Zpět na článek

Diskuze: Recenze herního laptopu MSI Crosshair A16 HX D8W: Gamer, jak se patří

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
2. 11. 2025 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Black Friday cena:

44 990,-

bez DPH 37 182,-

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
2. 10. 2025 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prý super kauf.Prumerny plastak bez G Syncu.Jen Neználek koupi tento notebook.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 36 Level 36
2. 10. 2025 09:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan Hmm tak to je objektivně docela zoufalost.. Nemyslím ten počet a procenta kdo má čeho, ale to, že to ten dospělý chlap vůbec dělá...

Mám opravdu regulérní obavy ze zítřejších voleb 🙃

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
2. 10. 2025 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan celkem hlasovalo 172 lidi z celého světa a amd se v retailu daří skvěle když dno má ještě sklep 😂😂😂

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
2. 10. 2025 14:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan Honzik a jeho matematika level 1000 🤣... Podle hlupaka celkem hlasovalo 172 lidi, z toho 93 AMD a 75 nVidia. No to mi jaksi nevychazi. 🤣 Asi ty chybejici 4 hlasy jsou ty jeho z multiuctu, jako tady. 🤡 O procentech, ktere daji dohromady 98 ani nemluvim. 🤣

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 10. 2025 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan No tvl to je neskutečný De Bill. 🫣😀

Semik
Semik
Level 47 Level 47
4. 10. 2025 00:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan No to je teda neskutočne "objektívna" anketa ako hovado, pecka 😂

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 10. 2025 03:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan To mi nějak nesedí. Spíš to vidím jako průzkum, kdo od něj na koutku dostane ban. 75 nebožáků si naběhlo :-D

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 08:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Honzik v poradni uraza uzivatelov

Kto je spokojny s nVidia, podla Honzika ide hned o ragebait :D

9070 XT sa predava ako cela RTX5000 rada dokopy? :D Honzicka vysmiali na serioznych portaloch, tak klame a zavadza uzivatelov aspon vo svojom FB pokojicku

Tak toto je slavna Honzikova PC poradna. Neporadi nikomu nic, pri probleme s AMD kartou to urcite nebude vada karty a dokonca si dovoli uzivatela urazat :) Je nacase zacat tieto FB skupiny hromadne nahlasovat.

To uz musi byt silna porucha osobnosti, ked sa vo vlastnej skupine Honzik oznaci za Author Admin Group expert in Video Game Computer Hardware Rising contributor :D uz tam chyba len rudy Buh

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
2. 10. 2025 11:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan tak ta jeho stránka jde ke dnu kdysi sním někteří souhlasili ale teď už je to jen totální výsměch a hodně lidí zjistilo co to je za trolla, kdysi to nedělal tak nasilu a okatě teď čím víc klesá amd v prodeji světově tak tim víc je nervózní a tlačí takhle trapně na pilu je to odstrašující příklad pro všechny

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan pritom by stačilo otitulovať sa jediným titulom, zato hovoriacim za všetko: mentolka

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 14:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David ŽABENSKÝ @David ŽABENSKÝ vtipne ako od toho trolla dostanes instantne 3 disliky, to da aj pracu celkom z troch uctov rychlo palcovat dole :) Zaujimave ze dvojaky meter na multiucty, ini sa vesele mazu, ale najvacsia skodna sa toleruje :)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David ŽABENSKÝ @acmmilan X prohlížečů, X účtů. Jde to rychle 🤗

EDIT: jen jestli ksem mu nyní neporadil, jak zvýšit efektivitu

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
2. 10. 2025 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David ŽABENSKÝ @acmmilan Jeste je bezva si pockat na zverejneni jeho 3 prispevku v uplne stejny cas co hned dostanou 2-3 lajky 🤣... Uplne to vidim ty tri otevreny zalozky jak tam ma nasomrovany nejaky blabol a ma zapnuty minutak co mu zapipa aby to po tech 24h mohl zase poslat. 🤣

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 18:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan Dítě z pomocné školy by to formulovalo lepe🤔

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 22:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @callisto clovek by ho aj nasmeroval k nejakej pomoci, ale tito si obvykle myslia, ze su elita naroda a pomoc im netreba.

Semik
Semik
Level 47 Level 47
1. 10. 2025 22:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@acmmilan @acmmilan To je ako halucinujuca AI, vlastne by ju niekto podľa jeho dát mohol natrénovať. To by bola haluz, Belka Vs AI Belka 😁

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
30. 9. 2025 09:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten trik cenou cenou je dobrý a od Alzy bych ho i čekal, ale od vás...

Aktuálně po otevření odkazu:

Benefit Sleva -2 %

52 433,-

53 990,-

bez DPH 43 333,-

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 09:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik @simiksimik taky vidim po kliknuti na odkaz cenu 53 999,- s DPH, tim se stava pomer cena/vykon jeste mnohem ale mnohem "děsivější".

Jako za teto aktualni ceny bych tomu dal max tak 6z10 vic opravdu ne..

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos co je videt po kliknuti na odkaz, napisal simik. Tvoje spam komentare o tom istom ako cez kopirak len za ucelom nahanania bodov je uplne irelevantne a nikoho to nezaujima. Ak mas problem a nedokazes ho riesit sam, vyhladaj odbornika, dnes uz su moznosti siroke a nie je to hanba.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 14:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe za tento model o teto HW konfiguraci maximalne 40tis vic ani noha, + mam stale vytky k tomu ze tam je 8GB grafika na 1600p monitor, coz je proste vrchol stupidity..

Treba na TechPowerUP u teto grafiky jasne doporucji maximalne 1080p pro plynule hrani..

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-5070-mobile.c4237

+ nikde jsem se stale nedozvedel jakej to ma vlastne nativni vykon + idealne srovnani s nakou konkurenci, treba i nakym 12-16GB GPU stejne znacky, co to proste udela na tom 1600p rozliseni v nativu s vykonem..

Proste trosku komplexnejsi recenzi nic vic.. pripadne i treba vliv chladici podlozky na chod notebooku, vliv na vykon, vliv na teploty a hlucnost.. Kdysi davno kdyz jsem jeste testoval notesy sem treba testoval prave vliv chladici podlozky a byly tam celkem brutalni rozdily ve vykonu po cca 30-60 minutach intenzivniho hrani kdy se notebook bez chladici podlozky zacal celkem prehrivat a melo to celkem velkej vliv hlavne na "minimalni" FPS... sice je to davno ale i tak by se to dneska taky mohlo sem tam v naky recenzi zkusit, chapu ze to je prace navic a zabere to nakou tu hodinku ale proste pro pripadnyho kupce je to taky celkem uzitecna informace.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 15:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ja se ptal, kolik bodu bys dal při ceně 41600... ne na nějaký kecy okolo

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 10:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik @simiksimik Snad se jedná pouze o autorovo přehlédnutí, ale také mne to zarazilo. Ovšem při důkladném hledání jsem ten NTB za podobnou cenu přece jenom našel 😎

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Našel jsem několik obchodů, kde jej nabízí ještě levněji než 43990,-

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @JiVy Jak píšu výše, nejedná se o přehlédnutí ale o náhlé zvýšení ceny na Alze, které jsem nečekal a moc ho nechápu.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 13:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @David Švrček pride mi to ze ona zahajovaci "startovaci" cena byla jenom pro prvních pár desítek kusu v ramci Ceske republiky. Na Alze jich par ukorstili z této první "vlny", ty se nasledne na ALze vyprodaly a ta musela logicky objednat dalsi kusy z české dristribuce (ED, 100mega, Atd) kde se bohuzel aktualni skladovy kusy prodavaji uz o dost vyse za tu "normalni cenu", proto je tam asi aktuálne ta obrovska cenova dira mezi nejdrazsim eshopem na Heurece a Alzou.. jiny duvod zde opravdu nevidim k tomu aby byl rozdil mezi nejlevnejsim eshopem a ALzou neskutecnych 12-13tis s DPH to je proste sileny rozdíl..

Pokud ovsem bude normalni prodejni cena 50tis+ jedna se opravdu o velmi spatny herní notebook z pohledu vykon/cena.... A sluselo by se asi zpetne pozmenit zaver recenze..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 14:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @Stratos Jsi si vědom, že tento produkt se prodává již od května 2025? Nějak nevím, o jaké startovací ceně mluvíš. Zase jsi klasicky vymyslel nesmysl a předkládáš to jako fakt. Ubohé

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @Stratos Pokud jsi sám recenzentem, víš, že "pozměnit zpětně závěr recenze" je hloupost. Vždyť přece celou recenzi píšeš (nebo alespoň já píšu) s tím, že to zařízení stojí nějaké peníze a od těch se odvíjím. To bych musel nejen přepsat celou tuto recenzi, ale taky pravidelně přepisovat každou recenzi, kterou jsem napsal. Nehledě n fakt, že notebook se stále dá za uvedené peníze sehnat a i na alze bude určitě zase v nějaké akci.

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy @David Švrček na pozmenovanie faktov a vymyslanie nezmyslov je predsa top odbornik Belka, co tu niekolkokrat aj sam potvrdil, tu ma suverenne najhorsie hodnotenie zo vsetkych, srandu si robia z neho aj na tych jeho vtipnych FB skupinach, teda ktorych este nezabanoval, kedze v komunistickych partiach sa iny nazor netoleruje. Nemoznost registracie na tom ich DDbraku tomu celemu len nasadzuje korunu. Precitat si, zasmiat sa, mozno polutovat, odhodit a dalej ignorovat.

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@simiksimik @simiksimik Tohle je pro mě taktéž nemilé přkvapení, ale notebook opravdu na Alze stál tolik, kolik v recenzi uvádím. Bez žádné benefit slevy a včetně DPH. Podle historie cen vidím, že Alza nabídku dnes ráno aktualizovala. Souhlasím, že za cenu 54 tis. (o 10 tis. více) je to úplně jiná nabídka a upřímně moc nechápu toto rapidní zdražení. V den vydání recenze stál notebook ale tolik, kolik v recenzi uvádím.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
30. 9. 2025 12:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček Klasicka Alza, blizi se jejich Black Friday tak zvednou na par dni absurdne cenu, aby pak mohli ukazovat 25% slevu, ktera se pocita oproti max cene za poslednich 30 dni... Nedavno takhle nesmyslne zvedli ceny Asus mesh routeru o nekolik litru na 3 dny nez to dali zas zpet.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 13:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @SkyBoiler za tuhle cenu to ovsem nema jenom alza, v cene 50-54tis figuruje na heurece celkem u dost prodejců.. dokonce i Datard je na skoro 49tis s DPH.. ta "super cena" kolem 41tis+ s DPH byla zrejme jenom v ramci nejake startovaci akce jenom pro par prvnich kusů, pokud se bude v nasledujicich dnech zvysovat cena i u ostatnich prodejcu, jak u nich budou tyhle skladovky postupne mizet, tak je to jasné... Nebylo by poprve ani naposled co nejaky vyrobce NTB nebo HW tohle udelal..

Z pohledu marketingu je to geinalni reseni, obetujes svoji marzi na par prvnich kusech v prvních dnech nebo týdnech prodejů, ale zas mas jisté super recenze v den vydani na trh, kde to bude kazdej recenzent chvalit az do nebes... :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @SkyBoiler Stačí přejet přes název a alza ti sama napíše "Naše cena je o 5 200 Kč vyšší než u relevantní konkurence. Napište nám a pokud to bude možné, cenu vyrovnáme, nebo snížíme."😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 14:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Darth36 snizej ti to max na 49tis coz je stale predrazene za to co ten notes v sobe ma.. nehlede na to ze recenze se odkazuje na cenu 44 000,- po "sleve"

to hodnoceni 9z10 je proste za tu aktualni cenu nadhodnocene..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 14:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Stratos "za tuhle cenu to ovsem nema jenom alza, v cene 50-54tis figuruje na heurece celkem u dost prodejců."

3. Slovy tři prodejci včetně Alzy to mají za tuto cenu. No a podívejme se, kolik prodejců to má pod 45k... 12. Slovy DVANÁCT!!

Nějak nechápu, co v tom hledáš. Klasicky... cena byla 54k při uvedení. Postupně cena padala. Nyní je cena vysoko, aby pak mohli udělat zase akci. Klasický marketingový trik.

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
30. 9. 2025 16:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Darth36 Anebo kouknout na Hlidac shopu a tam je krasne videt, jak uz dvakrat tu cenu zvedli na 3 dny o tech pet litru a pak vratili zpet a hura, muzeme hlasat slevu. 🤣

Semik
Semik
Level 47 Level 47
30. 9. 2025 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @SkyBoiler Kokso, pekný odrb. Inak perfektná vec ten "Hlidac shopu" 👍

SkyBoiler
SkyBoiler
Level 30 Level 30
30. 9. 2025 21:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Semik Jo jo, pridej si do prohlizece jejich rozsireni a pak ten graf vyvoje ceny uvidis rovnou v eshopu u kazdeho produktu. Pouzivam uz dlouho, podporuji dost velkych eshopu. Na nemecky Amazon pouzivam Keepa, umi i hlidat zmenu ceny.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Semik Aktuálně je na Alze 44 990 Kč 😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 10. 2025 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @JiVy i to je drahe, za tuhle konfiguraci maximalne 40tis.. vzdyt notebooky s touto grafikou se prodavaji od 30tis+ s DPH tak za co si tu priplacim 15tis?

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 10. 2025 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Stratos A mohl bych ho vidět? :D Ukaž mi notebook s touto konfigurací a výbavou za 30 tis.. Občas mám pocit, že mluvím se zdí...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 16:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cela tato recenze je delana celkem Neštastne. vysvetlim, proc si to myslim..

1) vykon je testovany s DLSS+FAKE FPS.. v tomto ohledu je to nic nerikajici vysledek, ktery moc lidi nezajima. V recenzi musi vzdy byt na 1. miste mereni nativniho vykonu + pro porovnani DLSS a pripadne FAKE FPS pokud je na to dostatek vstupnich nativnich FPS tj idealne 80-100.. Jinak jsou latence doslova do pr.. a vysledny efekt je horsi jak native.

2) V zaporech vubec neni uvedeni ze 8GB VRAM na grafické karte, to je proste zoufale malo pro nativni rozliseni 1600p@240Hz, coz vyrobce "opet" podcenil. Bud tam meli dat 1080p panel (klidne by stacil i nakej 144Hz), nebo na grafiku hodit 12-16GB VRAM coz mozne dneska je díky uz vetsim pametovym modulum. Aktualni reseni 1600p + 8GB je proste nejhorsi mozny scenar jaky mohl vzniknout.

3) vysledna cena vzhledem k tomu vykonu co clovek dostane je proste silene malo, 47tis za vykon desktopove RTX 5060? tedy nekde na urovni RX 7600 8GB kterou dneska koupime za 6tis? To je proste zoufale malo a opravdu netusim kam sel zbytek tech penez, co je na tom NTB tak brutalneho draheho ze to stoji skoro 50tis. to je proste neprijatelne, vysledky pomer cena/vykon je doslova zoufaly.

V tomto kontrastu je celkove hodnoceni 9z10 (tedy temer dokonaly kus HW) zcela mimo misu a pusobi to az komicky..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka "pokud je na to dostatek vstupnich nativnich FPS tj idealne 80-100" lež, 55-60 stačí na plynulý zážitek bez artefaktů, samozřejmě jakmile s tím příští generaci marketingově příjde amd, bude magicky najednou beztak stačit 40 fps :D DD logika
"ktery moc lidi nezajima" DLSS je na drtivé většině zařízení zapnuto defaultně a lidé používají (povrzeno Nvidií) a několika jinými průzkumy.
Honzík bohužel neví, že Latence už dávno není takový problém, a cokoliv se FG řeší, je čistě jen kvalita obrazu. Reflex, který má snad každá hra zařídí, aby latence byla právě při 50-60 base FPS před FG dostatečná na SP tituly.

VRAM docela i platí, valid stížnost, ikdyž se s tím a texturama na medium dá samozřejmě žít a notebook nepředstavuje ULTRA hraní.

Cena je veliká, taky valid, porovnávat to ovšem s levnou AMD grafikou, které jsou na trhu za trest a mají nejmenší podíl trhu v historii ok není, lepší porovnat s nvidia alternativou.

Děkujeme.

vlado martinovic
vlado martinovic
Level 2 Level 2
29. 9. 2025 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos nevypraval si nedavno, ked boli este 7900xtx, ze staci uplne 60fps v nativu ?

Semik
Semik
Level 47 Level 47
30. 9. 2025 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlado martinovic @vlado martinovic bejvávalo, tak isto ako, že 24/20GB VRAM je použiteľné minimum a ďalšia generácia predsa nemôže mať menej ako predchádzajúce 😉

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Prvně vysvětlím, proč si stojím za FPS s MFG. Myslím si, že pokud mám technologii k dispozici (jakože u většiny titulů je už zaplá automaticky, takže většina hráčů bude hrát s ní) tak je blbost ukazovat výsledky jen bez ní. Prostě reálný výsledek, který hráč může dostat, je ten s MFG. Je to jako kdybych si koupil auto se 100 koněma, chipnul ho na 150 ale říkal, že mám výkon jen 100 koní. Nic méně jsem mohl pro zajímavost uvést obojí hodnoty.

Zcela upřímně si myslím, že 8 GB VRAM výkon nějak nebrzdí. Navíc díky technolgoii Nvidia DLSS Super Resolution hra prakticky běží ve FHD ale AI ji upscalluje. Plus se tedy RTX 5070 nedělá s více jak 8 GB. Co moc nechápu je tvé tvrzení o 144 Hz displeji - když mi hra běží přes 200 fps, nedává žádný smysl 144 Hz displej, když můžu mít výkonnější..

Srovnávat výkon desktopové karty s notebookovou je podle mě trošku argumentační nesmysl. Sám musíš vědět, že je to jako srovnávat fábku se superbem.. Cena vysoká je, o tom nerozporuji, ovšem je třeba se dívat na konkurenci. V porovnání s konkurencí totiž cena vysoká není. Hold nové RTX 50 mají cenu, jakou mají a nám nezbývá nic jiného, nežna ni přistoupit. To bych musel pranýřovat obecně každý notebook, za to že výrobní cena je 200 USD ale stojí 2000 USD...

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 36 Level 36
30. 9. 2025 07:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček Ano jak jsem psal i já níže, jsme na stropu "hrubého výkonu", který se již roky posouvá po pár procentech. Dnes prostě nelze udělat každý rok book co bude mít 2x vyšší hrubý výkon - to snad chápe už i malé dítě (stratos ne).

A použití "berliček" je hlavně mobilním v segmentu prakticky standard. A pokud někdo 1.5cm tlustý stroj srovnává ve vší vážnosti s 1KG cihlou co má půlmetrové bedně tak se s tím jedincem není o čem bavit.

PS: taky níže narážím na fakt, že v booku za 50tis se ve skutečnosti ukrývá desktopová 5060 - ale to jen ve vztahu k ceně za kterou se prodává a vzhledem k faktu, že to někdo nazývá velkolepě "5070". To je zavádějící, výkon jako takový je na mobilní zařízení naprosto v pořádku.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček naprosto s vámi souhlasím. Jen prosím pozor na holt (prostě), vzdávám hold (úctu).

Jinak skvělá argumentace, jen bohužel na nesprávnou osobu. On váš text nechápe, proto na něj nereaguje, případně reaguje z cesty.

Recenze slušná. Děkuji

David ŽABENSKÝ
David ŽABENSKÝ
Level 25 Level 25
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 9. 2025 10:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos bez těch tvých fake snímku je tebou vychvalována 9700 XT dobrá s bidou na 2k ,dost ubohé od AMD,nato že se píše rok 2025,ty jsi opravdu šašek

Marty
Marty
Level 28 Level 28
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám pocit, že tu již několikrát zaznělo, že 8Gb je již dnes málo.... A opravdu je to málo, výhledově je 16Gb minimum, obzvlášť u koupi nového stroje, za takovou cenu......

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marty @Marty hele souhlasim, osobne posledni roky mi prijde ze herni notebooky uplne umrely.. zasekly se na nakym vykonu ktery uz vice mene omezuje spotreba HW, nehlede ze pomer cena/vykon sel silene dolu.. driv si clovek koupil peknej herni notes za 25-30tis, dneska nemas tak peknej notes ani za 50tis jak vidime krasnej priklad zde.. vice mene kdybych si ted stavel stejne vykonny desktop, tak si myslim ze by se dal postavit do 20tis, k tomu nakej zakladni 1440p monitor a stale jsem tak ma 1/2 cene tohoto... kam jde zbytek tech penez?

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 17:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Honzicku, ty si hovoris HW odbornik, radis ludom, robis akoze recenzie, placas nezmysly a potrebujes sa pytat, kam je akoze zbytek penez a ine blaboly o tom, ako zlozis podobny HW za polovicu?

Pretoze desktop HW je rovnaky, ako ten pre notebooky, vsak?
Pretoze len OEM licence Win 11 pre taky PC nestoji vubec 3400 Kc, vsak?
Pretoze ten poskladany PC si potom zoberes na hrb a vydrzi ti niekolko hodin na bateriu, ktora tiez je zadarmo, vsak?
Lutujem kazdeho nevedomeho, kto sa dal tebou na tych tvojich pochybnych poradnach a forach oklamat a neraz aj poskodit.
O ostatnych zvastoch z tohto vyplodu je aj skoda sa vobec bavit.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 36 Level 36
29. 9. 2025 18:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jendo…

1) herní booky neumřely, je to naopak, prodávají se k PC v poměru cca 4/1..

2) Proč se zasekly musíš přeci jako HW odborník vědět. - TSMC, procesy se neposouvají, na stejném procesu 3x silnější kartu neuděláš bez toho, aby minimálně 2.5x žrala. Na desktopu to vyřešíš tak, že tam dáš chladič přes 4 sloty. U NB to nejde. 5090M je prakticky stejně rychlá jako 4090M.. ….a je to logické.

3) Srovnáváš japka/hrušky u desktopů honíš jen výkon, a onaníš nad markama, u booků mají jejich majitelé zcela jiné priority. Můžou to mít pořád u sebe. A pokud pendluješ , je ti sebe výkonější desktop na druhém konci okresu zcela k hownu… … a je to zase logické

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @acmmilan Honzík jako velký odborník taky všem cpe S nitro edici všem, a pak jsou tyhle videa o to víc vtipnější :D

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @acmmilan Ty mysis, že jeho rady nekdo bere vázně?🤣

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
29. 9. 2025 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tak je jasné že desktop bude výkonnější a cenově výhodnější ale jsou lidi co chtějí menší a úspornější ntb zabírá min místa a můžou to kamkoliv tahat každé zboží má svého kupce

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 9. 2025 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @callisto tak obcas nejaky zbludilec na FB moze narazit... ale to je vlastne jeho problem. Je to nieco ako ked naletis na ten spamersky telefonat, ktory ti ponuka bambusove ponozky alebo vyhodne investovanie do kryptomen.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 10. 2025 06:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Herní notebook je lepší v tom, že ho můžete vzpurnému dítěti sebrat. Má to větší výchovný efekt než u desktopu, který jen vypnete. 😃

Marty
Marty
Level 28 Level 28
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
1. 10. 2025 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Frankhorigan :D zajímavý nesmysl, ale budiž...... na 5090M si fakt nestěžuji, ani na cenu kterou mne notes stál......... i když jsem ze začátku sem Eurocom raptor ani nechtel, po dohodě a zapůjčení, došlo i na koupi včetně 780W "příplatkového" zdroje a fakt z toho 4090 nemám :DDD Ale tady na pct snad tehdy psali, že se k taktování ani nedostali, bodejď bez toho zdroje to fakt o moc nejde, nicméně... Stydět se za svůj počin Raptor nemusí...

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
29. 9. 2025 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

G614PR-RV034 - 8940HX 16 jader 5070ti 12gb podobná cenovka... Horší display ramky si musite dokoupit ale furt lepší kup než recenzovaný stroj 12jadro a 8gb GPU...

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
29. 9. 2025 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa jo a nemam rad armory create ale na asus ntb si muzu nastavit vlastní krivku pro vetrak jak GPU tak CPU a je to jako bych to nastavil v biosu nemusim nic zapinat a ntb si nastavení pamatuje i kdyz nabootuji z jineho disku. Nechapu teda uz léta ze nejde u hernich ntb nastavit aspon ten blbej vetrak rovnou v biosu.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 36 Level 36
29. 9. 2025 15:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když vidím za kolik se prodává přístroj s RTX5060-8G - (ano ve skutečnosti je to lehce podtaktovaná 5060, které se v klasické bedně každý vysmívá), tak je mi docela nedobře. K tomuhle 1600p a 240Hz? Tady pojede DLSS a MFG doslova bomby.

Možná pokud někdo opravdu nutně potřebuje hrát na něčem mobilním, asi bych netlačil na pilu a pořídil něco základního nebo ROG Ally a prostě to netrápil na nejnovějších titulech, protože je to stejně nezvládne tak, jak by si asi člověk přál.

Reklama
Reklama