Podíl iPadu na trhu tabletů znovu klesl. Android získává na síle
Zařízení od Apple dominuje stále rostoucí oblasti tabletů. Jeho podíl na trhu se však každý měsíc snižuje. Mohou za to především konkurenční tablety s Androidem.
Ve třetím čtvrtletí aktuálního roku poklesl podíl iPadu, první a druhé generace, na trhu s multimediálními tablety z 63,3 procenta na 61,5 procenta. Ve své analýze trhu za poslední tři měsíce to uvádí americká firma International Data Corporation.
Na trh se v tomto období dodalo celkem 18,1 milionů zařízení, z toho 11,1 milionů iPadů. V předminulém čtvrtletí se dodalo na trh 9,3 milionů iPadů. Jablečný zázrak si mezičtvrtletně polepšil o 19,4 procenta. Bohužel pro něj rostl také celý trh, a to konkrétně o 23,9 procenta.
Druhým nejúspěšnějším výrobcem se stal s 5,6 procenta jihokorejský Samsung. Na třetí pozici skončila společnost Hewlett-Packard, zejména díky svému tabletu TouchPad, který prodávala za „lidové“ ceny. Na dalších místech se umístily firmy Barnes & Noble a Asus, jenž za svůj úspěch vděčí tabletům Eee Pad Transformer a Slider. Druhý jmenovaný jsme nedávno otestovali a dopadl dobře.
Těžkotonážní tablet Asus EeePad Slider – na práci, ne na blbiny
Podle IDC bude podíl iPadu v dalších měsících nadále klesat. Hlavně kvůli levnému sedmipalcovovému tabletu Kindle Fire a zařízením jako Transformer Prime, které jsou postavené na Tegře 3 a již čtvrté generaci operačního systému Google Android.
Zdroj: IDC