Technické demo od Square Enix prezentované na konferenci Build 2015 odhalilo možnosti DirectX 12
Tvůrci herní série Final Fantasy ze studia Square Enix odhalili v rámci konference Build 2015 pořádané Microsoftem technické demo nazvané Witch Chapter 0 [cry], které odhaluje možnosti nového API DirectX 12.
Video, které bylo prezentované na zmíněné konferenci Microsoftu, odhaluje krátký snímek, v němž se můžeme pokochat řadou grafických a fyzikálních detailů, k jejichž provozu je využito API DirectX 12. V průběhu prezentace technického dema, které si můžete prohlédnout níže, vysvětlil zástupce Microsoftu Steven Guggenheimer, že každá scéna obsahuje okolo 63 milionů polygonů, což je údajně až 12krát více, než kolika bylo dosaženo v technickém demu Agni's Philosophy DirectX 11 vytvořeném stejným studiem.
Rozchodit 63 milionů polygonů s vysokým rozlišením textur (rozlišení 8K) je velice výkonnostně náročné a právě proto demo běželo na sestavě se čtveřicí grafických karet nVidia GeForce GTX Titan X společně s 8jádrovým procesorem z rodiny Haswell-E. Jen pro porovnání, největší dopravní lodě ve hře Star Citizen jsou tvořeny přibližně sedmi miliony polygony, kdežto kupříkladu hlavního protagonistu hry Ryse: Son of Rome (ve verzi pro Xbox One) Maria Tita tvořilo pouhých 85 000 polygonů.
Nejpůsobivější pasáž videa je ta, kdy se přiblížíme k modelu tváře postavy čarodějnice a jsou odhaleny drobné detaily včetně pórů na kůži, slz, potu a jednotlivých vlasů. Nutno přiznat, že jen málokdo by si v současnosti mohl dovolit sestavu, na níž by demo, popřípadě hra s obdobnou grafikou běžela a jedná se tedy spíše o demonstraci toho, čeho jsou vývojáři již dnes schopni docílit.
Zdroj: ArsTechnica