profile-image

greybear

9 bodů
Zbývá 91 bodů do dalšího levelu
0 100
17. 7. 2025 10:27 Hodnocení komentáře
2 b
17. 7. 2025 10:27 Hodnocení článku
1 b
17. 7. 2025 10:27 Přečtení článku
2 b
17. 7. 2025 10:18 Denní návštěva
4 b

Komentáře

greybear
greybear
Level 1 Level 1
19. 1. 2010 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a preco neboli otestované adaptéry z esata aj s týmto pripojením ?

greybear
greybear
Level 1 Level 1
20. 8. 2019 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@goodbody @V_pro: Ja myslím že práve Kulhánek a Kotleta sú snáď najlepšie predávaní cz sf autori, takže hardcore styl je in.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
8. 12. 2009 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ssnake hmm, neviem ako je to teraz u win 7, ale xp v podstate si vzdy vytvaralo pagefile swap subor cca o velkosti ramky - cize ak by som ho dal do ram disku , nic mi neostane. Jasne, mozem ho dat mensi, ale v vzdy ide iba o prelievanie z jednej casti RAM do virtualneho disku. V podstate, ak ma win dost ram tak by swapovat nemal(teoreticky ), ak jej ma malo tak ti swap v ramke nepomoze, respektive keby nebol ram disk tak jej ma viacej k dispozicii. Napadlo ma to napriklad este u xp32 ked som mal 4G RAM ci by ten zvysok nesiel pouzit ako ram disk, ale to nejde. A u win64 to zase strati zmysel lebo proste vacsia ram by mala zabranit swapovaniu. Nieco na tom ale bude, minimalne temp a cache browseru v ramdisku by mohol zabraniť par zbytočným zápisom. A aspoň by sa to vyčistilo samo od bordelu. Asi do tych cca 8G investujem. Ale na tom R0 to zase az take spomalenie nie je, 2xBlack ma cca 140 MB/S, vertex podla recenzia cca 150 MB/S, samozrejme acces time je o inom.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
28. 10. 2010 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Tiez prevadzkujem na 60GB OCZ Vertex dualboot WinXP plus WIN7 x64. 20/40GB. Bola to sice maturita naprv alignovat korektne obidve particie a naklonovat tam xp zo stareho disku ale podarilo sa. Na system plus office a zakladne programy to staci. Tempy a pagefile som prehodil na raid0 dvoch klasickych hdd. Viem ze som si to spomalil, ale zase som usetril ssd takmer vsetky zapisov. A subjektivne pri praci vo windows to zase taky rozdiel nie je.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
18. 2. 2010 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spomenul by som aj zvukovú stránku hry, nie len grafiku, tak dokonale zvládnuté, prostrediu zodpovedajúce a do priestoru umiestnenté zvukové pozadie sa počuje aj v dnešných hrách len veľmi zriedka. Predpoklad samozrejme 5.1. Ale keď si to človek pustí uprostred noci v tmavej izbe, tak mu behajú zimomriavky po chrbte.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
22. 3. 2013 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mal som dlhsiu dobu Kindle 4 a pred tyzdnom konecne dorazila zo statov Paperwhite. Chcel by som podotknut ze tlacitka na na K4 idu pomerne tvrdo a mne sa zda komfortnejsie jemne sa dotknut obrazovky pri kraji ako stlacat tlačítka. Tiež výtky že je potrebne dotýkať sa hornej strany obrazovky aby som sa dostal do menu sa mi zdaju smiešne - je to stokrát pohodlnejsie ako motkanie sa s krížovym ovládačom na K4. Skôr ma trošku sklamalo podsvietenie kvôli ktorému som si ju objednal, mohlo by byť rovnomernejšie a hlavne o niečo teplejšia biela - teraz to pôsobí hodne "LCD" studeno, keby bola teplejšia bolo by to príjemnejšie, aspoň pre moje oči. Ale zase nemôžem povedať že sa na to nedá pozerať, strávil som už niekoľko nočných hodín. Ešte k formátom Kindlu, okrem klasiky Calibre ešte používam Send To Kindle - v podstate najpohodlnejšiea cesta ako dostať knihu do Kindlu.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
1. 3. 2011 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

este by ma zaujimalo porovnanie hlucnosti tychto dvojventilatorovych chladicov s originalnym Nvidia chladicom ktory v recenzii vysiel celkom dobre.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
8. 12. 2009 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ssnake Už som to na nejakom fore pred časom spomínal, kto si raz ssd v praxi vyskúša, nikdy sa už k hdd nevráti. OCZ Vertex cca pol roka a presne ako autor som skonštatoval že žiaden z hw upgradov nepohol takto so subjetkívným výkonom pc. A to TICHO - oproti bývalému Raptoru ktorého vrzanie hlavičkami mi už hodne liezlo na nervy. Podobne som dospel k usporiadaniu Systen SSD plus 2x750GB WD Black, tam mam cca 500 G ako pracovný disk v RAID 0, a nesúhlasím že iba na spracovanie videa, aj napríklad loading hier je výrazne rýchlejší, no a cca 200GB zostalo na RAID 1 kde sa automatisky skopíruju zálohy. Ale tiež som si nie úplne istý tou životnosťou MLC, takže som obetoval časť výkonu a pagefile aj TEMP som poslal na R0.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
8. 12. 2009 17:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už som to na nejakom fore pred časom spomínal, kto si raz ssd v praxi vyskúša, nikdy sa už k hdd nevráti. OCZ Vertex asi tri mesiace a presne ako autor som skonštatoval že žiaden z hw upgradov nepohol takto so subjetkívným výkonom pc. A to TICHO - oproti bývalému Raptoru ktorého vrzanie hlavičkami mi už hodne liezlo na nervy. Podobne som dospel k usporiadaniu Systen SSD plus 2x750GB WD Black, tam mam cca 500 G ako pracovný disk v RAID 0, a nesúhlasím že iba na spracovanie videa, aj napríklad loading hier je výrazne rýchlejší, no a cca 200GB zostalo na RAID 1 kde sa automatisky skopíruju zálohy. Ale tiež som si nie úplne istý tou životnosťou MLC, takže som obetoval časť výkonu a pagefile aj TEMP som poslal na R0.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
8. 12. 2009 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmm, neviem ako je to teraz u win 7, ale xp v podstate si vzdy vytvaralo pagefile swap subor cca o velkosti ramky - cize ak by som ho dal do ram disku , nic mi neostane. Jasne, mozem ho dat mensi, ale v vzdy ide iba o prelievanie z jednej casti RAM do virtualneho disku. V podstate, ak ma win dost ram tak by swapovat nemal(teoreticky :lol: ), ak jej ma malo tak ti swap v ramke nepomoze, respektive keby nebol ram disk tak jej ma viacej k dispozicii. Napadlo ma to napriklad este u xp32 ked som mal 4G RAM ci by ten zvysok nesiel pouzit ako ram disk, ale to nejde. A u win64 to zase strati zmysel lebo proste vacsia ram by mala zabranit swapovaniu.
Nieco na tom ale bude, minimalne temp a cache browseru v ramdisku by mohol zabraniť par zbytočným zápisom. A aspoň by sa to vyčistilo samo od bordelu. Asi do tych cca 8G investujem. Ale na tom R0 to zase az take spomalenie nie je, 2xBlack ma cca 140 MB/S, vertex podla recenzia cca 150 MB/S, samozrejme acces time je o inom.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
10. 5. 2011 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tiez som najprv zacal riesit NAS, potom mi doslo ze varianta pc zo zvyskov plus hdd bude podstatne lacnejsia. Dal som dokopy nieco s uspornym AMD 245e plus vykopavkovy radic s HPT 1640 a 3x1TB. No a keďže pouzita doska mala integrovany Radeon a akurat sa mi dostalo do ruky XBMC, tak ma napadlo to vsetko este spojit z prehrávačom. HDMI kábel cca 5 metrov, opticky SPDIF do receivera a trošku laborovania s diaľkovým ovládačom za 11 eur a na svete bolo multifukčný pc s pasívnym chladením (okrem zdroja) strčený za skrinou, zo spotrebou cca 50w. Samozrejme okrem NAS a XBMC to ešte robi router pre celu domacnosť, torrentuje, stahuje, beži na tom ftp server, remote desktom atd. Časom som vnútornosti ešte vymenil za podtaktovany Intel 6300 na Nvidia ION, zároveň som zhodnotil že tych pár dôležitých veci si odzálohujem a filmy si kedykoľvek stiahnem znovu takže som raid zrušil a nahradil ho 2x2TB WD GP. Kvoli novej verzii XBMC s HW podporou prehrávanie som to ešte raz preinštaloval na W7Lite a odvtedy maximálna spokojnosť. XBMC s ovládačom zvládla moja dcéra v 3 rokoch a tá pohoda stojí za tých pár wattov navyše oproti dedikovanému NAS.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
9. 3. 2012 00:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tiez sa pridám a doporučujem, fungujem na 3M od vianoc, po laborovani s SLI GTX560 vs AMD 6970 zatiaľ zvíťazila AMD, hlavne kvôli lepšie riešeným ovládačom. Nvidia už nepodporuje profily, klávesové skratky a keď kvôli niečom potrebujem surround zrušiť (výstup na TV), potom to treba celé nastavovať znova. U amd je možné vytvoriť klávesovú skratku a niekoľko profilov, komfort obsluhy je neporovnateľný. Navyše dojem z SLI bol dosť negatívny, papierovo aj benchmarkovo a dokonca aj finančne lepšia kombinácia 2xGTX560 oproti 6970 ma sklamala - prepady fps, input lag, celkový dojem z hrania viditeľne horší ako u single karty.
Ako monitory jednoznačne non TN - mne sa osvedčili DELL U2412M - cena nie je o toľko vyššia aj 1200 bodov na výšku sa zíde. Aj DP.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
14. 1. 2010 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vola sa to Field Of View a vacsinou sa to da vyriesiť nastavenim parametra FOV niekde v ini subore hry. Podrobne sa tym zaobera widescreengamingforum.com, tam sa riesila podpora extremnych rozliseni. Hlavne pre Matrix Triple Head co bolo vlastne velmi podobne riesenie vo vysledku ako Infinity už pred pár rokmi. Akurát to stálo tolko ako jeden dnešný radeon. Ešte niečo, ideálne by na takého hranie boli napríklad 3x19 LCD 4:3 s celkový rozlíšením 3840x1024, zohnat 3xLCD s 1600x1200 uz nevidím reálne.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
15. 1. 2010 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K tým rámčekom na ktoré sa tu všetci sťažujú, ja by som to až tak čierne nevidel, v aute máte stlpiky karosérie, v lietadle rám kabíny a nikomu to nevadí, ramčeky monitorom fungujú podobne, človek si zvykne a ked potrebuje vidiet za rámček, proste pohne myšou alebo veselou tyčkou :P
Určite to nie je na všetky typy hier, ale na autá, letecké simulátory a aj FPS je to super proste mám výhľad aj do strán. Osobne z toho mám lepší zážitok ako z dnes toľko propagovaného pseudo 3D. Z tých červeno modrých mazaníc sa mi robí zle aj v kine. Imax tieť nič moc väčšinou mám pocit že je to znásilnenie očí.
Podstatne radšej by som videl keby konečne firmy venovali energiu na vývoj poriadnych okuliarov, predsa dnes dať dokopy dva poriadne OLED display plus snímač pohybu ako je TrackIR by nemal byť až taký problém, proste niečo ako bola svojo času VFX helma. Do toho doplniť 3D by už bola malina.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
30. 4. 2010 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

myslím že michal by mohol popremýšlať u upgrade disku - ssd dokáže zázraky , moj w7 štartuje cca 30 sekund a zo suspendu do 5 sek sa da s w7 pracovat. BTW - pokial viem aj v iPade je SSD.
Zaujimalo by mal ako je to u iPadu s podporou pdb ebookov a podporou cestiny, fontov atd. Ako by som do iPadu dostal svoju zbierku pdf a pdb - cez ftp ?

greybear
greybear
Level 1 Level 1
5. 4. 2012 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chcel by som sa prihovoril za doplnenie o testy v EF/surround. Napriek autorovej averzi k "nudli" považujem hranie na troch monitoroch za výrazne lepší zážitok ako na klasike aj ked 30palcovej. Aj cenovo vyjde trojica slušných ips lcd Dell U2412M spolu na 810 eur čo je podstatne menej ako cca 1150 za 30 ku HP alebo dell. Ale porovnávať výsledky testov urobených v 2560x1600 (cca 4MPx) versus 5760x1200 (skoro 7 Mpx) príliš nejde. Tiež by som sa zmienil o nevýhodách sli/cf - osobne som SLI zavrhol ked subjektívne pocity z hrania na dvojici GTX560 boli výrazne horšie ako na jednej HD6970 ktorá bola podľa testov výrazne slabšia. Obr má iné skúsenosti ale podľa mňa sa problémy s lagom a stutteringom a vsync sa objavujú hlavne okolo 25 fps, čo je častejšia hodnota pri hraní na 3 monitoroch.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
15. 7. 2012 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ešte by som spomenul obľúbenú hru asi všetkých distribútorov pri reklamáciách diskov. Konkretna story spred mesiaca - na WD20EADS cca 1,5 roka starom sa mi zacali objavovat vadné sektory tak som ho dal do reklamácie. Po troch týždňoch mi distribútor oznámil že disk mi nevedia vymeniť pretože "typ sa už nevyrába a alternatíva neexistuje" !!!!
A že teda mi vrátia dobropisom peniaze, samozrejme cca 80 eur čo som za disk zaplatil vtedy. Toto podľa mňa hraničí s podvodom, pretože NEVERÍM že WD za disk distribútorovi vracia peniaze. Alternatíva samozrejme existuje. Takže vo výsledku si distribútor predá disk za cca 120 E, mne vráti 80 a zvyšok si strčí do vrecka.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
3. 5. 2013 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už mám druhú Kindle a staršia K4 stále funguje u znameho ktorý na ňu nedá dopustiť. Obrazovky tabletov a smartphonov maju svoje obmedzenia, skúste si čítať vonku na slnku alebo v idúcom aute ako spolujazdec a skoro vás to prejde. Aj keď máte retinu či OLED. A načo je komu preboha farba na čítanie kníh. Jediná čo ma u K4 obmedzovalo bolo chýbajúce podsvietenie aby som mohol čítať potme, a KPW to vyriešila k úplnej dokonalosti.
MR má v hodne veciach pravdu ale einkové čítačky by som až tak neodpisoval. Nikdy to nebude masovka ako tablety, jednoduch preto lebo knihy nečíta až toľko ľudí ako čumí do bedne alebo na fakebook. Ale svojich zákazníkov si nájdu.

Preču kurník neviem pridať komentár z Firefoxu ? po kliknutí na odoslať sa nič nedeje.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
12. 8. 2010 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Maxtor Kdo to myslí s lietaním vážne pojde a urobí si PPL, alebo aspon GLD - tento krám stojí takmer polovicu ceny bezmotorového výcviku. Samozrejme, sorry tým čo majú nejaké zdravotné obmedzenia, ale na II. Triedu prejde každý čo má všetky ruky a nohy, menej ako 6 dioptrií a v poriadku EKG.
Čo sa týka joystickov, nejako som nezachytil trend toho žeby sa joystikom nepohybovalo vôbec, podľa mna na pilot v stihačke určite nebude pol dňa štelovať nastavenie citlivosti sily, tlakov a podobných vecí. Jasne, teoreticky si to urobí raz a do každého lietadla s ktorým poletí si to odnesie ako profil na usb :D .Aj pri lietaní Fly By Wire piloti potrebujú od riadiacej páky určitú odozvu - feedback. BTW čo sa týka citlivosti, odozvy a podobných vecí na virtuálne lietanie, najlepším stále zostane MS Sidewinder Force Feedback Pro - 2 aj 1. Čudujem sa že takmer nezničiteľné a presné optické snímanie čo MS vymyslel, dodnes nikto neopajcoval.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
17. 5. 2010 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no prave, ale u TN plati ze vadny pixel, teda bez napatia, je otvoreny - svieti.
u IPS a PVA opacne.
Z toho by som tiez usudzoval ze najvacsi odber bude pri ciernej obrazovke a plnom jase.

greybear
greybear
Level 1 Level 1
20. 1. 2017 08:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prechádzali sme na W10 s viacerými office počítačmi. Cca pol roka po prechode bolo všetko bez problému, potom prišiel veľký update 1511 - skoro všetky pc stratili pristup na pripojené tlačiarna a skenery, všade bola nutná inštalácia nových ovládačov. Po anniversary update 1607 znovu to isté a čo horšie, mini pc Lenovo ktoré fungovali dovtedy bez problémov sa začali náhodne reštartovať s chybou WHEA uncorrectable error 0x124 - tri pc naraz majú chybu procesora po update windows. A žiaden novší BIOS už na tieto pc nie je. U dvoch som to vyriešil reinštaláciou W10 do základnej verzie a vypnutím služby update, ale ekonomkin pc s destiatkami aplikácií budem robiť snáď týždeň. Bezpečnoť je fajn, ale keď každý druhý update prinesie pc ktoré padá pri browsovaní po webe s ľubovoľným prehliadačom tak mi redmond začína dvíhať krvný tlak. Doma po update na 1607 prestali fungovať niektoré hry - Fallou 3 a Vegas napríklad - našťastie tam som stihol na to prísť včasť a vrátiť na predchádzajúcu verziu. W10 Pro aspoň vedia tieto veľké aktualizácie zakázať, ale v Home verzii nie je iná cesta ako zablokovať update službu úplne.

Reklama
Reklama