Zpět na článek

Diskuze: Řadič Everest v exkluzivním testu SSD OCZ Octane

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To asi autora ten nový firmware moc nepotěšil - celá recenze je teď téměř o ničem... spíš bych ji doporučil předělat komplet, než jen do daších recenzí dát některé nové výsledky...

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Firmware mě naopak potěšil. Jsem rád, když se rychlosti u stávajících SSD zvyšují. Je vidět, že výrobce pracuje na zlepšení. Navíc v tomto případě nedošlo k úpravě stávajícího firmware, ale vytvoření zcela nového, který by neměl mít některé nedodělky v oblasti SMARTu či kompatibility s některými testovacími programy, jak je zmíněno v článku.

Je fascinující pak na stejném kusu SSD naměřit dvakrát vyšší rychlosti v některém typu přenosů dat (v tomto případě v rychlosti zápisu 4KB souborů). Ano, vzniká tím nová práce, musím to otestovat znovu ve všem, ale pokud to je koníček a ne práce, tak je to něco jiného a člověka to baví, nad tím je se také potřeba zamyslet.

Předělat ihned není zase tak potřeba. Aktuálně má SSD takové rychlosti, jaké jsou uvedeny. Z výroby se u Octanu na skladech dočkáme nového firmware nejdříve v březnu, kdy už budu mít aktualizované výsledky v grafech doplněny. Zde je potřeba myslet na to, že firmware přehrává pouze minorita zákazníků, kteří tomu rozumí a odhodlají se k tomu. I pro ty budou nejnovější výsledky hned v další recenzi SSD, kde je také okomentuji. Nikdo tak o nic nepřijde.

Příště bych doporučil se zamyslet trochu hlouběji nad situací, která se stane a na to, jaký to může mít dopad na běžné zákazníky. Komplet recenze není jen o grafech a testech, ale o celkové informovanosti o SSD, který je možné na trhu koupit. Téměř o ničem jsou jen nepromyšlená a neuvážená slova, která sem někteří uživatelé píší.

Na druhou stranu je to pozitivní, alespoň si ostatní uvědomí, jak se situace opravdu má, a že vydání recenze přímo do vydání nového firmware není konec světa ani zbytečná práce a už vůbec to není o ničem. Je to naopak slušný základ, ze kterého se dá pro čtenáře velmi zajímavě vycházet v dalších menších článcích o technologiích SSD, kde se o úpravách firmware a jejich vlivu na rychlost SSD dozví více. Kdyby se tak nedělo, nebylo by o čem psát.

strekill
strekill
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Test dobrej, přece jen bych ale testoval modely s podobnou kapacitou (větší kapacita=více čipů=větší rychlost). Nehledě na to, že drtivá většina lidí si koupí max. 128 GB, jelikož jsou v ještě přijatelné cenové hladině.
Do testů bych zařadil i další řadiče, např. Marvell...

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@strekill Vše je v článku popsáno, ale rád to zopakuji. Velikost SSD se nelíbí ani mně, ale je to daň za to, že jsem mohl mít SSD na testování velmi brzy a tudíž jsem si ho pořádně osahal v praxi, zjistil a popsal jeho přednosti a slabiny.

Zmiňuji to v článku několikrát, že jsou rozdíly v rychlostech mezi různě velkými modely, ač reálně rozdíl samozřejmě nepoznáme. Proč se tak děje zase popisuji a v článku odkazuji na kratší technologické články, které se tímto tématem zabývají podrobněji.

Do testů bych zařadil také další řadiče, proto příště bude Marvell v podání Crucial M4 a dále bude také Samsung 830. Více jich na trhu bohužel není, navíc řadič ze Samsungu 830 je pouze v daném SSD. Ale budou, určitě je to potřeba, protože jsou to výborné SSD.

moas
moas
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný detailní test, bohužel jako běžný uživatel se cítím umlácen grafy a vlastně bych si podle těch grafů vybrat neuměl. Čekal bych spíš srovnávací výsledky typu
- jak rychle se spustí nějaká hra, která se na plotnovém disku spouští věky
- jak rychle se načtou pozice v dnes populárních náročných hrách
- jak dlouho se spouští program, který se spouštívá dost dlouho (třeba Photoshop, který všichni doma legálně mají)
- kolik (mili)sekund trvá spuštění prohlížeče
atd.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas Děkuji za pochvalu. Přesně takový ten test má být. Je to o tom, přečíst si i text u těch grafů a vůbec v celém článku a také si přečíst technologické články, kde jsou některé důležité okolnosti vysvětleny.

V článku píši, jaké testy jsou důležité, jaké méně. Píši, jaký test měří nejvíce reálné využití a jaký naopak vůbec, ač je mnoha recenzenty brán jako důležitý a výsledky z něj chváleny nebo haněny v celkovém hodnocení SSD. Dělám recenze pro uživatele, aby věděli, co kde a proč, popisuji vše důležité, aby to bylo jasné.

Co se týče testů praktického využití, jsou veskrze zbytečné. Alespoň tedy pro testování každého SSD zvlášť. Je to proto, že jejich výsledky jsou u různých modelů ve většině případů totožné. Je to vidět na testu startu operačního systému či jeho nahrávání, které už v testech uvádět nebudu, ale budu pouze odkazovat na testy předešlé. Výsledky totiž byly u testů stále stejné, odchylka byla v rámci chyby měření.

Smysl má praktický test jednorázový na hodně oblíbeném SSD (či na dvou hodně prodávaných modelech), kdy se přímo porovnají výsledky s běžnými HDD. Takový test také chystám, ale mít ho v každé recenzi, kde jsou jen SSD, je z výše uvedených důvodů k ničemu. Ač rozdíly mezi SSD odhalí benchmarky, v reálném využití se rozdíly poznají jen ve velmi málo případech.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
26. 1. 2012 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@moas Presne tak, chcel som preskocit synteticke testy a pozriet nieco realne, no nic som nenasiel a benchmarky na PC nepouzivam. Chelo by to prekticke testy + tam dat viac obycajnych diskov 80-120GB ktore sa najviac predavaju, nech si viem porovnat. Pre mna ten test nieje, ja sa podla benchamrku neviem rozhodnut. Napriklad mam Intel 320series 80GB a rad by som si ho porovnal, najme v praktickych testoch... :wink:

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 20:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Bohužel pro uživatele, jen syntetické testy ukážou rozdíly mezi jednotlivými "podobnými" SSD. Praktické testy by veskrze nic neukázali. Můžete se o tom přesvědčit v mnoha recenzích na internetu.

Rozdíly mezi velikostmi SSD jsou, ale u stejného typu nijak extrémní. Nicméně souhlasím, že pokud to jen trochu půjde, jsem i já pro testování menších modelů, což v případě exkluzivních dodávek ihned po vydání není vždy možné, ale v následujících testech budou na pořadu dne již známé modely, které budou v požadovaných ideálních velikostech 120 a 128 GB.

Intel 320 Series končí, doprodávají se. Už vyšly Intel 520 Series, které jsou ale bohužel dražší. Ale 320tky jsou stále k sehnání a je to výborný kauf.

Karliczek
Karliczek
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hele neni problém se Sand Force řadiči jen u Intel(u) ??

trumpeta
trumpeta
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karliczek Pri pripojeni k intelimu chipsetu se vyskytuje casteji, to neznamena, ze jinde neni.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@trumpeta Správně, avšak tento problém už je z velké části vyřešen novými firmware. Bohužel, ne všechny SSD v prodeji ho už mají, a proto se u zákazníků, kteří neumí nebo ani neví, jak se updatuje firmware, tyto chyby budou nadále objevovat.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karliczek Ne, BSOD a odpojování je jen jeden z problémů co ty řadiče mají. Sandforce v kombinaci s OCZ bohužel znamenalo i šizení (do modelově stejných SSD se dávaly jiné paměti a výkon byl razantně pomaljší než měl dle recenzí kus mít), a celkově velká poruchovost, ty problémy s kompatibilitou řadičů byly jen pomyslná špička ledovce a dnes už jsou FW vyřešené, ale je toho bohužel více.

Hornet74
Hornet74
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konektory jsou pochopitelně osazeny SATA, jiné se na SSD nenachází.
To, že jste ještě neviděl SSD s jinými konektory neznamená, že neexistují. Není problém sehnat SSD i v IDE provedení.

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hornet74 To, že se stále bavíme o běžných SSD pro koncové uživatele na běžném trhu, zmiňuji v každém článku několikrát. To, že má někdo potřebu v diskuzi řešit SSD s prastarým IDE provedením a snažit se tak upozornit, že to autor podle někoho nezná, neznamená, že by to běžného uživatele nějak více zajímalo.

Bradley
Bradley
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 09:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkný článek.
Dotaz: jaký je rozdíl mezi Octane a Petrol? V čem je druhý horší? (Odpověď, že má nižší rychlosti je zjevná, děkuji všem). Zajímá mě co první má a druhý nemá a jaký to může mít vliv - přeci jen je to u 128 Gb modelů rozdíl 1000 kč (cca 4700 Octane, cca 3600 Petrol na CZC) a to už neni málo. Děkuji

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bradley Rozdíl ceny je, jak správně upozornil khorghan, v použitých pamětech. Asynchronní jsou levnější. Jak se negativně projevuje jejich nižší cena je vidět v grafech u některých testů OCZ Agility 3 a Corsair Force Series 3 oproti SSD se synchronními NAND flash (Kingston HyperX například).

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
26. 1. 2012 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bradley pokud ti rychlostní rozdíl není dost, tak tedy Octane používá synchronní, kdežto Petrol levnější asynchronní NAND flash paměti.

Reklama
Reklama