Zpět na článek

Diskuze: Srovnání ebooků s podsvícením vyhrál outsider

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

fr33k
fr33k
Level 1 Level 1
7. 10. 2014 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně vlastním nepodsvícenou čtečku a postupně se rozhlížím po nějaké s nasvícením.
Dost informací lze najít na http://ebookexpert.cz/ Nejsou tam tam obsáhlé srovnávací testy.
Neplánujete další srovnávací aktuální test?

Zivan
Zivan
Level 23 Level 23
21. 3. 2013 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si hezky pockam, az Amazon udela dalsi generaci ctecek a prida podsviceni i do nedotykove verze s tlacitky na otaceni.

taita
taita
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zivan Přesně tak. Nevím, proč máte tolik mínusů. Ten kdo čte, opravdu nějakou dotykovou čtečku nepotřebuje, protože do menu leze jen proto, aby si vybral další knížku. Ale otáčení dělá na každé stránce a on je celkem rozdíl, jestli člověk pohne prstem o milimetr a zmáčkne tlačítko a nebo začne prstem šmejdit o centimetry, aby otočil stránku.
Jen co Amazon uvede paperwhite s tlačítky, hned si ho koupím.

Tired
Tired
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som rad ze sa v zaplave tabletov nezabuda aj na citacky knih. Mam iba pripomienku ohladne Kindlu. Bolo by fajn spomenut ze po registracii ziskavate na Amazone 5GB cloud priestoru. Dalsou velkou vyhodou je vytvorenie emailovej adresy pre vase zariadenie, na ktoru ked poslete (povedzme z calibre, emailu) eknihu samotny Amazon ju prekonvertuje do vhodneho formatu a nasledne je tato kniha stiahnutelna do vasho zariadenia cez wifi. Nieje potrebne ziadne kablove pripojenie k pocitacu. Dane knihy aj po zmazani zo samotnej citacky su stale stiahnutelne z tejto library.
Vitazna citacka sa mi osobne dizajnovo nepaci hlavne ten sedy ramcek. Skoda ze ste nezohnali na test Barnes & Noble Nook Simple Touch Reader Glow Light. Jedna z prvych podsvietenych citaciek.

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2013 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tired Alza uz ho nemela v nabidce, nenapadlo me, ze se jeste nekde jinde prodava.
http://www.alza.cz/nook-simple-touch-glowlight-d325677.htm

Tired
Tired
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Václav Vlček Mna zase nenapadlo overit dostupnost :)

BigSmoke
BigSmoke
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To snad ne...! :lol:

Jiří Zahrádka
Jiří Zahrádka
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BigSmoke Opraveno, díky za upozornění :oops: :roll:

Hellraiser
Hellraiser
Level 3 Level 3
21. 3. 2013 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@BigSmoke a kdo má zlato a stříbro že? :D :D :D :D :D

Hellraiser
Hellraiser
Level 3 Level 3
21. 3. 2013 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hellraiser aha, jsem si nevšiml že se to týká toho Y :-) tak pardon :-)

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

me treba prijde blby proc u kindlu nejde to podsviceni kompletne vypnout,vzdy trochu zari, to je skoda baterie. umeji ho ty ostatni ctecky uplne vypnout?

tragram
tragram
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Mám Nook Simple Touch s Glowlightem a tam vypnout jde. ;)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Četl jsem jen Kindle kapitoly, ale zarazilo mě, jak pan Štěpánek nezná významy zcela obyčejných slov. ;) Viz "Displej není na omak zcela lesklý, to zabraňuje jakémukoliv uklouznutí prstu a dotyky jsou tudíž zřetelné." anebo "podsvícení je pravidelné"...
- Chuta

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže jsem to dočetl celé a je to ještě mnohem horší. :) Autor nepoužil ani elementární kontrolu pravopisu ("otevříá"), natož aby si to po sobě alespoň jednou přečetl ("zato by měla být čtečka o něco lehčí, měla by vážit vážit, výrobce uváděných, příjemných 185 g.", "že se jedná o asi nejzajímavějším a nejpřekvapivější kus"). Jeho obraty jsou neobratné (zde jsem se inspiroval: "na okrajích ustupuje k tenčím okrajům"), někdy vymýšlí nové, inovativní a nesmyslné ("anti-relexním světlem", "querty"), o tom, že používá slova v jiném významu, než jaký ve skutečnosti mají viz výše. Prostě ideální kombinace pro redaktora! :)
- Chuta

El Cid
El Cid
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autore, jste si jistý tím podsvícením? Pokud vím, tak E ink displej je nasvícený (zdroj světla je nad displejem) - podsvícení se nepoužívá. Dále nechápu tahanice o cenu, když všechny stojí kolem 4k. Navíc hodnotíte Kindle velice kladně ale kvůli formátu, který nepodporuje ho hodíte v hodnocení čtečku, která má evidentní a vážné nedostatky (to nasvícení je hnus).

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neni za ty prachy (4000 a vice) co stoji podsvicena ctecka, lepsi uz tablet? Ja vim, do Amazonie nebo Tibetskych hor si ho vzit nemuzete, neni tam stava. Ale ma podsvicena ctecka oproti tabletu i jine vyhody?

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
21. 3. 2013 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Ano, má úplně stejné výhody jako čtečka nepodsvícená (nenasvícená), a navíc je ještě čitelná bez externího osvětlení... :wink:

PantheraLeo
PantheraLeo
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Samozřejmě že má, není to tablet! Tablet má prostě ten otravně otravný LCD (dosaďte si livobolnou jinou displejovitě-tabletovou technologii) displej, ze kterého bolí hlava a oči. Čtečka je zařízení na čtení knih, je lehčí než tablet a její displej je vyroben právě ke čtení knih.

T1ger
T1ger
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mna by zaujimalo ako to je s ponukou eknih v dnesnej dobe. Ereaderov je uz nespocet ale nie som presvedceny, ze zohnat si slovensku alebo cesku knihu na tieto citacky v sirsom ponati nebude problem. Rad by som si kupil niektore z tychto zariadeni. Ak ma mozete presmerovat na niektoru zo stranok ktore maju najsirsi vyber bol by som rad.
P.s. najviac ma zaujal asi ten Booken Odyssey :)

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
21. 3. 2013 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T1ger Strýček Google zajisté rád poradí, přímé odkazy by byly brány asi jako nepovolená reklama.

T1ger
T1ger
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Skusal som cez google ale nic zaujimave som nenasiel. Par mensich stranok a to bolo asi vsetko :\
Anglicky trosku viem ale najradsej by som bral nieco v slovencine alebo cestine. Ako vidim tak to moze byt problem..
Ak by niekto nieco vedel nech prosim posle spravu.

T1ger
T1ger
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nostrom]Neni za ty prachy (4000 a vice) co stoji podsvicena ctecka, lepsi uz tablet? Ja vim, do Amazonie nebo Tibetskych hor si ho vzit nemuzete, neni tam stava. Ale ma podsvicena ctecka oproti tabletu i jine vyhody?[/quote]
Podla mna je najvatsou vyhodou asi ta vydrz baterie. Na stranke booken pisu, ze aj so zapnutim podsvietenim je to okolo mesiaca.

PantheraLeo
PantheraLeo
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek jsem si přečetl, závěr mě šokoval! Jak je možné že nevyhrál Kindle? ... ono to není divné. Ale musím se zeptat: opravdu není více čteček s podsvícením než 3? Jen takhle z hlavy mě napadne NOOK Simple Touch with GlowLight, je nějaký důvod proč jste nezařadili do testu i čtečku nook?

marosk
marosk
Level 1 Level 1
21. 3. 2013 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kindle ma pre mňa jednu zásadnú výhodu. Môžem si do nej nechať posielať aktuálne články z rôznych webov prostredníctvom webu www.kindly.cz. A každé ráno ma v Kindle po pripojení k WiFi čakajú zaujímavé články.
Existuje takáto free služba aj pre iné čítačky, prípadne pre tablety?

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
21. 3. 2013 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marosk To by mě také zajímalo, protože vlastním Kidla, tak u jiných čteček jsem po tom nepátral, ale docela rád bych to věděl...

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
28. 3. 2013 15:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Cybook mě prostě zaujal jako zajímavé nové zařízení, je pravda, že Kindle má spoustu vedlejších funkcí a výbornou podporu, proto jsem také zmiňoval, že Kindle je klasika. Cybook mě prostě zaujal jako zajímavá alternativa proti Kindle, přičemž Kindle je samozřejmě skvělé zařízení, které pouze doporučuji, jak jsem již v recenzi zmínil.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2013 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V prvni rade je opravdu zvlastni, ze nebyl zarazen vyrobce, od ktereho vsichni ten prisvit na e-cteckach okopirovali, cili Barnes and Noble a jejich Nook Simple Touch Glowlight.
Zatim neni nahrazen novejsim modelem, takze se stale bezne prodava a jednoznacne patri mezi ty nejlepsi.

Potom trochu nechapu ten duraz na cteni PDF. Format PDF rozhodne neni urcen pro digitalni ctecky, proto nam vznikly vsechny ty ostatni formaty, ze ano. Neexistuje snad nikdo, kdo by distribuoval knihy vyhradne v PDF. Bylo by to i dost hloupe.

Na zaver bych rad zminil parametr, ktery je velmi dulezity pro me a dokazu si predstavit, ze v tom nebudu sam. Jde o podporu adresarove struktury. Mam knihovnu klasicky zorganizovanou do slozek podle autoru, pripadne jinych parametru. Nektere ctecky proste jen vyhledaji vsechny podporovane soubory a ty zobrazi v jedne velke hromade, vsechny najednou. Slozky, ani jejich nazvy, nevidim. To je pro me naprosto neprijatelne. Naposled se mi to stale prave s Paperwhite.
Napriklad Nook Glowlight ale jde nastavit do rezimu, kdy se normalne v cele strukture pohybuji.
Ocenil bych, kdyby se toto objevovalo v recenzich.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 3. 2013 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K čemu potřebuje autor, aby čtečka uměla co nejvíc formátů? Každý, kdo má e-booků víc než jen malé množství, využije e-knihovnu Calibre, která je k dispozici jako freeware. Každopádně Calibre převede jakýkoliv, jen trochu běžný, formát do nativního formátu vaší čtečky během pár vteřin. Až si toto pan Štěpánek uvědomí, tak svou recenzi přepíše?

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
28. 3. 2013 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy omlouvám se, že reaguji tak pozdě, Calibre samozřejmě používám, ale ve velké řadě případů se mi stalo, že mi Calibre neuvěřitelně rozházelo formátování a nedal se potom soubor číst nebo alespoň ne příjemně.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
22. 3. 2013 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Hm, mě se zase nelíbí, jak se všude preferuje Calibre jako samospasitelný nástroj. Sice ho používám, umí obrovskou spoustu funkcí, má nespočet nastavení, ale pořád mi jeho používání připadá, jako když se jde s kanónem na vrabce. Je to hrozný moloch. Nakonec jsem pro převod do .MOBI začal používat Mobi Pocket Reader, je to mnohem jednodušší a pohodlnější. Přitom těch doopravdy používaných formátů je cca 6, a z toho 3 jsou v podstatě různě komprimované TXT bez formátování. Není žádný důvod, aby nějaké to základní .PDB a adresářovou strukturu neuměla každá čtečka, místo vytváření nějakých hrůz v Calibre metodou pokus-omyl.

Maglor
Maglor
Level 1 Level 1
22. 3. 2013 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den díky za recenzi, ale bohužel musím říct že z mého pohledu je dosti nedostatečná respektive chybí zde důležité detaily jako např. práce se slovníkem, rychlost vyhledání v textu apod. Práce s poznámkami. Synchronizace mezi více zařízeními včetně poznámek atd. atd. atd.
V recenzi mi např. chybí takové informace že např. cybook neumí vyhledávat v knize, práce s poznámkami je na úrovni úděsné až nepoužitelné :-(
Kdyby autor místo aby zdlouhavě popisoval menu shrnul standarní nastavení do tabulky a zde jen uvedl detaily jako počet kroků podsvícení, počet velikostí písma atd. nebo určil jedno zařízení jako etalon a vůči němu porovnal ostatní bylo by vše přehlednější a jasnější.

jmak
jmak
Level 13 Level 13
22. 3. 2013 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maglor Přesně... když jsem donesl v recenzích vychvalovaný Cybook domů a zjistil, že neumí ani hledat v textu, zíral jsem jak puk. Celkově na mě oproti Kindlu působí Cybook jako nedodělek.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
22. 3. 2013 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mal som dlhsiu dobu Kindle 4 a pred tyzdnom konecne dorazila zo statov Paperwhite. Chcel by som podotknut ze tlacitka na na K4 idu pomerne tvrdo a mne sa zda komfortnejsie jemne sa dotknut obrazovky pri kraji ako stlacat tlačítka. Tiež výtky že je potrebne dotýkať sa hornej strany obrazovky aby som sa dostal do menu sa mi zdaju smiešne - je to stokrát pohodlnejsie ako motkanie sa s krížovym ovládačom na K4. Skôr ma trošku sklamalo podsvietenie kvôli ktorému som si ju objednal, mohlo by byť rovnomernejšie a hlavne o niečo teplejšia biela - teraz to pôsobí hodne "LCD" studeno, keby bola teplejšia bolo by to príjemnejšie, aspoň pre moje oči. Ale zase nemôžem povedať že sa na to nedá pozerať, strávil som už niekoľko nočných hodín. Ešte k formátom Kindlu, okrem klasiky Calibre ešte používam Send To Kindle - v podstate najpohodlnejšiea cesta ako dostať knihu do Kindlu.

michal.l
michal.l
Level 1 Level 1
25. 3. 2013 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chtěl bych se zeptat, zda-li nějaká čtečka počítá s tím, že bude číst více uživatelů jednu knihu. Měl jsem půjčený nějaký Kindle (označení nevím, vím, že to nebyl paperwhite) a tam jsem tuto funkci nenašel....

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
28. 3. 2013 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@michal.l čtečky jsem již vrátil, ale většina čteček tuto funkci neřeší, většinou si musíte pamatovat jakou záložku jste si uložil právě vy

Reklama
Reklama