Zpět na článek

Diskuze: Obtížnost her včera a dnes, aneb zlaté časy nehratelných opusů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

gocek.tigr
gocek.tigr
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo kde jsou ty doby kdy jsem si trhal vlasy z toho že jsem nemohl jít dál ve hře protože tam byl nějaký super boss, který nešel dát dolů a tenkrát žádny youtube aby mi ukázal jak ho sundat.

Jen tak mimo všimli jste si, že tu nebyly žádné kraviny od Lucie?

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
31. 3. 2016 07:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Holt jak se měnilo publikum, tak to má své přínosy a ztráty. Dřívě herní publikum byli téměr výhradně mladí lidé často s nadbytkem volné času a tak pro ně nebyl takový problém strávit hodinu hledáním řešení jednoho zatuhnutí. Dnes takové umělé natahování herního času nevidíme a je to dobře. Na druhou stranu dřív hráč na "netelevizní" platformě velmi pravděpodobně byl nadprůměrně inteligentní lidi s určitými technickými znalostmi. Dnes hrají i ti největší tupci a i oni jsou publikum s penězmi (navíc je takovým daleko snažší hru prodat), důsledky vidíme všude. Asi před 4mi lety jsem se rozhodl se vzdělat v herní historii a zahrát si Baldur's Gate a další Infinity engine hry (nechápu co maj lidi na ICWD2 - je to strašně srajda o ničem). Obávám se, že dnes by hra s podobným nastavením obtížnosti a progresu mechanismy moc úspěšná nebyla. Jako mág jste prvních pár levelů naprosto nepoužitelný a selhání jako smrt nebo zkamenění postavy je penalizováno docela nepříjemně. Přesto jde o výborné zábavné hry.

Totiž aby hra byla zábavná, musí vás nutit neustále se pohybovat v horní části spektra vašich schopností. Příliš těžká hra bude frustrovat a kvůli tomu hry nehrajeme (kolikrát je hrajeme protože frustrují jiné věci :D ) , na druhou stranu příliš nízka obtížnost bude nudit, stane se z toho pouhý clickfest. Ideální nastavení obtížnosti pro mě byl například první Bioshock nebo Hidden and Dangerous 2 (IMHO nejlepší hra z druhé světové vůbec) - nebylo to frustrující ale dostatečně náročné aby to byla zábava, trestalo to hloupé chyby a nutilo vás nad hraním přemýšlet a hledat nová, často originální řešení.

Řekl bych že poptávka po náročnější, zábavné hratelnosti je i dnes. Vždyť třeba Frostfall - mod na Skyrim simulující hypotermii a obecně přežití v zimě, kde musíte řešit izolační vlastnosti oděvu, v zimě rychle shánět dřevo, stavět stan a zakládat tábořiště než umrznete (a je to kolikrát velmi těsný souboj s časem) má na nexu 750 000 stáhnutí...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Turtle Heart Of Darkness byla skvělá hra když už je řeč o těch obtížnejch hrách. :wink:

Alfajk
Alfajk
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 3. 2016 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 preskakat ten most uplne na konci u toho viru me trvalo snad pul roku, nez jsem to doopravdy dohral :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Alfajk: My jsme to hráli společně s bratrancem snad celej rok. :wink: Každýmu šlo něco, takže jsme se střídali podle konkrétní situace. On byl slušnej masakr už ten začátek ještě s tou elektro puškou nebo co to bylo jak tam skákaly ty hordy bubáků ze všech stran. A jak se tam pak musí rozstřelit ta skála aby se otevřela cesta, tak na to jsme strašně dlouho nemohli přijít jak dál. :D
Podle dnešních měřítek je to vlastně zločin hrát ve 2 lidech hru která je zaplacená jenom jednou. :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: PS: Bylo to mam dojem u Game Staru někdy v roce 2001.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 18:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @abubaga: Hele tak teď jsem zjistil že HoD dělali lidi co dělali Another World, tak to jsem netušil a proto mi ty 2 hry připadaj tak podobný.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S těma quick sejvama to neni pravda, starý hry měly možnost ukládat skoro vždycky, dneska naopak větši ne. V dnešních hrách jsou většinou checkpointama na každym rohu, ale často jsou tak blbě umístěný že se z toho člověk zblázní když má něco opakovat. :wink:

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
31. 3. 2016 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Hah. Dobrej postřeh. Není nic horšího než stupidně umsítěný checkpoint, kde mezi checkpointem a bossem/těžkou pasáží máte ještě třeba 3 minuty hraní. Za to bych střílel :D :D :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Turtle No hlavně třeba 5 minut nepřeskočitelnejch cut scén, to bych nejradši jel ty vývojáře postřílet. :D

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Turtle Takze jakykoliv z demon/dark souls serie. Ono nejde jen o to byt schopny zabit bosse, ale dostat se k nemu v takovem stavu, aby byl toho schopny a ne polomrtvy.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Ale co si pamatuju tak Another World byl dost brutus, teď nedávno jsem to kupoval na GOGu, tak se na to chystam, nikdy jsem to nedohrál. :wink:

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Jeste vetsi brutus to je kdyz si neuvedomite zakladni schopnosti. Vubec jsem nevedel ze ty "slimaci" na zacatku jdou zabit a preskakoval je. Vzhledem k tomu ze se ty 3 obrazovky slimaku musi probehnout 2x rychle tak to byl zasek na nekolik mesicu. Po tom utrpeni me zbytek pripadal jednoduchy. Az nedavno z nostalgie jsou se podival na playthrough a zjistil jak jsem si to neuveritelne ztizil.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Tudva: Počkat, oni jdou zabít? :D :D Já je taky přeskakoval. :wink:

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Tudva: Mě takhle dostal tunel ve Vietcongu. :) Nějak mě nenapadlo že mám někde v kapse baterku a tak jsem myslím nožem nebo pažbou máchal před sebou, podle čehož jsem poznal kde je volná cesta.
Slimáci v another worldu jdou zašlápnout, ale taky my to dalo než jsem na to přišel...nejspíš náhodou. :)
Máte někdo další takovýhle "EPIC FAIL"?

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @cursedslayer: Hele tak přesně to samý se mi ve Vietcongu stalo taky. 8)

LucikMucik
LucikMucik
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @cursedslayer: Když jsem to hrál někdy po vydání (Vietcong), tak jsem to dělal úplně stejně :!:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych asi vypíchnul Xenon 2, ten je co do obtížnosti pekelně brutální.

S pocity to mám úplně stejně, občas po nějaké vykopávce sáhnu a nejde mi do hlavy, jak jsem to mohl coby malý capart hrát, kde jsem bral ty reflexy.

Vzpomínkou na Robinsons Requiem/Deus jsi mi vehnal slzičky do očí - dal bych nevím co, kdyby někdo ve velké produkci udělal duchovního nástupce.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to byla fajn zábava na tv, ale dnes touhle rozplizlou grafikou trápit fHD monitor a svoje oči...
Spousta těch her by zasloužila remake do soudobého rozlišení s kvalitními texturami, jenže kdo se s tím bude dělat...
Taky jsem zkoušel hrát tyhle historické gamesy, ale už to není ono, ty rozmázlé hromádky pixelů akorát prudí. Tehdy to byla bomba, jenže jak už si zvyknete na HD rozlišení a slušné textury tak to fakt nejde :idea: .

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Hele budeš se divit, ale tyhle pravěký hry vypadaj na velkym monitoru líp než starý plně 3D hry kolem roku 99. Tyhle hry viděný z boku většinou vypadaj celkem dobře a ty pozdější už maj i dost propracovanou grafiku, ale ty starý 3D hry třeba z roku 98 (myslim plně 3D, ne Dooma a podobně) jsou slušnej humáč na velkym monitoru. Ale často tyhle starý hry podporujou i dnešní rozlišení, což se nedá říct o spoustě her z let 2002 - 2006, což trochu nechápu proč 15 let starý hry dnešní rozlišení podporujou a 10 let starý ne.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 jj mas pravdu, ja mam podobnou zkusenost treba s Carmageddonem2 z GoGu, po nainstalovani a odehrani par zavodu jsem to musel vypnout protoze na tu rozpixelovanou grafiku se nedalo koukat (jestli existuje nejakej balicek s lepsima texturama jsem nezjistoval) ale zas plno jinejch her jako treba Theme hospital, Shadow warrior (ten puvodni ne remake), Outlaws, Blood, Sanitarium nemam problem hrat i po tech desetiletich

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @kalda69: z tý doby kdy začínaly opravdový 3D hry mam nejradši Aliens vs Predator, utoho jsem se málem podělal strachy :D

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @kalda69: přesně, ještě omezený počet barev a po půl hodině z toho bolí oči. Zrak už si na tohle prostě odvykl :arrow: :idea: .
Lepší textury potřebují jako sůl, jinak to není hraní ale trest (v kombinaci se sadistickou obtížností) :twisted: .

Alfajk
Alfajk
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 3. 2016 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz jsem se bal, ze Hired guns nebude zmineno... perfektni hra, coop 4 lidi na jedny amize(bez problemu podporujici nekolik mysi na jednom stroji) byl neco neuveritelnyho

jeste bych pridal hru Exile, tam jsem taky nikdy neprelezl dal, nez 3 "obrazovky"

filias
filias
Level 1 Level 1
31. 3. 2016 16:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dříve mi obtížné hry tolik nevadily, protože času bylo více, her méně a byl jsem tím více fascinován. Teď mě obskurně obtížné hry už jen iritují. Vždycky jsem měl rád hopsačky. Teď jich sice vychází taky dost, ale většina je po první třetině nehratelná. Bez možnosti nižší obtížnosti :(

Asi jedinou opravdu těžkou hru, kterou jsem dokonce i párkrát dohrál byl prvni Dangerous Dave. Poprvé se mi to podařilo snad po 7mi letech pravidelného hraní. Nedávno jsem zkoušel Raptor a nechápu, jak jsem se v něm mohl kdysi dostat někam dál.

dzajroo
dzajroo
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@filias Tak s tymto plne suhlasim. DD bol asi jedina hra ktoru sa mi nepodarilo preist do konca :) vzdy som skoncil v podzemii alebo level zatym, sprosty vlkodlaci :lol:

vojacekr
vojacekr
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezapomenutelný je pocit, když se mi podařilo ''protočit'' R-Type na jedinou dvoukačku v arcade maringotce. Všichni čumilové na mě nalepení, smradu jak v pavilonu opic, napětí že by se dalo krájet a ten pocit, když jsem vyšel ven, ten už asi neažiju, ale rozumím, jak se musel cítit Gladiátor po vítězném boji. :D Z arcádovek se mi ještě podařilo na jednu minci protočit 'Psychic 5'. Pak jsem měl doma Didaktika a Fukovi to jeho F.I.R.E. nikdy nezapomenu :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
1. 4. 2016 00:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr Se divím, z MAME jsem nabyl dojmu, že cílem těchto automatů bylo co nejúčinněji zabránit hráči, aby to dojel na jeden zátah, přičemž se to ale dalo dohrát až do konce relativně snadno a rychle, pokud tam člověk mohl naházet dost peněz.

vojacekr
vojacekr
Level 1 Level 1
1. 4. 2016 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Zkuste dohrát R-type bez cheatů s kredity kolik chcete :wink:

spc
spc
Level 1 Level 1
3. 4. 2016 03:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Heh, ktovie ci by mi v turricanovi zas zostalo aj 40 zivotov???

A to som ho hral aj na amige, aj na PC (jedna z mala arcade hier, kde boli PC verzia dokonca este kvalitnejsia vratane hudby!!!)

komplik
komplik
Level 21 Level 21
6. 4. 2016 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spc Doporučuji Hurrican - http://www.winterworks.de/project/hurrican/ takový remake Turricana. Hezky gamepad do ruky a super řežba. Pravda, tohle už je taky nějaký ten pátek staré....

spc
spc
Level 1 Level 1
8. 4. 2016 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Ano, uz som ho hral... skvela kvalita a s prihliadnutim na amaterske podmienky tvorcu priam zazracna hra podla mna!!!

Akurat ze gamepady bytostne neznasam - tak mam na to digitalny joystick aj s autofirom :D

P.S
Jedine co ma sere na roznych legacy hrach je, ze AMD u lowres ma zanedbatelnu interpolaciu (a tak to na 32" LCD vyzera totalne kockato)...
Nvidia obraz krasne vyhladi jak ked si pustis lowres video fullscreen - tiez nie je hranate iba rozmazane.
(no u maxwellov bohuzial tiez interpolaciu trocha zoslabili - no stale mnohonasobne lepsie nez s AMD)

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
4. 4. 2016 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Diky za pekny pocteni, stokrat lepsi nez od Jirikovy, ktera zkopirovala zakladni info z netu, pridala obrazky nebo videa a to bylo vsechno. Na Turricana si vzpominam, u rodicu mam jeste starou Amigu500 (bez napajeciho trafa, coz by nemel byt problem ale ty diskety uz asi nepujdou precist :( ), vzpominam jak jsem na ni paril Settlers (jednicka, kde neslo zrychlovat cas) a po stabilizaci ekonomiky vetsinou musel nechat zapnuty pres noc abych vytvoril dost armady a mohl dobit zbytek mapy coz taky zabralo nejakou tu hodinku. Na Nintendu (teda spis na cinsky kopii s nazvem Family games) neskutecny hodiny s Controu, Dizzym, Zelvy ninza atd. Ale muzu rict ze Contru dokazu dohrat bez pouzivani "continue" a s plno zivotama na konte (ozkouseno pred cca 4-5 rokama). Dizzyho (original nazev Fantastic Adventures of Dizzy) jsem dokazal projit bez napovedy az do konce ale prijit na plno veci me taky zabralo plno casu a tipuju ze od prvniho spusteni teto hry az do shlednuti zaverecne obrazovky me dalo tak dva az tri roky, pac tam neslo ukladat a po vypnuti konzole se muselo zacinat znova. Alien Breed jsem si loni koupil na GOGu s tim ze jsem se na Amize dostal hooodne daleko, mel jsem (myslim z Excaliburu) mapku, ktera ukazovala do jakych lokaci se odkud dostanu ale stejne jsem pro jeji obtiznost nedal. A dnes? Dneska se nedostanu z prvni mapy.
Holt driv nebyla jina moznost nez se na obtiznost her prizpusobit, clovek nebyl zahlcen titulama jako dnes a snazil se v kazdy hre dostat co nejdal. Diky tomu, ze kdyz mel hotovy ukoly, pak mel proste plno casu se venovat zlepsovani svyho skilllu, kdezto dneska uz vetsina z nas ma rodinu a nema tolik casu na to aby obnovili svuj skill z mladi.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
6. 4. 2016 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Ad ta obtížnost...

Jako dospívající student jsem si mohl dovolit trávit dost času u gamesky a hrát pořád dokola level dokud jsem ho nedostal do joysticku tak abych ho prošel. Dnes člověk přijde z práce, obstará rodinu a je rád když si vyšetří chvíli na hru.

U hry si chce odpočinout, nechce se nechat flustrovat hrou, toho má dost z reálného světa. Dnes kdyby hra kladla velký odpor, tak se na ni lidi vykašlou a hrát ji nebudou a pokud na to přijdou ve dvou hodinách, tak si nechávají vrátit peníze.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
6. 4. 2016 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krásná nostalgie..

Defender of the Crown... v turnaji šlo o to trefit přesné místo na štítu. Troška hledání a člověk nemohl prohrát :)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
6. 4. 2016 22:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik jj, stačilo špičkou dřevce mířit na štít.
:-) Sice trochu nelogické (štít byl určen naopak k odrážení úderů), ale jinak ve hře plně funkční.

Jinak ale s většinou zákysovek zde uvedených souhlasím.Přidal bych i další, na Amize např. Lost Patrol (z té jsem vysloveně tekl) :-)

peterhecel
peterhecel
Level 1 Level 1
7. 4. 2016 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hral niekto tuto uchylarnu "Horror Zombies from the Crypt" ?? tiez to nebola najlahsia hra. :D

vmicho
vmicho
Level 1 Level 1
12. 4. 2016 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No ked sme pri tej Contra, nebolo by od veci spomenut aj Contra Hard Corps - to sme drvili na megadrive. A oproti povodnej Contra to bolo niekolkonasobne lepsie.
A co tak aj Chaos Engine?

GliderMan
GliderMan
Level 1 Level 1
14. 4. 2016 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když jsem jako dítě hrával na ZX Spectru, tak pro mě bylo v podstatě samozřejmé, že žádná hra nejde dohrát do konce. Co si pamatuji, tak jsem dohrál snad jen Želvy Ninja. Vím, jak to pro mne byl zvláštní pocit, když jsem pak začal na PC postupně dohrávat hry. Nyní dokud nedohraji hru, tak neinstaluji další.
Poslední hra, ve které jsem měl opravdu frustrující zákysy byla Alice: Madness Returns (2011), kde bylo několik skákaček, které vyžadovaly precizní načasovaní a skočil jsem je až třeba na padesátý pokus. Ale spíše to byl bug hry, protože jinak byla hra celkem lehká.

jmak
jmak
Level 13 Level 13
22. 4. 2016 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GliderMan My jsme na Speccym hráli skoro výhradně s pokem pro nekonečné životy... tenkrát se to ani moc nepovažovalo za podvádění :)

Reklama
Reklama