Zpět na článek

Diskuze: Test skříně ASUS A32 PLUS – světelná show v hlavní roli

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Aktualne testuju neco velmi podobneho od Arcticu a taky to neni vubec spatna skrinka.. na to ze to je vubec prvni skrin tohoto vyrobce je to opravdu kvalitni produkt..

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský no vida to me nak minulo, akorat jsem si na test vzal tu "mirror" edici a teda foti se to pekne blbe :)

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 26 Level 26
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka No jo, to musí být noční můra fotit zrcadlo. Tak se alespoň slušně obleč, ať na těch fotkách neděláš ostudu😉

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský motýlek kolem krku to jistí :)

gck23
gck23
Level 25 Level 25
6. 2. 2026 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Je to něco úplně jiného, ten Arctic není dual chamber, něco podobného je např LianLi O11 nebo Be Quiet Light Base 900 FX

Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 2. 2026 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gck23 jo ty sem obe testoval taky :) Ja myslel spis tim vnejsim dizajnem...

Grew
Grew
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me by jenom zajimalo, kdy se lidi konecne nauci, ze nejlepsi umisteni radiatoru chlazeni v tomto typu skrine je ta bocni pozice a ne horni, jelikoz v nich airflow je koncipovana od spoda nahoru, takze v te bocni pozici radiator zbytecne neblokuje odchod tepleho vzduchu ze skrine.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 26 Level 26
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Dovolím si oponovat. Radiátor v boční pozici bude buď průchozí dovnitř a bude zbytečně zahřívat vnitřní prostor, nebo bude průchozí ven a pak bude strhávat airflow k pravému přednímu rohu skříně, což není ideální.

Naopak radiátor na stropě se podílí na odtahu vzduchu ze skříně a zachovává plynulý aiflow zespodu nahoru.

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský "Naopak radiátor na stropě se podílí na odtahu vzduchu ze skříně a zachovává plynulý aiflow zespodu nahoru."

presne tak, na strope su okrem radiatora ale aj ventilatory a teply vzduch stupa nahor... velmi vhodne riesenie chladenia

Grew
Grew
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Kdyz se da radiator do te bocni pozice, pricemz ventilatory na nem budou tahat vzduch z venku skrine dovnitr, tak za 1. samotny radiator bude dostavat "cerstvy" vzduch z prostoru mimo skrin = trosku lepe chlazene cpu2. teploty ve skrini budou paradoxne lepsi, protoze radiator nebude blokovat odchod vzduchu vrchem skrine ven, takze ta airflow odspoda nahoru bude lepe fungovat a pc se tak lepe bude zbavovat tepleho vzduchu.

Reklama
kolecko
kolecko
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi som už starý, namiesto sklíčok a svetielok by som tie € minul za niečo funkčné, vačšiu kapacitu SSD alebo tak nejako ...

Badis
Badis
Level 32 Level 32
28. 1. 2026 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko Tak jsem přesně starý i já. Skříň obyč pod stůl a levnější paměti....

n1ckV4nOrton
n1ckV4nOrton
Level 1 Level 1
28. 1. 2026 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Badis Pod stůl nedám, neb mám z obou stran profesionálního polohovacího stolu skříňky se zásuvkama. Case musel na stůl. Proto i jeden z důvodů proč celé postavit designově.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n1ckV4nOrton Já jsem si nechal udělat stůl na míru a volil jsem ho zároveň tak dlouhý, aby se mi PC pod stůl vešlo.

n1ckV4nOrton
n1ckV4nOrton
Level 1 Level 1
28. 1. 2026 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko Disky mám v recenzovaném PC v kapacitě 16TB. Většinově SSD 5. a 4. generace + 2 SATA

kolecko
kolecko
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n1ckV4nOrton OK, ja to nehejtujem, len som si tak povzdychol :)

gck23
gck23
Level 25 Level 25
6. 2. 2026 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kolecko Kolik chcete těch SSD? Mám Lian-Li o11 mini a vejdou se tam 4 2,5" + standarní ATX desky mají 4 m2 sloty

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
27. 1. 2026 21:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, že jsou tlačítka a porty na čelní stěně a nikoliv nahoře, a to, že se jedná o akvárko, naznačuje, že skříň by měla stát na stole a ne na zemi. Pak by mi ale vadilo, že mi všechny ty ledky šajní přímo do obličeje. A bez těch světel to zase nemá ten prvoplánový efekt.

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 03:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Proč bych si měl stavět skříň přímo před sebe? Tam mám monitor(y), klávesnici, myš atd.
Počítačovou skříň si stavím nalevo, nebo napravo tak, abych ji měl po ruce, ale zároveň ne v zorném poli.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 08:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Samozřejmě, že skříň obvykle stojí na boku. Ale pokud člověk nemá stůl delší více než cca 2 metry, tak to v zorném poli musí vidět. Navíc u lidí, kteří nosí brýle, se jakékoliv světlo z boku odráží v čočkách brýlí. Ostatně, udělal byste si prosklený desktop, na kterém stojí monitor?

Osobně mi ta móda prosklených skříní připadá divná. Na to se v tom počítači dívám? Na čipy a kondenzátory? Ty stejně nejsou vidět, reálně se dívám jen na chladiče a ventilátory, možná trubky chlazení. A co je na nich tak zajímavého? OK, můžu se na to jednou podívat, když to složím, ale abych sledoval počítač při každém startu nebo dokonce v průběhu činnosti? Proč? Pozornost stejně bývá upřena na monitor. Budou se vyrábět auta s průhlednou kapotou, kde bude osvětlený kryt motoru, baterie a nádržka ostřikovače? A v noci mi to bude šajnit před čelní sklo? Co takhle kola od auta? Bude to gangsta nigga hustě svítit? Nebo budeme mít doma třeba svítící gauč a židle? Nebo WC? Chlebník, hrnečky? Číňani by to určitě milovali.

Naopak by mi přišlo zajímavější, kdyby skříň jako taková měla nějaký umělecký tvar a byla z nějakých jiných materiálů, než jen kov a plast (ano, vím, že existují, ale je jich málo). A snesl bych to i u monitoru. Ale pokud je to plechová krabice, tak ji strčím pod stůl a chci, aby mě neotravovala světlem, hlukem (zdravím LV426 do Prostějova), pachem, vibracemi apod.

Podle mého názoru design (ať decentní či kýčovitý) nesmí přebíjet funkčnost. To neplatí pochopitelně pro věci, které jsou primárně designové, jako třeba obrazy, sochy apod.

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Je to veľmi subjektívne. Nechce sa mi na mobile vypisovať siahodlhé litánie, ale existujú autá (superšporty) s preskleným krytom motora, skeletonové (exkluzívne mechanické) hodinky... a existujú PC, na ktorých vnútro sa človek rád pozrie.

Grew
Grew
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 1. barvu, styl a silu osvetleni si muzes nastavit, takze si muzes osvetleni ve skrini nastavit tak, aby se ti to libilo a zaroven te to neoslnovalo 2. v cem konkretne v tomto pripade design prebiji funkcnost? 3. nekoho proste tesi koukat se na obraz od Moneta, nekoho tesi koukat se na hezky udelany motor v aute a nekomu se libi koukat na vnitrek pc skrine, lide jsou ruzni a libi se jim ruzne veci... pruhledna kapota

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 11:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Grew Však ano, je to subjektivní věc a mnou shora uvedené je můj názor. Osobně mi připadá zcela zbytečné mít průhlednou kapotu, když jednak za jízdy tam stejně nevidím, jednak mi sledování hromady trubek, baterie a nádržky ostřikovače nepřijde zajímavé a jednak musím řídit a ne čučet na motor. Stejně tak by mi nepřišlo zajímavé fascinovaně sledovat, jak voda odtéká průhlednými odpadními trubkami z umyvadla nebo třeba z WC. Obraz je samozřejmě jiná kategorie, ten je přímo určen k tomu, aby se na něj lidi dívali.

U toho konkrétního počítače svítí hlavně ta kolečka a obrysy chladičů, tak bych si je, jak říkáte, nastavil tak, aby mě nerušila, tj. osvětlení bych vypnul. V další fázi bych potřeboval plechovou bočnici a nakonec bych dal počítač pod stůl. 😃

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Grew postol custom úpravu nejakého paka, ale pohľad na motor môže byť aj takýto.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TinfoilDebugger Tohle bude zřejmě nějaké Ferrari, ale ten argument zůstává pořád stejný. Vezměme si třeba dům nebo byt. Tam můžeme mít vzduchotechniku, rozvody vody, hady podlahového topení, odpady. Má někdo průhlednou podlahu? Sleduje to někdo, dává barevnou kapalinu (z důvodu efektu) do podlahovky? Kochá se rozvody vzduchotechniky? Občas je můžeme vidět pod stropem v nějakém nákupáku. Kdo z vás, mých oponentů, se se zalíbením zastavil, aby si to důkladně prohlédl? I tohle by přece mohlo být hezky a efektně provedeno. 😃

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Ano, mohlo. A třeba to někdo doma má. Jenže PC se stalo i designovým prvkem domácností. Má to hromada lidí v obýváku, ložnici, kuchyni, pokoji nebo nevím kde ještě. Proč by si to člověk nemohl dát do nějakého designu, který se mu líbí nebo se mu hodí do interiéru? Pro mnoho lidí (i pro mě) je to taková modelařina. Není to jen nějaká krabice co něco dělá.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 13:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Máte úplnou pravdu, je to každého věc. Pro mě je PC krabice, která něco dělá. Stejně jako lednička, pračka, sušička, myčka, auto, splachování od WC. Pokud bych chtěl mít PC v nějakém designu, bych mnohem raději, kdyby to bylo dané tvarově a materiálově a ne abych se díval dovnitř a sledoval, jak se točí ventilátory, chladí chladiče, ramkují RAMky apod. Stejně tak mě nezajímá, jak pere pračka, i když se tam taky něco hýbe a něco tam teče. Já se nechci hádat, jen chci tou debatou poukázat na to, že lidé vnímají velice selektivně, která věc má být designová a která ne. Kdo zde má průhledná dvířka od myčky, osvětlený vnitřek a sleduje ji za provozu? A kdo z vás má myčku schovanou za panelem, který je v designu kuchyňské linky?

Ještě dodám, že pro mě je PC také taková modelařina, skládám si ho sám a mám custom vodníka. Pokud pominu, že nemám trubky, ale hadice a nemám distro plate, a prosklenou bočnici, tak mám vlastně všechny komponenty stejné, jen tam nezapínám ty LED pásky. Jo, kdyby se do těch komponentů ty ledky musely dodělávat ručně, a kdyby se sklo na bočnici řezalo ručně, to by byla modelařina. Takto se to vlastně vůbec neliší od toho, co dělám také.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 "Kdo zde má průhledná dvířka od myčky, osvětlený vnitřek a sleduje ji za provozu?"

Vzhledem k tomu, že si tyto věci lidi neposkládají doma sami, tak mají možnost kupovat to, co výrobce nabízí. Třeba se časem dočkáme toho, že opravdu bude myčka prosklená a můžete se dívat dovnitř. Ale asi to není žádoucí dívat se na špinavé nádobí nebo na uříznutý kus dortu s rozjezeným chlebíčkem a kastrolem s gulášem v lednici. Naopak těch designů spotřebičů myček, praček, ledniček.... je spoustu. Proč? No každému se líbí něco jiné.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 14:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Bylo by velice potěšující sledovat, jak ta špína v myčce mizí. A v ledničce byste si mohl vybrat, co sníte, aniž byste ji musel otevírat. 🙂

Jinak jsem k příspěvku výše ještě dopsal odstavec.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Tak pro vás by to třeba potěšující bylo. Pro někoho jiného ne. Asi je málo lidí, kteří se chtějí dívat, jak mizí špína v myčce, a proto se prosklené myčky neprodávají. Proč by měl člověk vidět motorek v hodinkách? Však nás zajímá jen čas, jen to, co ukazují ručičky. A taky se to vyrábí. Proč? Protože je po tom poptávka. A proč je po tom poptávka? Protože se to lidem líbí a chtějí to. A co se jim na tom líbí? No to už je subjektivní vkus. Je to asi jako se někoho zeptat, proč nosí černý triko a nevezme si raději červený. Proč? No protože prostě se mu líbí víc černý.
Takže epřesně proto se prodávají prosklené bedny.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 15:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Vždyť já to vůbec nezpochybňuji. Ať si každý koupí/sestaví, co chce. Pouze jen tak rýpu, že je zvláštní, že ten samý člověk, který se chce dívat do nitra počítače, se patrně nechce dívat do nitra jiných věcí. Přitom by to tam také mohlo být zajímavé. 🙂

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Mě na tom právě nic zvláštního nepříjde. Jak jsem psal, jestli je pro vás špinavé nádobí v myčce designově v pořádku, prosím. Každý dle svého vkusu.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Zase to účelově neobracejte proti mně. Vždyť jsem přece nahoře psal, že nesleduji nitro žádného z přístrojů. Viz můj komentář ve 13:46.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Bohužel mě zrovna pohled do myčky designově nepřitahuje

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe No dobrá, a jak vypadá vaše auto? Máte průhlednou kapotu a osvětlený vnitřek? A neberte tu debatu až tak vážně. 🙂

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 20:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Já spíš nedokážu pochopit, co je vám na tom divné. Je to prostě designový prvek. Je to to stejné, jako když si na sebe vezmu raději černé triko než růžové. Protože se mi na mě líbí více černé triko. Nebo že se mi více líbí snowboard s vesmírnou tématikou než se srdíčkama. Nebo že bych si do obýváku nedal červenou sedačku, raději šedou. Stejně tak se mi více líbí prosklené PC než neprosklené. Ale taky to uvnitř musí být hezké, uspořádané a ne plné prachu a neupravených kabelů.

Stejně tak, jako já chápu, že jsou lidé, kterým to nepříjde zajímavé a raději mají PC neprůhledné. Nebo raději nosí růžová trika nebo mají raději červenou sedačku.

gck23
gck23
Level 25 Level 25
6. 2. 2026 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Ono je otázka jaký máte auto, třeba takový Ferrari F40 mělo mělo průhlednou kapotu :)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
28. 1. 2026 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 To podsvícení celkem dobře funguje i když je bočnice nebo celý case z mesh. Když se rozumně stáhne, nastaví jednobarevné třeba do tmavě žluté, tak to večer dělá na stole příjemné ambientní osvětlení. Však to nemusí nutně být blikající cirkus :-) (já teda taky žádné podsvícení na PC nemám a nechci).

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Abych popsal, jak to mám já. Začnu tím, že nosím brýle. Šířka mého stolu je 175cm. Monitor mám 34". Mám prosklenou bočnici, vodní chlazení z trubek, flowmetr, displej v case, kde mám hodiny, veškeré údaje o aktuálních teplotách, otáčkách, využití atd. Osvětlení mám jednobarevné tyrkysové, neblikající. PC stojí lehce našikmo vlevo od monitoru. Hraju pouze večer při zhasnutým světle, maximálně hraje v místnosti TV. Vůbec me to nerozptyluje, neruší, vubec o tom nevím. Asi je to spíš o tom, jak si to kdo nastaví, umístí atd..

TinfoilDebugger
TinfoilDebugger
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe veľa urobí aj bočnica z dymového skla

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TinfoilDebugger Pravda. Tu mám taky. čiré sklo se mi moc nelíbí...

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Pod stůl si strčí PC jenom sebevrah. Zažil jsem kdysi v práci požár od prachu, který měl kolega v PC, které si zastrčil pod stůl.
Já mám stůl široký 150 cm a po stranách ještě dvě 45 cm široké skříňky, na jedné mám PC.
V PC mám custom vodní chlazení a vidím tam například hladinu kapaliny v expanzce, mohu si kontrolovat čistotu filtru kapaliny atd. Osvětlení mám tmavě rudé hodně stažené, tak jak to bylo třeby v ponorkách nebo bombardérech, aby to neoslňovalo. Zároveň mi to světlo velmi pooomaaaluuu 'dýchá', aby to nebylo úplně statické.
Za mne ok.
Jiný počítač mám u TV, ten je postavený na lavici vedle stolu tak, aby na něj při sledování filmů nebylo vůbec vidět.
Stavěl jsem i PC k závodní sedačce, kde jsou před hráčem pouze monitory a ovladače a PC je bokem naprosto mimo zorné pole.
Já jsem příznivcem přiznané funkčnopsti a proto mne nějaké skříně, které se tváří jako něco co nejsou vůbec nelákají.
Kdybych neměl doma psy, tak bymi klidně stačil kvalitní test-bed. Takhle dávám přednosst uzavřené skříni, ale dovnitř se občas dívat musím, takže chci skleněnou bočnici, ale jedna skleněná stěna mi stačí. Na těch zbylých chci raději ventilátory/radiátory, případně distroplate pro vodníka.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 1. 2026 13:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy S PC pod stolem bych si troufl říci, že přeháníte. Chápu, že máte tuto zkusenost, tak propagujete PC na stole. Já jsem měl za posledních 25 let počítač na stole i pod stolem a v prašnosti jsem nezaznamenal významnější rozdíl. Také záleží na celkové prašnosti a na tom, jak často se vysává, příp. utírá prach v místnosti a jak často se PC uvnitř čistí. A pro někoho, kdo má menší stůl, může mít umístění na podlaze význam i kvůli úspoře místa.

Pokud jsem uváděl, že PC nemusí být jen plechová/skleněná bedna, nemyslel jsem tím, že by se PC netvářilo jako PC. Dovedete si představit case třeba ze žuly? To by mohla být paráda. A také existují auta různých tvarů a pořád jsou to auta, která si na nic jiného nehrají.

Jinak tuším, že jsme spolu kdysi debatovali o těch vodnících a že jste mi i posílal obrázek vašeho díla. Chválil jsem vám to, ale osobně o nic takového nestojím. Já mám custom vodníka také, ale krutě funkčního, nasázel jsem do PC pumpu, chladič, ventilátory, bloky, ohebné hadice, sbouchal jsem to dohromady, zapnul, otestoval, zkontroloval a zavřel plechovou bočnicí. Občas na to kouknu, případně vyčistím PC, vyměním kapalinu, jinak mě to nezajímá. Asi jako motor od auta. Přiznávám ale, že Ferrari nemám (viz výše). 🙂

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 Takhle jsem měl postaveného svého prvního vodníka, už je to hodně let. Jednoho dne jsem zapnul PC a po chvíli jsem ucítil spáleninu a PC vytuhlo. Zadřela se mi pumpa a spálil jsem procesor. Příčinou byla konstrukční chyba, když výrobce do expanzky použil špatně chromovaný šroub. Na odhalené části vyrostla rez galvanickou korozí a kus rzi se utrhla nasála ho pumpa.
Od té doby dávám před pumpu filtr a do PC chci mít možnost aspoň občas nahlédnout.

Slusnak123
Slusnak123
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 1. 2026 16:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Chápu, nicméně do PC lze nahlédnout i tak, že občas sundáte plechovou bočnici, vnitřek vyčistíte a při té příležitosti i zkontrolujete. Pokud byste měl prosklenou bednu a koroze by vznikla třeba někde uvnitř chladiče, stejně to neuvidíte. A věci jako pevné trubice, distro, barevná kapalina a LEDky na to vliv nemají, to je věc čistě estetická.

Ale jak uvádím výše, je v pořádku, že každý má PC, jaké mu vyhovuje. Jen mi připadá trochu paradoxní, že spousta lidí si své PC doslova hýčká, ale je otázka, zda stejným způsobem přistupují i k ostatním věcem. Jestli mají pořád perfektně umyté auto, neustále správně dohuštěné pneu, zda se před každou jízdou dívají do motoru, jestli je tam vše v nejlepším pořádku, zda mají skvěle seřízené kolo, dokonale nabroušené a navoskované lyže, vyčištěný bazén, do detailu upravenou zahradu, a jak jsem psal, jestli se dívají i do nitra pračky nebo myčky a kontrolují, zda se tam něco zlého neděje nebo se přinejmenším kochají osvětleným vnitřkem přes průhledná dvířka. Taková pračka nebo myčka může být dražší než spálený procesor, nemluvě o autu! A pokud to všechno takto pečlivě dělají, kde na to berou čas, zvláště mají-li rodinu. 🙂

Tom Radon
Tom Radon
Level 21 Level 21
28. 1. 2026 21:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy pane jo, tak to jsem sebevrah na druhou. Mám takhle PC už cca 20 let a nikdy nic :-). Ale vždy bylo na stolku cca 25 cm nad zemí, ventilátory ještě výš, takže s prachem moc problém nebyl. Za mne je to ideál, mám ho přitlačený až skoro ke stěně, nad ním cca 15 cm místa, vzduch jde dopředu nebo dozadu (stůl cca 3-4 cm od zdi). NV 4070S to uchladí. Výhoda, počítač není vůbec vidět. A to ticho :-). Kdysi byl problém s DVD, ale to už dlouho ne. A vypínač mám vyvedený ven. Současná skříň má všude filtry, takže prachu bude mít v sobě míň než moje plíce :-).

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
29. 1. 2026 14:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon Tak já jsem to úmyslně lehce vyhrotil, ale PC jsem si na zem nikdy nedával. Dříve a zejména v práci jsem měl PC jako stínění monitoru směrem k oknu a toho jsem se držel i v případě skutečných big tower skříní. Nakonec jsem se tak snadněji dostal i ke kabelům.
Za mne je důležitých těch 25 cm, PC pak nenasává prach přímo z podlahy. Nakonec to podobně řeším právě u té herní sedačky, kdy je i hráč dost nízko, takže dávat PC nad jeho úroveň nedává smysl.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 47 Level 47
27. 1. 2026 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je hnus velebnosti.

Reklama
Jan Belka
Jan Belka
Level 50 Level 50
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ASUS celkem prekvapil s tou cenou, cekal jsem vic kdyz sem tu skrin videl na fotkach.. Jinak ta kontrolka na disky uz stejne nema mos vyznam tj jako velky zapor bych to nevidel..

ivan hrabec
ivan hrabec
Level 35 Level 35
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hlavně když si to redaktor po sobě přečte : když nemá automatiku :-). Myslím samozřejmě nápis.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 26 Level 26
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ivan hrabec Prosím o upřesnění o co jde. Nemohu najít tu chybu.

Jestli se jedná o slovo "Diskuze:", tak to se k nadpisu připojuje automaticky, pokud čtenář klikne přímo na ikonu diskuze.

ivan hrabec
ivan hrabec
Level 35 Level 35
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Výtažek z textu:

má ambici rozzářit nejen interiér "skíně", ale i celý ateliér. To je prosím to slovo, skříně by asi mělo být no nevím, hned mi to skočilo do očí jak jsem četl úvodník - mea culpa, mea maxima culpa. Zdravím hezký den.

Mýliti se je lidské, ale až nás pohltí AI, tak to bude už jedno :-)

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 26 Level 26
Operační systém: Windows
28. 1. 2026 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ivan hrabec Moc díky za upřesnění, vůbec jsem ten překlep v perexu článku neviděl. Už jsem to opravil.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 39 Level 39
26. 1. 2026 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se taky akvária líbí, když si to někdo nafotí na “cool” dlouhý čas, vypadá to jako polární záře že? Ve skutečnosti to tak ale dokonale nevypadá. A myslel někdo na to, jak to bude vypadat po dvou letech fungování ??

n1ckV4nOrton
n1ckV4nOrton
Level 1 Level 1
28. 1. 2026 21:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Rychlost závěrky 1/80, f/2.8, ISO 800...Odpovídající nastavení v úplné tmě. Čas tedy krátký. Foceno z ruky. Canon R5

A ano, není to dokonalé. Je to perfektní

Reklama
maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
26. 1. 2026 19:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pěkná obsáhlá recenze, hodně fotek, byť mě se tahle akvária nelíbí :-)

Jediné co je škoda že není uvedeno / otestováno a zajímalo by mě to, jak to bylo s teplotama CPU a GPU, když už je tam měření hlučnosti (což je super)? Přeci jen se do té skříně stavěl celý komp pro někoho, tak by to byla zajímavá informace (idle / zátěž / hraní).

Jinak jako vzduchový chladič by se dal dát NH-U12A, který to CPU uchladí v pohodě a do té skříně se vejde a vypadalo by to dobře, všechno se 120mm větráky. Plus dát větráky i nahoru. Bylo by to čistší bez těch hadic, ale taky bez toho displeje :-) ( ano, nemám rád AIO :-) )

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Mně nesedí ten široký dvoukomorový formát. Prostě mi to vlivem mé dlouholeté deformace (bednami klasických poměrů stran) připadá disproporční. V podstatě jediná podobná skříň, ze které jsem byl unešený, byla be quiet! Light base 900 FX. Ale to kvůli vzhledu při variantě položení na bok. Kdy jsem měl vysloveně nutkání položit ji na AV receiver a vedle nějaký A-T gramec s podobným transparentním krytem.

Jinak souhlas, teploty chybí, nicméně Petr Kupský je tu jeden z posledních majáků ze starých časů, kdy se testovalo poctivě, důkladně a vše se dopodrobna opisovalo. Dal bych 10x prémii, kdyby to šlo. Snad se Stratos slituje a použije své multiúčty pro změnu k něčemu dobrému 😆

JiVy
JiVy
Level 49 Level 49
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik Pokud jde o airflow, je to rozhodně lepší, než klasika a má to výhodu i pro cable management, tedy pokud nejde o takovouto lacinou skříňku.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
27. 1. 2026 07:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik Je to velky, pro cistotu uvnitr a schovani kabelu neni nutne mit dvojkomoru. Ale tak zakaznikum se to libi. Ja mam nejradsi takove skrinky kam se vejde max mITX a airflow dam zdola nahoru a neni tam videt. I pro velmi vykonne komponenty neni potreba mega bedna, jen je to strasne moc prace to navrhnout, promyslet a sestavit. A bude to krasne chlazeny a tichy.

Jinak recenzi nekritizuji, me se libi a chapu ze tam tohle uz neni, jen mi to prijde skoda. I to hodnoceni dava smysl, ne jak u nekterych jinych tady.

Jo a pokud chces dat premii vicekrat tak klidne muzes i bez multaku. 🤣 Staci kolikrat chces si otevrit anonymni okno v browseru a dat premii (je to jen cookies v browseru ktera se v anonymnim okne neuklada, staci zavrit a znova otevrit a muzes zas dat🤟). Neni zac.

Marek Luzar
Marek Luzar
Level 1 Level 1
27. 1. 2026 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Mám tu skříň, vlastně ve stejné konfiguraci s 10 ventilátory. CPU Ryzen 7 9800X3D, chlazenou vodníkem MSI MAG Coreliquid E360 a teploty CPU se nedostanou nad 55 stupňů a GPU RTX 5080 Windforce OC SFF od Gigabytu a tam se při hraní drží teplota na nějakých 65 stupních.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
27. 1. 2026 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marek Luzar Super, díky moc za informaci 🙏. Pěkné teploty. 👍

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 26 Level 26
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Spojil jsem se s majitelem testované skříně a ten mně sdělil, že včera hrál docela náročnou hru Hogwarts Legacy na maximum ve 2K a teplota GPU byla 50 st.C. Ta Gigabyte má ale podle mě předimenzovaný chladič. Teplotu procesoru nesledoval, ale slíbil, že se zítra na ni mrkne.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
27. 1. 2026 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Tak to díky za zjištění od majitele, to jste ani nemusel ho takhle obtěžovat 🙏 ...

Marek Luzar
Marek Luzar
Level 1 Level 1
28. 1. 2026 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Tak, mě to ty teploty GPU a CPU ukazovalo při hraní Alan Wake 2 a Silent Hill 2 ve 4K na maximální detaily.

n1ckV4nOrton
n1ckV4nOrton
Level 1 Level 1
28. 1. 2026 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant V případě 4k renderu videa s množstvím grafiky a efektů v DaVinci Resolve Studio verze byla teplota GPU 41 st.C a CPU 47 st.C

U hraní her na 34" monitoru ve 2k vše nastavené na maximu v ultra detailech tak teplota GPU 52 st.C a CPU 54 st.C

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
29. 1. 2026 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n1ckV4nOrton Díky majiteli tohoto PC za doplnění informací o teplotách 👍

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
29. 1. 2026 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n1ckV4nOrton Moc díky za doplnění informací o teplotách. 👍

n1ckV4nOrton
n1ckV4nOrton
Level 1 Level 1
29. 1. 2026 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Ještě doplním že větráky GPU jedou na 50% a zbytek na cca 45%

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 48 Level 48
30. 1. 2026 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n1ckV4nOrton To je super tiche, docela prekvapilo, bych u takove skrine uplne necekal od skla ktere spise izoluje. Kazdopadne super a jeste jednou diky za info.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě se tyhle akvária líbí :-)

Můžu dotaz? K čemu je v roce 2026 dobrá kontrolka aktivity disku? Tuhle otravnou blikací zbytečnost nezapojuji asi tak 20 let, pokud ji bedna má...

Semik
Semik
Level 48 Level 48
26. 1. 2026 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Pre informácie ako ostatné diódy. Keď bliká, hneď aj bez zobrazovadla viem, že pc robí/nezamrzlo a podobne.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 18:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Semik jestli ti zamrzá pc - nebylo by lepší řeší příčinu, než koukat na diodu?

5h1nj1
5h1nj1
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Velmi hloupy komentar. Je to proste zakladni diagnosticky prvek. Je mnoho situaci, kdy to clovek oceni. To vi kazdy, kdo travil nejaky cas servisem teto techniky.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 1. 2026 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 :-D :-D :-D zakladni diagnosticky prvek :-D :-D :-D pobavil jsi! Za základní diagnostiku mám stausové LED na desce, nebo v lepším případě doumístný displej. Možná dříve s Win98, první XP to dávalo smysl sledovat, jestli se něco děje a počkat, než to rovnou restartovat.

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 26 Level 26
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Já tu kontrolku využívám nejčastěji pro sledování aktivity mechanického disku. Mám větší objem RAM a při intenzivnějším kopírování na HDD se na konci ještě nějakou dobu zapisují data z RAM na disk, i když Windows indikuje, že zápis byl dokončen. Obecně považuji za pohodlnější mrknout na blikající kontrolku, abych zjistil, zda je disk zrovna aktivní, než to sledovat v okně na obrazovce.

Dokud jsou základní desky vybaveny portem pro tuto kontrolku, tak považuji za chybu ji neumožnit využít. Kdo nepotřebuje, ten ji nemusí zapojovat.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský Ono to nebude tak uplně o desce jako spíš o bedně. Tam už je kolikrát jen tlačítko power

matkas10
matkas10
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe Ak by po tom dakto naozaj túžil a inak perfektna bedna by kontrolku nemala, moze pre tento ucel zapojit power led :D :D

Petr Kupský
Petr Kupský
Level 26 Level 26
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@matkas10 Samozřejmě ano, ale často je to komplikované tím, že všechny ty kablíky od kontrolek a spínačů I/O panelu skříně bývají sdruženy do jednoho konektoru, aby se snadněji připojovaly. Pak to přepojení kontrolek znamená rozborku konektoru, nebo zakoupení nástavce, který ten konektor rozbočí do menších samostatných konektorů.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 1. 2026 17:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský No toto říkám už roky....že by se měli výrobci desek a beden domluvit, že se prostě udělá jeden konektor, kde budou všechny tyto 4 věci (HDD LED, PWR LED, PWR SW a reset) napevno. Vždyť to stejně mají všechny desky stejně, tak proč na to neudělat jeden konektor... Je zas pravda, že pokud má case jen power SW, tak na co tak velkej konektor že....

Nedos
Nedos
Level 36 Level 36
27. 1. 2026 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Petr Kupský To většinou dělají výrobci ,,značkových" počítačů aby zjednodušili montáž. U klasický bedny jsem se s tím zatim nesetkal.

Reklama
Reklama