Zpět na článek

Diskuze: Test levných kamer do auta: jsou stále hračkami pro děti?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dadante44
dadante44
Level 1 Level 1
18. 12. 2019 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je dobré si vybrat kvalitní kameru do auta abyste byli chráněni v případě nehody. Tady je dobrý návod na výběr: https://www.testino.cz/kamery-do-auta

stevocz
stevocz
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bez GPS a akcelerometra su take kamerky len pre zabavu. gps pre snimanie rychlosti auta a akcelerometer pre snimanie prudkeho zrychlenia alebo brzdenia, pripadne narazu co nevidno na kamere.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stevocz Proc? V me kamere je GPS i akcelerometr, presto to oboje povazuji za uplnou zbytecnost. (Pokud ovsem nema nekdo kameru k tomu, aby se krutoprisnou ultraprasbou chlubil na YT. To by bez zobrazene rychlosti nebylo ono.)

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Ano máte pravdu, při následném soudním řízení může být video více průkazné, ale přeci jenom kamerky s GPS jsou cenově trochu výše a ne každému se chce do nich investovat.

AndyF1
AndyF1
Level 9 Level 9
8. 1. 2014 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Daniel Wojtěch: Niekedy to GPS info vo videu moze byt aj na skodu. Napr niekto do Vas napali ale pokutu dostanete Vy lebo Ste podla videa zrovna isli 99km/h namiesto povolenych 90....

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @AndyF1: Slusne kamery to nepisou primo (viditelne) do videa. V tom neni problem.

jaluvkap
jaluvkap
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Daniel Wojtěch]Ano máte pravdu, při následném soudním řízení může být video více průkazné, ale přeci jenom kamerky s GPS jsou cenově trochu výše a ne každému se chce do nich investovat.[/quote]Jestli nedoslo k nejake pravni uprave, tak co jsem tak ruzne cetl na webech, nejde zaznam z kamerky brat jako dukaz u soudu apod.

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 21:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaluvkap To by mě (jako profesionála) zajímalo, kde má tahle kravina svůj původ.

Trestní řízení - za důkaz může sloužit COKOLIV (§89 odst. 2 trestního řádu) s výjimkou důkazu získaného nezákonným donucením / hrozbou. Pravidla jsou nastavena pouze pro zajišťování důkazů ze strany státní moci (policie, státní zástupce, soudy...).

Správní řízení - podobné jako trestní (přestupky se řídí obdobnými zásadami jako trestní právo).

Civilní řízení (např. náhrady škody, spory s pojišťovnami) - jen je ještě benevolentnější než výše zmíněné.

Samozřejmě pokud se kamerou dostanu do konfliktu asi nejspíše s úřadem pro ochranu osobních údajů, tak můžu dostat pokutu, ale to ještě neznamená, že ten záznam je jako důkaz nepoužitelný. Ale raději pokutu od uoou než podmínku a zákaz řízení za neúmyslné zabití, když v noci 5km od nejbližšího města sejmu opilce uprostřed cesty...

jfb
jfb
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaluvkap Jako obžalovaný máte právo použít cokoliv, co můžete. Soud pak důkaz uzná, či ne. Obecně co neprochází jako důkaz obžaloby, může projít jako důkaz obhajoby.
A už nastaly reálné případy, kdy záznam zachránil dotyčného od vězení.

ICEBRETON
ICEBRETON
Level 1 Level 1
18. 1. 2014 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb jestli o kamere do auta clovek uvazuje jako o potencialnim dukaznim materialu, tak kvuli zakonu o ochrane osobnich udaju musite mit patricna povoleni. Jinak nelze zaznam pouzit jako dukaz.

To jsem nekde cca pred rokem cetl. Jestli se od te doby zakony zmenily nevim.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
8. 1. 2014 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč v mínusech není že zaostřuje na sklo? TO je podle mě obří mínus u kamery která má zaznamenávat dění před autem.

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos No vidíte, děkuji za informaci - doplníme :)

vmlich
vmlich
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dostal jsem pod stromeček Gembirda 004 a jsem vcelku spokojen. Provedení není kovové, ale nějaký pogumovaný plast, těch LEDek je tam mnohem víc, ale taky se uplatní max. do 1m.
V článku máte slovo "bezúdržbová", asi to mělo být "bezobslužná". To se mi líbí, že se o nic nestarám, po nastartování se to připomene pípnutím, po vypnutí motoru taky.
V balení nebyl návod, jen jakési obrázky, naštěstí se dá na netu najít anglický. Na čelním skle mi to snímá odraz přístrojové desky. Při 32G flešce mám poslední 4h jízdy.
Nevím, proč tak bazírujete na tom, aby "sos" videa byly v jiné složce, při řazení podle data jsou na začátku. Jsem zvědav, co to udělá v léte, jestli ten plast nezačne téct, jako to udělal jeden levný FM vysílač.

Mispulin
Mispulin
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem možnost vyzkoušet skoro všechny kamery a mé zkušenosti jsou:
- jakýkoli noční přísvit byl prakticky nepoužitelný a spíš byl paradoxně horší pro výsledný záznam. takže vždy vypnut.
- vysoké rozlišení je fajn, ale... hlavně vám jde o co nejširší úhel záznamu... a ten se bohužel u velké části kamer snižuje s narůstajícím rozlišením.
- display byl spíš pro zlost. zbytečně to zvětšuje kameru... pokud se nedal vypnout, zbytečně rušivý element. pokud jela kamera náhodou na akumulátor bez kabelu, zbytečně to zvyšovalo spotřebu a tudíž výdrž baterie.
- osobně oceňuji kameru, která je co nejmenší, tak aby se ideálně schovala za zpětné zrcátko. neručí tak při výhledu a okolní nenechavci si ji také méně všimnou
- zajímavou myšlenku měla jedna kamera, která i když byla neustále pod napájením, tak ji spouštěl až pohyb.. a to bud info z GPS a nebo z gyroskopu. takže to bylo třeba fajn v případě, že od auta někdo drcnul na parkovišti.
škoda, že se tu neprodává kamera, která by byla součástí zpětného zrcátka a nebo by se na něj z druhé strany kultivovaně uchytila, tak aby nerušila výhled a nelákala tolik zlodějě. Přeci jen je u kamer zásadní nevýhoda a to jejich neustálé nandavání a sundavání.

vmlich
vmlich
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mispulin jeste bych dodal, ze kdyz uz ma byt na zpetnem zrcatku, mohla by do obrazu vkladat i pohled zpet

Tired
Tired
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mispulin Tiez by ma zaujimalo ci ste objavil kameru ktora sa da bud uchytit alebo aspon schovat za spatne zrkadlo a ma dobre zaznamove schopnosti. Uz spravit napajanie z vnutorneho osvetlenia auta by nemal byt problem.

benQ
benQ
Level 9 Level 9
11. 1. 2014 23:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tired Ja rozmyslam nad Mini 0801 -> http://goo.gl/DrLQn7

benQ
benQ
Level 9 Level 9
11. 1. 2014 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tired @benQ: http://www.techmoan.com/blog/2013/8/31/the-mini-0801-tiny-1080p-gps-car-camera-with-an-lcd-screen.html

HWSpeedy
HWSpeedy
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mispulin A jeste aby u zrcatka byl nejaky maly standardni napajeci konektor.

Jinak dej nejake tipy na ty lepsi kousky, urcite by to lidi zajimalo.

HWSpeedy
HWSpeedy
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HWSpeedy Mysleno tak, aby tam uz byl z vyroby aby se nemuselo nic bastlit a pokud mozno u vsech novych aut a aby to bylo standardizovano.

Libb
Libb
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já se přiznám, že ani nevím,co mám, vypadá to podobně jako ten Gogen, ale není to on, protože netrpí jeho neduhy.
Čemu nerozumím, proč autor označil použití klasické velké SD karty za negativum? CO jsem měl kamerku za 5000 Kč předtím, měla microSD a bylo skoro nemožné ji vytáhnout ven :(

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Libb Neviděl jsem sice vnitřní návrh kamerky, ale prostor potřebný pro takovou kartu by se dal využít jinak. Třeba kamerku zmenšit...

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch velká SD je levnější, robustnější a do čtečky (notebooky) nepotřebuješ adaptér. Navíc velikost kamery určují jiné věci (display - baterka - optika...)

Mispulin
Mispulin
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nechal jsem si protáhnout napájecí kabel sloupkem, takže nikde nerušil. U starého auta, jsem to udělal sám, ale v novém byly airbagy ve sloupkách a na to jsem si netroufal. Nevím, jestli dokážu říct, která je nejlepší, ale mě nejvíce vyhovovala Fun Beat GS-600. nebyla velká, takže se dobře schovala za zrcátko, záznam slušný. o gps a záznamu dvě malé kontrolky. Měla také své mušky, ale celkově převládala spokojenost. Naopak jedna z nejhorších, kterou jsem měl z důvodu neustálých problémů špatné funkčnosti byla od Helmeru http://www.zbozi.cz/vyrobek/kamera-do-auta-helmer-gps/. Ale každý můžu mít jiný názor.

komisar.durex
komisar.durex
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sám mám Holux M1 a maximální spokojenost, sám jsem na youtube ještě nic nenahrál, ale tady jsou ukázky: den: http://www.youtube.com/watch?v=9DIVBUiVNoQ
Noc: http://www.youtube.com/watch?v=iEKL14pJQnY
Za cca 2300Kč je to super volba - jen výdrž na baterku není nic extra, ale kvalita videa je super.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 15:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mali by ich montovat do auta priamo vyrobcovia-zapecatene a ako povinny dokaz pre rozne nehody a poskodenia na parkovisku.
s 360 stupnovym zaberom( trebars 4 kamery ).
cena proti autu je smiesna a radsej kamery nez predrazene audiovideo systemy, ktore odvadzaju pozornost

Woyta
Woyta
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jaro.jaro Opet v testu predrazene kamerky starsi generace. Kdo chce kvalitni a levnou kameru at se koukne na recenze Techmoana.
Posledni recenze: http://www.youtube.com/watch?v=Eo76bkytA3o

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
9. 1. 2014 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Woyta Vybíráme z toho, co je aktuálně dostupné na českém trhu. Pokud bychom chtěli testovat to nejlepší, museli bychom si kamerky zaplatit a objednat třeba ze zahraničí.

vmlich
vmlich
Level 1 Level 1
8. 1. 2014 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Woyta Zarazilo me tam, ze ma problem s uSD class 10. Kdyz jsem kupoval kartu do toho meho gembirda, vybral jsem pro jistotu C10 misto C6 i kdyz drazsi, netusil jsem, co riskuju, ale zda se, ze gembird s C10 problem nema. Jinak ten obraz v ukazce je excelentmi, hlavne v noci. Muj gembird to vidi takhle: http://youtu.be/y3c0JHPro38 ale neuvazene jsem souhlasil s "vylepsenim" youtube, tak casovy udaj kvuli te jejich stabilizaci plave a je zdurazneny sum.

cabman
cabman
Level 1 Level 1
9. 1. 2014 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci dělat reklamu, ale všechny zde zmíněné strčí do kapsy Cel-Tec E07

http://www.alza.cz/cel-tec-e07-modra-d519487.htm#recenze

http://www.cel-tec.cz/palubni_kamera-_celtec_e07-888652418-572862925-kamery-do-auta/

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
11. 1. 2014 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cabman Již ji mám na stole, tak uvidíme příště :)

cabman
cabman
Level 1 Level 1
9. 1. 2014 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Daniel Wojtěch]při následném soudním řízení může být video více průkazné[/quote]Nesmysl - když se s měčim čuknu tak snad každý vidí kde to bylo i bez gps - stačí vidět obraz

Sasakr
Sasakr
Level 1 Level 1
9. 1. 2014 20:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"snímková frekvence se většinou pohybovala okolo 29 FPS, což je hodnota pro lidské oko naprosto plynulá."
Tak to asi nejsem člověk.

Sal
Sal
Level 1 Level 1
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
11. 1. 2014 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1080p a 720p, přičemž při nižším rozlišení je záběr o něco ?větší?, ale zároveň méně kvalitní

pulDag
pulDag
Level 1 Level 1
15. 1. 2014 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Sallyst]1080p a 720p, přičemž při nižším rozlišení je záběr o něco ?větší?, ale zároveň méně kvalitní[/quote]
větší úhel záběru

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
16. 1. 2014 23:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jaro.jaro]mali by ich montovat do auta priamo vyrobcovia ...[/quote]
Nemám rád slovo "povinné". Stačilo by kdyby výrobci aut měli vpředu i vzadu vyčleněný prostor se standardizovanými rozměry krytý záslepkou a s vyvedeným napájením. Totéž co teď známe z autorádií. Výrobci kamer by se už přizpůsobili. Jenže všichni víme, proč to nepůjde ...

ROOOM
ROOOM
Level 1 Level 1
22. 1. 2014 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Schvalne, kdy nekomu dojde, ze napajeni by mohlo byt privedeno do uchytu a clovek by nemusel pokazde odpojovat i ten kchábel :roll:

holomraz
holomraz
Level 1 Level 1
8. 9. 2015 22:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ROOOM mám tuhle a ta je přesně nabíjená z nástavce http://www.truecam.cz/obsahy-baleni/truecam-a7-obsah-baleni/ . Moc nechápu, proč by to někdo nabíjel přes kabel, když to jde takhle.

cavendish
cavendish
Level 1 Level 1
16. 2. 2014 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mluví se o tom pořád dokola a pořád je to z hlediska práva nedořešené. Názory asi tří právníků jsou na http://www.auto-kamera.cz/pravni-dalsi-souvislosti/, v podstatě není úplně legální autokameru používat, tak jak to děláme a pokud ji budeme mít jako důkaz, může nás za to někdo žalovat. Na rozdíl od Ruska, kde je to jasný důkaz na straně provozovatele bez rizika postihu.

AlesBernat
AlesBernat
Level 1 Level 1
1. 5. 2015 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybi mi tu magicam ! :) podle me kamera nesrovnatelna s jinymi !

Reklama
Reklama