Zpět na článek

Diskuze: Samsung odhalil první 3D monitor s 6K a herní panel s frekvencí 1040 Hz

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Reklama
Josef Skřivanec
Josef Skřivanec
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 1. 2026 03:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

3d už ne .. skoro každému je po tom blbě ..

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
24. 12. 2025 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Určitě plus že jde o rovné obrazovky. A potom to krmit, tedy protáhnout kabeláží, musí to jet na hraně zvlášť když barvy místo klasických 8b se dají 10b. Mě stará DP kabeláž u pouze 1440p/165Hz to už s 10b nebrala a musel jsem koupit novější, při víc jak 120Hz problikával.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2025 19:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin Při poměru stran 16:9 na zakřivení nesejde, ale u skutečně širokých monitorů se zakřivení už hodí.

Zdeněk Slováček Féla
Zdeněk Slováček Féla
Level 17 Level 17
24. 12. 2025 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

max 32 velikost.neuveritene proc porad delaji tady ty kalkulacky

Semik
Semik
Level 48 Level 48
24. 12. 2025 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Slováček Féla Ja používam 32" a povedal by som, že to tak akurátne max. na bežný stôl, ked zoberieme ako blízko človek sedí. Skúšal som zo zábavy aj 50" a skoro mi vypálilo oči 😂

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 12. 2025 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik Správně.
Záleží na velikosti stolu.
Já mám 90×145, s přístavbami 120×215 a pokud bych měl pocit. že se dívám příliš zblízka, ještě mohu zahodit stojan a přivrtat si držák do zdi 😎

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
25. 12. 2025 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Slováček Féla A telku, tu znáš? Vypadá to jako monitor a dokonce se to jako monitor dá použít :-)

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
24. 12. 2025 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

6k.Good luck nakrmit ten monitor hratelnými fps. 🤣

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
24. 12. 2025 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram 4x RTX 5090 a ides 😎

ale 3-fazove 11-7,2 kW elektroobvody k tomu a zbor poziarnikov z coho jeden furt bude mat pohotovost 😉

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
24. 12. 2025 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Myslím že se většina uchýlí k DLSS performance a 2xFG. Rázem to uhýbe i 5070

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
24. 12. 2025 14:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Mínůskáři si opravdu myslí, že na tomhle bude někdo hrát v nativu s DLAA s těmi obřími fps??

A nejlépe ve 3D, kde je ten výpočet ještě citelně náročnější … :)

Mínůskář by si to tak moc přál, ale když mu někdo ořipomene realitu, obláček na kterém pluje se rozplyne a on dá alespoň to mínus 🤔

Bertram
Bertram
Level 31 Level 31
25. 12. 2025 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan 5070 leda ve snu. 12gb vram je limitující už ve 4k (v některých hrách i ve 1440p) natož v 6k. Na 6k bude třeba až 5090 a vyšší..oh wait.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
25. 12. 2025 13:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Víš jakém rozlišení karta interně počítá v 6k při DLSS performance??

Meleš furt 6k, ale 6k jde jen na obrazovku. Víš co je DLSS?

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
24. 12. 2025 09:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co si taky typicky sudruh predstavuje pod pojmom 3K? Ked 2K je FHD cili nybrz ponivac 1920x1080 a 4K je UHD 3840x2160, tak logicky 3K by malo byt 2880x1620 pri pomere 16:9 a 6K zasa 5760x3240 (aj to 5K je 5120x2880 cili matica 2x2 zo sytroch QHD 2560x1440).

No a 32 palcov a 6K = absolutna vrazda co sa tyka PPI a prace na PC. Na hry to moze byt zaujimve, tam aj 12K na 40 palcov (ak to bude grafika RTX 170000 vzladat) - ale nie na pracu. 32 palcov a 3K ma neopisatelne normalnejsie PPI pre GUI a pracu.

Kedze wono to "k" neni 1000 ale defacto 960, tak pri 25K sme UUUUPLNE PRESNE na 24000x13500 a idiotm bude vrtat hlavou jak je mozne je 25K je 24000x13500.

Podobny ale opacny fenomen mame pri kapacitach kde "k" neni 1000 ale 1024. Od toho ale existuju od 1998 binarne prefixy, ktorych existenciu nepostrehol takmer ziadny IT portal, iba erudovany IT-ckar o tom sem-tam zrobi videjko. Rovnako dnes si lama pablb mysli ze jeho 30 TB HDD Wokienka ukazuju iba ako 27,28 TB (mysliac pritiom TiB), iba preto ze je to sposobene "NEJAKYM FORMATOVANIM", co je samozrejme hovadina na n-tu ked n sa blizi k nekonecnu. Rozdiel medzi TB a TiB je cca 10%, podobne ako rozdiel mila vs. km je 61%. Rovnaka vzdialenost v milach (alebo v TiB) musi byt preto numericky mensie cislo. Taky 30 TB = 30 000 000 000 000 disk ma v realne zoper GB este navyse a teda napr. 30 002 283 960 000 bajtov. Rozdiel vo formatovani (veskere suborove systemy a velskosti logickych clusterov) sposobia, ci bude navyse 2,28 GB alebo 2,25 GB, to je vsetko.

Martin C.
Martin C.
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 12. 2025 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Problém s označením 2K je ten že spousta lidí takhle označuje rozlišení QHD 2560x1440p

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
24. 12. 2025 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin C. jo blbci su blbci, ked uz nejake "K", tak QHD je 2,5K

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
24. 12. 2025 13:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Hlavně celé “K” je označení je zcela padlé na hlavu. Asi je vždy lepší prostě vypsat rozlišení v pixlech..

Mimochodem dron DJI mi vypisuje QHD rozlišení jako 2.7k 😀

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
24. 12. 2025 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de 1440p se nejčastěji udává jako 2k a ne že ne. Netvrdím, že to správně, píšu jak se to nejčastěji označuje.

Proto tvrdím, že to chaos.

Martin C.
Martin C.
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 12. 2025 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Souhlasím,chtělo by to pořádně zavést označení ať si to lidé nepletou osobně proto také raději volím označování v pixelech (1080p-1440p-2160p) prostě sjednocení by bylo nasnadě.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
24. 12. 2025 22:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Dle toho tvého odkazu je 2k 1920x1080, 2560x1440 i 3200x1600..

Tabulka v kartě “high-definition”

Trochu rozptyl ne? To je právě to, v čem je to celé nahowno. 2k jsou 3 různé rozlišení

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
26. 12. 2025 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Nie !!! Wono treba zapojit mozocky vies? Ine rozlisenia tam b tej tabuuulecke ziadne toto "K" oznacenie nemaju, lebo nie je nijako oficialne standardizovane, proste 2K je 1920x1080 (alebo ako bolo nizsie spomenute 2048x1152) a 4K je matica 2x2 z 2K. BODKA !!!!!

QHD si pomenovala ako 2,5K bezna ludova masa (ktora roska rozmysla) a 3K QHD+ si pomenovalka ako 3K tiez bezna ludova masa ... proste 2,5K ani 3K TV neni ... woni vsetky tie "K" vznikli z popudu TV .... keby sme ostali len prio monitoroch a displejoch NTB, tak sa nehrame s K-ckami ale inymi skratkami ako qHD, HD, HD+, FHD, QHD, QHD+, UHD ...

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
26. 12. 2025 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de JO !!!

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 12. 2025 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de Problém je, že se pletou dohromady dvě různá značení velikosti monitorů. Jedno značení, které vychází z televizního FullHD standardu má 1920×1080 pixelů a z toho zdvojnásobením vzniklo 3840×2160, kterému se říká 4K.
Jenže se dají sehnat i 'pravé' 4K monitory, které mají rozlišení 4096×2160 neboli DCI (Digital Cinema).
5K se používá pro 5120×2880 a 6K pro 6144×3456, takže tady už se dodržuje poměr stran 16×9 a jako 1K se bere standardních 1024 pixelů.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
24. 12. 2025 21:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy V tom případě by bylo 2k 2048xXXXX, ale to taky moc nesedí na 2k, kterým se občas označuje QHD (1440p)..

Skoro by to Sedělo jak to udává DJI, že QHD (1440p) je u nich 2.7k..

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 12. 2025 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Souhlasím, že do rozlišení 4K, včetně, je v tom guláš. Můžeme si jenom přát, aby se v tom od rozlišení 5K dále udělal pořádek. Na druhou stranu mne už monitory se stranami 16×9 moc nezajímají. U NTB dávám přednost 16×10. Na stole mám hlavní 3840×1600 a vedlejší 2560×1600.
Kdybych si kupoval nový, tak bych zvažoval obří 7680×2160.
Nejde mi jen o hry, ale i o práci.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
25. 12. 2025 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Tak ultra-wide rozhodně proč ne i na zábavu.

V 21:9 byl už Sapartakus s Kirkem Douglasem z roku 1960 😀 Tomu říkám “být luxusním formátem napřed”. Hlavně to bylo moc fajn na 55cm CRT telce 🙈

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2025 19:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan 😁
Já bych si rád na ultra-wide rád zahrál, ale problém je v tom, že rychlovky mne nebaví a pořádné RPG, nebo strategie sežerou strašně moc času.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
26. 12. 2025 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Tak je nech sežrat čas !

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2025 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan JJ to bych rád, ale nějak ten čas nemám.

Pjetro de
Pjetro de
Level 39 Level 39
26. 12. 2025 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Ano to je pravda, 2K moze byt 1920x1080 alebo 2048x1152, co nevnimam ako az taku strasnu tragediu. A moze to byt aj 2000x1125, keby take rozlisenie niekde existovalo. Vsetko 16:9.

Proste exaktna definicia neexistuje, ale vidno jej obrysy: pocet stlpcov by nemal presiahnut odchylku +/- 5% od dekadicky okruhleko "kilečka". Teda 2K je vsetko od 1900x**** az po 2100x****, atd. Alebo ked chceme velmi zmakcit, tak odchylka +/- 10%.

Dolezite je nepestovat cistokrvny idiotizmus a nenazyvat 2560x1440 ako 2K (ludovo spravne 2,5K) a napr. 2880x1620 ci 3200x1800 tiez 2K (ludovo spravne 3K).

To potom povysiac na maticu 2x2, tak aj oficialnejsie 5120x2880 by predsa malo byt "iba" 4K (a ono sa to "cudujme sa svete" oficielne nazyva 5K) a detto 5760x4320 ci 6400x3600 by predsa tiez malo byt "iba" 4K .... ked proste tvrdohladovo ako idiot chcem 2560x1440 a 3200x1800 nazyvat 2K.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 38 Level 38
29. 12. 2025 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pjetro de No to je opravdu pěkné, ale když chceš rozlišení definovat přesně (třeba kvůli nativu nějaké specifického displaye), musíš to vypsat "normálně" ve tvaru 1920x1080

Reklama
Reklama