Zpět na článek

Diskuze: Projekt VF8: Stavba skříně pro výkonný počítač po svém

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Standa99
Standa99
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V dnešní době klobouk dolů, tohle se opravdu jen tak nevidí :lol:

Ico33
Ico33
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Standa99 ano ,celkom pekna ,cista praca ,v podstate ma par veci ,co ma zaujalo, ale celkovo taka strohejsia.. ,
-viacmenej - tie coolermaster ventaky som aj ja pozeral (pekny dizajn),no nebral som ich z viacerych hladisk -
nemaju az tak kvalitne lozisko (zle recenzie od ludi) moc hucia (vodnik je o tom aby bolo ticho, ale teda -ak su regulovane - v poriadku) ja som bral corsait aq quet edition, o poznanie tichsie a tiez paradny dizajn..
co ma nahnevalo (aj som si stiahol zip s fotkami) nikde neni odfoteny zdroj, vnutro z druhej strany a deaily ,kabelaz , prepojenia napajania.. proste toto.

inak celkovo -je tazke zohnat (aspon pre mna) dizajnovo kvalitne chladice s led, a loziskami ,tiche, väcsina robi urvane ,,cool´´ vetraky ,ktore hucia skripu.

sam az tak do moddingu (vlastna skryna ) nezachadzam ,avsak kazdu suciastku si upravujem ,ci funkcnostou ,alebo skor dizajnom..
bohzial na niektore veci sa caka dlho ,sam som videl xxx super uprav ,ale vzdy sa nasla chybicka -dve ,ktore my vadili ,snazim sa urobit vsetko top..

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 10. 2015 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Standa99 Ano, většinou se koupí hotová skříň. Když člověk vezme čas strávený návrhem, kupováním materiálu, zjistí že je to strašně drahé, tedy za předpokladu že si svého času váží. Někdo by musel koupit i nářadí a to už je ekonomický nesmysl.

Není snazší koupít hotovou skříň? Obsidian 900D vypadá podobně a je navíc funkčnější, třeba hloupé front konektory na sluchátka či USB...

showtek
showtek
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Uz som to raz pisal ked takto spraveny case ohodnotil stoobi na 18k co je skoro 700eur, 700eur aj ano ked si vezme clovek cas, lenze problem je ze kazda schopna firma so zameranim na kovoobrabanie (tym myslim ze je aj dostatocne vybavena) to ma za hodinu cele vyrezane staci to len poskladat,material stoji na par supov,v nasich koncinach (dielna zapadnej europy) to klukde moze stat menej ako poriadna hotova skrinka.A hlavne mozu byt modderi radi ze na tento zaujimavy kseft neprisli prave takto zamerane firmy,lebo hned by to bola trocha ina suma.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
6. 10. 2015 01:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @showtek: Cenu to má jen takovou, kolik bude ochotný případný kupec zaplatit.

LivingLegend
LivingLegend
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @showtek: Vis on ten projekt neni jen o skrini ale i o HW. Takze skrin te vyjde na par korun ale kdo zaplati hw kdyz nemas za prdeli milion sponzoru :?: :?:

showtek
showtek
Level 1 Level 1
6. 10. 2015 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @komplik: Ale ja hovorim len o case 700eur,hw je nepodstatny jeho cenu si vies overit vsade.Kazdopadne tu o HW nejde, takto upravenu case sa da pekne predat a zakaznik si len natipuje HW.Ten HW co je konkretne v tejto case je vyssi mainstream, nic extra.

Fofrer
Fofrer
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice ta skříň není úplně můj šálek, ale dohromady to fakt vypadá dobře. :idea: Ale zajímalo by mě, jestli se taky myslelo na regulaci větráků a tím pádem hlučnost.. a pokud ano a je i relativně snížen průtok, tak nevadí grafikám zhruba poloviční průtok v tomto zapojení?

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 10. 2015 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fofrer Průtok vzduchu? V idle ty grafiky mají tak 26-28°C dle teploty vzduchu, oproti standard chlazení to je výrazně méně, v zátěži to nebude mít víc jak lehce přes 50.

iron
iron
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skrinka vyzera uzasne, obzvlast tie detaily. Chcem sa opytat, ci su pouzite aj nejake nozicky na spodok skrine, alebo lezi priamo na plechu?

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
5. 10. 2015 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nádhera, fakt moc hezká záležitost.
Jen malý dotaz mimo téma: Fakt mají dva SSD v raidu nějaký smysl ohledně navýšení rychlosti? Má někdo nějaké zkušenosti? Mně se navýšení projevilo jen při přesouvání velkých souborů (stříhání videa), jinak dva SSD 250GB v raid 0 byly stejně rychlé jako jedna 500GB SSD (obojí Samsung). Mám na mysli start systému, aplikací a her, sem tam nějaká instalace nebo drobné kopírování, prostě normální práce a hraní, vše nainstalováno na SSD. Z důvodu bezpečnosti (nebezpečnosti raid 0)jsem nakonec zůstal u té single 500GB verze. Když jsem pátral na Internetu, vvýsledky ostatních uživatelů byly stejné. Ale pořád si nejsem jistý, jestli mám vše správně, u plotnových HDD byl pro mě raid velkým přínosem.

fangcz
fangcz
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lukecz123 Co vím tak limitem přenosu většinou bývalo v minulosti rozhraní které spojovalo řadič s chipsetem. Bývala tam jen jedna PCI-E linka, dá se to vyčíst z blokového schématu platformy (jak je tam uveden chipset, cpu ramky apod..).

lukecz123
lukecz123
Level 25 Level 25
5. 10. 2015 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fangcz Je to testováno na desce Z87 (1150), konkrétně Asus Maximus VI Impact. Stejně tak ty testy na netu, vše poměrně moderní chipsety. Je tu tedy někdo, kdo má při běžné práci (např. start aplikací a her) výrazný nárůst výkonu SSD v raid0?

squad_leader
squad_leader
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Operační systém: Windows
5. 10. 2015 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle Vám bude závidět nejeden stolař :D :D :D

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 10. 2015 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@squad_leader Co přesně na tom závidět? Výkonem lepší počítač i s vodou půjde vyrobit snadno, možná i kapku levněji a hlavně funkčněji. Esteticky na tom bude podobně a nebude nutné vyrábět jedinou komponentu... tedy pokud nezapočteme přípravu tubingu.

v0cas
v0cas
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to muselo dát práce... a přitom taková blbost :D

zvirek
zvirek
Level 16 Level 16
5. 10. 2015 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@v0cas Tys mi ten citát vzal :D

Ještě bych dodal - "Tak jsem to celé osadil, zprovoznil a zatýden vyšly nové CPU, desky, DDR, GK, tak jsem to celé rozebral a začal znovu" :lol:

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
5. 10. 2015 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať se na mě nikdo nezlobí ale...Práce hezká, šikovné ruce jsou znát, to se cení ale....
SLI 970 a dvě D5? Tahle volba opravdu není hodná takového projektu. Vždyť už jen ta hroamada tubbingu a fittin od BP stojí majlant, tak proč to nemůže dávat smysl z hlediska HW? Dva bloky na N970 vyjdou na cca 6000 Kč. Každej BFU lojza ví, že multiGPU se staví na hiend kartách a ti znalejší vědí, že se to staví na 2011+ platformě. Dvě D5? Tohle opravdu nevím, jak komentovat, nesmyslnej overkill. SSD předpokládám šly do raidu. Dávat SSD do raidu na onboard řadiči je už úplná volovina.

Klobouk dolů před manuální prací ale příště by to chtělo použít mozek nebo přizvat někoho, kdo rozumí té hardwarové stránce. Tohle se fakt nepovedlo :(

johnn
johnn
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle souhlas, navic mne chybi prachove filtry + reseni vymeny, cisteni / mozna jsem jen blbe cetl... /

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 10. 2015 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle Taky jsem se tomu pousmál. Vzhledem k invenci co autor dal do skříně - osobně bych to napráskal do Obsidianu 900D a bylo by to bez práce. Dvě 970 s vodním blokem vyjde dražejc než jedna 980Ti s blokem klidně od výrobce (EVGA), výkon bude vyšší.

Stejně tak ty komponenty s přehledem protlačí jedna D5. Průtok sice bude nižší, ale průtok při takovém předimenzovaném chlazení problém nebude. Kdyby byl okruh zvlášť na CPU a na karty, dvě pumpy by význam měly, o tom se ale nikde nepíše.

Dva 480 RADy.. no.. budiž, ale kde se píše něco o větrácích a její regulaci. V idle není problém chaladit všechno pasivně jen průtokem vody. Minimálně větráky na RADu pro grafiky (ajo, autor nemá dva okruhy) se prostě bez zátěže vypínají protože nejsou vůbec potřeba.

M2 Samsung 951 výkonově strčí do kapsy většinu SSD SATA3 raidů...

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 10. 2015 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkná práce akorát nechápu SLi 970 namísto jedné 980Ti

pc_tuzing
pc_tuzing
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX Pánové, zkuste to dočíst do konce. Co říkáte je vše pravda, ale na konci článku se dočtete, že komponenty byly od různých sponzorů, takže jestli ASUS dodal 2 x 970, tak tam prostě je SLI. Autor bohužel nezmiňuje, jak byly komponenty vybrány, pokud si je mohl vybrat sám, tak je to opravdu špatně. Jestli mu byly (do)dány, darovanému koni ....

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 10. 2015 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FanatiXX Přesně tak, součet výkonů bude +- stejný, nehledě na to že SLI zdaleka 100% výkonu druhé karty nepřinese.

Jo být tam dvě 980 nebo 980Ti... ok, to za tu práci jistě stojí.

i7-4790k na rendering? Nevím, zjevně bych šáhl po i7-5960X, k extrémnímu řešení case, extrémní procesor.

FanatiXX
FanatiXX
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 10. 2015 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik A usetril by na bloku a fitinkach apod.. uplny nesmysl to sli, nemluve o problemech ktere sebou sli nese jako takove

komplik
komplik
Level 21 Level 21
5. 10. 2015 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @coyd: Však právě. 2 karty řekněme 19500, dva vodní bloky 6500. Fitinky, pumpa... a stačil by jeden radiátor to už bude nějakých 31-32 tisíc... 980Ti s vodním blokem od výrobce 25 tisíc, ale půjde pořídit i za 23... 8 tisíc méně a lepší výkon, zbývá na i7-5930X, ano bude to chtít jinou desku, ale výrazný rozdíl v ceně to rozhodně neudělá. Suma sumárum, za stejné peníze lepší výkon při renderingu, lepší výkon v grafických aplikacích a hrách.

Přijde mi že je to celé o tom tam za každou cenu nacpat nálepku SLI a custom chlazení vodou.

M-M-X
M-M-X
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.million-dollar-pc.com/
Skrin jsem nominoval do tehle galerie, myslim, ze si to zaslouzi.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že konstrukce skříně se bude vyznačovat nízkou tuhostí.

Žádné detaily ohledně "čelního panelu" (spínačů, vypínače, základních vstupů/výstupů)?

Není to "můj šálek kávy"...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute "Základní kout" by podle mě měl být zásadně nerozebiratelný (svařenec ideálně, nýtové spoje) kvůli tuhosti...

Y2K
Y2K
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda klobouk dolů.
Kéž bych neměl obje ruce levné a na manuální práci nebyl pako. :(

No aspoň némám rozpadající se plastovou case za 500,- jako kámoši ale mám phantek enthoo Luxe.

Ale udělat si vlastní case to bych hned šťastnější.

berka496
berka496
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Y2K Do konce října se taky chystám koupit Phantek Enthoo Luxe kvůli pořízení vodníka. Více jak měsíc jsem se rozmýšlel, kterou skříň do 5 000,- Kč koupit. A volba padla právě na tuto skříň, protože za ty prachy je bezkonkurenční. Ještě stále nevím, jaký HW koupit. Buď Z170/i7 6700K nebo X99/i7 5820K. Obě platformy pěkně přetaktuji. Babo raď.

Killing joke
Killing joke
Level 1 Level 1
6. 10. 2015 00:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@berka496 Mě by stačil Fractal Define S.

Y2K
Y2K
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@berka496 Já mám x99 s 5820k ale pořizoval jsem ho v době kdy 6700K ještě nebyl. Ale pokud se rozhodneš pořídit x99 počkal bych už rovnou na 6820K :wink:

komplik
komplik
Level 21 Level 21
6. 10. 2015 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@berka496 @Killing joke: Pořídil jsem si ji, říkal sem si luxus prostor a když jsem do toho začal montovat vodu, zjistil jsem že tam není místo, vše je o kompromisech. Chceš expanzku? ok, ale tak tak tam půjde front 30mm v push pull, 60mm+větrák jedině když se použije 50mm expanzka a to je ještě otázkou. Mám 60mm a při push pull se to tam vejde s rezervou 3mm.

Chceš 420 RAD? ok, vzadu nesmí být větrák a dopředu jde max 280mm. 420 nahoře ale limituje výměnu pamětí nebo už jen hloupé konketory, i s menší rukou už se k tomu člověk nedostane.

Kombinace front a top 360.. nacpat se to tam dá, ale buď to bude fitinkami k sobě = nevejdou se, nebo to bude třeba tahat odzadu skříně dopředu dolů...

Kdybych chtěl dva samostatné okruhy tak už to tam nenarvu.

Je to sice jiná cenová, ale dnes bych neváhal a Obsidian 900D to jistí. Tady člověk nemusí škudlit každý minimetr...

sirjumanuel
sirjumanuel
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohu se zeptat v jakém programu byly návrhy tvořeny ? Děkuji

Stavros1389
Stavros1389
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Super práce, klobouk dolů. Ale na takovouhle skříň s full vodníkem bych si představoval jiné komponenty, například i7 z rodiny 49xx nebo 59xx a grafiku GTX 980(Ti) v SLI. Na pužité komponenty se mi to chlazení zdá dost předimenzované. Ještě jednou smekám před autorovýma šikovnýma rukama :)

WOB
WOB
Level 1 Level 1
5. 10. 2015 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, chtěl bych se zeptat těch zkušenějších, proč když někdo vrazí neuvěřitelnou částku za vodní chlazení proč kupuje další a další ventilátory a ničí tím pádem to co postavil tím že zvyšue hluk skříně? Existuje jednoduché řešení kam s teplem, ale nechápu proč se pořád vodníci chladí ve stejné místnosti nebo ve stejné bedně. Jinak estetičnost mě nezajimá. Děkuji za pochopení a vysvětlení.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
6. 10. 2015 02:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WOB Myslíte si že 10, 15,20 ba i více větráků ve skříni bude hlučných? Ale no tak...

V idle můžete s více radiátory chladit s přehledem "pasivně" jen průtokem vody. Maximálně necháte foukat intake větráky (nejspíše přes nějaký RAD) a zadní exhaust. u 12cm 700 otáček max, u 14cm 600 max = nejde to slyšet (ale moc toho nenafouká a hlavně nenatlačí).

Když pak jde počítač do výkonu, tak se zapnou větráky na dalším radiátoru/radiátorech. Opět to točí max 700 otáček, záleží na komponentách a radiátorech. Jasně v tomhle počtu už asi bude patrný nějaký ten zvuk toku vzduchu... ten ale bude v každé skříni pokud má dobře chladit.

Mám vodníka a ve skříni je 9 větráků+jeden ve zdroji s tím že nejvíce točí 750otáček. Nejhlučnější je právě zdroj - v nejbližší době půjde vyměnit za něco tichšího... Ženin lowend notebook je hlučnější než ta mašina v plné zátěži.

Koukněte na tohle video... spadnutí špendlíku na stůl je neskutečný rámus

https://www.youtube.com/watch?v=6aDID5S41_A

Samozřejmě můžete vzít velký pasivní radiátor a mít ho kdoví kde. Vodní chlazení je v zásadě nepotřebné. I silné komponenty jde chladit poměrně bezhlučně pokud se tomu přizpůsobí vše. Není pak problém mít vzduchem chlazený herní počítač co má v idle nějakých 10-15db což odpovídá ambient hluku v odhlučnné místnosti a v zátěži bude do 20db

Voda bývá nezřídka spojována zároveň právě s tou estetikou

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
6. 10. 2015 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik Rád bych viděl sestavu s přetaktovaným procesorem (řekněme s 200W TDP - AMD/hodně potočená qc i7 nebo mírněji potočená hc i7), k tomu řekněme crossfire 290X...taková reálná, ikdyž žravější sestava...a teď chci vědět jak by se tohle v zátěži dostalo pod 20 dB, nepřehřívalo se a bylo chlazeno pouze vzduchem...voda je přeci zbytečná :roll:

komplik
komplik
Level 21 Level 21
7. 10. 2015 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @VIVI: Mám i7-4790k, na 4.6GHz.

V plném kotli 160W spotřeba. Na 360+280RADech s tloušťkou 30mm to jde uchladit i pasivně jen průtokem vody. Pokud jej dáte na tlustý 480RAD... případně mu pomůžete nějakou 240, byť to není třeba a raději bude lepší ji využít pro multi GPU okruh, necháte na to foukat těch 700 otáček a není co řešit, uchladí to i ty největší CPU topiče.

3x TitanX.. v zásadě jedno zda serial nebo paralel zapojení, opět tlusté 480+240/360 RAD, případně ještě druhá 240/360 a decentních 700 otáček... těch 750W v plném kotli to uchladí v pohodě

Není důvod mít radiátor mimo skříň. Vše výše popsané se vám tam vleze a hlučné to prostě není, musíte ale vzít to nejlepší na trhu... pro vodní chlazení je jednoznačným leaderem ten Obsidian 900D najednou snese 2x480, 2x240 (jedna 240 lze nahradit 360 pokud bude krátký zdroj), 1x120/140, vše v podstatě libovolné tloušťky v push, pull nebo push/pull provedení.

Více než dostatečná plocha k chlazení a bezproblémový odvod vzduchu.
Dole 480+240/360 (dle zdroje) v zásadě tu bednu profoukne skrz - teplo do skříně téměř nepůjde. Top 480 s pomocí pomalých exhaustů si poradí s odvodem tepla co vznikne ve skříni a toho zas tolik nebude, neb drtivá většina skončí v radiátorech které vzduch ze skříně odvádí nebo ji profukuji (spodní pozice)

WOB
WOB
Level 1 Level 1
6. 10. 2015 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @VIVI: Přesně tak jak píšeš VIVI.

V idle pohoda, pod zátěží vrtulník, navíc závislý na teplotě místnosti + teplota zkratového vzduchu.

Čili: T-místnosti = T-radiatoru = T-procesoru = T-GPU = ...

Prostě když už vyhodím tolik peněz za chlazení, je moje myšlení takové, abych dotáhnul za cenu trubek do 1000Kč radiátor ven, a přes soustavu ventilů, nebo nějaké automatické mixovací baterie, reguloval teplotu vody z venku, kde s v našich klimatických podmínkách pohybuje venkovní teplota hluboko pod teplotami jenotlivých komponent.

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
6. 10. 2015 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @WOB: Pravdu díš WOBe, já jsem nikdy nechápal zástavbu vodního chlazení dovnitř skříně, z hlediska údržby (čti čištění) je to naprostý nesmysl...Já jsem měl sám sestavu komplet chlazenou vodou (své doby P2 x6 1055T@4GHz,deska chlazená vodou,a 2x R6970 pod full covery),disk SSD(+NAS) a zdroj s vlastním vzduchovým okruhem. Tzn. v case nebyl ŽÁDNÝ ventilátor a ŽÁDNÝ pohyb vzduchu, vše výkonové pod vodou a voda ven do radiátoru MORA3, skrz výtokový ventil servis a skrz rychlospojky přenosnost (pokud chcete tvrit,že to nebylo praktické k přenášení=case+chladič) :idea:
Tahle sestava v praxi moc dlouho hezká nebude, černá a prach se milují :D

WOB
WOB
Level 1 Level 1
6. 10. 2015 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplik @VIVI: VIVI přesně tak, kolikrát přenášíš počítač? Prakticky neznám nikoho kdo by počítač stěhoval, většinou ho kopneš pod stůl, protože to otravný blikání LEDky hardisku tě už štve a pod tím stolem ten počítač tráví 99,9% svého života. To ti pak může být jedno že na střeše baráku máš radiátor. :wink:

Jinak nechápu proč čeští kluci, znalí CNC strojů se nevrhnou na vlastní výrobu měděných komponent. Najít chladiče na ostatní komponenty jako jsou paměti a můstky to bys těžko pohledal a ty vodní bloky na grafiky za 6000,-Kč jsou už úplně mimo. :roll:

Michal Mikle
Michal Mikle
Level 0 Level 0
6. 10. 2015 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@WOB Já mám radiátor za zdí na balkóně a jinak bych už fungovat nechtěl :)

Y2K
Y2K
Level 1 Level 1
6. 10. 2015 01:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Michal Mikle A kamarád z Ruska jede komplet na pasivní. :lol:

Reklama
Reklama