Nvidia láká na nové videohry, které dosahují 500+ FPS
Společnost Nvidia odprezentovala trojici videoher, které díky DLSS 4 Multi Frame Generation dosahují až 500+ FPS. Máme i ukázky.
500 snímků za sekundu? Pro spoustu hráčů nereálná představa, která vlastně ani není k ničemu příliš dobrá. Běžní hráči často nemají až tak hardwarově výkonné sestavy, navíc k dosažení 500 FPS potřebujeme dostatečně vysoký refresh rate na monitorech - i proto jsou hry často omezeny na 144 FPS, 240 FPS nebo 360 FPS.
Přesto Nvidia během GDC 2025 předvedla, co umí technologie DLSS 4 Multi Frame Generation. Videohry dosáhly neuvěřitelných 500+ FPS. Ve všech případech si jde o velmi podobné tituly, které Nvidia zaznamenala na GeForce RTX 5090.
Lost Soul Aside
Lost Soul Aside výsledku 500+ FPS dosahuje i díky kombinaci staršího Unreal Engine 4 a DLSS 4. Na hru stále ještě čekáme, ve vývoji je pěknou řádku let, nicméně dočkat bychom se jí měli 30. května na PC a konzoli PlayStation 5. Video se soustředí na aktivovaný ray-tracing, výsledek bez aktivovaného DLSS je zhruba 100 FPS, po aktivaci se Lost Soul Aside dočká až 506 FPS.
Tides of Annihilation
Dalším RPG je Tides of Annihilation od studia Eclipse Glow Games, které bylo představeno teprve minulý měsíc během State of Play (oficiální PlayStation pořad). Hra běží na Unreal Engine 5 a uvedení se chystá ve verzích PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S, dorazit má v roce 2026.
Stellar Blade
A pak tu máme Stellar Blade od Shift Up. Hra vyšla na PlayStation 5 už v červnu 2024, po nedávném oficiálním oznámení se však pomalu, ale jistě, řítí i na PC. PC verze po aktivaci DLSS 4 Multi Frame Generation dosahuje téměř 400 FPS!