Zpět na článek

Diskuze: Oculus Rift S: Do virtuální reality snadno a levněji

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mirah
Mirah
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Integrace nějakých low costů, které má Vám přijde lepší než integrace low costů sluchátek :?:
Hlavní výhodou je u oculusu exkluzivita některých her. Bohužel Oculus se vydal na cestu levného na úkor kvality. Ještě že je tu Valve Index. Sice na to nejsou hry, ale je to o level jinde. :wink:

Peněz za dovolenou, kino a třeba i cvičení nikdo nelituje a VR mi přijde srovnatelný zážitek za podobný peníz, který si mužeme pustit denně v teple domova. :idea:

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirah Dobry den,
proc rikate, ze Rift S je na ukor kvality?

Vzdyt recenze rika, ze jeto kvalitnejsi VR, nez vsechny modely prvni generace, vcetne Vivo.

Snad jen ten Vivo Pro je o neco lepsi (a ma ten bezdrat na par hodin behu)

O Steam Indexu jsem cetl, ze trpi nejakymi obrazovymi vadami a nejakym prehrivam .... ale neznam detaily, uvidime, az se udelaji masove recenze.

Kazpopadne pomer cena/vykon ma Rift S asi nejlepsi.

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Teda ne Vivo, ale Vive

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirah Toho obsahu je ale pořád omezené množství bez ohledu na platformu. Chce to prolomit ledy hlavně u 360° videa (př. s pomocí UE), což ale jen tak nepůjde, když filmová produkce cílí takřka výhradně na klasické plátno.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Snad facebook protlačí něco pořádného - třeba čtyřicáté výročí vetřelce bylo imho mimořádně promarněnou příležitostí.
Mimochodem nevidím ani hvězdu ani tabulku.

Mirah
Mirah
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc říkáte, ze Rift S je na úkor kvality?
No protože display má malé rozlišení, ipd nelze hardwarově nastavit. Display má horší podání barev. Zvuk se s CV1 určitě nedá srovnávat. Zvuk byl dříve pro značku Oculus něco důležitého a podávali to jako jednu z hlavních výhod CV1. Dnes - dejte si přes helmu traktory od otíka :-D Je to těžší než CV1. Kamerový systém asi bez problémů jako levné řešení, ale myslím že vive a index to má přesnější rychlejší a méně HW náročnější. Tyhle mínusy mohou za to, že si s tím tolik nebudeme hrát. Pokud chce někdo, aby se mu to válelo za 1/2 roku ve skříni jako PS VR tak proč ne, pokud nejsou peníze ok za dobrý peníz hodně muziky. Ale od nové generace chci něco více a tady se ukazuje, že je to v některých ohledech horší než předešlý produkt? Chcete levné řešení, kupte si Oculus Quest. Chcete si pořádně užít VR počkejte na Valve Index.

Jan Schrenk
Jan Schrenk
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirah Já tedy taky preferuji vlastní sluchátka :).

Nízké rozlišení není až tak šíleně nízké. Valve Index, na který se těším, má rozlišení podobné a DPI bude +/- stejné jako u Rift S (díky vyššímo FOV u Valve).

Jestli jsou senzory rychlejší, nebo pomalejší, než třeba na Vive Pro, tak to posoudit nedokážu - v obou případech jsem neměl nejmenší problém. Vše fungovalo bleskově a necítil jsem nauseu. Jen tedy u Vive to znamená vyřešit problém s umístěním externích senzorů, což je třeba naopak pro mě komplikace nemalá. Pokud má řešení Oculusu v senzorice pohybu nějakou nevýhodu, pak je to hmotnost.

Sám se na Valve Index těším kvůli kvalitě obrazu, resp. kvůli nepatrnému SDE.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirah Tak u zvuku se neshodnem, preferuji vlastní sluchátka (dnes už mezi bezdráty konečně i poměrně standardně umožňující odposlech okolí) a dodávaná řešení podporovaná spíše než kvalitou reklamními proklamacemi a nekřesťanskou marží si klidně nech.

MrHorac
MrHorac
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry, omlouvam se, vim, jak je tezke napsat takovy clanek, ale neda mi to. Takze jsem se regnul, abych mohl napsat svuj prvni komentar na pctuning (mmj. registrace na note8 proslo, prihlaseni bez sance - ani v samsungu ani v chrome prohlizeci, na pocitaci prihlaseni v mozile bez sance, na tom samem pc v chromu konecne uspech - to kdyz tak pls predat spravcum webu).

Nyni k clanku - proc tu v sesti kapitolach neni nikde vypsana specikace a chybi napriklad i velice dulezite rozliseni? Jedina zminka o rozliseni je, ze by mohlo byt vyssi. Uz jen tohle konstatovani mi prijde dost v rozporu s tim, ze pak dale ctu "Dokonce i dosavadní král (HTC Vive Pro) mi přijde prakticky v každém směru slabší." V kazdem smeru znamena i horsi rozliseni, coz ale neni pravdou.
Skoda pak prace psat takovy clanek, protoze od nej jdu pryc a nebudu cist cely, protoze kvalita je u me okamzite posramocena. Mozna smula, ze me google rovnou hodil na posledni stranku a zacal jsem tam a tam taky skoncil.
K samotnemu headsetu - to, ze nejde menit vzdalenost cocek, je dle meho nazoru silene minus a uz jen tim se headset silene diskvalifikuje. Prakticky kazdy clovek, se kterym jsem hral VR, si vzdalenost upravoval a kvalita ostrosti je naprosto navazana na to, aby to bylo spravne nastavene.

Jan Schrenk
Jan Schrenk
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrHorac Myslím, že není třeba se omlouvat za konstruktivní kritiku. Ty parametry jsem tam dát měl, vypadlo mi to :-/ Ještě článek nechám updatovat. Díky :)

Na téma vzdálenosti čoček (a ještě latencí) jsem před nedávnem vedl s jedním kamarádem dlouhou a vášnivou diskusi prakticky po celou cestu mezi Salernem a Římem. Shodou okolností patřím mezi tu skupinku lidí s "konfekční vzdáleností očí", takže mě ostrost v tomhle směru netrápí. Ale naprosto chápu, že tohle může být pro řadu lidí významný problém a mrzí mě, že to Rift S neumí - tohle už v důsledku nemůže být tak drahé a třeba řešení, které nabízí Vive Pro je jednoduché a funkční.

jorokw
jorokw
Level 1 Level 1
21. 8. 2019 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Koukat se na papírové parametry byla vždy chyba. Rift S má LCD displej a ten je ve finále výborný - netrpí totiž screen door efektem. Prostě mřížka není vidět tak, jako na super-duper-hi-res-AMOLED Vive Pro. Prosím vygooglete si "pentile display" a pochopíte proč vyšší rozlišení HTC dává stejný obraz.
Inside out tracking je skvělý - nasadáte brýle a všechno funguje na první dobrou. U HTC vám někdo posune Lighthouse a kalibrace je pryč. A to je důvod, proč už se chystá Vive Cosmos s 6ti kamerami. Tedy +1 oproti Riftu S. A index? Mura effect a overheating - vyšší fov "ředí" pixely na stejnou hodnotu jako Rift S.

Redmarx
Redmarx
Level 1 Level 1
22. 8. 2019 23:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeste by me hodne zajimal ten mobilni Oculus Quest, neudelas take recenzi?

Jan Schrenk
Jan Schrenk
Level 1 Level 1
23. 8. 2019 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Redmarx V blízké budoucnosti to s mými recenzemi nebude úplně růžové :-). Čekám každým dnem další přírůstek do rodiny a do toho za pár dní zase začíná škola (zbláznil jsem se a na "ne až tak stará kolena" jsem si přihodil ještě jednu VŠ). Spíš to vidím v nějakém volném víkendu na ten Valve Index a pak asi na dlouho nic.

Richi
Richi
Level 25 Level 25
23. 8. 2019 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Schrenk Podle fotky ze zkoušení Oculusu, se to tvé paní evidentně líbilo a těhotenství není ani vidět. :P
Njn, já vím. Tak hodně štěstí. :)

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 8. 2019 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mel jsem DELL Visor,coz je něco podobnyho,nechtel bych to ani zadarmo...
1.Velka hmotnost + jeste kdyz k tomu ma clovek sluchátka,z toho plyne ze headset je nekomfortni i po par desitkach minut,navic jak je to tezky tak to ma tendenci spadávatmnedrzi ve spravna poloze,takze se trochu pohnete a hned mate obraz nakřivo.
2.Kvalita displeju,zabiji to rozliseni + nároky na PC,u WMR problémy - cachrovani s auktualizacema Windows,software nefunguje uplne spolehlive.
3.Zahrivani displejove casti.
4.U vetsiny headsetu se neda nastavit PID - "roztec cocek na vzdalenost mezi očima",takze ja jsem mel obraz lehce rozdvojenej.Takze ty VR headsety trpi porad stejnejma neduhama jako v 90tkach.

WKM
WKM
Level 1 Level 1
24. 8. 2019 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo chce zkusit VR hraní, začne na PSVR a tam taky skončí. PC trh pro VR je kopec peněz a chabá podpora.

PSVR má za sebou Sony, které do toho napumpovalo hromady peněz, a dále vývojáře, kteří pro to vyrobili hromadu her, které opravu fungují. Plug 'n' play. To je prostě něco, co na PC nikdy nebude, i kdyby hořelo.

Nevidím důvod zkoušet VR na PC, když na PS4 je funkční alternativa, která stojí zlomek ceny a má velkou knihovnu plně podporovaných her.

Richi
Richi
Level 25 Level 25
25. 8. 2019 02:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WKM Tady se bavíme o VR, které může přidat ten důležitý rozměr do několika konkrétních her.
Tedy částečně až okrajově do simulátorů závodních aut, ale hlavně - a v tom je těžiště celé recenze i diskuze, hlavně do leteckých simulátorů.
Takže možnost zahrát si VR hry na PS tady asi zajímá jen málo lidí, protože ten důvod k recenzi není VR jako takové ani touha hrát VR hry jako takové.

svopex
svopex
Level 2 Level 2
26. 8. 2019 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me spise zaujal Oculust Quest. Koncept vse v brylych bez PC se mne zda jako dobra cesta.

Reklama
Reklama