Zpět na článek

Diskuze: Test čtveřice Radeonů HD 7870 — kterou značku zvolit?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Usm82
Usm82
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpověď je jednoduchá - dokud tato řada nezlevní, tak žádnou - za 8.200 lze totiž pořídit již HD 7950 OC s takty 900/5000

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 Neviem ale radsej by ste sa mali mrknut na mobilnu AMD novu grafiku v Cross-Fire
poraza setky grafiky vcetne desktopovych .. :wink:
takze si mozete tieto pretazene tehly strcit viete kam :D

web plny nesmyslu/aktuality/graficke-karty-gpu/mobilni-grafiky-hd-7970m-a-gtx-680m-otestovany-vyrazny-rozdil-vykonu-pri-stejne-spotrebe-2.html

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Usm82 příplatek za výkonnostní nárůst 00prd ? a za 9.200 GTX670... a ? o těch ten článek není 8)

morke
morke
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Jenom jste zapomněli, že to je pro AMDD fanatiky. Ti si nikdy GTX 670 nekoupí :D.

Syr1
Syr1
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

at si říká kdo chce co chce Gigabyte zde zase ukazuje že GK dělat umí a nemoh sem se pousmát u stránky s teplotamy konkurence :D :D

morke
morke
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento výrobce má dobrou strategii s dokonalým chladičem, s kterým si může dovolit lepší přetaktování. Teploty a hlučnost Windforce 3x lze srovnávat s dobrými, samostatně prodávanými chladiči.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 5. 2012 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Já naopak téhle firmě nevěřím ani nos mezi očima ;-)

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt jj, dle statistik má nejvyšší poruchovost/reklamovost grafických karet.

morke
morke
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @siddhi: Zato ostatní mají horší chladiče :D. Ono stojí zato to risknout a mít lepší chlazení, než se trápit při přetaktování a koupě nového chladiče.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 20:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @morke: odvážné tvrzení, zvlášť když její menší sestřička zrovna ohledně chlazení nedopadla nejlépe - je dost chatrné a má tendenci vibrovat :wink:

kidal5
kidal5
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak zrovna obecné srovnání chladičů se vám moc nepovedlo. Bylo by mnohem přínosnější všem kartám dát stejné hodnoty (takty, voltáž...) a poté změřit teplotu.

Jinak zbytek recenze pěkný :)

Bradley
Bradley
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za pěkný test ale měl bych takovou poznámku:
Takový test tu měl být měsíc po vydání Radeonů 7870, kdy lidi řešili který vybrat, když byly nové. Rozhodně by mě v tuto chvíli mnohem víc potěšil test GeForce 670 v nereferenčních edicích, protože pořád nevím kterou vybrat. A upřímně: o Radeonech se člověk může dočíst všude, protože jsou na trhu dlouho. Taky by mě potěšil test desek s Z77 chipsetem. Čekal jsem nějaké testy před vydáním Ivy Bridge nebo těsně po vydání. Chci postavit nový počítač ale když se kouknu na PcTuning pro radu, jsou tu 3 testy Z77 desek (z toho jedna überclockfriendly a jedna spíš pro pracovní stanici) a jeden (!) test nereferenční 670 karty. Myslím si, že kdyby jste byli jedni z prvních, lidi by si zvykli sem chodit proto, že by věděli, že před vydáním (např.) Piledriveru máte test 3 desek hotový a budu vědět kterou si koupit až vyjde. Budu vědět, že týden (dva) po vydání Radeonů 8xxx budete mít test dvou tří nereferenčních verzí a budu vědět kterou vybrat. Atd. Takhle si musím hledat jinde, jestli raději Z77 od ASUS, MSI nebo ASROck.
Jen postřeh.
K samotnému testu: kdybych se rozhodoval mezi Radeony, bylo by to skvělé vodítko, dobře zpracované, přehledné. Díky. Věrný fanda

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
21. 5. 2012 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Když uvážím výkon těchto karet v nových hrách a hlavně Metro 2033 kde průměr je 25FPS při zaplém AA a AF a ceně zhruba 7800.-
a mé současné karty HD 5850Xtreme která průměrně Metro 2033 dá bez AA a AF za 25FPS !!! při ceně 2800.- zjišťuji že upgrade je naprosto nesmyslný a nevím kam AMD míří mno nové karty rozhodně smysl kupovat nemá,u GeForce je to jiné kafe a až cena spadne časem na americkou cenu pak se vyplatí koupit GTX 670 kde rozdíl výkonu bude už hodný upgrade,do té doby nám AMD pouze maže med kolem ust a kdo má trochu solidní grafiku je pro něho výměna naprosto zbytečná a jen vyhodí peníze.
Vůbec se divím že takto výkoné karty za tuhle cenu jsou prodejné po tom s čím přišla nvidia.
HD 7870 by měla stát kolem 5k aby měla smysl.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm tak zrovna vzít si na paškál hru podporovanou NV a vytýkat že to nezvládá s AA...
Osobně mám potaktěnou 7850 na 1150/5400 s DX11 bez DoF, 16AF bez AAA nejnižší FPS bylo 42 ve fullHD.
5850 byla extrémně levná doprodejová karta a podle ní nelze měřit. Pochybuji že většina těch co si ji koupila bude brát teď kartu za šest tisíc.
A je třeba vzít v úvahu že tyhle grafiky už mají 2GB VRAM. Sice je zatím využije málo grafik, ale počet se bude rozrůstat. Třeba C2 využije celé 2GB a při Skyrimu se paměť také nefláká.
Poměřování HD5850 s o dvě generace novější grafikou, navíc ještě z jiného segmentu je úplně mimo :idea:

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm jenže 5850tce odpovídá 7950, že...

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 5. 2012 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Taky to není upgrade pro vlastníky HD5850. Navíc on ten rozdíl tam je, a tím je hlavně spotřeba, která je nižší o více než 60W, což už je sakra poznat na hlučnosti a teplotách.

Co se cen týká, srovnávat ceny předkrizové a pokrizové nemá moc smysl. Kdo čeká ceny z vrcholného období konkurenčního boje, ten se načeká (já bych si tipnul, že první pokusy bojovat výlučně cenou přijdou nejdříve tak za rok). Nyní obě společnosti potřebují vydělávat, protože vydaly hodně prostředků na proběhlou cenovou válku a navíc platí velké peníze za ne zcela bezproblémový 28nm výrobní proces.

Braňo1977
Braňo1977
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm [b]jarod72pm[/b] úplne súhlasim

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
21. 5. 2012 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=tynyt]Taky to není upgrade pro vlastníky HD5850. Navíc on ten rozdíl tam je, a tím je hlavně spotřeba, která je nižší o více než 60W, což už je sakra poznat na hlučnosti a teplotách.
[/quote]

A pro koho?
Tyhle nové karty mainstreamu a nižšího highendu míří právě na tu skupinu co kupovala podobně výkoné karty minulé generace za podobných v té době příslušných cenových kategorií !
Nebudeme naivně si myslet že tyhle karty bude kupovat člověk co většinou nebo pravidelně investuje do grafiky 2500.- ! :wink: to je holý nesmysl ,a člověk který kupuje maximum půjde výš.
Pokud jde o teploty a hluk já nemám problém v dobře větrané skříni a nereferenčním chladičem o té grafice nevím ani při maximálním výkonu ve hře po delší dobu ano plus je spotřeba ale to je trochu málo na novou generaci karet !!!

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 5. 2012 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm ale božíčku! Co třeba lidi, co mají HD3850 nebo HD4850, GTS8800 apod? To jsou lidi, kteří právě touhle dobou přemýšlejí, čím nahradí své stávající PC (je velký omyl domnívat se, že většina uživatelů upgraduje PC postupně - to dělají jen "geekové", kteří musí mít neustále "to nejlepší". Většina "normálních" uživatelů si koupí PC a používá jej, dokud stačí - a to je případ výše jmenovaných karet (a k nim patřících PC - tj. něco okolo C2D nebo starých předphenomových Athlonů X2).

Navíc to, kvůli čemu se takové karty kupují, tedy hry, za poslední roky nějak moc nepostoupilo vpřed, většina her se dá uspokojivě hrát (ano je to hodně relativní) i na těch HD3850, což je dnes už prakticky karta s výkonem o hodně nižším, než má např. HD7750 (střílím od boku).

Hlučnost & spotřeba: to je ovšem opět tvůj subjektivní názor. Ano, jsou lidé, kterým to nevadí, ale jsou i lidé, kteří to jednoduše řešit nechtějí (naopak uvítají spíše pasivní řešení). Navíc je třeba připomenout, že zrovna řada HD58xx byla poněkud výjimečná, a to jak svým výkonem, tak cenou (kdo koupil, "vyhrál" - podobně jako to bylo u HD4850 nebo ještě dříve u 8800GTS. To byly skvělé karty v poměru cena/výkon, ale byly skvělé právě proto, že se VYMYKALY běžně zavedeným cenám za jednotku výkonu (mluvím teď o střední a vyšší výkonové kategorii, protože u lowendu je to trochu jinak).

rancor
rancor
Level 1 Level 1
29. 5. 2012 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Máš naprostou pravdu. Zrovna nyní uvažuji o přechodu z C2DE8400/HD4850 na něco novějšího (asi i5 3550/HD7870), takže opravdu takoví lidé existují a vystihl jsi to naprosto přesně :-)

PaulCZE
PaulCZE
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi nejen pouze já očekával od Hawku něco navíc, tím nemyslím body pro měření napětí, přepínání BIOSu a GPU reaktor. Za cenu 9300 Kč bych si představoval ty absolutně nejkvalitnější čipy, které půjdou vytáhnout alespoň na 1.3 GHz, když je příplatek oproti konkurenci tak vysoký a řada Hawk je určena primárně pro fandy overlockingu.

Navíc nVidia se svou GTX670 přímo zesměšňuje HD 7950, 7870 i 7850, pokud AMD chce zaznamenat větší prodeje, bude muset jít s cenou dolů o tisíce. 7870, jakožto nástupce 6870, by měl stát kolem 5.5k Kč.

Osobně bych se rozhodl pro Gigabyte - teploty nízké, chlazení tiché, spotřeba solidní a OC potenciál vysoký, i když zde recenzent narazil pravděpodobně na lepší kus. I přes to, že cena je stále neadekvátní, je příjemné vidět, že ne všichni výrobci si nechávají za dobrou kartu hurónsky zaplatit.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

se musí se svou troškou také přidat :)
Tato grafika je zrovna ze všech nových Radeonů nejméně atraktivní - je cenou jen ždibec za 7950 a ten už je jiná liga, zvlášť po OC. Výkon slušný ale cena úplně mimo.
Nejlepší grafika je zatím 7850 která má také plno nereferenčních edic a jde také dobře taktovat. Bohužel je vidět že jsou dost oblíbené tak cena jde nahoru. Sice něco má na svědomí kolísající koruna, ale ne všechno. Dokud nebude vydána 660tka tak je pro většinu hráčů co kupují do 6tisíc HD7850 jasnou volbou.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 5. 2012 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 souhlas. Navíc 7850 se dá potaktit..

sfusama
sfusama
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt Jak může být vítězem Sapphire s brutálně kratší zárukou oproti zbylým účastníkům? :confused: Dyt to je zralé na diskvalifikaci.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt @sfusama: on to tak velký bonus zase není. Jen pokud bys ji po dvou letech chtěl někde v bazáči prodat tak se to může hodit...

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=sfusama]Jak může být vítězem Sapphire s brutálně kratší zárukou oproti zbylým účastníkům? :confused: Dyt to je zralé na diskvalifikaci.[/quote]
Já tě zklamu. Už si někdy něco zkoušel reklamovat, když to má záruku delší než, u nás státem a obchodním zákonníkem udaných, 24 měsíců? Never more! Byla to děsná legrace. Funguje to dost odlišně, oproti standardní reklamaci.

Skurutt
Skurutt
Level 1 Level 1
22. 5. 2012 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer [quote=cursedslayer][quote=sfusama]Jak může být vítězem Sapphire s brutálně kratší zárukou oproti zbylým účastníkům? :confused: Dyt to je zralé na diskvalifikaci.[/quote]
Já tě zklamu. Už si někdy něco zkoušel reklamovat, když to má záruku delší než, u nás státem a obchodním zákonníkem udaných, 24 měsíců? Never more! Byla to děsná legrace. Funguje to dost odlišně, oproti standardní reklamaci.[/quote]
Záleží jak kde. V lednu jsem reklamoval disk od Samsungu. 2roky a 2 měsíce od zakoupení (záruka 3roky). Za měsíc nový disk doma - Softcom. Kámoš ani ne rok starý stejný disk reklamoval v Alfě...dostal prachy, tedy asi 1/2 současné ceny disků...

sfusama
sfusama
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Hej, nestraš, nějaký odkaz by nebyl? Já vybíral podle záruky(zdroj 5 let, hdd 5 let, zbytek 3 roky) a žil doted v blahé nevědomosti. A nemyslím odkaz na podvodníky typu Mountfield nebo AAA, těch je plný net, myslím zkušenost se serióznim prodejcem. Předem dik.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sfusama můžeš být klidný. Většinu těchto prodloužených záruk zaručuje samotný prodejce. Pokud je v obchodě uvedená záruka 5let tak ti ji musí zaručit samotný obchhod.
Vyjímkou bývá když je napsaná záruka jako třeba 2+3 roky, kde ty další 3roky již přebírá výrobce. Ale to jsou vyjímky.
Co je nevíc problémové je uplatňovat doživotní záruku. Musí se většinou komunikovat přímo se zastoupením výrobce.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
22. 5. 2012 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sfusama @siddhi: Tohle máte nějak podložené? Rád bych si o tom něco přečetl, protože před 4 roky to bylo trochu jinak. Nikde jsem neviděl 2+x let, ale prostě 3 nebo 5 let. Jenže ze zákona držel záruku krám jenom 2 roky (volal jsem i na ČOI) a zbytek záruky výrobce (ano, také jsem vybíral podle záruky). Jenže na reklamaci u výrobce, resp. po zákonem dané 24 měsíční lhůtě se vztahují jiná kriteria. Např. co si pamatuju, tak na reklamaci mají 90 dní. Nevím jestli se něco změnilo, ale se mnou pěkně vyjebali. Po reklamaci jsem zařízení převzal a v tu chvíly jsem vlastně souhlasil s jeho stavem. Jenže chyba lávky. Zařízení bylo mechanicky poškozené, čehož jsem si všiml až doma, když jsem řešil problém. Jediná uražená SMD součástka na vstupu PCI-E linek z patice. Jenže tím že jsem nové zařízení převzal, se další reklamace vztahuje na toto zařízení a né na to první (takže po dvou letech hup z 13500 na 8500Kč ). Nakonec to zařízení už nesehnali (nevyrábělo se) a tak mi vrátili těch 8,5.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
21. 5. 2012 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=tynyt]ale božíčku! Co třeba lidi, co mají HD3850 nebo HD4850, GTS8800 apod? To jsou lidi, kteří právě touhle dobou přemýšlejí, čím nahradí své stávající PC (je velký omyl domnívat se, že většina uživatelů upgraduje PC postupně - to dělají jen "geekové", kteří musí mít neustále "to nejlepší". Většina "normálních" uživatelů si koupí PC a používá jej, dokud stačí - a to je případ výše jmenovaných karet (a k nim patřících PC - tj. něco okolo C2D nebo starých předphenomových Athlonů X2).
[/quote]Lidi co mají tyhle grafiky rozhodně nebudou utrácet takové sumy ,pokud jde o nové řady tito lidé čekají na HD76xx až 77xx a GTX 650 až 660.Výkon jim to opět zvedne ale cenou budou tam kde potřebují.Takže vzívat boha tu není na místě,zvlášť když nevíte jakou částku jsou ochotni investovat!(před tím kupovat HD 4850 se nevyplatilo naopak HD 4870 to byl hit který drží i dnes! a takhle budou hledat i novou cenově podobnou kartu kolem 4000.-)

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
21. 5. 2012 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Promiň, ale zase nesmysl - tehdejší 8800GTS nebo HD4850 byly "těsně podvrcholové" grafiky a prodal jsem jich docela dost.

Od roku 2008 vzrostla míra inflace o 22,8%, vzrostla (nepatrně) i DPH. Průměrné mzdy vzrostly o cca 4000Kč a je tu hlad po výkonu, protože si všichni koupili fullHD monitory a zjišťují, že to co jim doposud stačilo, tak nové hry ve FHD rozlišení už prostě nedá. Na druhou stranu extrémně popadaly procesory, co dříve stávalo 5-7 tisíc, dnes stojí okolo 2 a na hraní většiny her to bohatě stačí (dnes je limit u většiny her v GPU, nikoli CPU). Totéž platí pro základní desky, dobrá (i když ne nejlepší) deska za 1800,- s daní, která bez potíží "utáhne" většinu netaktovatelných CPU. Jen disky jsou dražší, zato paměti směšně levné.. Mně to přijde, že za stejnou cenu počítače si dnes může každý dovolit o dost dražší grafiku. nemluvě o vývoji inflace a průměrných mezd. Lidi nekupují grafiky za nějaký obnos, kupují za něj celé počítače. A PC za 15000Kč dnes může v sobě pohodlně mít grafiku za 8 tisíc bez nějakých zásadních omezení (ne že by nešlo vylepšovat a přidávat, ale dá se to postavit bez toho, aby člověk kupoval nějaké podřadné a neznačkové ťingťongy). Věřím tomu, že spousta lidí tady prohlásí, že si nic jiného, než enermaxe nekoupí. Jenže drtivá většina tohle neřeší a spokojí se s energy knightem (OEM Seasonicu), protože stojí polovinu co ten enermax a v běžném PC poslouží úplně stejně. A tohle platí pro všechny ostatní komponenty. Já třeba nedám dopustit na Sapphire, protože fungují, nestojí moc a nelámou se nějak zásadním způsobem (každá reklamace, která je nad plánovanou běžnou hodnotu, ovlivňuje ziskovost). No a o tom to je.

pcmaker
pcmaker
Level 1 Level 1
21. 5. 2012 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Take si myslim, ze si Sapphire v zadnem pripade nezaslouzi toto oceneni. Vsichni davaji 3 letou zaruku, jen dvorni vyrobce dava 2 roky. Rozhodne bych dal tuto poznamku aspon do minusu.

Twan
Twan
Level 1 Level 1
28. 5. 2012 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pcmaker koukám že se vrací doba kdy se recenzanti rozplývali nad přetaktováním o 100MHz...bohužel v té době to znamenalo z 400MHz na 500 a dnes z 1000 na 1100 :D Nechci rýpat ale myslím že to za přetaktování ani nestojí, mnohem zajímavější je 7850

dshawt
dshawt
Level 1 Level 1
16. 4. 2013 19:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dnes sem si koupil Saphhire HD7870 a pri hrani Far Cry 3 na full HD na vsechny detaily na plno teplota kolem 68-70 a hlucnost se da,jo a teplota v IDLE je 36 coz je vice nez se pise v recenzich...ale myslim,ze s acelerem by to bylo mene hlucne...

Stavros1389
Stavros1389
Level 1 Level 1
21. 2. 2014 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, mám grafiku Gigabyte GV-R787OC-2GB a mám na ní uzamčené Core Voltage tudíž nemůžu vůbec zvednout napětí, dá se to nějak obejít nebo zrušit? Stabilní maximum co z mojí GK dostanu je 1160/1450 Předem děkuji za odpověď.

Reklama
Reklama