Zpět na článek

Diskuze: Test Asus TUF Gaming GeForce RTX 4080 Super 16GB OC Edition: opět na špici

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jiri Marek
Jiri Marek
Level 1 Level 1
15. 2. 2024 06:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlásím vadný nadpis 1. kapitoly, pochází asi z jineho testu gpu gigabyte.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
14. 2. 2024 14:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé je, jak má každý jiné preference s brandy výrobců... Radši jsem to smázl. :-D.

edit. OK tak ve z kratce za mne.

Kategorie "JO":

Gigabyte (ale radši ne zdroje a monitory si myslím nevyrábějí), AMD (už ano - cpu), Fortron, Crucial, WD, Seagate, Nvidie - holt umí.

Kategorie "radši NE":

ASUS, MSI, AMD (GPU, dvě již hodně staré karty mi "umřely"), Intel (změna možná), Lenovo

Kategorie "rozhodně NE":

ADATA (..a ztratil jsem data, to se dokonce rýmuje :-D), ASROCK (několik desek jsem nerozchodil, nešlo na první zapnutí atd.) Za mne největší sračka. Biostar - ti už jsou ale z kola ven ne?

Pouze moje zkušenost, čistě subjektivní, o štěstí atd. Nebrat si osobně pls :-D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kychtaxx @kychtaxx Ale né, naopak jen to napiš, normální lidi to zajímá co má kdo za zkušenost, na blbce ser.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ten pravy mamrd, co mu stale piskaju cievky v prasacich usiach, sa ozval!

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 16:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @RickyAFF neuneseš, že tě někdo označil za čobola po tom, co se zastáváš druhýho, který se do někoho bez důvodu sere a už si jak on, urážky a nadávky bezdůvodně. Se pak nediv, že vás nikdo nemá rád, můžete za to sami , takže vaší řečí vem toho druhýho blba za ruku a táhněte na sk web někam a nebo když už jste tady, tak se chovejte slušně a držte huby aspoň a když už něco napíšete, tak k tématu.

Myslím, že tu všem stačí jeden postižený až až.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 4 Level 4
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 16:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 čo si to kurva vôbec dovoluješ tu označovať Slováka čobolom, ty vymletý zakomplexovaný zmrd?! tieto šovinistické reči patria do krčmy, kde by si dostal po tej tvojej sprostej nevymáchanej hube... len tu na nete si velký hrdina

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 To že ty nemáš rád slováky neznamená, že to tak mají všichni jak píšeš. Mluv laskavě za sebe.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 18:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @Mate07 Kde píšu, že nemám rád slováky? Nejdřív si přečti, kdo se tu do koho začal nesmyslně navážet, než tu začneš svinit diskuzi jako ten šašek a tady ten zakomplexovanec.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Píšeš "Se pak nediv, že vás nikdo nemá rád..." Takže ty píšeš o ostatních, ale sám je máš rád? Kdo "nikdo" je nemá rád? Každopádně to jak je urážíš svědčí o opaku.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 17:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kychtaxx @kychtaxx gigabyte monitory jsou pecka, sám mam gigabyte m27q x a je to raketka za tu cenu, i m27q 170hz je prakticky top cena výkon za 7,5k

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
14. 2. 2024 18:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Vyrábí to gigabyte nebo je to rebrand jiného výrobce? Odpovím si od google - vyrábí je pravděpodobně Sharp & Innolux (..co jsem našel na netu)

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
14. 2. 2024 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 je to tak, podla recenzii su niektore monitory od GB jasna volba v danej cenovej hladine.

@kychtaxx plati to tak v zasade u vacsiny znamych znaciek monitorov. Samotny panel je od jedneho z oem vyrobcov (LG, sharp, innolux, AUO...) a vyrobca to zabali do svojho plastu a vyladi elektroniku. Robi to tak ASUS, GB, MSI... Vynimkou su znacky, ktore su zaroven vyrobcom daneho panelu (LG, Samsung, AOC - AUO). A ked si kupis monitor od LG s ich panelom, este to neznamena, ze bude lacnejsi alebo lepsi nez monitor s tym istym LG panelom od ineho vyrobcu.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
14. 2. 2024 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @CertaVeritas

👍👍

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 stratossima buduca virtualna manzelka. len si nastavi odsavacku mlieka na kravy... ta sa ale vypina asi az po 15 litroch :D moze kecat so svojou 14900k a rtx kartou , ako nam dnes vysvetlil.

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
14. 2. 2024 12:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

moje postřehy -

Asusy častěji pískají.😇

Gigabyte Windforce v2 4080S má jet v referenci 2550, v reálu jede ve hrách 2700 Mhz.

Pro ty kteří se rozhodují mezi 4070Ti a 4080S - Rozdíl ve výkonu obou karet je ve hrách překvapivě velký (1440p a výš). imho 4070Ti S za 22-24tis nepovedená.... příplatek na 28tis za 4080S (GB Windforce) dává větší smysl.

4080S (GB Windforce v2) je provozně výborná - celkem tichá 1300-1400to/min, teploty kolem 62 st, takt 2700 Mhz, spotřeba karty kolem 200-230W?! (vše ukazuje nvidia appka).

Hodně pomůže silný CPU. Ryzen 7700 už na tyto karty "slabý" -- nevyužije jejich potenciál.

dusan novy
dusan novy
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 12:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kychtaxx @kychtaxx no ten cpu, zalezi ake hry hras a rozlisenie. zatial s 5800x som v gpu limite a nie cpu limite

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @compmaniak novější tituly už dokážou potrápit procák i ve 4k, ale je to spíš u těch her, co jsou opravdu špatně optimalizováné a mají spolupráci s radší nejmenovanou jednou firmou, ale je pravda, že ve 4k to muže byt ještě šumák :) tam i záleží kolik snímků potřebuješ apod

dusan novy
dusan novy
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @Darth36 4k 60fps uplne v pohode i na tv 4k 120fps . online fps hry su pre mna nezaujimave takze nepotrebujem mat 165/240/360 fps

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
14. 2. 2024 13:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy edit. CPU limitace - na 1440p. s 7700 projevovala (s 4070TiS i 4080S) GPU jelo na cca 70-90% - spíš při té nižší hodnotě. Nepovedlo se mi ho vyhnat na 99. Po vyměně 7700 za 7800x3d - jede GPU na 96-99%.

Rozdíl v ceně procesoru 2,5 tis???

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @compmaniak Pokud ti stačí 60 fps tak to jen dobře pro tebe, protože to vytáhnout nebudeš mít problém ani do budoucna 🤗 a na 60 opravdu postačí slabší procák, já jsem bohužel už rozmazlenej a na singl playeru potřebuji aspoň 90-120, jinak moje oči umírají, ale to je cena za to, že mám 240hz monitor, to si pak člověk zvykne na něco jiného

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @Darth36

Mi povídej, mám 360hz a zejména ty inputlagy při vyšších frekvencích jsou něco neskutečnýho, 60 je pro mě nutné minimum, pokud by nebylo zbytí , pro pěkné hraní těch 100+, ideálně kolem těch 200+ a to i v singleplayeru.

Hrál jsem nedávno Terminator Resistance na 240fps (locknuto kvůli coilwhine) a zážitek uplně jinde, než na 60fps. Třeba Robocop kolem 130fps, ale scény kde to padalo někam na 80 byly znatelně méně plynulé (to, že to tak kleslo je vina optimalizace), už to nebylo vončo :) Naopak takoví Aliens Dark descent vše vymaxováno na cca 140fps opět lahoda.

Momentálně Alan Wake 2 hraju jen cca 90,100fps protože ten Raytracing mi za to stojí :)

Už jsem to tu psal, ono nejde jen o fps jako takové, ale o inputlag, ten pocit plynulosti pramení hlavně i z pohybu a ono u takového monitoru je pak inputlag při 60 nebo 120fps nebo 240fps uplně někde jinde.

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 12:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kychtaxx @kychtaxx asi cca v průměru 18% a ty gigabyte karty jsou snad ty nejhlučnější jaký jsou to už mi nesmí do bedny :D

kychtaxx
kychtaxx
Level 8 Level 8
14. 2. 2024 13:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub Holecek @donbongos ..ja zkoušel GB tři: 3070 byla hlasitá, jednou za čas se rozjely větráky a byl to hukot. Pomohl undervolt. Zato 4070Ti S OC Gaming tichá. 4080S Tichá. U žádné ani náznak Coil whine.

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub Holecek @kychtaxx je pravda že 40 gigabyty sem ještě nezkoušel , 20 a 30 stáli za prd :)

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Povedlo se mi objednat RTX 4080s tuf bez oc, ale teda karta mi přišla dost hlučná a to nemluvím o pískání cívek tak sem ji vratil, Ted mam 4070ts tuf a karta naprosto neslyšná a bez projevu cívek.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2024 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub Holecek @donbongos I na tichém BIOSu?

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Co vim, tak vychozi je vzdy tichy z vyroby, ne?

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) ano grafika má 110mm Fany a min umí 30% ikdyz měla 60°C což prostě je slyset

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @LV426 nevím jak u Asusu, ale jiný to na tichý defaultně nemají :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2024 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 Ani ten Asus, standardně je přepnutý na Performance.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz)

Zvláštní, všechny 3 Asus tuf 4070 co jsem doma měl byly v základu na Tichý. Snad to všechno nebyly vrácené kousky :)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @LV426 na CZC v diskuzich to lidi celkem vracej.. osobne bych se tomu nedivil

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo co by ti to nepasovalo k tvojej 14900k ? :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Stratossimo na czc v diskusi máš ban za to, žes psal nesmysly, tak co tam ještě děláš??

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Darth36 belka je ako herpes :D sa ho nezbavis. to je jediny vaginalny herpes na svete, co vaginu nikdy nevidel :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 2. 2024 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @JankoBelnicek napodobne

huby99
huby99
Level 25 Level 25
14. 2. 2024 06:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Karta má dle výrobce takt 2640 ale v recenzi má boost 2755. Není to vlastně chyba, když to běží tak vysoko a více i zahřívá? Proč to dělá?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 07:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@huby99 @huby99 lebo jej to soft povoli. kym nedosiahne limit max spotreby, alebo teploty. neboj sa, nestane sa jej nic, facha to spolahlivo. moja 4070ti gaminx trio ma 2310 base 2760 max a v pohode bezi i na 2900mhz. a to ani zdalekanieje nad nebezpecne limity , oni tam maju stale rezervy (u nvidie, amd bezi vytazene na krv a kazdy mhz navyse bere neumerne viac wattov). zalezi, ake mas stastie i na kvalitny kus kremiku v kremikovej loterii. gpu kusok najvyssej kvality ma lepsie prevadzkove hodnoty, ako taky, co sotva prejde najnizsou povolenou mierov. vetsinou kvalitne cipy sa davaju do drahych edicii. mas na to i programy, co ti vycitaju % kvalitu tvojho cipu (asic quality) len neviem, ci to uz nahodou nezatrhli. ked som mal napriklad asis quality 94% a druhy ma 65% tak ti to asi dost vypovie...

huby99
huby99
Level 25 Level 25
14. 2. 2024 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek já mám totiž Asus dual RTX 4070 Super a mám 73C, hotspot 90 a otáčky i přes 1800. V recenzi Píší 65C. Tak to řeším. omezením na 2550 jsem přišel podle benchmarku o 1-2% výkonu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 08:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @huby99 ako sa pise, kremikova loteria. bud je nizka kvalita cipu, alebo pri vyrobe karty, nanasani pasty a chladica a padov je nieco zle. reklamovat pokial je su velmi mimo normy

ztiahni si gpuz alebo hw info a pozri ci tam mas este asci kvalitu cipu. i ked i to nemusi byt 100%

i na tech powerup pisu: hotspot podla zapnuteho biosu 72-80C 1479 otacok a silent 1078 zrejme mas nepodarok.

ASUS RTX 4070 Super TUF OC40°CFan Stop61°C72°C68°C29.1 dBA1479 RPMASUS RTX 4070 Super TUF OC (Quiet BIOS)39°CFan Stop68°C80°C74°C25.2 dBA1078 RPM

https://www.techpowerup.com/review/asus-geforce-rtx-4070-super-tuf-oc/38.html

uplne hore ti pise donbongos jeho asuska 4070s je uplne ticha. kus od kusu rozdiely, no asus a jeho nahodna kvalita. jemu zase bola hlucna 4080s asus. ja po poslednej skusenostu asusku tiez nechem, s msi som este problem nemal.

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @huby99 udělej undervolt na 950mV a teploty budou v pohode

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek páč ta 4080 má 110mm fany a i když sem na plnej výkon měl 60°C tak prostě ty Fany na 30% už byly hlučný ale já mám bednu s noctuama takže pro někoho to může být v pohodě 😂

huby99
huby99
Level 25 Level 25
14. 2. 2024 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @donbongos ano to jsem udělal včera a super. Ještě zkusím dat vychozí hodnoty ale limit teplot dam 70C. jsem zvedav na score a takty

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @donbongos jaj ty si tichogurman :) to potom hej. kazdemu je hlucne nieco ine. ale tie cievky je loteria. i kvalita cipu. niektore dobre znesu vysoky undervolt a k tomu vysoke frequencie

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek no tu 4080s sem undervoltnul na 2670mhz při 950mV +1000memory výkon asi 2% dolu ale spotřeba okolo 240w :)

Tu 4070ti super mám na 2700mhz při 950mV +1000oc memory výkon +2% oproti Stock , teploty o 6°C nižší a spotřeba okolo 220w

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @huby99 hlavně dej oc na memory +1000mhz srovná to tu ztrátu na jadre

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2024 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @donbongos Moment, na 30 % ty větráky jedou na 1000 ot./min, to fakt není hlučné, s bídou je po sluchu poznat, jestli se točí, nebo ne.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @huby99 to takhle vubec nemuzes srovnavat, zalezi na milionu veci. Chlazeni, skrin, umisteni, zbytek sestavy, okolni teplota apod.

huby99
huby99
Level 25 Level 25
14. 2. 2024 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek myslíte, že by výměna pšaty pomohla? Reklamace je podle mě blbost, když teploty jsou pořad v normě. Mě vadí recenze 65C a já 73C a s tím vyšší hlučnost

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.) Pri 1000ot to muze velmi znatelne funet, je ticho a ticho.

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.cz) říkám Ted tam mám 4070ti super tuf a ta prostě slyšet není a má jen 90mm Fany ta 4080 i na 30% prostě přehlušila moji bednu

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2024 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 Já vím, že je ticho a ticho, ale 320 W se už asi nedá uchladit třema větrákama na 600 ot./min ani se čtyřslotovým chladičem.

Tam už je jediná cesta nižší spotřeba.

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.cz) nižší spotřeba nic nevyřešila nebyl problém s tím že by se nestíhala uchladit ale prostě ty Fany na 30% jsou hlučnější jak na 4070ti tuf na 50% :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @donbongos být tak závislý na hluku tak určitě jedu na vodě, to nemá smysl hrotit loterii a doufat, že dostanu dobrej křemík u standartní edice, co postačí na malé otáčky :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2024 10:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @donbongos Nižší spotřeba by to vyřešila, protože by s ní šlo ty větráky prdnou na nižší otáčky než na 1000 rpm.

TUF 4070 Ti má jiné větráky, nevím přesně, jak co do průměru, ale jsou nízkoprofilové, takže mají na stejných otáčkách nižší průtok vzduchu.

Při 1000 rpm mi to jelo na 29 dBA, zatímco ty ze 4080 Super na 31 dBA. A ano, ty u 4070 Ti už myslím nebylo na minimálních otáčkách slyšet.

Ale na 50 % výkonu už jedou na 1500 ot./min a 34 dBA, zatímco u RTX 4080 Super jedou při 30 % výkonu na 1000 rpm a 31 dBA.

Takže mi fakt není jasný, jak může být 4070 Ti na 50 % výkonu tišší než 4080 Super na 30 %.

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 stačilo kdyby tam byly kvalitnější Fany :) beztak ten chladič je předimenzovanej a je z 4090 kdyby tam byl chladič z 4070ti super tak by to podle mě taky zvládnul ten rozdíl ve spotřebě už není moc velkej. Za mě je to škoda říkal sem si že si připlatim za trošku výkonu navíc, ale ta hlučnost mě proste zklamala.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
14. 2. 2024 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Darth36 Tak ona voda taky není zrovna tichá. Kromě větráků do toho navíc vrčí i čerpadla.

Jakub Holecek
Jakub Holecek
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.cz) jako ještě je možný že proste to byl jen nejaky vadný kus:) jen prostě popisují moji zkusenost a zklamání :) 4070ts mě vyšla na 22 a tu 4080s sem měl za 27,5 tak sem si říkal že to už není takový rozdíl že si připlatim.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2024 10:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.cz) Záleží, jak si to čerpadlo nastavíte. Čerpadlem teď nemám na mysli to, co se obvykle ukrývá uvnitř ale-in-one setu, ale např. nějakou variaci na Laing D5. Tohle čerpadlo mám od EK a do 1800 otáček není vůbec slyšet. Mám ho ovšem v zavřené skříni Fractal Design Define R5, kterou mám pod stolem. Obávám se, že pan LV 426/Acheron by mohl oponovat, že když si otevře bočnici a postaví si skříň vedle ucha, tak v noci, když bude paní Ripleyová spát, určitě něco uslyší. Ale já neslyším nic. Ani ve dvě ráno.

A ty větráky na nějakých 600 ot. také slyšet nejsou.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 10:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Adam Vágner (pctuning.cz) no tak uvidíme, třeba pro něj lian li, co plánuje vodní chlazení bez tubes bude řešení 😁

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Slusnak123

To bude tím R4, R5 jsem měl taky, logicky jsem chtěl R7, která před Vánoci nebyla skladem tam, kde jsem vše kupoval, tak jsem vzal Meshify 2, což byla chyba. Ne ta Meshify, ale že jsem vzal COKOLI jiného, než Define R7 :) Meshify je luxusní skříň, ale bohužel jen ty Rka jsou luxusně utěsněné a je to sakra znát. Nejdřív jsem měl chuť obětovat 5 litrů a přeskládat to do R7, ale když už jsem se s tím tak naprcal ( 5x Noctua ULN, Dark 4 Pro na cpu apod.), tak to tak nechám a žiju s tím, každopádně další gpu budu vybírat z řad méně známých u nás typu Inno iChill. Protože jak jsem už psal, ty u nás prosazované Gigabytky, Asusky apod. jsou vesměs mrdky (a přidalo se k nim nejspíš i mnou vždy protěžované MSI, které z nějakého nepochopitelného důvodu všude začalo srát ty Slim verze) .. buď hlučné nebo piští většinou.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 2. 2024 18:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 R5 je fajn, ale bohužel má jednu vadu. Nahoru se nevejde 3x140 mm radiátor. I ten 3x120 je tam dost natěsno.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 20:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde je zminka o civkach? Taky pisti jako vsechny Tufy/Strixy?

Nemuzu si pomoct, ale to mereni hlucnosti.. ja mam MSI slim stazenou na 1000ot a stejne to pomerne dost slysitelne funi a to je urco pod 30db, takze to "pod 30db nemerime, protoze hlukomer je shit" je proste o nicem.

dusan novy
dusan novy
Level 1 Level 1
13. 2. 2024 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 asi by si si mal najst inu webovu stranku, ked ti tu testy nevyhovuju.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @compmaniak miluju, kdyz vzdycky nejaky cobol prileze na cz stranky a rika ostatnim, co maji delat. To je vase specialita.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @LV426 a co robis ty ? hovoris im co maju robit :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @LV426 zmienku o cievkach tam mas, keby nieco.... mas si citat clanok. a ti to i tak hovno pomoze, ked si kupis 10 rovnakych grafik, zrejme kazda bude mat o trochu ine vlastnosti cipu a i cievok.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @RickyAFF Tak se dívej, co tu předvádíte. Jednomu hráblo a píše tu jak magor z jinýho magora až je stejně otravný jak jeho vzor málem už (byť aspoň, co píše, dává většinou smysl), druhý se snaží jiné posílat jinam nesmyslně, aniž by mu kdokoli cokoli řekl a ty tu meleš něco o sedlácích a ještě to píšeš v cizím jazyce. Čobolové by se měli trochu probrat obecně :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @LV426 ach boze, dalsi urevany panic nam tu chybal :D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @JankoBelnicek Hele nemáš někde prolízat Belkův shitbook nebo někde v křoví ho pozorovat dalekoholedem? :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dusan novy @LV426 netreba, mam tu este zaujimavejsieho psychopata na zabavu :D gratulujem nove cislo 1 :D

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
13. 2. 2024 23:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Když jsem se díval naposledy, hlukoměry, co měří pod 30 dBA, stály přes šedesát tisíc. Ten prázdný graf v kapitole s hlučnostma neznamená, že neměřím, znamená, že je to v idle chlazené pasivně, tak to neměřím.

Zmínka o cívkách tam je v závěru, nepiští jak Strixy nebo Tufy, piští jak všechny ostatní RTX 4080 a RTX 4080 Super. Jenomže u těch karet je jistá kusovost, takže po testu jednoho kusu nedokážu říct, jestli je to kusem.

A tipuju, že SLIM s poloviční výškou pasivu bude o cosi hlučnější.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 23:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner (pctuning.cz) Zajimave je, ze z pohledu celkovych rozmeru karty ta slim zadny slim neni.

Jo mas pravdu, tufkaje tissi vcelku znatelne, nepiskat ba ni civky, mam ji tam misto msi.

No, ted uz vim, ze jsem mel zkusit Inno iChill :)

Mimochodem skoda, ze se u nas spousta karet neda koupit, to jsou furt jen mrdky gigabite nebo pistici asusy vsude. Dvouslotovy neresim, to je odpad.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
13. 2. 2024 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @LV426 Dnes som staval komp so 4090 ASUS TUF v2.0 a cievky ani nepipli

Eraser75
Eraser75
Level 1 Level 1
14. 2. 2024 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Dilinozravec Ahoj, prosim ta zaujala ma ta 4090 ze v2.0, ako sa da zistit aku verziu predavaju predajcovia? Lebo ani Google nepomohol... Diky.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Eraser75 to se musíš zeptat nejlépe přes email, pokud tam není kontakt na P.M tak klidně na kdejaké info, vést to pod jiným produktem dělá v systémech eshopů bordel

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
14. 2. 2024 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Eraser75 vo stvrtok ti poslem presny part number

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
16. 2. 2024 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Eraser75 part number: 90YV0IY2-M0NA00, ospravedlnujem sa, ale vcera uz nebol cas.

petrohrad
petrohrad
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Já mám Strix 4070 Ti a žádné pískání neslyším. Kdy to má pískat, zátěži nebo v klidu?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrohrad @petrohrad když do toho foukneš:)

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
13. 2. 2024 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta non oc verze vypadá líp za cenu 27 litrů ale nikde skladem 😂

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 19:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím proč, ale nedokážu se zbavit představy o TUF serii jako o "levné kartě", i ten vzhled mi moc nesedí, přitom super karta 😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 18:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Adam, takto klamat, podla stratossima belku sa nvidia karty vobec nepredavaju a hniju v skladoch a kazdy si kupi radsej 24gb 7900xtx na ktorej uz ide cuda ako rtx 4070 super ! co je podla neho o stovky % lepsie. https://ibb.co/yYHWr49 https://ibb.co/XJRckNW

takze to ze ziadne 4080 a 4080super sa nedaju kupit, bude asi tym, ze uz zhnili a su nepredajne :D :D :D

belka ide na svojom teplom kutiku zase na plno. emulaciou sa podarilo spustit cuda programy na amd kartach. a podla neho su amd karty lacnejsie o stovky % pod to hodil tabulku ,kde 7900xtx je v cuda rovnako rychla ako 4070 super..... fakt o stovky % rychlejsia https://ibb.co/yYHWr49 https://ibb.co/XJRckNW

UPDATE: AMD ZLUDA ZASTAVILO VYVOJ A NEBUDE DALEJ PODPOROVANY :) preto ho zverejnili, ze konci.

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek 🤦‍♂️

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni-1 mas pravdu, clovek sa musi chytat za hlavu ake blbosti produkuje. ked povie, ze amd karty su o stovky % lacnejsie a lepsie :D a este to potvrdi tabulkou kde je 7900xtx rovno rychla ako 4070 super.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek pro větší firmy to bude párada :D :D :D :D to je fakt kluk ztracenej

dusan novy
dusan novy
Level 1 Level 1
13. 2. 2024 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 teraz uz len cakat, ci oznamy, ze nvidia prestala 4080 super vyrabat, lebo ich nikdo nekupuje....

rak102
rak102
Level 36 Level 36
14. 2. 2024 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @JankoBelnicek Tady mas asi priblizne zneni toho jak to s tim ZLUDA je.

Andrzej Janik byl zaměstnancem Intelu a před téměř čtyřmi lety rozběhl
projekt ZLUDA, jehož cílem bylo zprovoznit CUDA aplikace na grafikách
Intelu. Tento projekt skončil. Intel zvažoval, že by ve vývoji
pokračoval sám, ale nedošlo k tomu. Janik se před dvěma lety dohodl s
AMD, že projekt ZLUDA přepracuje pro Radeony, AMD bude vývoj financovat,
a jakmile dojde ke skončení spolupráce, bude projekt zveřejněn jako
Open Source. Tak se i stalo.

Takze ne ze to konci.Pro karty AMD je to hotove a celkem i funkcni a dle dohody to dopadlo takto.Je s toho Opensource.Takze take si obcas trosku prikraslis a beres si jenom co ti vyhovuje.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rak102 @rak102 fakt je, ze 7900xtx ma vykon v tom ako 4070s .

nemecke a anglicke zdroje pisu, ze vyvoj zastavil, lebo to uz nikdo nefinancuje. amd sa rozhodlo ist inou cestou. navyse sa boja, ze by mali pravny problem.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 10:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rak102 @rak102 napsal jsi to normalne,narozdil od honzika "nejsemmagora" belky ktery nedokaze vynechat sracky typu: "Opravdu velka cest AMD jak se o sve zakazniky staraji.. " a nahodne vymyslena % o kolik je amd levnejsi nez konkurence.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
14. 2. 2024 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rak102 @JankoBelnicek

"právní problém" je pravděpodobně výmysl, protože to řeši jen běh kodu aptimalizvoaného pro určitý hardware na jiném hardwaru, necpe se to do ničích patenrů. Podle všeho to spíš skončilo stejně jako u intelu. Proč se zaobírat emulací běhu softwaru napsaného nativně pro CUDA, když je jednoduší potřebnou věc napsat nativně v OpenCL (kde to pak poběží líp). Kdo má zájem akcelerace svého programu radeony, ten to napíše v OpenCL. Kdo je nvidia only, napíše program v CUDA. ZLUDA měla dát koncovým uživatelům možnost získat nějakou optimalizaci i když se vývojář vykašlal na OpenCL.

Předpokládám, že bylo zajímavé zkusit "sebrat" nvidii výhodu cuda pro profi segment, plat jednoho vývjoáře za tři roky za to určitě stál.

A mohl bys prosím přestat zvýrazňovat celé odstavce, je to otavné...?

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rak102 @8008135 nemohol, az ked odide stratos z tadialto. robim mu konkurenciu

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Celý projekt ZLUDA je ale momentálně u ledu. Janik celý kód nazývá alfou a nejspíš se mu nebude věnovat, dokud nenajde jiné možnosti financování. A jak sám říká, výčet výrobců GPU je dost úzký. Dva už jej odmítli a ten největší jej zcela jistě nepodpoří v tom, aby svou konkurenční výhodu zpřístupnil ostatním. Z významných zbývá ještě Apple, který by mohl mít zájem o převod aplikací pro jeho Metal.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 14:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 u ledu mozna ze strany AMD ovsem jelikoz je to aktualne OPEN FREE muze si dal zit vlastnim zivotem a misto toho aby to ladil jenom jeden clovek jich to nyni muzou ladit doslova tisice.. AMD proste chtelo projekt jenom dostat do faze aby to bylo pouzitelny pak to dat vsem zdarma.. vsak vetsinu technologii takto davaj lidem zcela zdarma jakmile jsou aspon minimalne hotove, velka vyhoda je v tom ze pak na dane veci muze pracovat v jednu chvili mnohem vic vyvojaru z celyho sveta a to i tech co nedelaji pro AMD coz je obrovska vyhoda a defakto takto OPEN FREE technologie vzdy fungovaly..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo AMD proste chtelo projekt jenom dostat do faze aby to bylo pouzitelny pak to dat vsem zdarma 😂😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo amd skratka videlo, ze 7900xtx dokaze ist rychlo ako 4070super a to zabalilo, aby ai nerobilo hambu. je to ako ich vykon v raytracingu.

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
14. 2. 2024 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo Toto su len tvoje dojmy a de facto lzi, aby si svoje milovane amd vykreslil ako spasitela.

Na to co si napisal nemas ziadny dokaz. Podla clanku na phoronixe amd financovalo vyvoj a rozhodli sa ho z blizisie nespecifikovanych dovodov ukoncit. Podla zmluvnych ujednani s amd mal autor pravo po ukonceni zmluvneho vztahu vysledky licencovat ako open-source.: "For reasons unknown to me, AMD decided this year to discontinue funding the effort and not release it as any software product. But the good news was that there was a clause in case of this eventuality: Janik could open-source the work if/when the contract ended." ( https://www.phoronix.com/review/radeon-cuda-zluda )

Vsetko co si napisal o AMD je cisto tvoj vymysel. Fikcia, ktora nema ziadnu oporu v realite a dostupnych faktoch. Zamienas svoje dojmy a priania za fakty a stavias na tom image svateho dobreho amd. Vsetko co si v tomto kontexte napisal na margo amd su vymysly a LZI.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 18:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo Ne opravdu na tom nebudou dělat tisíce vývojářů. Nebude na tom dělat nikdo. Vyvojáři nemají motivaci, pro těch pár karet a zájemců tomu věnovat stovky hodin. Je to znouze ctnost. Proč používat náhražky, které nemusí být (a nebudou) 100% spolehlivé co se týká CUDA, když můžeš mít originál, na který se můžeš 100% spolehnout.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
14. 2. 2024 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Mate07 to sa vyplati, kupis si 7900xtx a budes mat cuda vykon 4070super, takisto i vykon v raytracingu. no neber to, akurat je amd o stovky euro drahsia

rak102
rak102
Level 36 Level 36
14. 2. 2024 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo Jdi už do řiti s tím jak AMD dává všechno zadarmo.Jasně.AMD da všechen soft free a nakonec to dopadne tak ze to beha lepe u zelenych nez u cervenych.Voni jsou ale hlava pane vachmajstr.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
16. 2. 2024 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @rak102 AMD nikdy neuzaviralo svy technologie uz jako ATI razili tuto strategii.. nektery firmy proste nechtej ze vseho triskat prachy..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
17. 2. 2024 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo ale chtej, jen jim to moc nejde

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 2. 2024 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Darth36 jasne kdyz ATI kdysi jako jednicka na trhu vyvinulo true form coz byla tehda dnesni tessalace, nabidli to zdarma trhu i konkurenci.. Nikdo to nechtel ze to bylo moc narocny na HW tak to zas dali k ledu.. Mohli toho vyuzit uplne stejne jako vyuziva technologii nvidia.. ATI defakto byla prvni na trhu co prinesla do her kulate objekty, hlavy do ty doby vypadaly jak krabice :) Nvidia po mnoha letech tuhle technologii oprasila a defakto na ni postavila svuj marketing v dobach Crysis 2..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 2. 2024 08:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo Tohle se k TruForm uvádí na wiki:

TruForm was not significantly accepted by game developers because it ideally required the models to be designed with TruForm in mind. To enable the feature without causing visual problems, such as ballooned-up weapons, the models had to have flags identifying which areas were to be tessellated. The lack of industry-wide support of the technique from the competition caused developers to ignore the technology.

In later version of Catalyst drivers, the TruForm feature is removed.

Jinak o tom byl kdysi pěkný článek, je tam i srovnání teselace ATI/AMD vs. Nvidia:
https://www.cnews.cz/clanky/hardwarova-teselace-je-cestou-k-lepsi-3d-grafice/

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 2. 2024 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Stratossimo nvidia ji udelala lepsi, ano, kez by to bylo jak za dob ati a nvidie, kdy tu byly dva schopné tábory :D

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 2. 2024 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Darth36 nvidia ji neudelala lepsi, tessalace se stala soucasti DX knihoven ale vychazela z trueform.. princip ty technologie byl identicky..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 2. 2024 13:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 @Slusnak123 problem s implementaci byl protoze ty hry s tim nepocitali, bylo to tam naroubovany az dodatecne a obcas to zakulatilo i povrch kterej bejt kulatej nemel.. To byl celej kamen urazu.. rozdil v kvalite obrazu byl ale svoji dobu neskutecnej.. https://www.pc-erfahrung.de/fileadmin/Grafikchips/Truform_Beispiel.jpg ovsem jak rikam ze strany Microsoftu i Nvidie nebyl zajem a nemelo zadny smysl to nasili rvat do her, ktery s tim pri vyvoji nepocitali protoze to melo ty negativa co popisuji v clanku..

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 2. 2024 18:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

uz nepodstatne,vytvoril sa duplicitny post, zmazane. neda sa to uplne zmazat. ale uz sa vsetci tesime ako tu bude stratossimo klamat.

Reklama
Reklama