Zpět na článek

Diskuze: Projekt reDefined: dokonale odhlučněné PC – dokončení

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Draken69CZ
Draken69CZ
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přijde mi, že vynaložené peníze a čas na skříň a chlazení neodpovídá bídnému HW a dodatečná výroba vodního bloku na GPU s prémiovým vzduchovým chladiče to jen podtrhuje.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Draken69CZ Souhlas, působí to schizofrenně. Na druhou stranu člověk musí přeci jen uznat, že poprat se s odhlučňováním pc není jen tak a vylámou si zuby i lepší - např. víceméně vždy to skončí obludnými rozměry.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

alá kolotoč :lol: zbytek co se týká odhlučnění jsem už pravil předtím.

KwazzyGT
KwazzyGT
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kvůli takovým článkům a testům sem chodím po nápady a ne kvůli přiblblým PR reklamě, nebo hrám. Bedna je velice povedená a slušela by i do reprezentatívního kanclu tuningem nadšeného šéfa. HW bych asi jen přeci koupil do takového kousku nábytku o něco lepší (myšleno TOP), ale i tak dobře. Pěkná práce! Dřevo a HW, zajímavá kombinace.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co se tyka zpracovani casu a manualni zrucnosti OK super prace, co se tyka vodnika a resit zda je neco tiche nebo ne je to zbytecna prace, pred 10ti lety jsem si koupil case za litra vyrezal otvory na Noctuy , uchyceni ventilatoru dal na gumove pruchodky vyrobil srouby na miru, trosku upravil a dokitoval predni masku a vic jsem se s tim nesral, za tu dobu v tom mam druhy HW, o PC v podstate nevim jedine co je lehce slyset je 10let stary HDD, vodnika mam na hrani na starem C2D takze mohu posoudit klady a zapory a NE nema to smysl to takhle hrotit
- CoC

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nemyslím si, že Noctua zachrání všechno. Na P4 jsem si pořídil prvního vodníka, Stál hodně, nebyl až tak tichý, ale poskytoval komfort, který vzduch nikdy nemůže zajistit. Pak jsem se C2D s HD4850 pokoušel chladit vzduchem. Skončil jsem na úpravách skříně, úpravě Accelera S1, výměně všech ventilátorů za Noctuy a čtyřkanálovém řízení ventilátorů. Dokázalo to být i tiché d oté míry, že nejhlučnější byly mikrospínače na myši a klávesnice a přitom běžet přetaktované, ale investice finanční i časové byly byly srovnatelné s vodníkem.

Po prvním upgradu herního kompu jsem to ale se vzduchem vzdal, protože nákup nového vzduchového chladiče na grafiku a se sadou tří nových ventilátorů od Noctuy bych se dostal daleko za hranici toho, co tehdy stál vodní fullcover block. Takže jsem celou tu srandu hodně pod cenou prodal a začal jsem na zelené louce s něčím, co bude mít trvalejší hodnotu a po počáteční investici půjde levněji upgradovat. Začal jsem plánovat WCPC, který je tady na fóru publikovaný.

Mezi tím jsem starého vodníka zrecykloval do projektu HTPC, kde jsem do obýváku potřeboval dostat malou tichou skříň, s grafikou a třemi datovými disky v raidu. A jelikož žádná prodávaná skříň neměla hloubku do 30 cm, tak jsem to vyřešil vlastní konstrukcí. Tišší, ale výrazně méně výkonnější (ale pro přehrávání filmů dostatečný) už byl jen pasivně chlazený ASUS E35M1-I, který o pár let později nahradil původní multimediální základ s C2D a GT8600 na kterém se dalo i bezhlučně v obyváku hrát.

Dneska mám v WCPC už třetí upgrade. Po Phenomu II, Thubanu, mám už čtyři roky i5 a vystřídaly se v něm i HD6970, GTX770 a GTX1070. A ať příjde sebežravější hardware, tak ho tam bez problémů dostanu a tiše uchladím. To by se bez celkové obměny všeho včetně skříně se vzduchem nejspíš nepodařilo, pokud by ta skříň i tak nestála k deseti tisícům.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
29. 6. 2017 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal Ahoj, nechci tvrdit ze Noctu je nejak spasa jen jsou to podle me kvalitni a tiche vetraky. Chci jen naznacit ze resit navrh takoveho casu je zbytecna "ztrata casu" jasne OK pokud to nekoho bavi a je to jeho konicek proc ne. Ja uz jsem trosku starsi takze jsem si tim asi uz prosel a je to jen muj pohled na vec. Staci lehka uprava skrine, promyslet par detailu osadit kvalitnejsi vetraky a doopravdy to nema smysl dal resit. Na procaku jsem mel drive Thermalright skoro 900g potovru dneska na i5 mam od Silentium nejaky kus hliniku na 750Ti vyrobni chladic, jelikoz v hraju jen obcas a ne graficky narocne hry nepovedlo se mi ho za posleni 1,5 roku dostat z idle otacek :)
- CoC

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
29. 6. 2017 18:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thorgal @CoC: Já to beru. Stavím počítače kamarádům a jejich známým pro zábavu už dobrých dvacet let a k postavení vodníka jsem za celou tu dobu zatím ani nikoho nepřemlouval. Nemyslím si, že vodník je pro každého, stejně jako ne každému stačí na hraní GTX750Ti, která jde uchladit i pasivně.

Můj pohled na věc je takový, že si pro sebe raději koupím alespoň vyšší mainstream, který morálně vydrží 4-5 let, než co dva roky točit kompletní sestavu nižšího mainstreamu za 20-25 tisíc. Jenže já mám doma stolní komp primárně na CAD, který stále při kreslení jede na jednom jádru a když to přes noc renderuje na všech ostatních tak to nesmí být z pracovny do ložnice slyšet. A grafiku si do něj dávám na rychlé náhledy, kde raději utratím stejné prachy za rychlejší herní grafiku než pomalejší profesionální a jako bonus navíc si na ní občas zahraju třeba Zaklínače ve WQHD ... a taky ho u toho neslyším :D

jfb
jfb
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Souhlas. Použít použitou Define skříň, dát na větrání noctuy, a rozdíl prakticky v hluku žádný.

Sivo007
Sivo007
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

predražený hnus...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gratulace a to hned k nekolika vecem:
- mel jste sen, sel jste si za nim a dokoncil ho, temer, bez ohledu na cenu a cas - o tom nema drtiva vetsina "kritiku" v komentarich ani paru
- v zaplave s*acek na tomto serveru je tento clanek jeden z velmi mala, ktery skutecne odrazi jeho jmeno a puvodni ucel - tedy PC TUNING!
- rozhodl jste se, ze i pres nesporne spatny pomer cena/cas/vykon tohoto projektu (a jeho casove narocnosti obecne) jeste navic napisete clanky, ktere jsou zdarma (resp. bez nutnosti prime platby!) k dispozici vsem, kteri maji zajem a/nebo se chteji insipirovat

Drzim palce s dalsimi upravami a osobne bych uvital vice podobne ladenych clanku, klidne i s nizsi narocnosti

PS: ne, zlObrovi hokus-pokusy na mysli fakt nemam

ccdira
ccdira
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě oceňuju takovouhle práci.

Ale já bych hlučnost počítače radši řešil jednodušším způsobem. Dal bych hodo vedlejší místnosti, kde by hluk nijak nevadil.
Pak už je jen problém jak to propojit mezi místnostmi.

richard_12
richard_12
Level 1 Level 1
28. 6. 2017 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ccdira Čiže neupravovať skrinku PC ale prerobiť byt/rodinný dom. Smelo do toho! Geniálny nápad. :D

Mtss
Mtss
Level 7 Level 7
29. 6. 2017 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim te a gratuluji k dokonceni projektu. Sam jsem se pokousel pred lety o neco podobneho (tu expu jako by jsi mi ze sparu mozkovych zavitu vytahnul), ale nedokoncil jsem to. Snazil jsem se tenkrat expu lepit a bylo to v mych kutilskych zacatcich, kdy jsem moc presne s materialy neumel a nastroje byl problem cislo 2.

Po nejake dobe jsem tento koncept vzdal a rekl si ze nejlepsi odhlucneni a soucasne nejjednodussi je za A vodni chlazeni, za B odstraneni HDD (presun do NASu daleko od PC) a za C odhlucnovaci pena / semipasivni zdroj. Sel jsem na to cestou vhodne skrine k vodnikovi a dosel jsem nakonec k docela podobne hw vybave jako mas ty (jen ja bezim na starsim i7-3770k) CPU uz mam nejaky ten patek, ale grafiky menim docela casto a nakonec jsem taky u 1070 ale u varianty mini od gigabyte. Jsem s jejim vykonem pro me ucely maximalne spokojeny a verim ze s touto kartou nejakou dobu vydrzim... problem je ze taky nemam vodni blok. Karta je ale prekvapive ticha i v zatezi, coz jsem od zkriplene jednovetrakove varianty necekal, takze me nic nejak nezene do vodnika, ale z principu bych to chtel dodelat. U tebe to musi byt extremni protoze ikdyz ma karta velmi dobrou spotrebu, tak v uzavrene skrini ti to bude delat proste peklo. Co se tyka toho radiatoru uvnitr pro ochlazovani vzduchu... nejsem si uplne jisty jak to bude chodit. Uz jsem to videl u vice lidi, ale vzdy mi to prislo vice jako placebo efekt. Prijde mi ze skrin samotna ma dost schopnosti na odvod tepla do okoli a neni potreba tam davat radiator. Pokud ochladis tu grafiku tak tam uz moc zdroju tepla nebude a nebude podle me duvod tam ten chladice vzduchu drzet. Je logicke ze vykonnovy prenos tepla je zavisly prave na delte... vzhledem k tomu ze voda je ohrivana tim co nejvic topi, tak si nemyslim ze ti ten vnitrni radiator nejak pomuze. Schvalne zkus udelat test mereni teploty uvnitr az budes mit grafiku pod vodou v zatezi jak se to bude chovat... jednou s vetraky klidne naplno a podruhe s vetraky off. Nepisi to jako rejpal, ale jako zvedavy clovek, ktereho zajima zda to ma vliv.

Na clanek o custom bloku na gpu se tesim... ja jsem chlazeni stavel z bazarovych komponent a cele chlazeni s pumpou, radiotorem a cpu blokem me vyslo levneji jak stoji fullcover, takze na tuto cast se velmi tesim.

Praci zdar a at se dari.

abdul
abdul
Level 1 Level 1
30. 6. 2017 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sveho casu jsem stavel neco podobneho, jen se zlomkovym rozpoctem.
To bylo tenkrat legrace, kdyz jsem si z medenych pasu z Ferony vyrabel vodni bloku na CPU i GPU ve sveraku s vrtackou a pilnikem, ale fungovaly skvele...
Moc pekny projekt, naprosto chapu to poteseni si tohle sam vyrobit, ten pocit se neda nahradit nicim.

Elevea
Elevea
Level 8 Level 8
30. 6. 2017 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jenom pro info, magnety se dají přišroubovat na kus plechu, který mírně pruží, takže se samy přitáhnou a přicvaknuté lépe drží. Stačí se podívat do skříně s magnetickým úchytem :-)
Ale jinak samozřejmě ano, silnější magnet je řešení. Pokud máte doma staré HDD, můžete vyšroubovat ven magnety a rozřezat je. Jsou fakt silné :-)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
7. 7. 2017 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gratulace k dokončení díla. Jak se moc dobře ví např. ve vývoji, jedna věc je něco dělat, druhá dokončit že:)

Ad modding, já osobně jsem tedy u case skončil max tak ve vrtání dír, kde jsem potřeboval kolem vodníka, nicméně vodník je semi-custom. Provozuji jej přes deset let, k desátému výročí jsem tomu jen dopřál nové silikonové hadičky a trochu upravené jejich vedení:)

Stavěl jsem to v době, kdy rozhodně nebyl vzduch tam kde je dnes bylo to významným posunutím chladícího výkonu, což by dnes už tak neplatilo. Ale protočil jsem pod ním upgrady tak 3 PC bez dalších nákladů na chlazení (resp. spíše s úsporou při pořizování HW), velká spokojenost.

Reklama
Reklama