Zpět na článek

Diskuze: Podivná móda prťavých klávesnic: Proč nám berou ergonomii?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

thomasos
thomasos
Level 19 Level 19
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedávno jsem vybíral náhradu za nějakou archaickou získanou zdarma s nesmyslným rozložením (Del vedle Ctrl apod. vše v jednom bloku jak na laptopu) a prošel jsem očistcem. Měl jsem jednoduché požadavky: 100%, česká a se speciálními znaky (takové ty na české QWERTY přístupné s AltGr, občas si něco naprogramuju). Nejlépe bezdrátová nebo podsvícená. Když byla česká, neměla speciální znaky, když měla speciální znaky, nebyla česká (česká herní klávesnice se ukázala být moc náročným požadavkem). Když byla podsvícená, tyhle znaky a písmenka s diakritikou nebyly. Když vypadala rozumně, podle recenzí nevydržel potisk. Když byla podsvícená, nebylo na ni s vypnutým podsvícením vidět nebo nebyly posvícené všechny znaky (třeba ta diakritika). Byl bych býval ochotný dát za ni snad i 2000 a koupil jsem nakonec Dell za 300 :-D
Po tom, co jsem si domů konečně pořídil normální klávesnici, jsem dostal v práci k novému počítači klávesnici nesmyslně zdrcnutou (Lenovo Essenial, úspora oproti původní klávesnici asi jen 3 cm za tu ergonomii nestojí) a myš s ergonomií dlažební kostky (myslel jsem, že se takové už nedělají).

travex
travex
Level 11 Level 11
1. 4. 2023 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Víc jak 10 let mám před sebou KBPC SX od Siemensu. Za ta léta se mě potvrdilo, že je vodotěsná, nerozbitná a naprosto spolehlivá. Navíc je bílá, což se mě líbí mnohem víc jak černá a zároveň je celkem přehledná i při lampičce večer. Až odejde, pokud teda dřív jak já, pak budu shánět to samé. Mám ještě v záloze monstrum od IBM co je problém zvednout ze stolu, ale zatím ji používám jen při opravách jiných pc.

imperator_cz
imperator_cz
Level 1 Level 1
23. 3. 2023 08:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedávno jsem řešil výměnu klávesnice. Netušil sem jaká je to věda.
Hry už dávno nehraju. S klávesnicí pracuji +-8hod denně jako programátor. Jsem závislý na numerickém bloku (vyžaduji ho i na notebooku) a na standardním rozložení - žádné módní výstřelky s přesouváním kláves. Občas jsem u klientů nucený používat klávesnice připojené k serverům a tak si v tom nechci dělat v hlavě zmatek. Tedy oddělené FN klávesy, samostatný blok pro klávesy Home, End atd, Win tlačítko vlevo, podsvícení.
Nakonec jsem skončil u Microsoft Wired Keyboard 600. Má všechno co potřebuji k životu (kromě podsvícení), příjemný zdvih, je membránová tedy tichá, samostatné tlačítko na otevření kalkulačky a ovládání hlasitosti. Stojí kolem 300Kč :-)

DrWiza
DrWiza
Level 37 Level 37
18. 3. 2023 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja pouzivam jak na praci tak na hrani (jen takovy to domaci) uz snad 15 let Microsoft natural ergonomic 4000. Za tu dobu jsem jich uz par vymenil ale jen proto ze se blbe cisti. Pred dvema roky ji prestal MS vyrabet. A kdyz jsem koukal po nove alternative, tak nikde nic! Nechapu kde jsou nejaky rozumny ergonomicky klavesnice. Dneska vsechno blika a klape ale zivotnost zapesti a pohodli nikoho nezajima?

Miroslav Heranowitz
Miroslav Heranowitz
Level 2 Level 2
16. 3. 2023 22:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poradna klavesnice je leta Logitech K350 vydrzi dost, drzi porad a zaruka 5 let, to se jen tak nevidi. Mam 3 kusy a leta letouci jsem nepoznal co to je resit klavesnici! Mys G602 a G604 vyreseno.

Libb
Libb
Level 3 Level 3
20. 3. 2023 12:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav Heranowitz @JackRipper nemá pravé win tlačítko a co ty klávesy na levé straně? Strašně by mně zavazely...
Já skončil u G213, není to ideál, to by byl Logitech MX Keys, kdyby měl dedikované multimediální klávesy a fungovaly správně makra, ale nic lepšího jsem nenašel.

Zdenek Grosos
Zdenek Grosos
Level 1 Level 1
20. 3. 2023 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav Heranowitz @JackRipper normalne som sa musel zaregistrovat, pretoze sam cumim na to ze niekdo pouziva tu istu klavesnicu ako ja, takisto pre mna dokonala nechapem ze ju malokdo pozna

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
22. 3. 2023 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miroslav Heranowitz @JackRipper Já používám Logitech G510. Naprostá spokojenost. Hraji hodně MMORPG a hromada extra kláves + možnost dělání maker je nezbytnost. Navíc integrovaný display. Netuším co budu dělat až umře, protože jsem si nekoupil záložní a ekvivalent jsem na trhu nenašel. To co se produkuje dnes je pro mé potřeby nepoužitelné bez velkého diskomfortu.

satanxerxes
satanxerxes
Level 25 Level 25
16. 3. 2023 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nějak nevím. Na stole mám kravskou Corsair K95, která má krom numerického bloku ještě na levé straně 18 programovatelných kláves navíc a s místem pro myš nemám problém.

empty
empty
Level 31 Level 31
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 3. 2023 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Drive jsem mel klavesnice pouze s numerickym blokem, ale uz jsem presel na TKL (konkretne CZC.Gaming Dwarf - prekvapive celkem solidni za ty penize). A super, ale premyslim uz i nad 65%, prace z domova uz pomalu skoncila, tak ergonomie uz neni ani priorita, a na nejake gameseni a browsovani ta 65% bude bohate stacit

palqo
palqo
Level 23 Level 23
13. 3. 2023 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Seriozne, kto sa este stazuje na podsvietenie. Tak si ho proste vypnem alebo nastavim staticke. Alebo mi tu bude niekto tvrdit, ze chce silou mocou klavesnicu bez podsvietenia, lebo bude o 5 euro lacnejsia bez LED?

Vlastimil K.
Vlastimil K.
Level 3 Level 3
13. 3. 2023 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo možná je to spíš myšleno tak že jsou všechny na jedno brdo. S LED zapnutým nebo ne.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
13. 3. 2023 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo nejde o podsvietenie ako take, ale mam rad ked mi svieti znak na klavesnici a nie vsetko okolo. Zlate G11/G15/G19

palqo
palqo
Level 23 Level 23
14. 3. 2023 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec @Dilinozravec To uz je fakt len detail. Aspon na Corsair si to viem vsetko nastavit. Mna len zarazilo, ze sa pozastavil nad tym ako strasne farebne efekty maju tie dnesne klavesnice.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 3. 2023 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec @palqo To ale neni vubec detail! To je naprosto zasadni problem. Jediny duvod podsvitu je podsvit popisku klaves, aby na to clovek videl potme a v seru. Jenze spousta tech modernich kramu proste sviti vic okolo, nez prave skrz tu klavesu/popisek. A to rusi a prakticky neguje tu jedinou praktickou funkci! Popisek sotva vidite, ale svetlo kolem zari na vsechny strany. Uz jsem se nad tim podivoval mnohokrat u ruznych typu. Malokdy clovek narazi na takovou, kde to sviti opravdu prevazne skrz ty popisky.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
14. 3. 2023 20:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec @palqo efekty mozes vypnut, ale ako donutis klavesnicu aby ti svietil iba znak?
PS: Este Roccat mal fajn klavesnicu MX spinace a podsvietene znaky, ale uz sa nevyraba, lebo trend je nastoleny, co niesvieti viac ako svetlo v miestnosti a nieje to RGB tak je to sunt.
PS1: Milujem v poslednej dobe vyber hracskych kresiel. tie ktore su pre mna vyhovujuce,ale potrebuju 75W zdroj na podsvietenie, a teraz nechcem komenty o tom ze sa to da vypnut, ale preco mam platit 200Eur naviac ak to nechcem?
PS:2 palqo daj mi presny model tej klavesnice co mas, rad sa na nu pozriem.

Libb
Libb
Level 3 Level 3
20. 3. 2023 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@palqo @palqo podsvícení mně vyhovuje, protože zlepšuje komfort. Ale třeba moje Logitech G213 bez ovladačů rotuje barvičky, a to jsem zralý k tomu, dostat záchvat. A ovladače jsou obrovský moloch a musím je mít jen proto, abych to podsvícení zkrotil.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
13. 3. 2023 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím položit jednoduchou otázku:
Proč se nedělají tolik klávesnice se numpadem vlevo?

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 3. 2023 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea @Elevea Vím, že existuje klávesnice, která má numpadovou část oddělitelnou a lze ji nacvaknout jak zleva, tak zprava.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
14. 3. 2023 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber @randomofamber Technicky vzato se dělají, ale jsou pekelně drahé. Ta přecvakávací je už jen třešničkou na dortu. A největší paradox je, že v práci má člověk taky ruku vlevo, protože používá ve velké míře Alt+Tab na přepínání mezi Outlookem a pctuningem.

Vlastimil K.
Vlastimil K.
Level 3 Level 3
13. 3. 2023 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Elevea @Elevea Protože cca před 40 lety se nepoužívala myš. Od té doby si nikdo nevšiml že je to k ničemu.
Hlavně na Excel a třeba Autodesk Inventor kde neustále přehazujete pravou ruku z myši na numpad a zpět. Nebo máte levou úplně na pravé straně klávesnice. Nejvíc mě fascinují ergonomické oblé klávesnice, naprosto úžasné a mají to taky. Southpaw prostě není.

FabledWarrior
FabledWarrior
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 3. 2023 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"...a přestože můžete teoreticky používat klávesnici na konzoli a hrát na PC s ovladačem, tak tohle prakticky nikdo nedělá...."

A to by jste se právě divil. Jako hráč CoD MW a Warzone 2 už delší dobu sleduji jiné hráče na Twitch nebo Youtube a tak vím, že používají počítače kvůli výkonu A FOV a gamepady kvůli AIM asistenci...

thomasos
thomasos
Level 19 Level 19
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
18. 4. 2023 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FabledWarrior @fabledwarrior Já občas používám gamepad, protože myš mám v ruce celý den a zápěstí změnu ocení. A taky je super si udělat čaj, otevřít víno, rozvalit se do křesla a hodit nohy nahoru :-D Nebo se zahrabat do postele... (Kvůli tomu jsem i zvažoval ovladač na Switch, abych mohl mít v každé ruce půlku a mohl tak mít každou ruku jinde :-D) Ale na akčnější části přesedám ke klávesnici, na té jsem si pořád ještě jistější.

Michael S
Michael S
Level 2 Level 2
13. 3. 2023 13:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám V700RGB z CZC, co byla před pár lety ve slevě, a OK za tu cenu. Vysoké sepnutí má, ale nějak mi to nevadí.
Pak mám na druhém PC starou membránovku Fujitsu Siemens, a ty ze svých zkušeností považuju za naprostou špičku membránovek. Měl jsem jich víc a na všech se mi psalo dobře a bez chyb. Doporučuju.
Pak jsou dobré Thinkpad klávesnice, které se dají sehnat i na USB bez notebooku okolo, ale už je to čína, takže nedokážu posoudit, nemám jí vyzkoušenou.
Měl jsem i IBM M se sundavacíma krytkama kláves, ale zabila jí cola, tak jsem jí daroval sběrateli.

snejdy88
snejdy88
Level 20 Level 20
13. 3. 2023 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Ale to je taky problém, protože mám dojem, že membránové klávesnice se dělají hlavně s ohledem na cenu a není to žádný zázrak. Reálně jsem strčil do skříně několik membránových klávesnic, protože se u nich rychle objevily problémy jako že se jedna klávesa zasekává a vrací pomaleji než ostatní anebo že i když se klávesa promáčkne, je šance na to, že klávesnice nezadetekuje stisk..."

Ono to chce nekupovat levné membránovky. Měl jsem Logitech illuminated keyboard a vydržela mi dlouho. Teď mám Logitech MX keys už pár let a taky funguje zatim bezchybně.

xls
xls
Level 23 Level 23
13. 3. 2023 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Náhodou takové divné klávesnice (mám Logitech G13 a 2 různé Elgato Streamdeck) mi ušetřily spoustu času, a to nehraju. Je to sice všechno drahý špás, ale když si tam naprogramujete ovládání nějakého složitějšího sázecího programu nebo něčeho podobného programu, tak se vám zaplatí na jedné zakázce.

PepaL
PepaL
Level 1 Level 1
13. 3. 2023 08:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já do nedávna používal doma prehistorickou, dvacet let starou, chicony. V práci jsem kdysi dostal vyhovující od DELLu. Opravdu jsem netušil, co mě čeká, když se rozhodnu klávesnice vyměnit (doma ps2 s nutností přecházet mezi více počítači pracovní nb/domací pc) a v práci proto, že prostě DELLka začala po 10 letech blbnout. Ač nejsem omezen nutností českých popisků, po letech už vím, kde co je, zjistil jsem, že v podstatě uplně chybí střední třída klávesnic. Jakákoliv kancelářská membránová klávesnice co jsem vyzkoušel je dobrá tak na psaní "všema třema". Nejdříve jsem zkusil něco za dvě tři stovky. Vyhozené peníze. Zkoušel jem jít k pěti stovkám a opět zkusil DELL a buď jsem narazil na to, že má nízký zdvyh a klávesy občas nereagují při stisku na kraji nebo vysoký zdvyh, kde mě zase zlobil pístový efekt (fakt jsem zkoušel už i mazat). Tak jsem zabrousil do dražších klávesnic. Oblbnut módou mechanik, pořídil jsem si na doporučení zkusmo Cherry silent RED s nejnižším odporem. Na psaní samozřejmě nepoužitelné. Ani není tak problém v překlepech, jako v nulové odezvě. Člověk má pocit, že musí klávesu promáčknout až na doraz, takže dostane pěkný rezenonační ráz od desky až z toho po hodině psaní začnou tak bolet prsty, že máte chuť tu klávesnici vyhodit z vokna. Za další tři stovky si koupíte tlumící kroužky abyste zjistili, že jste ty tři stovky fakt z okna vyhodili. Pak jsem zkusil klasické hnědé spínače, odezva mnohem lepší, nepotřebujete tak bušit, ale při delším psaní na nich opět bolí prsty. Vrátil jsem se tedy k membráně a zkusil etalon kancelářských klávesnic, MX Key. To jako fakt, etalon? Legendu bych si představoval jinak. Není to samozřejmě zlá klávesnice, vyřešila přechody mezi více počítači, ale jednak nemá zdaleka ideální rozložení - spojené F1-12 klávesy nejsou pro programátora to pravé a upřímně i ta lehce rezonuje do prstů, takže dlouhodobé psaní opět není tak pohodlné (nakonec podloženo měkou podložkou). O krátkém levém shiftu nemluvě (vyřešeno přemapováním | na shift). Jenže co lepšího chtít. Vyšla MX Key mechanical. Hnědé spínače s nízkým zdvyhem. Tak jsem zainvestoval a koupil ji. Píše se na ni skvěle, udělal jsem si nový rekord v rychlosti psaní, počet překlepů je standardní, ale ta ergonomie. Vše v jednom bloku a když si přepnete multimediální klávesy do F1-12 režimu, tak opravdu to poslední co chcete, je omylem stisknout při psaní v prohlížeči místo "ř" "F5".

Takže jem nenašel. A ač jsem utratil spoustu peněz, je to stále s kompromisy. Vlastně nejlepší klávesnice po mechanické stránce je na Notebooku HP EliteBook 845 G7, což jsem zjistil, kdžy jsem byl nucen psát doma na HO na nb, protože mojí PS2 jsem do něj nepřipojil. Membrána, která má příjemný jistý stisk, dostatečný rozestup mezi klávesami a po pravé staně "sloupec" s klávesami del, home, pgup, pgdn, end. Je přesná, nerezonuje a píše se na ni parádně. Dokonce se mi ani nestává, že bych si stisknul omylem F-kovou řadu, ačkoliv je také nalepená k základnímu bloku. Největší problém je, že je spojena s notebookem a nemá numerický blok.

A protože mám velkou ruku, řeším podobnou anabázi i s myší.

Nejhorší je, že vyzkoušet si myš nebo klávesnici v obchodě (když už ji náhodou vystaví) je nanic, protože stejně nezjistíte jak se s nimi pracuje dřív, než si zvyknete a to trvá pár týdnů. Nejprve vám bude cokoliv jiného připadat nepoužitelné a je otázka, zda si zvyknete a nebudete chtít zpět a nebo budete donekonečna trpět a nadávat.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
14. 3. 2023 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PepaL @PepaL Mas pravdu ale IBM klavesnicu s DIN 5pin prepojis cez redukciu na PS2 a nasledne na PS2 na USB. Pouzivam stale cca 25 rokov na terminale. Je sice uz hlucna ale magnetomechanicka klavesnica je OP.

Libb
Libb
Level 3 Level 3
20. 3. 2023 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PepaL @PepaL jako bych to psal já, jen jsem toho zkoušel míň. Teď mám Logitech G213, není to zázrak, ale nejlepší pro mě, co jsem dokázal vymyslet. Kdyby měla multimediální klávesy vlevo místo vpravo, abych nemusel sundávat kvůli změně hlasitosti nebo zastavení hudby ruku z myši, byla by vlastně docela fajn.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
13. 3. 2023 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Některé části článku jswem moc nepochopil.

Například vysoký bod sepnutí. A není bod sepnutí závislý i na použitých spínačích? Když pominu clicky spínače, které jsou otřesně slyšet, tak tactile spínače pro mě vychízejí nejlépe. V úvodu kladou minimální odpor a dají se "namáčknout" ale ke stisku je třeba překonat vyšší odpor.

V tomto směru je nepoužitelná spousta laptopových klávesnic, které vůbec ten tactile pocit a feedback nemají.

Z nemechanických klávesnic mám osbně nejraději MX Keys, případně ještě používám, protože ji chci "dojet" K380. Ale jinou membránovku než MX Keys bych dnes už nekoupil.

A osobně nemám problém koupit klávesnici za víc jak 2 tisíce, pokud je kvalitní. Rok jsem měl například Logitech G915 s ofiko cenovkou 7 tisíc a k tomu G903 myš s ofiko cenovkou 4 tisíce. G915 šla ale pryč když jsem přešel na Mac a zároveň jsem se začal učit na myš v pravé ruce, protože leváckých myší na trhu nebylo a MX Master 3 je prostě myš, kterou nemůžu přehlížet.

Nakonec tu G915 nahradila daleko levnější ale TKL klávesnice od Keychronu. Člověk netuší jak ten numberický blok překáží, dokud nepoužívá myš v pravé ruce.

I když loni vyšly hned dvě rozumné myši pro leváky a na MX Master v pravé už skoro nemyslím a uživám si leváckého Liftu, tak už netoužím po klávesnici sd numerickým blokem a snesu i kompaktnější design než TKL.

Naučila mě hodně klávesnice macu, kde prostě nejskou samostatné navigační klávesy Home, End, PgUP, PgDN, dokonce tam není samostatná DEL. Proto nemám problém s použitím MX Keys Mini nebo té K380, na ni mi nejvíc chybí podsvícení.

Jofo
Jofo
Level 35 Level 35
12. 3. 2023 23:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujímavá úvaha, dobré čítanie.

Tiež mi príde, že hype okolo klavesníc je väčší než si myslím že si zaslúži. Ja sám som sklamaný z ergonómie väčšiny mechaník, nakoľko sú proste vysoké, už aj spodná hrana je často pomerne vysoko a bez podložky pod zápästie si koledujete o karpál. Taktiež nunerický blok som nechcel kvôli namáhaniu ramena (vzdialenosť k myši), na druhej aj programujem takže F-klávesy sú nutnosť. Skončil som u Gamdias Hermes M3, ktorá je naozaj nízkoprofilová (aj spodná hrana je ozaj nízko) takže netreba žiadnu podložku pod zápästie, nízky zdvih. Je pravda, že ako všetky mechaniky proste zaberá stisk vysoko, ale s tým sa zrejme nedá nič robiť.

K tomu pri práci používam trackball Microsoft Trackball Explorer a odkedy som prešiel na takýto setup, s karpálmi som problémy nemal. Silne odporúčam trackball na kancelársku prácu/programovanie!

Jedna vec, čo neodznela je, že existujú, hoci veľmi málo, klávesnice čo majú buďto odnímateľný numblok (Microsft Sculp), alebo dokonca naľavo - tam, kde by podľa mňa mal aj reálne byť, z hľadiska ergonómie.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
13. 3. 2023 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jofo @Jofo Osobně bych trackbal asi nedal, ale trackpad je něco co mi přijde jako ideální doplněk. V podstatě to je jen věc na provádění gest, ale práce bez gest je o mnoho pomalejší, takhle můžu maxiamlizovat/minimalizovat aplikace, přepínat mezi plochama, mezi aplikacemi. Mohu snadno scrolovat, zoomovat... Alternativou je používat dotekový displej.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 3. 2023 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro me je ideal rozvrzeni alla cherry g80-1800 - zadna klavesa nechybi a pritom je klavesnice uzsi nez "normalni" takze ergonomie je lepsi,bohuzel original je predrazenej a myslim,ze nema nkro.
Skoda ze se tohohle layoutu skoro nikdo nechytnul..

Vlastimil K.
Vlastimil K.
Level 3 Level 3
12. 3. 2023 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozhodně ano, Michale (mohu-li vám tykat).
Klávesnice jsou stále omezenějšího výběru formátu i typů ale stále se tváří víc über-echt i s tomu odpovídající cenovkou. Dostal jsem za půl litru slivovice Logitec G513 co nebyl prakticky použitý. Jaké bylo mé zděšení když jsem zjistil že tahle věc stála nová 2500 předinflačních korun! Ne že by byla vyloženě špatná nebo extrémně dobrá, ale je to - "jen seriová mechanická klávesnice s nastavením světýlka na každé klávese zvlášť!"

Ten problém se dá samozřejmě vyřešit jednoduše - TKL klávesnice s numpadem na levé straně- praktické jak na excel tak i na hraní. Prostě neexistuje, jen několik drahých hyper super custom skládaček.
Stejně tak neexistuje prachobyčejná kbd s ISO key u pravého shift. Není ani s malým backspace a obrovským enter. Není Ortholineární se všemi tlačítky, nejen miniverze. Neexistuje ani česky popsaná bez angličtiny. Nejde sehnat ani s prázdnými klávesami bez legend pro výuku psaní. Máme jen custom stavebnice od 3000kč, jedna jako druhá.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
13. 3. 2023 07:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vlastimil K. @vrrrrr Klávesnice s nompadem na levé straně je dobrá možná tak pro praváka. Naopak standardní full size klávesnice je skvělá pro leváka.

Je fakt že problém praváků a neergonomie velkých klávesnic jsem pochopil až když jsem z důvodu absence kvalitních leváckých myší šáhl na MX master 3 a začal se učit s myší v pravé ruce. Velká klávesnice musela okamžitě pryč. Na druhou stranu, numerický blok mi nechybí, ani nepotřebuju TKL a snesu kompaktnější design, kde ty tlačítka jsou funkčně svázané s dalšími, třeba šipy a alternativně home/end/pgup/pgdn.. backspace kombinovaný s delete...

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
12. 3. 2023 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po mnoha membránových klávesnicích v cenovém spektru 400-2000kč jsem skončil u Corsair K68(spínače MX RED) a je to pro mě konečná. To jak se na ní hraje je mi u zádele, ale jak se na ní píše, to je s membránou nesrovnatelné a když sednu k membránové klávesnici tak je to pro mě utrpení, vč nízkých klávesnic s nůžkovým mechanismem které jsem měl velmi oblíbené.

S novými pevnějšími keycaps(původní byly jak levná plastová hračka) je hlučnost srovnatelná s levnější membránou, jediné co je trochu otravné je rezonování hliníkové desky kvůli pružinám ve spínačích, ale zvykl jsem si.

A se zbytkem článku samozřejmě souhlasím, sice mám jednu kompaktní bazarovou mechaniku za 300kč z jednoho nedokončeného projektu, ale s usb prodlužkou slouží jako dálkové ovládání video přehrávače a že bych s ní normálně pracoval je pro mě nepředstavitelné.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
12. 3. 2023 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já mám Logitech K800 v CZ verzi. Bezdrátová, decentní bílé podsvícení, membrána s nůžkovým mechanismem, krásně tichá. Byl jsem s ní naprosto spokojený jak na hry tak na psaní. Tak jsem si koupil na naší dvojce v akci tu jejich mechaniku za necelý 400. Zjistil jsem že RGB je uplně k hovnu, přesně jak se píše v článku, ale zase jsem zjistil že se na tom nehraje tak špatně. Takže bych si docela dokázal představit mít nějakou tu ořezanou verzi jenom na hry. A protože na psaní to je fakt neskutečnej rachot, tak prostě tu starou na klasickou práci.

Reklama
Reklama