Zpět na článek

Diskuze: nVidia FXAA — když „běžný“ antialiasing nefunguje

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pepa1
Pepa1
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 06:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za zajímavý článek. Docela jsem se těšil, že se kouknu na rozdíl u GTA, ale žádný screenshot tam nebyl, což zamrzí :cry:

venox
venox
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Pepa1]Díky za zajímavý článek. Docela jsem se těšil, že se kouknu na rozdíl u GTA, ale žádný screenshot tam nebyl, což zamrzí :cry:[/quote]

Ani ta nema co mrziet, je to rovnake na prvy pohlad, len velmi mala zmena.... viac reklama ako tech. posun kupredu.

Jarri
Jarri
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@venox skoda,ze chyba screen z GTA. prave kvoli nemu som si otvaral tento test.
fakt to neni az taky rozdiel? lebo to,ze GTA nema AA je dooost vidiet. ani to FXAA tomu moc nepomoze? rozmyslam,ze si to prejdem este raz.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jarri spis lzou co nevidi, ne? :D nechapu, ze se kvuli tomu hadate. Ja obcas neco vidim, ale u AA titulu to vetsinou v te rychlosti nepostrehnu. Navic obcas se stane, ze chybi textura, objekt lita ve vzduchu ikdyz ma byt na zemi a podobne. Moderni hry maji tolik bugu, ze kus chybejiciho dratu me uz neprekvapuje. :D

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jarri tak instalace gta a novych ovladacu trva 10 minut maximalne, tak si to muzes sam ozkouset, ne? :D

God Raptor
God Raptor
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc pěkný test přečet jsem od začaátku do konce. :wink:

JonnyRobbie
JonnyRobbie
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by se hodilo přihodit k testovaným hrám i Minecraft....u něj je taky známo, že mená AA....(a když se snaži vynutit přes ovladače, tak tak na některých kartách (třeba na mojí 9800M) bílé pruhy mezi kostičkami)

morke
morke
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonnyRobbie Vždyť vy chcete mít Minecraft co nejkostrbatější :D.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JonnyRobbie Vždy když se chce upozornit na hrany musí být obrázek zvětšený aby to bilo do očí,dnešní vylepšené AA jsou jen mazanice a kamufláž pro hrany v obraze.Když už nutně musím mít AA tak klasiku do 4 násobku ale u 22" monitorů je to blbost!!!
AA je dobré pro velké plochy monitorů nebo projektorů.

Na mínuska opět čekám aspoň znova uvidím kolik hlupáků sem chodí. :!:

snorst
snorst
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm mě vadí "zoubky" i na 1080p 17" notebooku a rozhodně to neni blbost, bohužel je u většiny her MSAA na notebook moc, takže FXAA velice vítám, a i přes to že neodstraní všechny artefakty tak jich odstraní dostatek
a obrázek je opravdu zvětšit aby to šlo vidět, protože to je v klidu, v pohybu jsou ty zoubky mnohem viditelnější

Pixel6692
Pixel6692
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Myslím, že AA 4 neuškodí aj pri monitoroch pod 22" ... :) (Spokojný? 8)) Samozrejme len keď je na to výkon, (rozumej nepotrebuje FPS 130, ale stačí 30-60)

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Pixel6692: Když jsme měli rozlišení 800x600 a dál pak to bylo na místě i 15" monitor vypadal jak minecraft :lol: pak se ale rozlišení navyšovalo a zuby zmenšovali(i velikost bodu hrála roli) a najednou tu byli monitory s fullHD kde při hře jsem opravdu hrany nevnímal už byli natolik malé že to strácelo význam ukusovat z výkonu grafiky.Pak ale opět přišly velké plochy zorazovadel a bod se opět roztáhnul a zubatěl.

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: AA ma smysl u vsech dnesnich monitoru - zuby, rozpadle linie (ploty, lana, draty) jsou videt vsude.
Take efekty pri pohybu - kdy se meni uhel kamery vuci nejake sikme hrane - je to takovy ten efekt jezdicich zubu po hranach - je porad velmi dobre viditelny.

AA nebude mit smysl az u tech Retina monitoru (jak si to predstavuje Intel) - tj. rozliseni treba 3840x2180 na 24" monitoru.

Neboli jinymi slovy, je to vsechno o DPI. Pri soucasnych DPI, pouzivanych u desktop monitoru je AA porad potrebne. Az bude DPI dvojnasobne, pak ztrati smysl.
Vyjimkou jsou uzivatele se spatnym zrakem, pokud nerozlisi jednotlive pixely uz dnes, tak AA taky nepotrebuji. Mel jsem treba sousedy, co meli v sobe zabudovany nativni AA (bez jakehokoli poklesu FPS!), kteri na 17" monitoru pouzivali rozliseni 800x600 a jeste si stezovali ze ty male pismenka tak tak prectou.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: Rozdíl mezi 4x-8xAA nevidím. Bez AA a 4xAA je rozdíl pro mě hodně velký. Mám FHD 24". Nahrál jsem dost hodin i na FHD 22". Tam jsem rozdíl taky viděl.
Jsem teda hlupák?

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Nalim27: No já myslím, že ještě budou potřeba tak dvě generace zmenšování aby AA nebyl vůbec potřeba, jezdících zubů si člověk všimne, dokud poznáš čáru tlustou jeden pixel od čáry tlusté dva pixely, tak je AA potřeba, nehledě na mizející dráty, tam bude třeba, aby čára tlustá jeden pixel byla v podstatě neviditelná.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Nalim27: Dobrá hovadina ,hodně asi čteš co.

_eF_
_eF_
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U mafie je nevhodne zvolenej vzorek, kde je fxaa v poradku. Pozdeji je ovsem dost tenkejch dratu ve vzduchu, konstrukci na strechach atp., coz trosku kazi dojem, jak je videt i jinych her v testu.

davison_bg
davison_bg
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_eF_ To sa myslím si dá čakať, to FXAA vychytať nedokáže. Skôr by ma zaujímalo ako je to s vyhladením hrán auta z deafultného pohľadu jazdy spoza auta http://superserialgamers.com/wp-content/uploads/2010/09/mafia2.png . Človek takto strávi v hre veľa času a zuby sú tam evidentné na prvý pohľad, ani vyhladzovanie cez menu hry v tomu veľmi nepomôže. Ak by to FXAA kvalitne vyriešilo, bol by to vítaný bonus pre mňa. Nemáš to odsledované?

Karliczek
Karliczek
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

se psalo že zde jde spíš o to že je to méně náročné na výkon jak MSAA a to je hlavní prioritou

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Igor]Rozdíl mezi 4x-8xAA nevidím. Bez AA a 4xAA je rozdíl pro mě hodně velký. Mám FHD 24". Nahrál jsem dost hodin i na FHD 22". Tam jsem rozdíl taky viděl.
Jsem teda hlupák?[/quote]
ANO ,normální člověk to totiž neřeší protože to nevidí.

Hydra
Hydra
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm zajdi si na oční...co nejdřív, hňupe!!!

davison_bg
davison_bg
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Predstav si, že niekto to vidí. Samozrejme nejedná sa o žiadnu veľkú vec a prekusnúť sa to dá, ale ak je dostatok výkonu, tak s AA je to určite dokonalejšie. Hlavne u už spomenutých vzdialených objektov - zábradlia, ploty, elektrické vedenia a pod..

Neviem ale či má zmysel niečo písať človeku, ktorý zjavne každý rozdielny názor od toho svojho považuje za hlúpy.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Vážený, nepleťe si pojem s průjmem.
Je rozdíl, zda to člověk nevidí, nebo to přehlíží!

Nezapomeňte na to, že AA není jenom o vyhlazování hran objektů, ale i o dalších problémech vykreslování scény, jako jsou třeba tenké předměty, pletivo atp. (což mimochodem post processing AA taky 2x dobře nezvládá viz zmíněné dráty v Mafii). Přestaňte tedy už ze sebe dělat hňupa.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=davison_bg]Predstav si, že niekto to vidí. Samozrejme nejedná sa o žiadnu veľkú vec a prekusnúť sa to dá, ale ak je dostatok výkonu, tak s AA je to určite dokonalejšie. Hlavne u už spomenutých vzdialených objektov - zábradlia, ploty, elektrické vedenia a pod..

Neviem ale či má zmysel niečo písať človeku, ktorý zjavne každý rozdielny názor od toho svojho považuje za hlúpy.[/quote]
nekomentuj něco čemu evidentně nerozumíš a rozhodně hňup si sám když tu tak blábolíš nech si své poznatky pro pubescenty co potřebují vše nej ! :lol:

davison_bg
davison_bg
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Hlavné je, že dokážeš vecne argumentovať, to ti ide. :D

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
17. 4. 2012 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=davison_bg]Predstav si, že niekto to vidí. Samozrejme nejedná sa o žiadnu veľkú vec a prekusnúť sa to dá, ale ak je dostatok výkonu, tak s AA je to určite dokonalejšie. Hlavne u už spomenutých vzdialených objektov - zábradlia, ploty, elektrické vedenia a pod..

Neviem ale či má zmysel niečo písať človeku, ktorý zjavne každý rozdielny názor od toho svojho považuje za hlúpy.[/quote]
já se tu nehodlám hádat ale psal jsem pouze fakta to že pár zamindrákovaných jedinců zde má nějaké své představy neznamená že je to tak!
Prostě je to realita ale některým zde to nevoní a veřejně tu lžou co vidí.

davison_bg
davison_bg
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Ja neviem o čo tu ide celkovo, či ste si tú niektorí vlezení do vlasov, alebo čo... nezájem.

Ale myslel by som si, že ak niekto píše, že to vidí, tak to vidí. Nemám dôvod si myslieť, že klame v debate iných aj sám seba, prečo by to robil? Ja osobne hrávam na 23" FullHD, pozerám na to asi tak zo 60-70 cm a v niektorých hrách to evidentne vidím /Dead Space 2, spmenutá Mafia 2, Singularity/. Nevravím, že ma to vyrušuje natoľko, že by mi to vážne kazilo zážitok, ale vidieť to vidím, hlavne ak sa stretnú dve kontrastné farby.

Kyselinka
Kyselinka
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V metodike testovania mate uvedene pouzite ovladace 304.24 (najnovsie su beta 301.24), zeby chybicka? :)
Pekny clanok, dakujem za prijemne citanie.

anti.77
anti.77
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímalo by mě,když např. Skyrim má režim AA i FXAA zda je vhodné použít oba.Osobně mám zapnuto 8x AA a v advanced i FXAA .... má to význam,FPS mám vysoké,jen teď nevím zda-li FXAA spíš kvalitě obrazu neškodí ....

Sasakr
Sasakr
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bude to jen na nových grafikách nebo to půjde i na GTX560? Teď hraju Tron 2.0 a AA vynutit nešel... :-(

shipo
shipo
Level 1 Level 1
17. 4. 2012 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sasakr mám 560 a FXAA funguje(ovladač beta 301.24)

durod
durod
Level 1 Level 1
18. 4. 2012 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shipo Jak je to s FXAA nastavenych ve hre na kartach od AMD? Implementuje se nebo ne? Napr. BF3, nebo Deus Ex Human Revolution...Spise bych uvital "zacerneni" nabidky jako u physX, nech to neplete...

Reklama
Reklama