověď, takže se tohle neděje. Ale upřímně bych chtěl vidět, jestli do notasu dosadi 9070xt, která jde zkrotit na 200W a jaky by měla oproti desktop výkon..

Ale znovu opakuji, že tohle monstrum pro mě postrádá smysl, jelikož na videa si vezmes za ty prachy už epl. A na hry na 17"monitoru, kde je vlastně celý 4K k ničemu vezmeš 5080 když ses fest rozezrany. A i tak ten notas bude mít za 2 roky poloviční cenu pokud tam něco nebafne.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
15. 4. 2025 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a jestlipak ta stagnace vykonu v notebooku nebude tim, ze chlazeni ma sve limity a neda se zvedat tdp jako u stolni karty, na kterou priplacnes obrovsky chladic?treba 4060tka v laptopu je jen o malo slabsi nez desktopova verze a 4070tka v laptopu je vykonnejsi nez desktopova 4060tka. Kazdy kdo ma vsech 5 pohromade musi vedet ze 5090tka na 175w tdp v notebooku nemuze podat stejny vykon jako 5090 pri 600w tdp.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino tak RDNA 4.0 prinesla narust vykonu vuci spotrebe, si vem jakej vykon je RDNA 4.0 schopna dodat pri 200W spotrebe.. toho RDNA 3.0 schopna rozhodne nebyla, takze vykon lze navysovat i tak aby nerostla kontinualne spotreba, proste musis neustale vylepsovat architekturu a zlepsovat jeji efektivitu.. Dalsi cesta sou male ciplety skladane vedle sebe, jejich spotreba je ve finale taky mensi nez jednoho obrovského... proto kdo prvni zvladne cipletovou technologii bude mit pred konkurenci celkem naskok.

Semik
Semik
Level 47 Level 47
15. 4. 2025 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Alixon @Alixon Napríklad niaka celevrita čo to dostane zadarmo na test a potom to predá cez bazoš 😂

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
15. 4. 2025 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No prostě hromada vychytávek a funkcí o kterých si AMD může nechat zdát 😀

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
15. 4. 2025 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Jo, hlavně v případě Strix Point... 🤔

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
16. 4. 2025 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hajčus @Hajčus V klidu, to bylo spíš jen takové popíchnutí pro některé tady 😉 Sám mám Ryzen 5 8645HS s Radeonem 760M a jsem s tím spokojený... a ty nové Strix Halo jsou špica 😉

Reklama
Reklama