Zpět na článek

Diskuze: The Crew – pod kapotou osm válců a v krvi litr adrenalinu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

humik
humik
Level 23 Level 23
4. 12. 2014 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rychlé načítání jako plus hry, no nevím teda, jestli bych zvažoval koupi, tak je to takové opravdu bezvýznamné plus... :D

Shaquille
Shaquille
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@humik mysleno nacitani lokaci, bezvyznamne je to maximalne pro tebe, nebo si nikdy nehral hru, kde se lokace dohravaji v prubehu hrani... Precti si stranu 6.

humik
humik
Level 23 Level 23
5. 12. 2014 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shaquille tak u takové hry je to snad jasné ne ? že by se to mělo rychle načítat... jako plus mi to nepřijde, prostě standart

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak vidím na jednom screenu, že tam je i offroadový Porsche Cayman. Nasadit rovný kšilt a nebo si polít hlavu gelem, kouknout skrz okno, jestli mi někdo neukradnul mou naleštěnou 1.2 Fabii s obarvenými bubnovými brzdami a hlasitým výfukem, který přidal minimálně 50 koní a v místě bydliště mě udělal oblíbeným, hlavně když přijíždím pozdě v noci nebo brzo ráno a můžu si jít hrát The Crew :D

kokbulik
kokbulik
Level 20 Level 20
4. 12. 2014 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všiml jsem si že poslední dobou u nových her neděláte test HW. Skončili jste s tím nadobro, nebo se můžeme na nějaké těšit?

Shaquille
Shaquille
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kokbulik je zminena nizka narocnost na HW... Videt u vetsiny GK 100+ snimku je fakt ztrata casu, obecne testy her na ruznem HW samozrejme beru, ale v tomto pripade mi nechybi.

shipo
shipo
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Shaquille Kdyz minimalni tak tedy muzu i notebook?
Chybi mi tam alespon tabulka minimalnich/doporucenych naroku jak byvalo u testu.

Hellraiser
Hellraiser
Level 3 Level 3
4. 12. 2014 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kokbulik po kolikáté se to tu bude stále řešit? Redaktoři odpovídaly už u několika stejných dotazů u jiných her....

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hellraiser Jenže ono by v podstatě i stačilo, když už nejdou dělat kvalitní rozbory, kdyby vzali alespoň mainstreamovou kartu a na té by hru otestovali s různými nastaveními (jak dřív bývalo "vliv nastavení na hru"). A klidně jen full HD rozlišení. Z toho by si snad každý odvodil, jak by mu to cca jelo (má karta je o 10% lepší/horší, tak mi to pojede cca tak nebo jinak). Práce max. na hodinu navíc a určitě by to potěšilo.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 12. 2014 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hellraiser @Vincent Vega: Kdyby něco takového se vším všudy (včetně přípravy screenshotů, textů a "nalití" článku) šlo u každé hry zvládnout za hodinu, nevydáváme nic jiného. :)

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
5. 12. 2014 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hellraiser @Adam Vágner: Ale já nechci nějaký rozsáhlý rozbor ohledně toho, co který efekt či nastavení přesně způsobuje. Na to mi stačí dva screeny v jednom (v následujícím příkladu 4 screeny) a po najetí myši si to zjistím očima sám, jestli je to pro mě něco důležitého, pokud bych to náhodou nevěděl. Navíc mám google. Ale můžu vám říct, že naposledy jsem si nainstaloval Far Cry 4, mám starší GF 560Ti, hry už moc nehraji a tak novou kartu za pár tisíc si kupovat nehodlám (možná mě donutí nové GTA). A opravdu bych ocenil, kdybych si tady prostě mohl přečíst, jaké nastavení má vliv na FPS a dle obrázku poznat, jestli to zhoršení zkousnu, nebo raději nastavím na míň něco jiného. Ke všemu, když u každé možnosti nastavení je několik voleb (low, normal, high, ultra). I kdyby to nezabralo jen jednu hodinu, ale třeba den, myslím, že byste tu potěšili spoustu čtenářů. Nebo mi chcete Adame opravdu tvrdit, že zapnout si něco na měření FPS, vzít dvě lokace, tam se projít a vždy jen přehodit jedno z nastavení a típnout u toho obrázek, je práce na týden? Ale no tak...

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
5. 12. 2014 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hellraiser @Vincent Vega: Ono to vypadá triviálně a nenáročně, není. Jestli to má k něčemu být, nedá se vzít jen nejhorší a nejlepší nastavení tam, kde zrovna stojím. Často se stává, že je u některých položek mezi ultra a low vliv na kvalitu marginální a na výkon velký, anebo naopak. Problém je už v tom, že jedno měření možná netrvá dlouho, ale těch měření je pak celkově moc (třeba far cry 4 (uznávám, že to už je extrém), 6× globální + celkem 55 možností u všech efektů u pokročilého znamená 61× aspoň dvě měření × cca 3 minuty = 366 minut =´6,1 hodin jen čisté měření všech nastavení FRAPSem, když jde všechno jak na drátkách. Dalších 10-20 minut na každou položku v nastavení zaberou screenshoty daného nastavení se zpracováním (15× ~10 min) = necelé 3 hodiny.

A to jsou čistě časy na měření a screenshoty. U každé hry je potřeba nejdřív několik hodin odehrát, aby měl člověk odemčené nějaké lokace na měření a byl trochu v obraze, o co tam jde a jak se to chová, nedá se to dělat tak, že stáhne úplně neznámou hru, nainstaluje ji a jde měřit. Zrovna u těch efektů je problém v tom, že na některé z nich je potřeba najít lokace, kde se ten efekt nějak projevuje, jinak z toho vyjde jen "tato položka se na výkonu nijak neprojevuje a na změnu kvality obrazu to nemá vliv", i když to v drtivé většině případů není pravda. Není dobré to dělat tak, že udělám dva screeny kdekoliv, kde to není vidět, ze kterých si čtenář sám (špatně) posoudí, jestli mu to za to stojí.
Další komplikace je, že to v převážné většině moderních her už nemůže člověk uložit zrovna tam, kde by potřeboval, ale je odkázaný na checkpointy. Některá nastavení vyžadují po změně restart hry. Pak je potíž s tím, že se výkon může měnit s denní dobou a počasím (to dělá třeba watchdogs, v něm se dá opakovatelně testovat jen tak, že člověk načte uloženou pozici, musí se jít vyspat s budíkem přesně v deset, pak může vstát a když neprší, tak může teprve začít měřit (=cca 1 minuta navíc s jakýmkoliv měřením)). Den a noc se kolikrát liší co do výkonu víc než změna nastavení u nějakého efektu.
Když dojde na měření výkonu grafik, tak jen na reinstalacích karet a ovladačů s nastavením člověk stráví cca 15-20 min. na kartu, změřit jednu grafiku v nějakých 4-6 nastaveních pak zabere 30-60 minut (v závsislosti na "přívětivosti" hry pro testování).
A ve finále padne další den na to udělat z toho naměřeného a natípaného článek.
Obvykle to (mně) tedy vychází tak, že 1-2 dny připadnou čistě na chystání metodiky. Je potřeba kus odehrát, najít náročnější lokace a situace, ověřit, jak a kde výkon ovlivňuje CPU a GPU (na srovnání GPU je potřeba najít náročnou lokaci, kde to vázne na kartě a grafiky dobře škálují, na srovnání CPU lokaci, kde to vázne na CPU). Den padne na testování vlivu nastavení na výkon, den na měření karet, a den na to to naházet do html, dopsat k tomu texty a udělat z toho článek, a je to v podstatě pracovní týden v pytli, i když u toho člověk nemusí dělat ale vůbec nic jiného.

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
5. 12. 2014 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hellraiser @Adam Vágner: A to všechno proto, že to strašně komplikujete. To jsi totiž popsal čistě ultrasuper článek o výkonu. Ale pokud to nejde, tak zapomeneme na CPU, grafika stačí jedna, pro příklad v nastavení u Far Cry 4, což je děsně náročná hra na testování a chápu to, udělat jen rozdíl v FPS na Ultra a Low (obrázky natípat klidně ze 4 nastavení), protože pokud mezi těmito nastaveními bude rozdíl 4 FPS, tak je hráči jasné, že se s tím párat nemusí a pokud 40, bude se s mezinastaveními ve hře piplat sám, aby mu to jelo plynule. A s hledáním lokací si taky nelamte hlavu. Klidně by stačil začátek hry, pořád lepší než nic a alespoň já bych byl rád za tu snahu. Že to nebude tak dokonalé, jak jsi popsal výš, to ti nikdy nevytknu. Prostě existují stupně šedi, ne jen že to uděláme buď super, nebo nijak. Jen to dejte jako přílohu k recenzi hry, ne jako samostatné profesionální test hry a výkonu, jak jste to dělali dřív, když teď to bohužel nejde...

Reptile
Reptile
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

bože.. za co!!!??? číst to ani nebudu. stačí mi ty nadpisy, osnova a overview (2 obrazky a 4 vety)

opravdu Vam prijde normalni nazev odstavce jako " Taková solidnější arkáda " nebo "Svět tak velký, že se v něm klidně ztratíte"
či "fofr při načítání"

ono co odstavec to perla. Kazdej normalni by herni "recenzi" (pokud se to da od Lucie nazvat recenze) rozdelil na kapitoly jako napr :

1. Prvni dojem
2. Vyvoj/studio
3. Hratelnost
4. Grafika/zpracovaní
5. HW naročnost
6. Testy
7. Detailnejsi popis
8. proste cokoliv s normalnim a jasnym vyjadrenim co kapitola obsahuje a co patri k normalni herni recenzi!

takovyhle slataniny ani cist nebudu. to si radsi zajdu na opravdovy herni server

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 12. 2014 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Reptile Když to bývalo rozčleněné podobně a s podobnými názvy kapitol, tak tu bylo pod každým takovým článkem x komentářů, ve kterých si čtenáři stěžovali, že je to všechno napsané trapně podle jedné šablony a vypadá to jako slohová práce ze základní školy (úvod, zápletka, vyvrcholení, rozuzlení, závěr). Tak se nejdřív domluvte mezi sebou a pak si stěžujte nějak jeden za všechny, my už se podle toho přizpůsobíme.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 12. 2014 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Tedy uprimne, kdyby byla ochota se prizpusobit, tak na podobne psani proste najmete nekoho jineho. Neni problem v obcasnych podivnych nazvech kapitol ("Příběh jak z učebnice tvorby tutoriálů" - he?), ale celkove kvalite textu. Nic proti te osobe nemam, ani ji neznam, ale je naprosto ocividne, ze tohle pro ni proste neni vhodna prace.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 12. 2014 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @5h1nj1: Upřímně, když si všichni všude a věčně stěžují na "celkovou kvalitu textu", ale nikdo nikdy konkrétně nenapíše, co by si představoval jinak, tak se na tom těžko něco mění. Mně suchý a popisný styl recenze vyhovuje víc než nějaký kreativní žvást typu "z deníčku kriminálníka propuštěného z basy"

Shaquille
Shaquille
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: Proste je drazdi "zena" vic za tim nehledej. Rekni Lucce at to napise v muzskem rodu a uvidis, ze negativnich reakci vyrazne ubyde, vsadim se.

Soutěž o nejlepší recenzi?
- vyberte hru, at na ni ctenari udelaji recenze a dej pak hlasovat, ci je nejlspi... Uvidis (a ctenari take), kolik "diskuznich ukricencu" bude schopno vyplodit smysluplny text.

Hammer
Hammer
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Shaquille: Taky mam ten dojem. At vybrani ctenari a Lucie napisi recenzi na danou hru. Psano dejme tomu z muzskeho pohledu. Pak vytvory uverejnit pouze pod cisly a k tomu priradit anketu ktere cislo bylo subjektivne lepsi. Po skonceni ankety k cislum priradit autora a je to.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
5. 12. 2014 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Hammer: Ale no tak, vytahovat zenskou kartu... :roll: jasne, snazsi je vsechno oznacit za spiknuti zlych sexistu. To, ze kdyz tu driv psal novinky Jaroslav Lexa a sypalo se na nej spousta kritiky za nesmysly, co psal, tak to zase byla konspirace krvelacnych feministek, ne? Tim, ze se tu vytahuji takhle trapne obhajoby urazite inteligenci ctenaru, jako by sam ctenar nedokazal rozpoznat spatnou recenzi/clanek.

Hammer
Hammer
Level 1 Level 1
5. 12. 2014 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Solitary: Nejde o zadne vytahovani "zenske karty" at je to mysleno jakkoliv. Ostatne shodou okolnosti vysel na bonuswebu jeden clanek ktery by se dal vztahnout i k tomuto. Obcas to u nekterych komentaru vazne vypada, ze panove holt neprekousli, ze do PC a her vstoupila zena. Na druhou stranu to co jsem psal predtim bylo pouze mysleno tak, ze by se spousta pritomnych treba divila kdyz by z anonymniho srovnani ( ktere nelze udelat anonymni pokud bude u jednoho psano v zenskem rode ze )vysla lepe ona autorka. Vyjadrit nesouhlas s vytvorem se da i jinak nez urazkama a to na inteligenci nakterych ctenaru ukazuje dostatecne.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
6. 12. 2014 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Hammer: Pochybuji, ze anonymita by kvalitu nejak zachranila... jedine, co by zpusobila je to na cem se s tebou shodnu a to je zpusob kritiky. Ono je to v celku docela bezne, ze soucasti kritiky se stanou i osobni utoky a v pripade zeny/autorky je to typicky to prvni, co prijde na radu. Ve vysledku to, ale nic nemeni. Nekvalitni bude stale nekvalitni, ikdyz forma kritiky bude ruzna. Jinak, co se tyce anonymity... pokud nekdo pise urcitym stylem, dela stejne chyby, tak si toho vsimnes at uz je pod tim podepsany kdokoliv. Osobne jsem nemel treba problem poznat autora zdejsich clanku/novinek uz hned po precteni perexu. Slo o texty Obermaiera a typicky si za to tez v komentarich vyslouzil spoustu kritiky a posmesku.

L.Skejtak
L.Skejtak
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám dotaz, proč už téměř neděláte benchmarky nových gpu/cpu a netestujete vůbec nové hry? Na recenze mám spoustu profesionálních webů, na pctuning jsem chodil především před koupí hry abych se podíval jak je na tom s optimalizací a jak si vedou grafické karty s onou hrou. Podle mě je kontraproduktivní sem dávat recenze her. Můj subjektivní názor.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 12. 2014 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@L.Skejtak Triviální, udělat to pořádně na nějaké čisté tři, čtyři dny práce. Já to zatím za pochodu nestíhám, a mezi externími autory nemáme nikoho takového, kdo by rozuměl zároveň efektům a 3D (aby nepsal voloviny u vlivu nastavení na výkon), hardwaru (aby nepsal voloviny k vlivu HW na výkon), uměl to otestovat (aby neměřil voloviny) a slušně česky sepsat (abych to nemusel přepisovat), a byl ochotný na to pokaždé s okamžikem vydání/zprovoznění hry sednout a ty tři, čtyři dny v tahu na tom dělat, aby to vyšlo ještě zavčasu, a ne až v době, kdy už to nikoho nezajímá (a nakonec za to dostal standardní autorák jako za každý jiný článek). :)

Frozen
Frozen
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hru mám a je vážně super. Ale není na jakoukoli recenzi na The Crew uvaleno embargo z Ubisoftu na první týden co bude hra spuštěna?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 12. 2014 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frozen Netuším. Každopádně jestli je to pod NDA od Ubisoftu, tak bude to NDA zřejmě vázané na klíč od Ubisoftu nebo na nějaké obecné smlouvy s Ubisoftem (anebo s distributorem pro ČR), my od nikoho takového nemáme ani klíč, ani žádnou jinou smlouvu.
A jestli je ta hra venku, a lidi ji normálně hrají, těžko někoho donutí o ní nic nepsat.

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Spíš jde o to, že vy nejste herní web ani herní novináři. NDA na to je. Ta trapka Jiříková vás přivede do ještě většího úpadku, dej na mě. A to teď nemyslím kvůli Ubi :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 12. 2014 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @PC-hráč: Abychom byli pod NDA, museli bychom jej mít s někým podepsané. Nebo ne?

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: To by jsi měl vědět ty, jestli pod NDA spadáte nebo ne. Já netuším kdo jo a kdo ne a za jakých podmínek. Neměj obavy, recenzi od Jiříkové nebude brát vážně nikdo :)

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
4. 12. 2014 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @PC-hráč: Já to vím, na tuhle hru žádné NDA podepsané nemáme, nedyndali jsme to z distribuce jako obvykle, máme to (legálně) jako normální lidi, co to už hrají. (A jestli je na to NDA pro recenzenty ještě týden po vydání, tak to už je docela mazec)...

Zřejmě není.

For this very reason, The Crew will be available to media to begin their reviews when the game launches on December 2. There will be absolutely no embargo on any type of coverage once the game is available for sale.
[url]http://blog.ubi.com/the-crew-road-tested/[/url]

VinTer
VinTer
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Adam Vágner: platí pořád že u Witchra 3 bude HW rozbor :?:

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady ten web někdo chce opravdu přivést k zániku. Hnus hnus a hnus.

X-COM
X-COM
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Toto je PCTuning. Když už testovat hry, chceme testy výkonu různého hardwaru v nich.

Xnovic
Xnovic
Level 1 Level 1
4. 12. 2014 22:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na PCTuningu bych rád viděl u recenze hry i nějaký rozbor náročnosti na HW..

Jak to, že taková recenze projde uzávěrkou zrovna na stránkách o hardware?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
5. 12. 2014 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xnovic Je to už hodně let, co není PC Tuning věnovaný výhradně recenzím HW komponent. Takový web se už v Česku a v češtině dělat nedá, neuživí se.

benQ
benQ
Level 9 Level 9
5. 12. 2014 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uplne zbytocna a nicnehovoriaca recenzia.
Nic som sa nedozvedel...

tsmart
tsmart
Level 1 Level 1
5. 12. 2014 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě třeba jako laika vůbec nezajímají HW nároky hry ani jiný hardware. Recenze her je pro mě jediný důvod, proč tady na něco kliknu. Takže já s tím problém nemám.
Jo a to, že se tady pár lidem nelíbí styl psaní slečny recenzentky. Mě naopak, já její styl žeru, je svá a i když s ní nesouhlasím pokaždé, baví mě. Myšleno v dobrém. Právě její "laický" pohled např. na hru o farmaření před několika týdny mě zaujal. A je mi na rozdíl od jiných úplně jedno jaké dá hře hodnocení nebo klady a zápory. Od toho, abych si pustil hru co mě zajímá mě nikdo neodradí, názor si dělám stejně jen já sám.

Reklama
Reklama