Zpět na článek

Diskuze: Project CARS: Rozbor hry a nastavení detailů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Braňo1977
Braňo1977
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ďalšia spackaná hra od podplatičov Nvidia.

marcelus
marcelus
Level 1 Level 1
19. 5. 2015 07:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Braňo1977 Pravda je niekde uplne inde. Samotne SMD sa vyjadrilo v tom zmysle ze AMD odmietalo spolupracovat pocas vyvoja hry a o hru sa zacali zaujimat az teraz po jeje vydani takze optimalizaciu pre AMD spackalo samotne AMD a nie Nvidia. Hra mala do vydania velke mnozstvo updatov ale posledna komunikacia s AMD bola este v roku 2014.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takto vypadá optimalizace by Nvidia - znemožnění správné funkce konkurenčního GPU 8)
takže počkat, až(jestli se jim bude chtít) to ovladači vyladí AMD.
Jestli autor nevidí na screenshotu Nvidie dithering na trávě, doporučuji zajít na oční.

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Nejhorší je, že nelze vyhrát závod s jiným autem než s tím, co je polepený nápisama nVidia.

HWSpeedy
HWSpeedy
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Zajimave hlavne v dobe kdy se vsechny hry delaji pro AMD a na AMD. Kdo nas cte, vi o cem je rec.

JoeBlack
JoeBlack
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HWSpeedy Sarkasmus jo :lol:
Všechny tři konzole a skoro polovina herních PC s AMD hardwarem?

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HWSpeedy @JoeBlack: Prosím zdroj "polovina AMD", poslední měsíce co jsem se díval je to 76 procent herních PC s nVidií a amd se potápí čím dál víc do sra*ek, o procesorech nebo mobilních gpu nemluvě.

JoeBlack
JoeBlack
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HWSpeedy @PC-hráč: Zdroj nemám, já jsem jen nechtěl, aby se to zvrhlo o poměřování procent dle statistik Steamu a podobně.
Jinak názor na vývoj AMD mám bohužel podobný, ač teď mají vydat pro mě zajímavé low voltové CPU, které by vyloženě splnilo moje požadavky E2-7110 (teda pokud to půjde pasivně chladit).

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady jsou zase znalci. Na netu je hromada článků jak to bylo viz třeba zde:

http://www.eurogamer.cz/articles/2015-05-08-pro-project-cars-nelape-na-kartach-amd-zanedbalo-to

A to rozhodně není poprvé a bohužel nejspíš ani naposled, kdy AMD kašle na nějakou komunikaci a tím pádem kašle i na hráče. Kolik už takových her, kdy po vydání na amd byly problémy bylo a kolik jich ještě bude :roll: Ale víte jak, je přeci levnější a za všechno může zlá nVidia, kdo chce kam ...

Jinak mně hra na průměrné sestavě 4570+960 běhá naprosto parádně ve full hd (všechno na vysoké bez AA).

Co se samotné hry týče je to pro mě po tom hypu lehké zklamání, rozepisovat se nebudu protože to sem nepatří, ale doufal jsem třeba v lepší jízdní model, když (jak jinak) vypnu všechny asistenty (kurv*če hry pro totální lamy a joudy, absolutně nechápu jak s tím někdo může jezdit, vždyť to nehorázně kazí celou podstatu hry).

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč http://wccftech.com/nvidia-responds-witcher-3-gameworks-controversy/

a co povies na to, ze nvidia kripli naschval vykon svojich starsich kariet, aby ludia kupovali maxwella?

nas zakaznik nasa kravka na dojenie? :lol:

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Môžem povedať akurát to, že neviem či to je alebo nie je pravda. Ak to pravda je, je potrebné s tým ísť von a po práve kritizovať. V článku je ale dosť cítiť, že to spísal fanúšik AMD alebo minimálne niekto anti NVIDIA. A to sa dá vidieť na nasledovných citátoch:

"In fact AMD actively worked to optimize its TressFX technology for Nvidia hardware to the point where it performed equally well on both."

Toto je nezmysel. NVIDIA ani AMD neoptimalizujú svoj SW pre HW konkurencie. Ak toto niekto napise tak to o niecom vypoveda.

"This is different than what has been the norm for many years. In the past, both AMD and NVIDIA have posted code examples on their websites to demonstrate new ways of coding shadows, ambient occlusion and other rendering techniques. These could be viewed, edited and lifted by any and all game developers and implemented into their game engine or into middleware applications. GameWorks is taking this quite a bit further by essentially building out a middleware application of its own and licensing it to developers."

Gameworks sa nemôže porovnávať so samplami a jednodychými ukážkami. Gameworks je knižnica s hotovými riešeniami takže je pochopiteľné, že sa NVIDIA rozhodla ho ponúkať ako middleware. Samozrejme to, že vývojári majú zakázané optimalizovať kód pre iné GPU ako NVIDIA, je zlé rozhodnutie, ktoré sa po práve kritizuje. Chápem, že to nebude robiť NVIDIA, ale prečo to zakazovať vývojárom?

"Especially those with 700 series GPUs or older, who as a result had very poor performance in Project Cars. All non Maxwell GPUs showed uncharacteristically poor performance. For example the GTX Titan which debuted for $1000 was only 2 FPS ahead of the $200 GTX 960. And the GTX 780 was even behind that very same 900 series card. To put that into perspective, a GTX 770 is typically 14% faster than a GTX 960, and a GTX 780 is typically 36% ahead of the GTX 960. So that’s nearly a 40% performance penalty on Nvidia’s own Kepler based (700 and 600 series) GPUs."

Project Cars vyšiel len nedávno. Je pochopiteľné, že NVIDIA pripravila prvorade podporu pre jej najnovšie GPU. Počítam s tým, že sa to najbližšími ovládačmi upraví. Pokiaľ zostane GTX780 na úrovni GTX960, tak by to naštvalo dosť ľudí vrátane mňa. Nastáva otázka: Ide o jeden príklada lebo je to všeobecné. Nedá sa vytiahnuť jedna hra a jej príklad zovšeobecniť. Súčasná kritika pre Project Cars je ale samozrejme na mieste, ak to čo je napísané je pravda. Očakával by som, že ovládače budú v lepšom stave pre túto hru. Tu ale nemá maslo na hlave iba NVIDIA (iba ka v rámci svojich produktov). AMD v podstate s vývojármi nespolupracovalo. Možno si sadli na hlavu pretože vývojári riešili hru s NVIDIou a používajú Gameworks. To je ale jedno. Ak naposledy komunikovali s vývojármi v oktobri minuleho roka, pričom to vyzerá tak, že zo strany vývojárov o komunikáciu záujem bol, je to chyba AMD.

Aby som to zhrnul. Oprávnená kritika je v poriadku (ako v prípade zakázania optimalizácie SW na iný HW), ale netreba kritizovať úplne všetko aj tam kde chybí AMD (viď ich prístup k Project Cars). Potom celá kritika schádza na význame.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 Tady nám zase někdo brečí, že nebude mít krásnou srst u zvířat v Zaklínači co? :)

Njn holt si na špatné straně síly chlape :) Léto začíná, sežeň nějakou brigádu a třeba si tu nVidii (já vím, že by jsi ji chtěl ! :lol: ) koupíš taky.

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @mareknr: suhlasim s 99perc tvojho komentu, len to, ze (podla toho co som cital inde)tressfx ma byt otvorena crossplatform technologia, tj aj nvidia ju moze optimalizovat (co dokazala pri Tomb Raiderovi)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 08:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @PC-hráč: btw, nenaklikavaj si plusky, za to ta zabanovali na games(multiucty) :)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @PC-hráč: nvidia kripli naschval vykon svojich starsich kariet, aby ludia kupovali maxwella

ty evidentne necitas co ludia pisu, ty asi vidis nieco ine pred ocami

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @skaven321: "tressfx ma byt otvorena crossplatform technologia, tj aj nvidia ju moze optimalizovat (co dokazala pri Tomb Raiderovi)"

To ani nerozporujem. Len hovorím, že to za NVIDIu nerobí AMD. Ale NV má možnosť s tým niečo robiť a to je plus.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @skaven321: Ty budeš tak nějak celkově jednodušší trochu co :)

TankGeorge
TankGeorge
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @skaven321: Takže starší karty jsou pomalejší proto, že je sabotovaný jejich výkon a ne proto, že jsou... uhm starší? o.O

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @mareknr: narozdiel od Hairworks, kde kritika je nutna...beriem to ako vyuzivanie nekalej konkurencie

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @PC-hráč: jj, tvoju genialitu nemam :)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @TankGeorge: :)
never tomu, taka gtx770 je rychlejsia ako 960, to nieje konspiracia, tam to (v tom linku)rozoberaju priamo s prestavitelmi nvidie, to nieje len forum vlastnikov kariet

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @skaven321: JJ. Tiež si myslím to isté. Určite by mali mať vývojári možnosť aspoň na vlastné náklady optimalizáciu Hairworks urobiť, ak sa tak rozhodnú.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @skaven321: To je príklad jednej hry, ktorá vyšla nedávno. Predpokladám, že to spravia najbližšie ovládače. Tu má samozrejme maslo na hlave NVIDIA a kritika je oprávnená, ale toto neplati všeobecne.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
18. 5. 2015 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @mareknr: To nie je pravda. Je to vec licencie a Nvidia ma plne pravo zakazat Hairworks pouzivat na comkolvek inom, nez jej kartach. Neviem odkial ludia beru, ze len preto, ze software sa da "piratit", tak by jaxi mal byt automaticky dostupny pre vsetkych. Jeho vyvoj stal obrovske peniaze, ti "lenivi vyvojari" su dost drahi, pac ich narozdiel od "technologickych oddbornikov" moc nie je. Nikde nie je povedane, ze kto to zaplati, musi to potom rozdat zadarmo i konkurencii, pretoze je to "len software", co sa predsa zasadne taha z ulozto :-). Jedine, co Nvidia pravo nema, je zakazat vyvojarom, aby pouzili podobnu technologiu aj od AMD. Ci sa da technologia ako free, alebo nie je obchodne rozhodnutie, ako kazde ine, a ziadna dobrocinnost. Oboje ma pre firmu svoje vyhody aj nevyhody. Free ma vyhodu, ze sa da okolo toho robit PR tanecek, vid Mantle, ktore inak realne nikdy na Nvidii nebezalo, alebo TressFx, co nikdy nebezalo poriadne (skuste ho napriklad so SLI), alebo proste v tom, ze ma vacsiu sancu sa masovo presadit (a nasledne benefitovat z toho, ze bolo predsa len primarne navrhnute na ten "vas" hardware).

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@skaven321 @CNN: O tomto sa hádať nebudem. Je to samozrejme na rozhodnutí danej firmy ako naloží so svojím SW (majetkom). Nie každé rozhodnutie sa mi ale musí páčiť. Určite nie som za to, aby NVIDIA zadarmo rozdávala svoje know how. Pčístipnejší by ale mohli byť aspoň k tej podpore. Myslím zo strany vývojárov. Tí predsa nemusia posielať zdrojové kódy trebárs Hairworks von a aj tak sa môžu poradiť ako v určitých prípadoch najlepšie pristúpiť k danému HW. Bez súvislostí s celkovým kontextom. Netvrdím, že je to zlý prístup, ale taký väčšinou musí očakávať aj určitú mieru kritiky. Ale z globálneho hladiska mi je jasne, že AMD je po SW stránke pozadu a NVIDIA zasa určite nemusí rozdávať čo vie.

VoDaCZ
VoDaCZ
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja teda nevim, mam starou i7 940@4GHz s r280x a 12GB RAM a jede mi to na MAX jen s vypnutym AA (nepouzivam) na 1080p zcela bez problemu... Problem sestavy AMD byl asi v CPU ne v GPU...

Hellraiser
Hellraiser
Level 3 Level 3
18. 5. 2015 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VoDaCZ Naprosto souhlasím. Já Mám i5 3570K a HD7950 a 8 GB RAM instlace na SSD disku a nemám problém. s Medium až High nastavením (vyjímečně) i s AA mám 45-60 FPS. To jsem nastavení ladil ještě před oficiální vydáním (kdy jsem měl přístup Full Member) - a naposled co jsem to hrál i po vydání se to nezměnilo.

takže asi bude opravdu problém v CPU :-)

pinsoft
pinsoft
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hellraiser Problém je jak CPU tak ovladače GPU. Ty jsou tragický a CPU brzdí highend grafiky, jak ukazují všechny zahraniční testy.I když pro mě dost nepochopitelně, když jednotlivý jádrá CPU ukazují sotva 70% vytížení.
Mě osobně znatelně pomohl upgrade ovladače na 15.4.1 beta,cca +15-20fps, oproti myslim 14.2. FX8320+r270x a na high+aa v 1080p 50-70fps, za deště 35-50fps.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cim mene AMD vydela, tim vic podobnych smutnych situaci nastane. Nutno rict, ze pro vsechny uzivatele GK bohuzel.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Pre všetkých nie. Za Project Cars si môže AMD samo. Nie je možné aby s vývojármi pri takmto projekte, ktorý je na očiach všetkých, komunikovali naposledy v októbri minulého roka. Podľa toho potom majú aj stav ovládačov pre túto hru. Každopáde už predstavitelia AMD avizovali, že spolupracujú s vývojármi na doriešení ovládačov, tak sa snáď ako majitelia radeonov dočkáte. Majitelia GPU od NV totiž problém nemajú.

webwalker
webwalker
Level 32 Level 32
18. 5. 2015 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr Majitelé Radeonů se určitě nedočkají, lade že by "vývojáři" Project cars umožnili vypnutí PhysX, který je u Radeonu počítán přes CPU.
Tohle nemá s ovladači gpu mnoho společného.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
22. 5. 2015 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @webwalker: Asi neskoro, ale treba si prečítať tento článok:

http://www.dsogaming.com/news/slightly-mad-studios-issues-official-statement-about-project-cars-on-amds-graphics-cards/

S tým PhysX je to zasa "trochu" inak.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
18. 5. 2015 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @webwalker: By mě fakt zajímalo, čím budete argumentovat, až se po optimalizacích ovladačů ten výkon Radeonů zvedne.
Tu vynucenou GPGPU vs CPU fyziku, kvůli které ty Radeony tak drhnou, už nějaký normální web někde prokázal (a nemyslím tim nějaký graf z redditu nebo odněkud z fóra)?

scream
scream
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mareknr @webwalker: Az na to ze ziadne PhysX v hre nie je pouzite. Tak nedristaj... :roll:

Beam
Beam
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 16:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není to sice recenze hry jako taková, ale dejte schválně tenhle článek přečíst slečně (nebo paní) Jiříkové. Hlavně tu první stránku. Kdyby si z toho vzala příklad, možná by vymáčkla z čtenářů i lepší hodnocení, než 4 koruny z dvou set lidí. Protože tohle působí tak, že ten člověk tu hru opravdu i hrál a ví, o čem píše, narozdíl od jejích clickbait plků.

rbclass
rbclass
Level 1 Level 1
18. 5. 2015 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

amd ma zvlastne chipy.
podobny problem mam aj ja. jedna starsia hra mi s novymi ovladacmi ide na 60% vytazenia gpu. so starymi ide na 100

Michal Šimonek
Michal Šimonek
Level 1 Level 1
19. 5. 2015 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[url]https://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/367qav/mark_my_word_if_we_dont_stop_the_nvidia_gameworks/[/url]

tsmart
tsmart
Level 1 Level 1
20. 5. 2015 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k recenzi ohledně nastavení hry jen nahlodám pár milovníků tohoto žánru.
Hru mám cca týden a musím říct, že graficky jsem nic lepšího neviděl. Jízda po Imole při zapadajícím slunci mi vyrazila dech a přestal jsem závodit a jen koukal, jak mezi větvemi stromů prosvítají paprsky. Takových momentů je ve hře hodně, autoři si opravdu pohráli s detaily do detailů :) třeba podsvícení spz nebo plameny z výfuků a jejich odraz v nárazníku a v koncovce výfuku, vlnění ohřátého vzduchu nad motorem auta, pohled z přilby a interiéry bez chyb...fakt bomba.

Paradoxně se hra skoro nedá hrát na klávesnici, ale pro opravdový zážitek je určena pro volant. Nastavíte protiprokluz. systém i stabilizaci ON. Při přidání plynu s nějakým silným autem (např. Pagani Huayra) dáte šipku dopředu a po vteřine už auto jede driftem - jenže jste v polovině zatáčky, tak pustíte plyn a zase přidáte a takhle vjedete na rovinku. Mezitím vás předjedou 2 soupeři, kteří plyn nepustili. No a to se bavím o suché trati. Dobré je, že auto lze tak detailně nastavit, že se přes to přenesete, ale asi ne každý je inženýr Formule 1, aby si auto uměl dokonale přizpůsobit.

Na volantu korigujete vše citlivěji a užijete si více.

Každopádně AI je na vysoké úrovni (lze si ji nastavit dle vlastní odvahy) a soupeři vás opravdu s klidem rozdrtí, dokonce mě párkrát vytlačili celým autem na trávu, aby mě předjel.

Možná mohlo být v nabídce více aut, ale toto se snad časem doplní, některé kusy jsou skvosty. Tratě nemají licence - jména z reality, ale jsou to kopie originálních okruhů včetně Brna. Nastavení počasí a jejich časové naprogramování do závodu je super, včetně nastavení toho co udělají mechanici v boxech...

Je to perfektní hra po stránce grafiky, zvuku a modelů aut. Nic lepšího si dnes nezahrajete.

cantre
cantre
Level 1 Level 1
27. 5. 2015 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kurzové sázení, velmi spolehlivé informace :,

http://salveto.blogspot.cz/

Reklama
Reklama